Ja należę do garstki osób, którzy kochają amerykańskie Corsair'y. Dlaczego ? Bo jest piękny i trudny w pilotażu. Może przenosić sporo bomb i to co kocham najbardziej, czyli rakiety niekierowane. Cudeńko.
Numerem dwa byłyby jednocześnie F4 Hellcat i P47 Thunderbolt. Numer trzy P51 Mustang.
Jakie drzewko polecacie dla początkującego?
Brytyjskie. Spitfire jest dziecinnie prosty w obsłudze dla nowicjuszy. Huricane jest świetnie uzbrojony jak na swój tier.
Spitfire jest mistrzem walki kołowej na niskich pułapach, a taką walkę się przeważnie toczy na niskich tierach. Drzewko brytyjskie jest w połowie zapchane Spitfire'ami, więc łatwo się przystosować do nowego modelu.
Z Amerykańskich Wildcat i Hellcat też są niczego sobie. Spróbuj też Aircobra, najbardziej wkurzający samolot w grze. Jeden strzał z działka (ba, armaty) 37mm i z wroga zostaje plama na Twojej owiewce. Minusem jest, to że ten samolot prowadzi się jak autobus.
Ogólnie amerykanie mają dość zróżnicowane drzewko i każdy samolot jest inny. Trzeba wiedzieć co dany może a czego nie.
Przykładowo walka kołowa w Corsair kończy się Twoim zgonem już w połowie koła, a mimo to mnóstwo osób wciąż o tym nie wie i psuje takie fajne samoloty ![:(]()
Samoloty typu Hawk, Kittyhawk i Mustang mają specyficzny model lotu (właściwości aerodynamiczne), który wymaga nico przyzwyczajenia, żeby poprawnie celować.
Najprostsze i najsolidniejsze dla początkującego są, tak jak mówiłem, Wildcat i Hellcat.
Lightninga nie lubię.
Co do "tipów", to proszę kilka na szybko z głowy...
-Nigdy nie leć pierwszy w tłum czerwonych
Czekaj aż ktoś się odłączy i go zdejmij.
-Utrzymuj przewagę wysokości przed atakiem na wroga. Kto jest wyżej ten wygrywa.
-Znaj swojego wroga. Niektóre samoloty są dobre w walce pionowej, inne w walce poziomej, a jeszcze inne w taktyce "boom&zoom". Będziesz wiedział jakich manewrów się spodziewać.
-Gdy widzisz, że za jednym wrogiem poleciało kilku waszych, to nie leć z nimi, tylko osłaniaj ich tyły, bo na pewno zaraz ktoś będzie ich ścigał.
-Jeśli widzisz kilka walczących samolotów i nie wiesz którego zaatakować, to zawsze wybierz tego ostatniego. Taki cel, który jest na końcu łańcuszka i nikt go nie osłania. Zdejmij go, a nikt nawet nie zauważy. Następni zaatakuj nowego "ostatniego w łańcuszku" i kontynuuj aż zabraknie Ci celów ![:D]()
-Jeśli masz ogon, to nie panikuj. Nie przeciągaj (przeciągnięcie ang. stall, http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeci%C4%85gni%C4%99cie) samolotu w panicznych manewrach. Zobacz kto Cię ściga. Jeśli jest to np, jakiś ciężki samolot, to poprawny manewr "Cobra" sprawi, że ten cięższy i mniej zwrotny samolot minie Cię i znajdziesz się na jego ogonie.
-Poczytaj o manewrach w walce. Ofensywnych i defensywnych i naucz się z nich korzystać. http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_fighter_maneuvers%C2'> (pewno na YT będą jakieś tutoriale, więc też warto poszukać)
-Nowym pilotom bardzo często zdarza się, że przy próbie wejścia na ogon nie dostosowana zawczasu prędkość sprawia, że przelatujesz celowi przed nosem i to ty masz go ogonie. W takim przypadku manewr Yo-Yo pomoże Ci utrzymać się za nim mimo zbyt dużej prędkości podejścia do celu.
-Wybieraj swoje walki. Jeśli nie chcesz walczyć, bo jesteś na złej pozycji to oddziel się od celu. (lot nurkowy zwiększa twoja prędkość, za cenę wysokości)
-Staraj się atakować, gdy nikt się Ciebie nie spodziewa i gdy nikt nie patrzy. Piloci myśliwców są jak skradające się koty, a nie jak podniebni rycerze/kowboje, jak to wpajają nam media i hollywoodzkie filmy.
-Przeładuj działko, gdy masz na to czas.
-Gdy masz podwieszone bomby czy rakiety i jesteś zmuszony do walki kołowej, to je zrzuć. Samolot będzie bardziej sterowny i szybszy.
-Do szybkiego wyhamowania możesz użyć klap i wyciągnąć podwozie. Ustawienie klap w pozycje "combat" podczas walki kołowej sprawia, że samolot będzie zataczał mniejsze koła z mniejszą szybkością.
-Niektóre samoloty mają WEP (taki dopalacz na krótką chwilę). Wykorzystuj go podczas walki, ale staraj się nie przegrzać silnika (nie trzymaj tego guzika non-stop)
-Wybierz rodzaj walki jaki będziesz toczył. Albo jest to walka pozioma albo pionowa, nie łączymy ich obydwu. Nie lataj tak jakbyś miał szerszenia w kabinie. Manewry muszą być płynne. Nie bądź zbyt kreatywny w wymyślaniu manewrów uchyleniowych, gdy Cię ktoś ściga, bo przesadzisz i staniesz się dla niego łatwiejszym celem niż byś chciał.
-Nie strzelaj jeśli sojusznik nagle wleci pomiędzy Ciebie a Twój cel. Wiem, że to wkurza i ręka świerzbi, żeby zestrzelić ich obu, ale musisz się opanować
Często zdarza się tak, że ten sojusznik nawet nie wie, że tam jesteś, bo po prostu Cię nie widział.
-Nie używaj kamery z kokpitu, bo zasłania pół ekranu. Fajnie wygląda, ale wszyscy inni, którzy go nie używają maja lepsze pole widzenia niż, Ty i przez to jesteś w gorszej sytuacji.
-Podczas atakowania celów naziemnych działkiem lub rakietami, pamiętaj żeby w porę poderwać samolot, bo gdy skupisz się na celu zbyt mocno, to przywalisz w ziemie. Nie przejmuj się, zdarzało się to wieeelu pilotom podczas II Wojny Światowej. To zjawisko nazywa się po ang. Target fixation.
-Nie zachowuj się na czacie jak osioł. Przeproś za niechcąco spowodowany "friendly fire" itp. To, że inni zachowują się jak osły, nie znaczy, że Ty też tak musisz ![:)]()
Good hunting! O7