Tworzenie gry Unity 3d/5

Witam, chciał bym zacząć powoli postarać się tworzyć własną grę, kieruje do was pytanie na którym silniku lepiej pracować unity 3d czy unity 5 ?

Pytanie które mnie również męczy to w jakim programie najlepiej pisać skrypty aby były kompatybilne z danym silnikiem.

+ czy jest możliwe pisanie skryptów w języku polskim (chociaż częściowo) ?

Unity to chyba js, c# i c++

Unity 3D to pełna nazwa silnika, a Unity 5 to poprostu wersja. Z tego co orientuje się obecnie Unity 5 to najnowsza wersja. Sam tworzyłem gre w oparciu o Unity i powiem Ci ze jest spoko :). Jesli masz jakies pytania to mój nr GG 5679966.

Jeśli nie pasuje wam ten czerwony prostokąt to administracja zamieni go na ten obrazek.

226163_odznaka-cebulaka.jpg

Witam, chciał bym zacząć powoli postarać się tworzyć własną grę, kieruje do was pytanie na którym silniku lepiej pracować unity 3d czy unity 5 ? 

Pytanie które mnie również męczy to w jakim programie najlepiej pisać skrypty aby były kompatybilne z danym silnikiem.

 

+ czy jest możliwe pisanie skryptów w języku polskim (chociaż częściowo) ?

Skrypty możesz pisać w zmodyfikowanej wersji JavaScriptu, zwany tutaj Unity Script. Możesz pisać też w C#, kiedyś dało się w lua, nie wiem czy jeszcze się da. Lepiej jest chyba w C# bo nawet w AssetStorze więcej rzeczy jest właśnie na C#.

Unity 3D używa języka C# do swoich skryptów, a co do języka polskiego, to nie widzę problemu żeby zmienne i funkcje nazywać po polsku. Sam C# jednak polskiej wersji nie ma.

Witam, chciał bym zacząć powoli postarać się tworzyć własną grę, kieruje do was pytanie na którym silniku lepiej pracować unity 3d czy unity 5 ?

Pytanie które mnie również męczy to w jakim programie najlepiej pisać skrypty aby były kompatybilne z danym silnikiem.

+ czy jest możliwe pisanie skryptów w języku polskim (chociaż częściowo) ?