Witam Jak w temacie poszukuje tabletu do 400zł. Jestem początkującym i ma to być mój pierwszy tablet. Póki co mam ten na oku ten: http://allegro.pl/nowy-tablet-wacom-intuos-manga-cth-480s-n-bamboo3-i3729419716.html i nie wiem czy jest dobry dla początkujących :c Idę pod grafikę 2D
Tablet graficzny do 400zł
Bardzo dobry wybór firmy Sama pracuję na trzech tabletach Wacoma i śmiało mogę je polecić - to jest inwestycja na lata, mój staruszek Wacom Bamboo pierwszej generacji działa nawet pod Win7 (choć teoretycznie wycofano go z produkcji i nie ma do niego sterowników), teraz tłukę nim głównie w osu, ale skubany popsuć się nie chce, to prawdziwy czołg
Ten model, który podałeś, nie wydaje się być zły na początek, jednak mam wrażenie, że dodanie słowa "manga" to chwyt marketingowy
Z tego co widzę, jest to rozmiar S, odpowiadający rozmiarowi roboczemu formatu A6, więc nie przestrasz się, że jest taki mały. Na początek absolutnie wystarcza. Sama mam w domu 2 tablety tego rozmiaru, dopiero ostatnio (po 5-6 latach od zakupu pierwszego) stwierdziłam, że jest trochę mały i przeniosłam się na A5, który wydaje się być najbardziej ergonomiczny. Jest większy, ale nie tak ogromny jak A4 a przy wielu godzinach "machania" ręka tak nie boli.*
Możesz też poszukać jakiegoś używanego Intuosa3 albo Intuosa4 (te numerki są ważne, kiedyś był podział na tablety bamboo i intuos[nr], teraz są to odpowiednio intuos i intuos pro), jednak nie polecam Intuosa4 ze względu na powierzchnię obszaru roboczego - ten model wyraźnie im się nie udał. Intuos3 nie ma touch ringa (to kółeczko do np. zoomowania obrazu), jednak wielu grafików nadal go używa ze względu na dobrą specyfikację i bardzo solidne wykonanie.
Jeśli nie planujesz w ciągu najbliższych lat zmiany modelu i jak mówisz jest to Twój pierwszy tablet to spokojnie możesz wybrać to, co podałeś, ewentualnie model Intuos Pen&Touch, patrząc po specyfikacji i cenie jest to dokładnie ten sam model, tylko bez wielkookiej pani na opakowaniu