Tibia 3D staje się faktem. Projekt 3Dragons

3dragons

Ponad 2 lata temu na portalu pojawił się artykuł o dwóch Polakach próbujących przenieść Tibię do 3D: KLIK. Projekt jakich wiele już zdążyło powstać i każdy z nich kończył tak samo, czyli w śmietniku. Tym razem jest inaczej, a to za sprawą ekipy RonIT, czyli osób odpowiedzialnych za tworzenie jednego z najstarszych, dalej istniejącego OTSa w Polsce, która połączyła siły ze wspomnianymi zapaleńcami. Niewątpliwie dzięki ich wiedzy oraz wsparciu Tibia 3D staje się faktem. Najważniejsze jest to, że po tym co pokazali nam do tej pory, widać przede wszystkim ewolucję a nie rewolucję. Wiele osób twierdziło zawsze, że Tibia w grafice 3D nie będzie już tym samym.

To najnowszy gameplay z wewnętrznych testów:

https://www.youtube.com/watch?v=3FjLGo4Q9pw&t=9s

Czym bedzie 3dragons.games? (cytat z forum RonOts)

Jednym zdaniem: nowoczesniejsza wersja Tibii w ktorej postawimy na:

- 3D: zastapienie wszystkich obecnych grafik nowymi, uzywajac do tego modeli 3D i tekstur o wysokiej rozdzielczosci*

- Animacje: wiekszosc ludzi, ktorym pokazywalem Tibie machali glowa i dziwili sie: dlaczego jak uderzam to nie ma animacji uderzenia? Dlaczego tutaj nie ma dzwieku? Chcemy to nadrobic, aby gra mogla zainteresowac “dzisiejszego gracza”, ktory po grafice spodziewalby sie czegos wiecej i dodac animacje: zadawania uderzen, otrzymywania obrazenia, smierci postaci*

- Kinematyczna kamera: przy okazji wprowadzenia 3D mamy pomysl na wprowadzenie “kinematycznej kamery”, ktora pozwalalaby np. na dynamiczny zoom in / zoom out lub efekt “okrazania postaci” jakbysmy byli filmowani z poziomu drona, ktore mozna spotkac w wielu filmach akcji*

- Dzwiek: chcemy wprowadzic dzwieki walki, odglosy otoczenia - to juz bylo w RonClient (o ile ktos pamieta)*

- Gildie i wojny: glowny nacisk polozymy na tworzenie klanow, rozbudowe wspolnego grania i systemu wojennego, ktory pozwoli gildia zajmowac rozne pozycje na serwerze i czerpac z tego tytulu wymierne profity*

- Stabilnosc: wielki nacisk kladziemy obecnie na optymalizacje i stabilizacje obecnych rozwiazan - gra ma byc bez crashy, lagow. Musi wiec zuzywac niewiele zasobow na naszych serwerach w taki sposob, aby nie spowalniala przy wiekszym obciazeniu (wiekszym ruchu)*

- Wiecej drog rozwoju postaci: chcemy wprowadzic wieksze rozwarstwienie profesji*

- Handel: chcemy poprawic sposob w jaki gracze moga handlowac miedzy soba: polatac obecne bledy oraz dac mozliwosc bezproblemowego sprzedawania postaci / przedmiotow / domkow*

- Miedzynarodowa obsluga: gra ma byc domyslnie miedzynarodowa i bedzie prowadzona w jezyku angielskim. Beda jednak osobne grupy na forach dla poszczegolnych krajow*

- Poziom trudnosci: poczatek gry ma byc prosty, przyjemny i zrozumialy, ale wraz z rozwojem rozgrywki chcemy postawic przed graczem troche wieksze wymagania (nie bedzie botow, nie bedzie teleportow na respawny)*

- Mapa: planujemy wykorzystac jako baze dawna mape Swordii - kto pamieta, ten wie o ktora chodzi, kto nie pamieta - udostepnimy minimape tak szybko jak bedzie to mozliwe*

