Witam Was serdecznie,
Dzisiejszy tydzień praktycznie można powiedzieć przespałem, nie wiem dlaczego ale uważam że październik to miesiąc w którym człowiek przestawia się na tryb spania i praktycznie nie żyje. Dzisiejszy piątek rozpocząłem od pójścia do szkoły, wróciłem, postanowiłem zrobić kawę żeby się trochę przebudzić. Usiadłem przed komputerem i przebudziłem się kiedy zobaczyłem to co "wyprawia" PUBG. Czy to jest wogóle możliwe? co się dzieje, gra z dnia na dzień bije rekordy popularności. Ilość aktywnych graczy jest wręcz przytłaczająca. Produkt Bluehole pędzi niczym pociąg i zdaję się wręcz niemożliwy do zatrzymania. Statystyki mówią same za siebie spójrzcie na ten wykres:
Battle Royale jako "mod" do ARMA 3 początek sukcesu?
Do czego zmierzam.. Chciałbym się z Wami podzielić moim spostrzeżeniem. Niejaki Brendan Greene znany również pod pseudonimem "Playerunknown" wpadł na pomysł aby wprowadzić do gatunku Survival (czyt. ARMA) tryb "Battle Royale" wzorowany na japońskiej powieści Science-Fiction tak.. dokładnie Battle Royale. Udało się, bum jest pomysł który tylko teraz trzeba umiejętnie wykorzystać. Niestety czasy w których powstała owa modyfikacja nie pozwalała na realizację jego wizji. Tutaj pojawią się produkcja H1Z1 która była tworzona z myślą o kolejnym Survivalu. Grę podzielono na 2 wersję. Pierwszą z nich był wspomniany już Survival, drugą zaś, oczywiście tą która odniosła nie jaki "sukces" był tryb Battle Royale, który "wyniósł" tą grę i dał się nie jakowybić pomysłowi Greene'a. Nasz Playerunknown jednak nie był do końca zadowolony z projektu, pragną posiadać większą kontrolę nad projektem której niestety nie posiadał, co poskutkowało jego odejściem ze studia DayBreak. Mamy rok 2017, premiera PUBG. Ogromny sukces na światę skalową. Pobicie wszelkich rekordów STEAM'a. Zwróccie uwagę od czego tak naprawdę się wszystko zaczeło. Modyfikacja do gry ARMA. A teraz? mamy próby naśladowania gry która powstała na bazie innej, śmieszne prawda?
Counter Strike, mod do Half-Life kolejny sukces?
Pewnie już domyślacie się do czego zmierzam prawda? Mam dla Was kolejnego "moda" do gry jest to oczywiście Half-Life, który zaoowocował popularnością na całym świecie. Spójrzmy prawdzie w oczy. Czy ktoś z Was usłyszywszy frazę "CS" nie wiedziałby o czym mowa? CS to dziecko którego stworzyli Minh "Gooseman" Le oraz Jess "Cliffe" Cliffe. Było to lato 1999 kiedy zadebiutował znany Wam wszystkim Counter-Strike który przekształcił się w kolejnego giganta. Wtedy może jeszcze nie tak popularny ale w tym momencie? Steamowski gigant, popularność i turnieje na całym świecie, a wszystko za sprawą modyfikacji do gry Half-Life.
League of Legends jako modyfikacja Warcrafta 3
League of Legends, co tu dużo mówić. Nie rozdrabniając się po prostu przejde do konkretów. Gra która powstała na bazie modyfikacji Defense of The Ancients (DotA) do Warcrafta III. Kolejna marka która przeszła do historii za sprawą "modzika" do innej gry. Twórcy gry, niespodziewali się tak ogromnego sukcesu. Gra przerodziła sie w samodzielny produkt który na obecny dzień nie przypomina już praktycznie Warcrafta. Co więcej 15 Lipca 2013 w USA uznano gre za pełnoprawny sport.
Co tak naprawde łączy te gry?
Na to pytanie już teraz oczywiście łatwo odpowiedzieć. Chciałem podzielić się z Wami moim spostrzeżeniem na temat tego, że modyfikacja jakiejś gry to tak naprawdę może być początek czegoś wielkiego. Oczywiście nie jest to łatwa droga, trzeba mieć swój pomysł, wizję na to jak to ma wyglądać. Ale zauważcie, są to 3 gry które praktycznie zna każdy na całym świecie i powstały tak naprawdę z moda do innej gry.
A co Wy na ten temat sądzicie?
Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.