UE4 adventures

Jako, że ostatnio zacząłem więcej czasu spędzać nad moim hobby, a co więcej przesiadłem się w końcu z Unity na UE4, postanowiłem się pochwalić progresem. Na ten moment pracuję nad materiałem terenu, nie jest idealny, ale zważywszy, że bawię się z UE dopiero od 3-ech tygodni (mniej więcej), jestem dość zadowolony, chociaż brakuje jeszcze ficzerów (GEO maps itd).

Na ten moment traktuję to w całości jako hobby, ale mam marzenie by tworzyć poziomy, a w szczególności wielkie, otwarte światy ;), stąd też na pierwszy ogień wziąłem naukę narzędzi do tworzenia terenów w UE4 oraz softy jak World Machine, czy World Creator.

Na ten moment pracuję, tak jak wspomniałem, nad materiałem terenu. Co udało mi się do tej pory zrobić to triplanar mapping, dynamiczny śnieg, kontrola rozmiaru tekstury w zależności od dystansu do kamery, tesselacja, kontrola blendowania tekstur i global detial (nałożenie normal mapy na cały teren, oczywiście siła i rozmiar sterowane w zależności od odległości od kamery). Dodatkowo mogę malować kałuże, które pojawiają się na podstawie height mapy danej tekstury. Co zostało mi jeszcze do zrobienia to GEO map, czyli takie "tintowanie" tekstury gradient mapą.

Pierwszy teren, chciałem odtworzyć scenę znalezioną na google grafice, nie do końca pykło, ale i tak na razie tesuję materiał terenu :)

Opcja "lato"


Opcja "zima"

Teren niżej to po prostu "wolna amerykanka", jedyne założenie to stworzyć góry

Opcja "lato"

Opcja "zima"

Mam już w planie inne tereny. Oczywiście główny cel to nauka edytora materiałów oraz materiału ternu, no i oczywiście implementacja dodatkowych ficzerów. Później chcę przejść do tworzenia efektów cząsteczkowych. Np zimowe screeny wyglądały by lepiej z padającym śniegiem :). Mam nadzieję, że motywacji starczy i będę się dość systematycznie "chwalił" postępami w nauce ;)

Jeżeli ktoś jeszcze bawi się w UE, czy innym silniku gry, chętnie pooglądam co tam sobie rzeźbicie, szukam inspiracji.

Miałem dziś trochę czasu, bo wolne :). Pewien osobnik na innym forum wkleił fajne zdjęcie referencyjne i pomyślałem, że mniej więcej postaram się odtworzyć foto....oczywiście mniej, niż więcej :). Niestety moja biblioteka assetów jest jeszcze uboga i nie byłem w stanie, bardzo precyzyjnie odtworzyć tego co widziałem na zdjęciu, a do tego jeszcze raczkuję "w tym biznesie", ale mimo wszystko jestem nawet zadowolony z rezultatu :)

Ref foto

474-Screen-Shot-2017-08-06-at-10-16-33-P

A oto i moja wypocina

Tutaj z innymi ustawieniami post processingu

Morning setup ;)

Oczywiście nie mogłem odtworzyć części z jeziorkiem, bo brakuje mi np w bibliotece podobnych tekstur, no i skałek mam mało, żeby nawet zaimprowizować, ale starałem się mniej więcej odtworzyć to co widzę :).

Mam nadzieję, że z biegiem czasu, będę mieć więcej assetów i więcej skilla, aby lepiej oddać atmosferę i to co widać "w realu" :)

Jako, że ostatnio zacząłem więcej czasu spędzać nad moim hobby, a co więcej przesiadłem się w końcu z Unity na UE4, postanowiłem się pochwalić progresem. Na ten moment pracuję nad materiałem terenu, nie jest idealny, ale zważywszy, że bawię się z UE dopiero od 3-ech tygodni (mniej więcej), jestem dość zadowolony, chociaż brakuje jeszcze ficzerów (GEO maps itd).

Na ten moment traktuję to w całości jako hobby, ale mam marzenie by tworzyć poziomy, a w szczególności wielkie, otwarte światy ;), stąd też na pierwszy ogień wziąłem naukę narzędzi do tworzenia terenów w UE4 oraz softy jak World Machine, czy World Creator.

Na ten moment pracuję, tak jak wspomniałem, nad materiałem terenu. Co udało mi się do tej pory zrobić to triplanar mapping, dynamiczny śnieg, kontrola rozmiaru tekstury w zależności od dystansu do kamery, tesselacja, kontrola blendowania tekstur i global detial (nałożenie normal mapy na cały teren, oczywiście siła i rozmiar sterowane w zależności od odległości od kamery). Dodatkowo mogę malować kałuże, które pojawiają się na podstawie height mapy danej tekstury. Co zostało mi jeszcze do zrobienia to GEO map, czyli takie "tintowanie" tekstury gradient mapą.

Pierwszy teren, chciałem odtworzyć scenę znalezioną na google grafice, nie do końca pykło, ale i tak na razie tesuję materiał terenu :)

Opcja "lato"


Opcja "zima"

Teren niżej to po prostu "wolna amerykanka", jedyne założenie to stworzyć góry

Opcja "lato"

Opcja "zima"

Mam już w planie inne tereny. Oczywiście główny cel to nauka edytora materiałów oraz materiału ternu, no i oczywiście implementacja dodatkowych ficzerów. Później chcę przejść do tworzenia efektów cząsteczkowych. Np zimowe screeny wyglądały by lepiej z padającym śniegiem :). Mam nadzieję, że motywacji starczy i będę się dość systematycznie "chwalił" postępami w nauce ;)

Jeżeli ktoś jeszcze bawi się w UE, czy innym silniku gry, chętnie pooglądam co tam sobie rzeźbicie, szukam inspiracji.