Wasz ulubiony samolot

Z racji ,że dział został otwarty a nie mam pomysłu na temat w tej chwili. Chciałbym zapoczątkować dyskuje jaki jest wasz ulubiony samolot, lub nacja która nacja wam się najlepiej lata.

Mi się osobiście podobą P47 Thunderbolt samolot premium z drzewka niemieckiego , razem z amunicja smugowa dosłownie wszystko podpala. Duża ilość browningów skutecznie załatwia sprawe wspina się świetnie ogólnie jest to mój faworyt.

IŁ-4 posiada 2000kg i może jednym nalotem zniszczyć jedną baze. Raz nawet byłem nim na 8k metrów i zniszczyłem lotnisko wroga, pkt leciały jak krew z nosa.

Cała linia niemiaszkowych BF109 oraz FW190 i ruskie Ła 5,cudowne do ok. 3000K,w sumie najlepszy niskopułapowiec 2wś

Jakie drzewko polecacie dla początkującego? Trochę nie do końca ogarniam system technologii tej gry ale z tego co się orientuję to jestem chyba w 2 tierze amerykańskich. Mam tego P26 Hawka czy cuś :)

Jakieś tipy ogólnie rzecz biorąc? Wszystko mile widziane!

Nick na steam : ChristianPope

Ja pamiętam że moim ulubiony samolotem był huricane albo jakoś tak :D

Tak wgl ile waży teraz War Thunder?

8,2 gb, hurricane to taki pierdzik niby to lata , ale mnie nie przekonuje, zalezy tez czy mk1 czy mk2

nyksusek - dodam cie na steam troche podpowiem

Przed którymś z patchy BF 109 F-4 z gondolami. Teraz troszkę gorzej się sprawuje a przede wszystkim krócej działa WEP :( .

BF 109 G-2 daje jeszcze radę, a Spitfire MK IX choć nie wyexpiony jeszcze to czuję, że będzie miażdżył :) .

Dla początkujących polecam standardowo maszyny ZSRR, bo wydają się być najbardziej uniwersalne. Są zwrotne i dobrze się wspinają. Dysponują dobrą siłą ognia. Wytrzymałość samolotów też jest na średnim poziomie, porównywalna z niemieckimi.

Przed kilkoma aktualizacjami najbardziej podobał mi się F9F. Teraz F8F bearcat i Tempest.

Tupolev , Boeing :)

warn_ico.png
Offtop ~ NS

Tempest i Fw190 A5/U-2 bo są OP :) Później F-86F-2 sabre, pięknie się nim walczy z migami.

Ja należę do garstki osób, którzy kochają amerykańskie Corsair'y. Dlaczego ? Bo jest piękny i trudny w pilotażu. Może przenosić sporo bomb i to co kocham najbardziej, czyli rakiety niekierowane. Cudeńko.

Numerem dwa byłyby jednocześnie F4 Hellcat i P47 Thunderbolt. Numer trzy P51 Mustang.

Jakie drzewko polecacie dla początkującego?

Brytyjskie. Spitfire jest dziecinnie prosty w obsłudze dla nowicjuszy. Huricane jest świetnie uzbrojony jak na swój tier.

Spitfire jest mistrzem walki kołowej na niskich pułapach, a taką walkę się przeważnie toczy na niskich tierach. Drzewko brytyjskie jest w połowie zapchane Spitfire'ami, więc łatwo się przystosować do nowego modelu.

Z Amerykańskich Wildcat i Hellcat też są niczego sobie. Spróbuj też Aircobra, najbardziej wkurzający samolot w grze. Jeden strzał z działka (ba, armaty) 37mm i z wroga zostaje plama na Twojej owiewce. Minusem jest, to że ten samolot prowadzi się jak autobus.

Ogólnie amerykanie mają dość zróżnicowane drzewko i każdy samolot jest inny. Trzeba wiedzieć co dany może a czego nie.

Przykładowo walka kołowa w Corsair kończy się Twoim zgonem już w połowie koła, a mimo to mnóstwo osób wciąż o tym nie wie i psuje takie fajne samoloty :(

Samoloty typu Hawk, Kittyhawk i Mustang mają specyficzny model lotu (właściwości aerodynamiczne), który wymaga nico przyzwyczajenia, żeby poprawnie celować.

Najprostsze i najsolidniejsze dla początkującego są, tak jak mówiłem, Wildcat i Hellcat.

Lightninga nie lubię.

Co do "tipów", to proszę kilka na szybko z głowy...

-Nigdy nie leć pierwszy w tłum czerwonych :) Czekaj aż ktoś się odłączy i go zdejmij.

-Utrzymuj przewagę wysokości przed atakiem na wroga. Kto jest wyżej ten wygrywa.

-Znaj swojego wroga. Niektóre samoloty są dobre w walce pionowej, inne w walce poziomej, a jeszcze inne w taktyce "boom&zoom". Będziesz wiedział jakich manewrów się spodziewać.

