Twój "mod" na grę kluczem do suckesu?

Witam Was serdecznie,

Dzisiejszy tydzień praktycznie można powiedzieć przespałem, nie wiem dlaczego ale uważam że październik to miesiąc w którym człowiek przestawia się na tryb spania i praktycznie nie żyje. Dzisiejszy piątek rozpocząłem od pójścia do szkoły, wróciłem, postanowiłem zrobić kawę żeby się trochę przebudzić. Usiadłem przed komputerem i przebudziłem się kiedy zobaczyłem to co "wyprawia" PUBG. Czy to jest wogóle możliwe? co się dzieje, gra z dnia na dzień bije rekordy popularności. Ilość aktywnych graczy jest wręcz przytłaczająca. Produkt Bluehole pędzi niczym pociąg i zdaję się wręcz niemożliwy do zatrzymania. Statystyki mówią same za siebie spójrzcie na ten wykres:

staty.png.55a0eea50d8e799219e44f9e2b9bef44.png

Battle Royale jako "mod" do ARMA 3 początek sukcesu?

logo1.png.82b68c0eae941cec99bb19f4250c2ff2.png

Do czego zmierzam.. Chciałbym się z Wami podzielić moim spostrzeżeniem. Niejaki Brendan Greene znany również pod pseudonimem "Playerunknown" wpadł na pomysł aby wprowadzić do gatunku Survival (czyt. ARMA) tryb "Battle Royale" wzorowany na japońskiej powieści Science-Fiction tak.. dokładnie Battle Royale. Udało się, bum jest pomysł który tylko teraz trzeba umiejętnie wykorzystać. Niestety czasy w których powstała owa modyfikacja nie pozwalała na realizację jego wizji. Tutaj pojawią się produkcja H1Z1 która była tworzona z myślą o kolejnym Survivalu. Grę podzielono na 2 wersję. Pierwszą z nich był wspomniany już Survival, drugą zaś, oczywiście tą która odniosła nie jaki "sukces" był tryb Battle Royale, który "wyniósł" tą grę i dał się nie jakowybić pomysłowi Greene'a. Nasz Playerunknown jednak nie był do końca zadowolony z projektu, pragną posiadać większą kontrolę nad projektem której niestety nie posiadał, co poskutkowało jego odejściem ze studia DayBreak. Mamy rok 2017, premiera PUBG. Ogromny sukces na światę skalową. Pobicie wszelkich rekordów STEAM'a. Zwróccie uwagę od czego tak naprawdę się wszystko zaczeło. Modyfikacja do gry ARMA. A teraz? mamy próby naśladowania gry która powstała na bazie innej, śmieszne prawda?

Counter Strike, mod do Half-Life kolejny sukces?

Counter-Strike_Global_Offensive_logo.png.0608916a641d81010f3af4fb2b4b5985.png

Pewnie już domyślacie się do czego zmierzam prawda? Mam dla Was kolejnego "moda" do gry jest to oczywiście Half-Life, który zaoowocował popularnością na całym świecie. Spójrzmy prawdzie w oczy. Czy ktoś z Was usłyszywszy frazę "CS" nie wiedziałby o czym mowa? CS to dziecko którego stworzyli Minh "Gooseman" Le oraz Jess "Cliffe" Cliffe. Było to lato 1999 kiedy zadebiutował znany Wam wszystkim Counter-Strike który przekształcił się w kolejnego giganta. Wtedy może jeszcze nie tak popularny ale w tym momencie? Steamowski gigant, popularność i turnieje na całym świecie, a wszystko za sprawą modyfikacji do gry Half-Life.

League of Legends jako modyfikacja Warcrafta 3

logolol.png.f8c2f3dad28e82e1cf24a789b68ed51e.png

League of Legends, co tu dużo mówić. Nie rozdrabniając się po prostu przejde do konkretów. Gra która powstała na bazie modyfikacji Defense of The Ancients (DotA) do Warcrafta III. Kolejna marka która przeszła do historii za sprawą "modzika" do innej gry. Twórcy gry, niespodziewali się tak ogromnego sukcesu. Gra przerodziła sie w samodzielny produkt który na obecny dzień nie przypomina już praktycznie Warcrafta. Co więcej 15 Lipca 2013 w USA uznano gre za pełnoprawny sport.

