Lubisz PvP? Szukasz gry z dobrym Systemem PvP? W takim razie World of Warcraft Shadowlands będzie dla Ciebie idealnym wyborem. Dlaczego? Już odpowiadam!
Wstęp:
Na wstępie zaznaczę, że swoją przygodę z World of Warcraft zacząłem stosunkowo niedawno, bo od Patch’a 8.2. Był to trudny okres dla graczy takich jak ja którzy kochają wszelkiego rodzaju PvP. System Korupcji, Skalowanie PvP itd. i wiecie co? Dzisiaj już tego wszystkiego nie ma.
Zmiany:
Skalowanie PvP usunięto całkowicie z gry to znaczy, że Ekwipunek PvP ma znaczenie.
Dodano a właściwie powraca stary sprawdzony system z WoD i MoP czyli Ulepszanie Ekwipunku PvP.
Od teraz Honor i Conquest są nowymi oddzielnymi walutami. Oczywiście pełnią również swoje stare role tzn. służą do wbijania Rankingu / Ratingu etc.
Honor można Farmić cały czas chodząc na Arenki i BattleGroundy a Conquest ma swój tygodniowy Cap.
Są dwa Sety PvP jeden za Honor, drugi za Conquest przy czym ten za Conquest ma dwa różne zestawy statystyk do wyboru pod daną klasę.
Przykłady:
Set za Honor

Dwa warianty Setu za Conquest:


Obydwa te Sety można ulepszać do Tier 1, 2, 3 itd. Na tą chwilę Tier 7 to max w przyszłości pewnie będą to po prostu zwiększać. To oczywiście wiążę się ze wzrostem naszego iLvL.
Renown System - System “levelowania” wybranego Convenantu. Najprościej mówiąc System który w stosunku do PvP ma zapobiec sytuacji w której gracze Casual odstają względem tzw. “No-Life” graczy którzy siedzą cały czas w grze. Prawdopodobnie teraz zastanawiasz się o co w tym chodzi. Pozwól, że wytłumaczę Ci to na przykładzie:
Tier 1 ulepszasz na Renown level 3
Tier 2 ulepszasz na Renown level 7
ird.
System Renown jest zamknięty za tzw. “Time Gate” i Blizzard będzie odblokowywał lolejne Rwnown Levele wraz z upływem kolejnych tygodni:

Diminishing - Mechanika która “zapobiega” w pewien sposób Budowaniu Statystyk naszych postaci pod tzw. Cap Statystyk. Jeżeli nasza Statystyka osiągnie ponad 25% i dalej system ten będzie nakładał kary na nasze Statystyki zgodnie z rozpiską:

Podsumowanie:
Krótko i na temat. Dwie istotne dla mnie osobiście sprawy po pierwsze: Gracze PvP nie muszą już więcej “robić PvE” żeby się ubrać na PvP ponieważ jest podział EQ na PvP i PvE. Po drugie: PvP na 100% dostało właśnie swoje drugie życie ponieważ w końcu gracze mają cel w robieniu Arenek i BattleGroundów i po prostu jest to opłacalne. To tyle z mojej strony, ja jestem bardzo zadowolony z tych zmian i cieszę się, że w takim momencie akurat gram w World of Warcraft.