Total War Arena - chińska alfa

Hejoszka, Total War Arena powróciła dzięki Net Ease, dzisiaj rozpoczęły się testy alfa, któe będą trwać kilka dni. Dzięki VPNowi wielu europejskich graczy już miało okazję przyjrzeć się co zostało zmienione, a zmian jest sporo.
Gra została mocno przebalansowana, mapa jest bogatsza o więcej punktów, które należy zająć przed zdobyciem głównego obozu oraz punkty medyków, które pozwalają na uzupełnienie swoich oddziałów. Ponadto utrata wszystkich oddziałów nie usuwa już gracza z gry, gdyż może on się respawnić. Gra na wyniszczenie nie jest już więc raczej możliwa, a bardziej istotne staje się kontrolowanie kluczowych punktów na mapie. Utrzymywanie jednostek długo przy życiu w walce jest tym bardziej istotne, że owe awansują, więc ograniczając nasze straty jesteśmy w stanie otrzymać wersję naszych jednostek z niemal 2x lepszymi statami przed końcem meczu. Poza tym istnieje teraz możliwość wypróbowania dowódcy przed jego zakupem. Niestety w moim odczuciu uzupełnianie oddziałów jest zbyt proste i nie każe gracza za błędy (przy czym nie nagradza też świetnie zrobionego zagrania), ale ufam, że da się to jeszcze odpowiednio wyważyć. Ponadto dość prawdopodobne jest dodanie w niedalekiej przyszłości frakcji Persów i Chińczyków, gdyż ich jednostki znajdują się już w plikach gry.
Póki co pozostaje nam mieć na powstanie serwerów także na zachodzie co staje się coraz bardziej prawdopodobne przy udziale zmian, jakie ta gra przeszła, przez co bardziej przypomina teraz grę MOBA.