Wywiad: Gracz TERA Online KR - Yakuza

Siema. Tym razem przepytałem jednego z redaktorów polskiego serwisu o TERA Online, który oprócz pełnionego stanowiska jest aktywnym graczem koreańskiej OBT. Czy naprawdę TERA jest pierwszym, next-genowym MMORPG? Jaki jest jej najlepszy element? I ile czasu pobierał klienta gry? Tego wszystkiego, dowiecie się z poniższego wywiadu. Zapraszam do komentowania.

Siema, jak wrażenia po kilku dniach trwania koreańskiej OBT?

Cześć. Z niecierpliwością oczekiwaliśmy tego wydarzenia, odliczając dni do startu. Tym bardziej, że ostatnia poważniejsza szansa pogrania w TERA (FGT2) była ponad 8 miesięcy temu. Kiedy w końcu nastąpił ten dzień, niektórzy z nas wzięli urlop w pracy lub nie poszli do szkoły, by jak najwięcej czasu spędzić właśnie z TERA. Aktualnie poznajemy wszystko, czego nie mieliśmy okazji zobaczyć na angielskojęzycznej wersji.

Czy Twoim zdaniem TERA to pierwszy next-genowy MMORPG?

Na pewno jest to jakiś krok w tym kierunku, coś co otwiera graczom nowe możliwości i ustali standardy dla kolejnych podobnych tytułów. TERA jest jak najbardziej pierwsza w swoim rodzaju, gdyż od tych z podobnym systemem (Vindictus, C9) różni się przede wszystkim otwartym światem.

A zdradzisz nam, jak zdobyłeś i aktywowałeś konto? Jak wiadomo, potrzeba do tego KSSN i potwierdzenia poprzez telefon, mam rację? A może kupiłeś account za pośrednictwem serwisów aukcyjnych?

Na początku pomagał mi mój koreański znajomy, jednak szybko okazało się, że system weryfikacji kont został poprawiony na niekorzyść zagranicznych graczy. Konto kupiłem więc za pośrednictwem odpowiedniego serwisu, a oprócz 14 dni OBT mam w ofercie opłacone 30 dni abonamentu, które na pewno wykorzystam.

Grafika w TERA naprawdę rzuca na kolana?

TERA powstała na Unreal Engine 3, który jest dość specyficzny, ale także niesamowicie wydajny w grach MMO. Jednocześnie zachowuje on wysokiej jakości tekstury z płynnością akcji. Mnie osobiście najbardziej fascynuje krajobraz. Jak na ten moment, jest to najlepsza grafika wśród wszystkich gier MMORPG.

Na Waszym forum spotkałem się ze stwierdzeniem, cytuje: "Na low, to ta gra wygląda jak Everquest 1". Próbowałeś grać na tych ustawieniach?

Ze względu na mój 4-letni sprzęt (Athlon64 2,2 Ghz, Radeon HD4680), ze względu bezpieczeństwa cały czas gram na low detalach, a powyższe stwierdzenie było tylko żartobliwą i obiektywną reakcją właśnie na screenshot. Jeśli nawet byłaby to prawda, to jest to ogromną zaleta dla posiadaczy słabszych PC... takich jak mój nieprawdaż? (Mój screenshot z zupą)

tera1.jpg

EverQuest 1... NIE

Najlepszy element w TERA Online?

System walki, który prócz wszechstronności zastosowania pozwala także na wykazanie się ambitnym graczom podczas walki z graczami, mobami i bossami. W końcu jest coś, co nas zauważalnie wyróżnia – umiejętność grania. Wspaniała jest też inteligencja mobów, która niesamowicie wzrasta, tak jakby uczyły się one wraz z naszym poziomem. Na początku jest łatwo i do przewidzenia jak zachowa się potworek, później możemy zostać mocno zaskoczeni - W jaki sposób przewidzi nasze zamiary i uniknie naszego ataku. Jest to naprawdę irytujące.

Non-target. Utrudnienie czy ułatwienie?

System Non-target czy free targeting system (tak go ostatnio przemianowano) na początku wywoływał grozę u większości graczy, którzy myśleli, że sobie nie poradzą manualnie. Aktualnie twórcy zrobili wszystko co w swojej mocy, aby przybliżyć nam ten system, nie psując jednak ogólnei ideii. Poprawiono synchronizację oraz zwiększono hitboxy na celowniku. Niestety ciężko zauważyć to na koreańskim serwerze. Dodano też skille typu Lock-on. Oznacza to, że namierzamy kilka celów przed wykonaniem na nich ataku, który trafi na 100%.

Wiem, że wybrałeś High Elves i klasę Mystic. Możesz coś więcej powiedzieć o tej postaci?