-Gdy widzisz, że za jednym wrogiem poleciało kilku waszych, to nie leć z nimi, tylko osłaniaj ich tyły, bo na pewno zaraz ktoś będzie ich ścigał.

-Jeśli widzisz kilka walczących samolotów i nie wiesz którego zaatakować, to zawsze wybierz tego ostatniego. Taki cel, który jest na końcu łańcuszka i nikt go nie osłania. Zdejmij go, a nikt nawet nie zauważy. Następni zaatakuj nowego "ostatniego w łańcuszku" i kontynuuj aż zabraknie Ci celów :D

-Jeśli masz ogon, to nie panikuj. Nie przeciągaj (przeciągnięcie ang. stall, http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeci%C4%85gni%C4%99cie) samolotu w panicznych manewrach. Zobacz kto Cię ściga. Jeśli jest to np, jakiś ciężki samolot, to poprawny manewr "Cobra" sprawi, że ten cięższy i mniej zwrotny samolot minie Cię i znajdziesz się na jego ogonie.

-Poczytaj o manewrach w walce. Ofensywnych i defensywnych i naucz się z nich korzystać. http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_fighter_maneuvers%C2'> (pewno na YT będą jakieś tutoriale, więc też warto poszukać)

-Nowym pilotom bardzo często zdarza się, że przy próbie wejścia na ogon nie dostosowana zawczasu prędkość sprawia, że przelatujesz celowi przed nosem i to ty masz go ogonie. W takim przypadku manewr Yo-Yo pomoże Ci utrzymać się za nim mimo zbyt dużej prędkości podejścia do celu.

-Wybieraj swoje walki. Jeśli nie chcesz walczyć, bo jesteś na złej pozycji to oddziel się od celu. (lot nurkowy zwiększa twoja prędkość, za cenę wysokości)

-Staraj się atakować, gdy nikt się Ciebie nie spodziewa i gdy nikt nie patrzy. Piloci myśliwców są jak skradające się koty, a nie jak podniebni rycerze/kowboje, jak to wpajają nam media i hollywoodzkie filmy.

-Przeładuj działko, gdy masz na to czas.

-Gdy masz podwieszone bomby czy rakiety i jesteś zmuszony do walki kołowej, to je zrzuć. Samolot będzie bardziej sterowny i szybszy.

-Do szybkiego wyhamowania możesz użyć klap i wyciągnąć podwozie. Ustawienie klap w pozycje "combat" podczas walki kołowej sprawia, że samolot będzie zataczał mniejsze koła z mniejszą szybkością.

-Niektóre samoloty mają WEP (taki dopalacz na krótką chwilę). Wykorzystuj go podczas walki, ale staraj się nie przegrzać silnika (nie trzymaj tego guzika non-stop)

-Wybierz rodzaj walki jaki będziesz toczył. Albo jest to walka pozioma albo pionowa, nie łączymy ich obydwu. Nie lataj tak jakbyś miał szerszenia w kabinie. Manewry muszą być płynne. Nie bądź zbyt kreatywny w wymyślaniu manewrów uchyleniowych, gdy Cię ktoś ściga, bo przesadzisz i staniesz się dla niego łatwiejszym celem niż byś chciał.

-Nie strzelaj jeśli sojusznik nagle wleci pomiędzy Ciebie a Twój cel. Wiem, że to wkurza i ręka świerzbi, żeby zestrzelić ich obu, ale musisz się opanować :) Często zdarza się tak, że ten sojusznik nawet nie wie, że tam jesteś, bo po prostu Cię nie widział.

-Nie używaj kamery z kokpitu, bo zasłania pół ekranu. Fajnie wygląda, ale wszyscy inni, którzy go nie używają maja lepsze pole widzenia niż, Ty i przez to jesteś w gorszej sytuacji.

-Podczas atakowania celów naziemnych działkiem lub rakietami, pamiętaj żeby w porę poderwać samolot, bo gdy skupisz się na celu zbyt mocno, to przywalisz w ziemie. Nie przejmuj się, zdarzało się to wieeelu pilotom podczas II Wojny Światowej. To zjawisko nazywa się po ang. Target fixation.

-Nie zachowuj się na czacie jak osioł. Przeproś za niechcąco spowodowany "friendly fire" itp. To, że inni zachowują się jak osły, nie znaczy, że Ty też tak musisz :)

Good hunting! O7

F4 Hellcat - jak dla mnie idealny!

Z racji ,że dział został otwarty a nie mam pomysłu na temat w tej chwili. Chciałbym zapoczątkować dyskuje jaki jest wasz ulubiony samolot, lub nacja która nacja wam się najlepiej lata.

Mi się osobiście podobą P47 Thunderbolt samolot premium z drzewka niemieckiego , razem z amunicja smugowa dosłownie wszystko podpala. Duża ilość browningów skutecznie załatwia sprawe wspina się świetnie ogólnie jest to mój faworyt.