Ponad 2 lata temu na portalu pojawił się artykuł o dwóch Polakach próbujących przenieść Tibię do 3D: KLIK. Projekt jakich wiele już zdążyło powstać i każdy z nich kończył tak samo, czyli w śmietniku. Tym razem jest inaczej, a to za sprawą ekipy RonIT, czyli osób odpowiedzialnych za tworzenie jednego z najstarszych, dalej istniejącego OTSa w Polsce, która połączyła siły ze wspomnianymi zapaleńcami. Niewątpliwie dzięki ich wiedzy oraz wsparciu Tibia 3D staje się faktem. Najważniejsze jest to, że po tym co pokazali nam do tej pory, widać przede wszystkim ewolucję a nie rewolucję. Wiele osób twierdziło zawsze, że Tibia w grafice 3D nie będzie już tym samym.
To najnowszy gameplay z wewnętrznych testów:
https://www.youtube.com/watch?v=3FjLGo4Q9pw&t=9s
Czym bedzie 3dragons.games? (cytat z forum RonOts)
Jednym zdaniem: nowoczesniejsza wersja Tibii w ktorej postawimy na:
- 3D: zastapienie wszystkich obecnych grafik nowymi, uzywajac do tego modeli 3D i tekstur o wysokiej rozdzielczosci*
- Animacje: wiekszosc ludzi, ktorym pokazywalem Tibie machali glowa i dziwili sie: dlaczego jak uderzam to nie ma animacji uderzenia? Dlaczego tutaj nie ma dzwieku? Chcemy to nadrobic, aby gra mogla zainteresowac “dzisiejszego gracza”, ktory po grafice spodziewalby sie czegos wiecej i dodac animacje: zadawania uderzen, otrzymywania obrazenia, smierci postaci*
- Kinematyczna kamera: przy okazji wprowadzenia 3D mamy pomysl na wprowadzenie “kinematycznej kamery”, ktora pozwalalaby np. na dynamiczny zoom in / zoom out lub efekt “okrazania postaci” jakbysmy byli filmowani z poziomu drona, ktore mozna spotkac w wielu filmach akcji*
- Dzwiek: chcemy wprowadzic dzwieki walki, odglosy otoczenia - to juz bylo w RonClient (o ile ktos pamieta)*
- Gildie i wojny: glowny nacisk polozymy na tworzenie klanow, rozbudowe wspolnego grania i systemu wojennego, ktory pozwoli gildia zajmowac rozne pozycje na serwerze i czerpac z tego tytulu wymierne profity*
- Stabilnosc: wielki nacisk kladziemy obecnie na optymalizacje i stabilizacje obecnych rozwiazan - gra ma byc bez crashy, lagow. Musi wiec zuzywac niewiele zasobow na naszych serwerach w taki sposob, aby nie spowalniala przy wiekszym obciazeniu (wiekszym ruchu)*
- Wiecej drog rozwoju postaci: chcemy wprowadzic wieksze rozwarstwienie profesji*
- Handel: chcemy poprawic sposob w jaki gracze moga handlowac miedzy soba: polatac obecne bledy oraz dac mozliwosc bezproblemowego sprzedawania postaci / przedmiotow / domkow*
- Miedzynarodowa obsluga: gra ma byc domyslnie miedzynarodowa i bedzie prowadzona w jezyku angielskim. Beda jednak osobne grupy na forach dla poszczegolnych krajow*
- Poziom trudnosci: poczatek gry ma byc prosty, przyjemny i zrozumialy, ale wraz z rozwojem rozgrywki chcemy postawic przed graczem troche wieksze wymagania (nie bedzie botow, nie bedzie teleportow na respawny)*
- Mapa: planujemy wykorzystac jako baze dawna mape Swordii - kto pamieta, ten wie o ktora chodzi, kto nie pamieta - udostepnimy minimape tak szybko jak bedzie to mozliwe*
- Wieloplatformowosc: jednym z najtrudniejszych elementow bedzie stanowczo dodanie o obslugi wieloplatformowosci, czyli mozliwosci grania na urzadzeniach mobilnych, komputerze, przegladarce, TV, itp. Jest to cos, co obecny framework w ktorym tworzymy klienta daje nam tak naprawde “out of box” -> za pomoca dwoch klikniec mozemy sobie wygenerowac klienta na iOS / Android lub Web. Nie jest to jednak az takie proste jak sie wydaje: gra wyglada zupelnie inaczej na telefonie, a my chcemy dac wszystkim rowne szanse. Nie zostanie wiec to wprowadzone zupelnie na samym poczatku, ale po uruchomieniu i ustabilizowaniu gry bedzie to nasz kolejny kamien milowy*
Szczerze mówiąc po tym co zobaczyłem na ich najnowszym filmie jestem dobrej myśli. Odświeżona grafika, przy zachowaniu mechanik tibijskich, a także ich rozwój to droga, którą już dawno powinien podążyć również CipSoft. Dodatkowo, dużym plusem jest praca nad wersją mobilną. Runescape, czy Albion pokazał, że jest do dobry kierunek dla tego typu gier.
W testach będziemy mogli wziąć udział najwcześniej za kilka tygodni, natomiast premiery możemy się spodziewać na pewno w tym roku.
Obserwować projekt możecie na bieżąco tutaj:
https://3dragons.games/
https://www.youtube.com/channel/UC4YswY8y44aqt91UWTYTNQw
https://www.facebook.com/Tibia3D-Hagality-Online-1069496379880158
https://www.facebook.com/RonOTSOrigin