Na początku nie wiedziałem, jak ta klasa będzie i jak to wszystko będzie dokładnie wyglądać. Od zawsze grałem jednak postaciami typu Chanter z Lineage 2 lub Aiona. Aktualnie jest to więc hybryda wspomagająca swoją grupę, co oznacza, że prócz leczenia, odnawiania many i buffów, można także osłabić wroga lub zadać mu niezłe obrażenia. Dla mnie idealne połączenie, jednak rozważam też zrobienie altów Berserkera i Archera, ale to zależy od wolnego czasu i chęci.

Co do rasy to wybrałem High Elfa ze względu na skille rasowe – Aktywny: natychmiastowe odnowienie pełnej many co 2 godziny oraz Aasywny: po wskrzeszeniu mam połowę many - jest to bardzo istotne w sytuacji kiedy ginę w czasie walki a po wstaniu muszę kontynuować leczenie. Skille rasowe dodano w celu balansu i zapobiegnięciu dziwnych, a wręcz śmiesznych kombinacji jak wątła Elin/Popori Lancer, która otrzymuje mniej leczenia za to że jest mniejsza. Plusem jest to jednak, że może uniknąć zamachnięcia się od dużego bossa, gdyż jest niska i cios przeleci nad jej głową, kiedy normalnie trafiłby wprost w "wyżej zbudowane" postacie.

Jak wyglądają Dungeony w TERA Online?

Dungeony dzielimy przede wszystkim na zamknięte, otwarte i różnorodne. W jednych musimy przedzierać się przez moby i dojść do bossa, w innych mamy zadanie jak np. obrona miasta przed atakiem potworów, ochrona lub eskorta NPCa lub wszystko razem. Całość zawsze nagradzana jest sporym doświadczeniem za questy oraz z mobów zabijanych po drodze. Sama walka z bossami jest ekscytująca, gdyż w tym systemie jeden nieuważny ruch może sprawić, że wszyscy zginą przydeptani przez bossa, który wykonał skok. Jednym słowem koniec z starym „Tank & Spank”, bo w przypadku TERA nawet wyklepane taktyki mogą zdać się na marne. Bardzo trudno jest przewidzieć następny ruch bossa. Prawie zawsze jesteśmy nagradzani niebieskim dropem, więc nie ma potrzeby farmienia tych samych instancji w nieskończoność. Ponadto dungeony róznią się od siebie, zarówno roślinnością, jak i klimatem i budową jaskiń.

A jak się ma POLSKA społeczność graczy w TERA KR?

W sumie jest nas około 60 osób. Połowa znajduje się w gildii IX Kohorta, a reszta w naszej forumowej gildii o wdzięcznej nazwie GotTalent. Postanowiliśmy stworzyć taką grupę, aby pośród koreańskich „krzaków” odnaleźć się i pomagać sobie nawzajem. Jak na razie trudno jest wszystkich ogarnąć, bo większość testuje różne mechanizmy, a inni... po prostu nie wiedzą kim grać. Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas podczas oficjalnej startu.

terascreenshot201101111p.png

Cóż za sylwetka...

"Krzaczkowate" napisy pewnie znacznie utrudniają rozgrywkę? A może wszystko robisz już intuicyjnie?

Na startowej wyspie robiłem wszystko z pamięci, jednak zmieniono lokacje respów mobków, więc miałem spory kłopot ze znalezieniem danego potworka. Dalej musiałem już polegać na szczęściu – tu zabiłem moba, tam zabiłem wyskoczyło zaliczenie questa i już wiedziałem o co chodzi. W najnowszej wersji dodali także odnośniki do lokacji jak ostatnio w wielu grach. Wystarczyło kliknąć w niebieski odnośnik i ukazywał nam „X” na mapie gdzie było coś do znalezienia lub zabicia. Problem stanowią jedynie przedmioty. Reszta rzeczy m.in. opcje i IU jest przetłumaczona na język angielski na różnych fansitach. Powstało także amatorskie zangielszczenie, które bardzo pomaga początkującym.

Jakie zmiany wprowadzono podczas CBT, których wyniki widzimy dopiero teraz?

Zmian jest masa, od kosmetycznych jak np. UI czy wygląd zbroi aż po zmiany w mechanice gry. Dodano nowe umiejętności, odnośniki z lokacjami do questów, kilka instancji i zbalansowano klasy. Najbardziej cieszą mnie zmiany w optymalizacji silnika gry, przez co mogę grać podczas OBT jeszcze na starym PC zanim kupię nowy.

Podobno TERA ma wbudowaną opcję komunikacji głosowej? Prawda to?

