Dzisiejszego dnia na portalach i forach poświęconych grom mmo zawrzało, a to wszytko za sprawą firmy Real Live Interactive która to opublikowała pierwsze szczegóły swojego debiutanckiego projektu, gry World of Players. Trzeba przyznać, że jak na projekt trzymany dotąd pod ścisłą tajemnicą gra zapowiada się bardzo ciekawie, a to wszytko za sprawą bardzo rozbudowanego systemu rozwoju postaci, który ma bić na głowę wszytko co do tej pory widzieliśmy. Innowacją jest również wymagany system odgrywania swojej postaci, czyli tzw. role-playing.
O ile twórcy jak do tej pory szczegóły uniwersum w którym osadzona jest gra zachowują dla siebie, o tyle uchylili rąbka tajemnicy co do ras i klas dostępnych w grze.
Pierwszą z zaprezentowanych dziś na konferencji w Vancouver którą prowadził John Mythical ras są przedstawiciele gatunku Newberus. Gatunek ten charakteryzuje się niskim współczynnikiem mądrości, jednak w raz z rozwojem postaci na wyższe poziomy może to nadrobić korzystając ze skilli biernych. Jednak jest to dostępne jedynie po wyborze profesji Playerton, dzięki której wspomnianą wyżej mądrość możemy znacznie podnieść. Klasa ta jest zazwyczaj neutralna w stosunku do innych. Nie posiada ona cech szczególnych, jednak jest bardzo wszechstronna. Oczywiście jako Newberus możemy wybrać również inną ścieżkę rozwoju jaką jest Ploxer.Ploxer zazwyczaj zatrzymuje się na niskim poziomie rozwoju postaci, ponieważ jego skille są wtedy bardziej efektywne. Posiada on buffy znacznie podnoszące współczynnik charyzmy. Zazwyczaj buff ten otwiera możliwość innym skillom, które służą Ploxerowi do czerpani korzyści kosztem innych graczy. Ploxer jest postacią nielubianą.
Następną z wymienionych ras są Trolle. Posiadają one również dwie klasy, jednak bez względu na wybór możemy liczyć się z tym, że będziemy postacią powszechnie nielubianą. Trolle jako jedyna z ras dostępnych w World of Players nie posiada własnych miast/stref, jako rasa również niechętnie dołącza do grup, czy gildii. Pierwszą z dostępnych dla Trolla klas jest Keswoiec, jest to klasa zbliżona do łotra, posiada skille pozwalające jej ukryć swoją obecność i znienacka zaatakować moba którego współczynnik życia spadł bardzo nisko za sprawą innego gracza. Keswoiec posiadają bonus do zręczności, jest on naliczany kosztem obniżenia i tak znikomych punktów inteligencji. Drugą z dostępnych klas jest Irytates który posiada znaczny bonus do agresji, jest on jeszcze bardziej efektowny w połączeniu se skilliami takimi jak prowokacja które obniżają inteligencje i mądrość jego przeciwnika, wywołując u niego atak ślepej furii.
Trzecią z czterech dostępnych w grze ras są Botanie, w odróżnieniu od innych ras ta nie posiada sytemu klas. Rasa ta nie posiada współczynnika mądrości i inteligencji, jednak jest bardzo efektywna w walce, co czyni z niej świetnych wojowników. Początki rasy nie są znane z uwagi na to, że jej przedstawiciele są bardzo skryci i zazwyczaj wiodą żywot samotników, jedyne co o nich wiemy z Księgi poczęcia krainy Netowia to to, że początek owej rasie dał niejaki Programer, opisywany jest on jako chochlik który zgromadził wiedzę wystarczającą na to by tknąć w nich "życie".
Ostatnią z ras są Promoci. Jest to rasa elitarna, dostępna dopiero bo odblokowaniu jej poprzez wbicie maksymalnego poziomu na jednaj z wyżej wymienionych ras.
Promoci posiadają dwie klasy. Pierwszą z nich są Lostlifers, klasa ta zazwyczaj asymiluje się jedynie z innymi przedstawicielami swojego gatunku. Jest bardzo wszechstronna i efektywna, jednak wymaga dużego nakładu czasu i środków. Przedstawiciele tej rasy są zazwyczaj neutralni w stosunku do innych. Drugą są natomiast Zarozumile. Klasa ta posiada w swoim mniemaniu wyższość nad innymi rasami i klasami, jej przedstawiciele są bardzo zarozumiali i zapatrzeni w siebie, korzystają ze skilli podobnych do tych jakie posiada rasa Irytates. Klasa ta powołuje się na swoje szlacheckie korzenie, jednak nie jest to nigdzie odnotowane.
Według zapowiedz Real Live Interactive zostawia jednak wolną furtę dla graczy którzy nie lubią wpisywać się ustalone z góry schematy, tak więc pomimo sugerowanych ścieżek rozwoju w World of Players każdy będzie mógł być tak naprawdę sobą