Co tak naprawde łączy te gry?

Na to pytanie już teraz oczywiście łatwo odpowiedzieć. Chciałem podzielić się z Wami moim spostrzeżeniem na temat tego, że modyfikacja jakiejś gry to tak naprawdę może być początek czegoś wielkiego. Oczywiście nie jest to łatwa droga, trzeba mieć swój pomysł, wizję na to jak to ma wyglądać. Ale zauważcie, są to 3 gry które praktycznie zna każdy na całym świecie i powstały tak naprawdę z moda do innej gry.

A co Wy na ten temat sądzicie?

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

To raczej rozbija się o coś innego. Tu nie chodzi o fakt, że gra jest lub nie jest modyfikacją, tylko o to, że ktoś miał fajny pomysł na grę. To od tego zaczyna się cała droga do sukcesu. Ktoś postanowił to wykorzystać i stworzyć grę korzystając z takich narzędzi, jakie posiada. Tworzenie moda jest prostsze od tworzenia gry od 0, więc część ze świetnych gier zaczynała właśnie w ten sposób. Stworzenie gry - nawet na gotowym silniku, jak Unity czy UE - to dużo więcej roboty niż modyfikacja.

Sukces PUBGA moim zdaniem tkwi w głównie w tym, że miłośnicy PvP wreszcie dostali grę w której wygrana zależy od nich i nie są uzależeieni od drużyny.

Jak do tej pory wszystkie gry PvP to były same drużynówki. W najróżniejszym wydaniu, ale wszędzie jakaś drużyna, co powoduje mase frustracji, bo nie dość, że wiele rozgrywek się przegrywa tylko dlatego, że dostało się słabych graczy do teamu to jeszcze dochodzi problem tej słynnej toksyczności, która jest szczególnie silna w LoLu i CSie bo tam gra większość najgorszego sortu graczy.

Więc jak w końcu dostaliśmy grę czysto PvP gdzie sukces gracza zależy tylko i wyłącznie od jego umiejętności, a nie od drużyny to nic dziwnego, że ludzie się tak na nią rzucili. Zwłaszcza, że tryb battle royal jest ogólnie ciekawie zrobiony sam w sobie, nie tylko dlatego, ze nie ma drużyn.

A co do tematu modów - wymieniłeś trzy gry które są mega popularne i wzieły się od modów. To teraz gry które nie powstały od żadnych modów, a są mniej więcej tak samo, niewiele mniej lub bardziej popularne: World of Warcraft, World of Tanks, Runespace, Metin 2, Hearthstone, Call of Duty, Battlefield 1 i jeszcze pewnie sporo innych by się znalazło.

Więc gier nie powstałych od modów a mega popularnych jest dużo dużo więcej.

Twórcy modów w większości przypadków nie liczą na pieniądze za swoje dzieło, mogą dać się ponieść wyobraźni i po prostu zaryzykować. Firmy tworzące gry też mogą zaryzykować ale to może się wiązać z gigantycznymi stratami, dlatego większość wydawców/twórców stawia na sprawdzone pomysły.

Oczywistym jest, że margines błędu modera jest praktycznie nieskończony, natomiast takie korpo musi się pilnować na każdym kroku.