- Wieloplatformowosc: jednym z najtrudniejszych elementow bedzie stanowczo dodanie o obslugi wieloplatformowosci, czyli mozliwosci grania na urzadzeniach mobilnych, komputerze, przegladarce, TV, itp. Jest to cos, co obecny framework w ktorym tworzymy klienta daje nam tak naprawde “out of box” -> za pomoca dwoch klikniec mozemy sobie wygenerowac klienta na iOS / Android lub Web. Nie jest to jednak az takie proste jak sie wydaje: gra wyglada zupelnie inaczej na telefonie, a my chcemy dac wszystkim rowne szanse. Nie zostanie wiec to wprowadzone zupelnie na samym poczatku, ale po uruchomieniu i ustabilizowaniu gry bedzie to nasz kolejny kamien milowy*

Szczerze mówiąc po tym co zobaczyłem na ich najnowszym filmie jestem dobrej myśli. Odświeżona grafika, przy zachowaniu mechanik tibijskich, a także ich rozwój to droga, którą już dawno powinien podążyć również CipSoft. Dodatkowo, dużym plusem jest praca nad wersją mobilną. Runescape, czy Albion pokazał, że jest do dobry kierunek dla tego typu gier.

1
2
3
5

W testach będziemy mogli wziąć udział najwcześniej za kilka tygodni, natomiast premiery możemy się spodziewać na pewno w tym roku.

Obserwować projekt możecie na bieżąco tutaj:

https://3dragons.games/
https://www.youtube.com/channel/UC4YswY8y44aqt91UWTYTNQw
https://www.facebook.com/Tibia3D-Hagality-Online-1069496379880158
https://www.facebook.com/RonOTSOrigin

1lajk

Zajebiste. Oby się udało.

Jednym z największych plusów Tibii jest ta retro 2D grafika z coraz to piękniejszym (jak na możliwości Tibii) pixel artem. Nie wiem po co tworzyć praktycznie kopie gry przy czym zabrać z niej największy plus i jeszcze w tak brzydkiej postaci.

8lajków

Będzie można podnieść ręce do góry i zobaczyć niebo?

3lajki

Jeśli rozgrywka będzie taka sama w perspektywie od góry, to jaki tu sens? Jedyna różnica, to że gra jest brzydsza w 3d.

Co innego jakby chcieli zrobić Tibię w widoku zza pleców, ale tutaj to strata czasu. No, ale może chłopaki chcą trochę doświadczenia do gamedevu.

3lajki

Trzeba przyznać, że ekipa od RonOTS jest jedną z lepszych jeżeli chodzi o OTS-y. Trzeba przyznać, że dziwnie to wygląda, ale czekajmy na koniec. Jedno jest pewne ta ekipa nie da ciała, co najwyżej może się nie przyjąć wersja 3D

Jeśli chodzi o kamerę to widać na materiale, że nie jest ona statycznie zawieszona u góry, ale można ją swobodnie obracać i przybliżać.

Hej!
Kamerą będzie można obracać dynamicznie - myślimy o dodaniu trybu TPP (third person perspective). Świat będzie miał pory dnia i nocy (po niebie [którego jeszcze nie dodaliśmy] będzie wędrowało Słońce i Księżyc).
W świat gry będzie wkomponowana historia RPG (w skrócie: 3 zwaśnione frakcje smoków, nadszarpnięte osady ludzi, którzy próbują w tej rzeczywistości przetrwać - a pomiędzy nimi “plot” - pewna historia do odkrycia).
Przeprojektowujemy również system gildii, który ma być trzonem gry. Zmieni się UI. Chcemy dodać wsparcie dla urządzeń mobilnych. Myślimy również o release’ie gry na platformie Steam.

2lajki

mam nadzieje ze za rok sobie pogram

Odczytuje to jako “przytyk” do terminu release’u :slight_smile: Wytlumacze go w ten sposob:

  • Gdybysmy chcieli uruchomic serwer dla 200 osob, moglibysmy to zrobic za 2 tygodnie. Celujemy jednak w rozwiazanie, ktore latwo bedzie dalo sie skalowac, nie niszczac przy okazji nerwow graczy spowodowanych niestabilnoscia i nie pozerajac mnostwa zasobow na naszych maszynach dedykowanych. Na przykladzie Cyberpunka wiecie jak latwo to przeoczyc.
  • Istnieje duza szansa, ze bedziemy uruchamiac testowe edycje duzo wczesniej (gra juz teraz jest grywalna).

Cześć Ron! Dzięki za wypowiedzi pod moim tematem. Fajnie by było jakbyście się tutaj dalej czasami udzielali, mając dla nas jakieś nowe informacje. Powodzenia dla ekipy! :slight_smile: