Jestem CM Leslie.
Otrzymaliśmy wiele pytań od fanów z całego świata.
By dać Wam lepsze odpowiedzi, zaprosiliśmy Dyrektora syKim
Q1) Na początek, dlaczego gra nazywa się Tree of Savior(Drzewo Zbawcy) i o czym jest fabuła gry?
A1) Fabuła zaczyna się od ogromnego drzewa. Po pojawieniu się go nagle na Ziemi, Boginie które chroniły ludzi, nagle zniknęły. Pod ciągłymi atakami potworów, ludzie walczą, by żyć z dnia na dzień. Po jakimś czasie, wojownicy wybrani przez Boginię Laima, która kontroluje przeznaczenie, ratują Boginie i zaczynają odkrywać ukryte historie o drzewie i potworach.
Q2) Ile postaci mogę stworzyć na jednym koncie? To znaczy ile slotów na postacie jest dostępnych?
A2) To zależy od rozmiaru baraków. Pierwsze baraki, które gracz dostaje, kiedy zaczyna grę będą miały cztery sloty. W miarę jak będzie się przenosił do większych baraków, będzie mógł stworzyć więcej postaci i dekorować swoje baraki.

Inni gracze mogą odwiedzać Twoje baraki i zostawiać wiadomości.
Q3) Czy czat serwerowy jest dostępny? Jeden z fanów wyraził opinię, że powinien być w grze.
A3) Tak. Czat serwerowy jest dostępny w grze i możesz na nim pisać używając "mikrofonu". Wszystkie wiadomości które są wysyłane na ten czat będą wyświetlane w prawym górnym rogu ekranu i będzie można je przewijać jak w Granado Espada.
Q4) By handlować, musimy rozstawiać własne sklepiki, czy jest rynek na którym gracze mogą wystawić swoje przedmioty?
A4) Zamiast używać sklepików, planujemy mieć rynek na którym każdy gracz będzie mógł wystawić swoje przedmioty. Indywidualny handel będzie także dostępny. Jeśli dodamy sklepiki do gry, będą one skupiały się na kupowaniu, bardziej niż sprzedawaniu. Jest także system w grze, który pozwala GM-owi wystawić przedmioty na aukcji o określonych godzinach, które będą działały tak samo, jak prawdziwe aukcje.

Licytacje będą intensywne
Q5) Czy istnieje limit poziomu? Jeśli tak, jaki.
A5) Spodziewamy się, że w fazie CBT maksymalnym poziomem będzie 100. To jest podstawowy poziom postaci, są jeszcze osobne poziomy dla każdej klasy.
Q6) Słyszałem, że jest 80 klas. Czy wszystkie są dostępne od początku gry?
A6) Nie. Gracz robiący nową postać, będzie miał do wyboru cztery podstawowe klasy. W miarę postępów w grze, będzie dostępnych 80 klas. To jest ilość jaką planujemy na oficjalne otwarcie i może wzrosnąć później.
Q7) Zamiast zmieniać klasę, słyszałem że można także trenować obecną. Jakie są w tym zyski?
A7) Kiedy trenujesz obecną klasę postaci, możesz ulepszyć obecne umiejętności i nauczyć się nowych umiejętności i atrybutów specyficznych dla tej klasy. Na przykład, gracz który zaczął jako Czarodziej, może zdecydować że zamiast zmieniać klasę na Creomancer(sic!), ulepszy Czarodzieja na drugi krąg. Zdolności jego Czarodzieja będą po tym potężniejsze.
Q8) Czy są specyficzne klasy do tworzenia lub zbierania przedmiotów? Wolę produkować niż polować.
A8) Wszystkie klasy będą mogły zbierać surowce w grze.

Wiele przedmiotów można wyprodukować w Dzienniku Przygód. Zapisz w nim sekret przyjaciela i będziesz mógł podzielić się nim z innymi graczami.
Q9) Jak trudni są bossowie? Czy musimy kontrolować postać jak w grach akcji?
A9) to zależy od zdolności manualnych każdego gracza, ale uważamy że nie będą trudni, jeśli zrozumiesz schematy w ich poruszaniu się. Bossowie pojawiający się w raidach i na otwartych lokacjach mogą być trochę trudniejsi.

Bossowie nie są trudni.
Q10) Nie można używać myszki do kontrolowania gry? Tylko klawiaturę? Co się stanie jeśli kliknę ziemię lub potwora?
A10) Kiedy ruszasz się, lub kontrolujesz postać, używana jest wyłącznie klawiatura, ale do klikania na UI możesz używać myszy. Mieliśmy wersję gry, w której poruszanie postacią było możliwe przy użyciu myszy, ale było trudno grać w ten sposób, więc porzuciliśmy ten schemat kontroli postaci. Kiedy klikasz na ziemię, nic się nie dzieje.
Ok. to tyle jeśli chodzi o Pytania i Odpowiedzi o ToS #2, odpowiemy na więcej Waszych pytań w przyszłości. Dziękujemy.