łączy je jeszcze jedno , te wszyskie gry odniosły sukces przed modyfikacją , modyfikacje wstrzeliły się w panujące obecnie tredy i popularnośc danych tytułów gracze dostali dokładnie to czego oczekiwali 'Wiecej /lepiej / Lepsze mechaniki i fizyki ' do znanych już sobie tytułów do tego doszła nutka szcześcia i mamy efekty ;]

Dziwi mnie jednak fakt ze z 1 ciekawą grą nikt nigdy nic nawet nieprobował zrobić ciekawego mianowicie Trespasser to gra z 1998 z lepsza fizyką od produktów z 2017r xD jej silnik myśle ze ma potencjal na jakiegoś smiesznego iddyka ;]

łączy je jeszcze jedno , te wszyskie gry odniosły sukces przed modyfikacją

Nie no, robienie moda do martwej gry to sztuka dla sztuki... a każdy chciałby żeby w jego produkcję ludzie jednak grali.

modyfikacje wstrzeliły się w panujące obecnie tredy i popularnośc danych tytułów gracze dostali dokładnie to czego oczekiwali

W przypadku PUBGa faktycznie ktoś mógł się wstrzelić w trendy. W przypadku Ligi (czy raczej wcześniej doty) oraz CSa to raczej te gry kreowały trendy - powiedzmy sobie szczerze, to LoL stworzył boom na MOBA (DotA za to była świetnym pomysłem który zebrał całkiem niezłą publikę), podobnie jak CS zapracował na siebie prawie całkowicie sam (pojawiając się za rządów Quake'a i UT, a później konkurując z kilkoma innymi silnymi tytułami).

do tego doszła nutka szcześcia i mamy efekty ;]

Czy ja wiem czy szczęścia? Jedynym szczęściem w przypadku Ligi mógł być fakt, że jeszcze nikt nie rozwinął tego pomysłu aż tak dobrze, bo na całą resztę sobie zapracowali - i tworząc nowy silnik, i reklamując grę, i ryzykując wydając ją jako F2P bez niczego, co dawałoby ludziom przewagę za kasę (no i upraszczając zasady, co IMHO było strzałem w dziesiątkę).

Dziwi mnie jednak fakt ze z 1 ciekawą grą nikt nigdy nic nawet nieprobował zrobić ciekawego mianowicie Trespasser to gra z 1998 z lepsza fizyką od produktów z 2017r xD jej silnik myśle ze ma potencjal na jakiegoś smiesznego iddyka ;]

Pytania brzmią: czy Tresspasser w ogóle pozwalał na modowanie oraz jaki sukces odniósł na rynku? Z tego co pamiętam nie osiągnął żadnego spektakularnego wyniku, więc ciężko oczekiwać że ktoś coś na nim stworzy. Po co, skoro ludzie skupieni wokół FPSów woleli siedzieć przy HL lub Quake'ach (i UT)?

BTW. Co za troll postanowił pod skrót "lol'a" (bez apostrofa) podłożyć ikonę doty?

Ktoś zrobił modyfikację. Modyfikacja się przyjęła, do tego bardzo podobała się ludziom, więc ktoś wpadł na pomysł, by oprzeć grę na owej modyfikacji. To dobry sposób na tworzenie gier, bo mniej więcej juz wiesz czego gracze oczekują, niz po prostu się tego domyślać i powtarzać schematy, jak robi teraz wiele gier. No i...trzeba mieć wyobraźnie, a ludzie tworzący gry które wymieniłeś, mają wiele dobrych pomysłów. I tak jak ktoś wyzej napisał, gry wstrzeliły się w trendy. Wow jest taki popularny nie tylko dla tego, ze jest dobrą grą, ale tez dlatego, ze ma dobrą renomę. Takze o popularności gry decyduje pomysłowość tworcow i czas wydania gry.

Witam Was serdecznie,

Dzisiejszy tydzień praktycznie można powiedzieć przespałem, nie wiem dlaczego ale uważam że październik to miesiąc w którym człowiek przestawia się na tryb spania i praktycznie nie żyje. Dzisiejszy piątek rozpocząłem od pójścia do szkoły, wróciłem, postanowiłem zrobić kawę żeby się trochę przebudzić. Usiadłem przed komputerem i przebudziłem się kiedy zobaczyłem to co "wyprawia" PUBG. Czy to jest wogóle możliwe? co się dzieje, gra z dnia na dzień bije rekordy popularności. Ilość aktywnych graczy jest wręcz przytłaczająca. Produkt Bluehole pędzi niczym pociąg i zdaję się wręcz niemożliwy do zatrzymania. Statystyki mówią same za siebie spójrzcie na ten wykres:

staty.png.55a0eea50d8e799219e44f9e2b9bef44.png

Battle Royale jako "mod" do ARMA 3 początek sukcesu?

logo1.png.82b68c0eae941cec99bb19f4250c2ff2.png

Do czego zmierzam.. Chciałbym się z Wami podzielić moim spostrzeżeniem. Niejaki Brendan Greene znany również pod pseudonimem "Playerunknown" wpadł na pomysł aby wprowadzić do gatunku Survival (czyt. ARMA) tryb "Battle Royale" wzorowany na japońskiej powieści Science-Fiction tak.. dokładnie Battle Royale. Udało się, bum jest pomysł który tylko teraz trzeba umiejętnie wykorzystać. Niestety czasy w których powstała owa modyfikacja nie pozwalała na realizację jego wizji. Tutaj pojawią się produkcja H1Z1 która była tworzona z myślą o kolejnym Survivalu. Grę podzielono na 2 wersję. Pierwszą z nich był wspomniany już Survival, drugą zaś, oczywiście tą która odniosła nie jaki "sukces" był tryb Battle Royale, który "wyniósł" tą grę i dał się nie jakowybić pomysłowi Greene'a. Nasz Playerunknown jednak nie był do końca zadowolony z projektu, pragną posiadać większą kontrolę nad projektem której niestety nie posiadał, co poskutkowało jego odejściem ze studia DayBreak. Mamy rok 2017, premiera PUBG. Ogromny sukces na światę skalową. Pobicie wszelkich rekordów STEAM'a. Zwróccie uwagę od czego tak naprawdę się wszystko zaczeło. Modyfikacja do gry ARMA. A teraz? mamy próby naśladowania gry która powstała na bazie innej, śmieszne prawda?

Counter Strike, mod do Half-Life kolejny sukces?

Counter-Strike_Global_Offensive_logo.png.0608916a641d81010f3af4fb2b4b5985.png

Pewnie już domyślacie się do czego zmierzam prawda? Mam dla Was kolejnego "moda" do gry jest to oczywiście Half-Life, który zaoowocował popularnością na całym świecie. Spójrzmy prawdzie w oczy. Czy ktoś z Was usłyszywszy frazę "CS" nie wiedziałby o czym mowa? CS to dziecko którego stworzyli Minh "Gooseman" Le oraz Jess "Cliffe" Cliffe. Było to lato 1999 kiedy zadebiutował znany Wam wszystkim Counter-Strike który przekształcił się w kolejnego giganta. Wtedy może jeszcze nie tak popularny ale w tym momencie? Steamowski gigant, popularność i turnieje na całym świecie, a wszystko za sprawą modyfikacji do gry Half-Life.

League of Legends jako modyfikacja Warcrafta 3

logolol.png.f8c2f3dad28e82e1cf24a789b68ed51e.png

League of Legends, co tu dużo mówić. Nie rozdrabniając się po prostu przejde do konkretów. Gra która powstała na bazie modyfikacji Defense of The Ancients (DotA) do Warcrafta III. Kolejna marka która przeszła do historii za sprawą "modzika" do innej gry. Twórcy gry, niespodziewali się tak ogromnego sukcesu. Gra przerodziła sie w samodzielny produkt który na obecny dzień nie przypomina już praktycznie Warcrafta. Co więcej 15 Lipca 2013 w USA uznano gre za pełnoprawny sport.

Co tak naprawde łączy te gry?

Na to pytanie już teraz oczywiście łatwo odpowiedzieć. Chciałem podzielić się z Wami moim spostrzeżeniem na temat tego, że modyfikacja jakiejś gry to tak naprawdę może być początek czegoś wielkiego. Oczywiście nie jest to łatwa droga, trzeba mieć swój pomysł, wizję na to jak to ma wyglądać. Ale zauważcie, są to 3 gry które praktycznie zna każdy na całym świecie i powstały tak naprawdę z moda do innej gry.

A co Wy na ten temat sądzicie?

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.