Witamy. Jesteśmy zespołem developerskim "Tree of Savior (TOS)".
Ten blog został założony, by podzielić się z Wami postępami w tworzeniu, oraz informacjami na temat TOS.
Zastanawialiśmy się od czego powinniśmy zacząć i po krótkiej debacie, postanowiliśmy rozpocząć blog od odpowiedzi na najczęściej wysyłane do nas pytania. Zawartość i obrazy zawarte poniżej nie oddają finalnej wersji gry, gdyż jest ona obecnie w produkcji. Mogą się więc zmienić, lub zostać zmodyfikowane w przyszłości.
Koreańska wersja dostępna pod linkiem http://blog.treeofsavior.com/
Angielska wersja dostępna pod linkiem http://blog.treeofsavior.com/en/
Q1) Czy Wasza gra to MMORPG? Po obejrzeniu video, wygląda także jak MO.
A1) TOS to autentyczne MMORPG, w którym możesz spotkać mnóstwo losowych ludzi na rożnych lokacjach i wioskach, oraz przeżywać te same wydarzenia jak każdy, kiedy odwiedzasz konkretne miejsce o konkretnym czasie.

Oczywiście wioski będą pełne ludzi.
Kiedy robisz zadanie fabularne, pojawią się filmiki lub eventy i aby uniknąć interferencji od innych graczy, tymczasowo przełączysz się na tryb niezależny. To mogło sprawić, że TOS wygląda jak MO, ale większość pól i dungeonów będzie rozgrywana w stylu MMO.
Q2) Czy ta gra jest obsługiwana przez klawiaturę? Czy nie można grać myszką?
A2) TOS jest typem gry wymagającej od gracza działania. Wyczucie czasu, miejsca i kierunku grają ważną rolę. Będziesz ruszał się używając kursorów i atakował klawiszami X i Z. Doszliśmy do wniosku, że ciężko nadążyć za tymi ruchami używając myszki, więc zdecydowaliśmy się nie używać jej do niczego poza obsługą UI.

Trochę informacji, dla tych, którzy zaczną ruszać myszką po starcie gry.
Testujemy obecnie możliwość uczynienia gry kompatybilnej z padami.
Q3) Czy płeć gracza ma wpływ na płeć postaci?
A3) Nie. Płeć postaci można wybrać dowolnie.

Jeśli zakochasz się w żeńskiej postaci, to graj żeńską postacią.
Q4) Jakie klasy są dostępne w tej grze?
A4) Kiedy tworzysz swoją postać, możesz wybrać klasy Wojownik, Czarodziej, Łucznik i Kleryk, czyli cztery podstawowe klasy. Te postacie będą rozwijały się w miarę wbijania poziomów i klasy podstawowe mogą zostać zmienione na klasy zaawansowane wewnątrz każdej klasy.

Każda klasa ma swoje własne unikatowe umiejętności i atrybuty.
Jedną z niezwykłych rzeczy w TOS jest to, że zamiast zmieniać się w klasę zaawansowaną, można dalej rozwijać swoją obecną klasę.
Na przykład, gracz który zaczął grę jako Czarodziej, będzie mógł zmienić się w Pyromancera lub Cryomancera, czyli klasy drugiego poziomu na pewnym etapie gry, ale będzie także mógł nie wybierać klasy drugiego poziomu i rozwinąć dalej obecną klasę. To sprawi, że jego Czarodziej będzie używał tych samych umiejętności na wyższym poziomie, oraz nowych zaawansowanych umiejętności, niedostępnych dla Czarodzieja na pierwszym kręgu.

Prezentacja klas trzeciego poziomu Wojownika.
Spotkasz się z tą decyzją ponownie grając dalej i będziesz mógł wybrać Linker lub Psychkino, czyli klasy trzeciego poziomu, a także Czarodzieja trzeciego kręgu, Pyromantę, Cryomantę.
Q5) Czy mapy w grze są podzielone na zony?
A5) Mapy w grze są podzielone na zony. Uważamy, że bardziej pasuje to do klasycznego typu gry.
Q6) Jak mogę ubrać moją postać?
A6) Kiedy zmieniasz klasę na wyższą, ubiór który jest ekskluzywny dla tej klasy będzie dostępny. Oczywiście będziesz mógł dalej używać poprzedniego ubioru. Jest kilka strojów ekskluzywnych dla czterech podstawowych klas i będziesz mógł je nosić, niezależnie jakie zaawansowane klasy wybierzesz.

Postacie pozują w rożnych kostiumach, przedmiotach i akcesoriach.
Są także akcesoria na głowę i włosy, oraz bronie i tarcze które używa Twoja postać będą pokazane w grze.
Q7) Czy jest w grze PVP?
A7) Nie planujemy systemu PK, w którym gracze mogą swobodnie zabijać się nawzajem na otwartych lokacjach. Planujemy jednakowoż różne rodzaje turniejów, urządzane regularnie.

Dziwne litery na obrazku powyżej, to teksty obserwatorów. Wygwizdaj wrogów swoich znajomych!
Turnieje będą zarówno pojedyncze jak i grupowe, a jeżeli wygrasz, będziesz mógł zatrzymać nagrodę do następnego turnieju. Planujemy także masowe PVP w którym będzie mogło brać udział wielu graczy.
Q8) Czy gra skupia się na questach?
A8) Planujemy dużą ilość zadań, ale poza kilkoma zadaniami fabularnymi, większość z nich będzie nieobowiązkowa. Można czerpać przyjemność z TOS na wiele sposobów.
Tym niemniej, w [Dzienniku Przygód], będą rejestrowane zapisy z ukończenia zadań i każdy gracz będzie w stanie robić więcej i zyskać więcej w grze bazując na stopniu kompletności, więc polecamy robić tyle zadań ile możesz.

Uzupełnij [Dziennik Przygód] używając zgromadzonych informacji. Możesz narzekać "Czemu muszę robić to w grze? Nie prowadzę pamiętników." Ale spróbuj zanim zaczniesz.
Q9) Kiedy będzie oficjalny start?
A9) To pytanie pada najczęściej w przeciągu ostatnich kilku miesięcy.
Mamy przybliżony plan działania bazujący na opinii graczy i danych zebranych podczas FGT w lutym i planujemy zacząć CBT latem. Taki jest nasz przybliżony plan.
Q10) Jakie są wymagania gry?
A10) Nie skończyliśmy jeszcze optymalizować gry, ale naszym plane, jest optymalizacja do takiego poziomu, by gra była grywalna na Ultrabookach
Jeśli macie więcej pytań, wyślijcie je do nas. Zbierzemy je i odpowiemy na nie w Pytaniach i Odpowiedziach o TOS #2.
Dziękujemy.