Witam.
Założyłem ten nowy wątek z kilku powodów, głównym celem jednak, jest możliwość pewnego wglądu w proces powstawania amatorskiej gry od kuchni. W związku z tym, zarówno ja, jak i być może ktoś z Was wykorzysta tę sytuację w pozytywny dla siebie sposób. Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie lub pytania, chcecie się czegoś poradzić bo sami coś robicie, pochwalić się, a może podzielić wiedzą i przemyśleniami, to zapraszam. Gdybyście jednak nie pisali, sam będę tutaj co jakiś czas dodawał różne "skriny" i informacje z procesu powstawania mojej własnej gry, która rodzi się powoli i w bólach...
Więcej informacji na temat mojej gry przed 3 września 2016 - znajdziecie w tym wątku ----->
<div class="ipsSpoiler_contents">
<p>
</p>
<p>
<iframe data-embedcontent="" frameborder="0" src="<___base_url___>/topic/86258-czego-brakuje-wam-w-grach-mmo-co-wam-si%C4%99-marzy/?do=embed"></iframe>
</p>
<p>
</p>
</div>
W tej chwili (3 września 2016) jestem w trakcie nauki tworzenia terenu 3D (tak, wielu rzeczy podczas tworzenia gry, uczę się na bieżąco). Przypomnę że tworzenie gry w pojedynkę, nie musi oznaczać robienia wszystkiego samemu. W dzisiejszych czasach istnieje dostęp do wielu narzędzi a także półproduktów dzięki którym możemy samemu coś zbudować ----- to tak, jakbyśmy budowali dom, ale nie oznacza to że musimy tworzyć wszystko od podstaw, wiele rzeczy, jak chociażby rury wodociągowe czy okna, kupujemy gotowe - tworzenie gry wygląda bardzo podobnie.
Po wstępnym ukończeniu systemu statystyk, przedmiotów oraz inventory - przeprowadziłem testy powyższych elementów, które zakończyły się pozytywnie W związku z tym, postanowiłem wziąć na warsztat inny aspekt gry ---> świat 3D, otoczenie itd...
Podstawa to teren, więc wziąłem się do pracy, w tej chwili wciąż się jeszcze uczę, ale myślę że za tydzień lub dwa nagram jakiś filmik prezentujący świat mojej gry w wersji prepreprealpha
Na początek będzie to sam teren 16 km2 zawierający:
- trawę
- drzewa
- kamienie
- drogi
- rzeki
(oraz góry i morze)
Temat jest złożony i zawiera mnóstwo wątków, jak chociażby jakość tekstur, które na razie mam kiepskiej jakości
Będę sukcesywnie wszystkie elementy poprawiał, a także dodawał nowe (jak np budynki)
Na dzień dzisiejszy mogę Wam pokazać "skriny" z testów i nauki, stworzyłem testowy teren i uczę się co i jak, niedługo ( za około tydzień) powinien powstać teren rzeczywisty gry
Tak to mniej więcej wygląda:
Może na razie wystarczy, muszę coś zachować na późniejsze pisanie
Miłego dnia, pozdrawiam
//edit
To co widać na "skrinach" nie jest żadną rewelacją, stosunkowo łatwo jest coś takiego zrobić, pokazałem to żeby mieć odniesienie do późniejszych "skrinów", żeby pokazać że w mojej grze będzie grafika inna niż np w Tibii, żebyście wiedzieli jak wygląda nauka tworzenia własnej gry itd...