Były takie pogłoski, a nawet była to propozycja graczy zaaprobowana przez developerów (czyli mogą to wprowadzić w niedługim czasie), jednak w obecnej wersji niczego takiego nie zauważyłem. Sama komunikacja w grupach jest i tak ułatwiona poprzez ”menu czterech szybkich komend”, które możemy edytować wpisując tam co różne słowa, by później wywoływać je za pomocą jednego kliknięcia. Jest też zaznaczanie mobów przez lidera grupy kolorami, co wprowadza pewien porządek w kolejności ich bicia.

terascreenshot201101121.png

Pascal - po prostu gotuj

Czy gra jest nastawiona na Party?

O tak... i to bardzo. Nie chodzi jedynie o PvE, ale głównie o PvP. Do 22 levela można spokojnie grać samotnie, jednak kolejne questy dotyczą już mobów elitarnych, które bije się średnio 4-7 minut sztukę w grupie. Niektóre klasy mogą je bić samemu, jednak zajmuje to około 30 min w takim wypadku. Jeśli jednak chodzi o samotnych graczy, to nie jest to żadnym ich zmartwieniem ponieważ w grze wbudowana jest "wyszukiwarka" grup, w której aż roi się od ofert na każdy rodzaj mobów oraz instancje. Z myślą o party wprowadzono także nowy unikalny system podziału dropa – według klas, czyli rozdaje zbroje i bronie do odpowiednich członków grupy według ich specjalizacji. Koniec z podkradaniem cudzych itemów!

Kilka dni temu padł rekord, jeśli chodzi o liczbę użytkowników online - 136,000. Odczułeś jakiś zmorzony ruch na serwerach?

Wszędzie gdzie nie spojrzeć jest pełno Koreańczyków. Ruch tłumiony jest dzięki kanałom. Często jesteśmy zmuszani walczyć o spota, jednak z dnia na dzień ludzi jest łatwiej, głównie ze względu na rozwój naszych postaci. Sporym ułatwieniem jest różnica stref czasowych, bo kiedy u nas jest wieczór, to oni już śpią, lagi mijają i gra się prawie płynnie. Najgorzej mamy rano i około południa. Warto wspomnieć o pojemności serwerów, która daje 20 tys. graczy online i prawdopodobnie są to najbardziej pojemne serwery wszechczasów.

Różnica pingu pomiędzy Koreańczykami, a Starym Kontynentem jest podobno tak duża, że objawia się to w szybkości ataków dystansowych?

TAK. To znany problem i dotyczy wszystkich klas. Powstają nawet teorie spiskowe, że Koreańczycy wiedzą o czymś, co przyspiesza prędkość ataku. To jednak bzdura, bo wina leży w naszej odległości do serwera, która najbardziej jest zauważalna właśnie w tych podstawowych atakach. Sprawia to, że wolniej zabijamy moby i może to z początku odrzucać wielu graczy. Rozgrywka wydaje się przez to wolniejsza i pozbawiona dynamiki.

terascreenshot201101170.png

Pozdrowienia dla Naszych userów...

Na koniec osobiste pytanie, które bardzo mnie ciekawi. Jak wszyscy wiemy, TERA Online "waży" ponad 20GB. Ile czasu pobierałeś klienta i z jaką prędkością?

Klient ma prawie 22GB. Ja ściągałem przez oficjalnego launchera, bo nie miałem innego wyboru. Moja prędkość łącza 4Mbit nie pomagała mi, bo była ograniczona przez ruch po stronie serwera. Zamiast iść po 350kb/s, miałem bodajże 10-70kb/s. W sumie klienta TERA Online pobierałem dwie, pełne doby.

Dzięki za poświęcony czas. Teraz możesz kogoś pozdrowić.

Pozdrawiam wszystkich oczekujących na TERA, użytkowników portalu MMORPG.ORG.PL oraz całą społeczność i załogę www.teraonline.info.pl

Jak zwykle świetnie.

Ciekawe pytania jak i odpowiedzi.

Ciekawe po ile stoją konta z miesiącem abonamentu.

Fajny wiwiad. Mi się podoba. Szkoda, że tera Tera jest P2P. :(

Jeszcze bardziej nie mogę się doczekać.

podziwiam ich ze chce im sie grac na koreanskim serwie jeszcze placic ;p jeszcze te znaki ;p

Nie no nie pojmuję jak można grać w takich krzakach, tak mało anglojęzycznych ludzi masakra poprostu...

Spoko wywiad na loozie ;]

Awans mu, awans!

Siema. Tym razem przepytałem jednego z redaktorów polskiego serwisu o TERA Online, który oprócz pełnionego stanowiska jest aktywnym graczem koreańskiej OBT. Czy naprawdę TERA jest pierwszym, next-genowym MMORPG? Jaki jest jej najlepszy element? I ile czasu pobierał klienta gry? Tego wszystkiego, dowiecie się z poniższego wywiadu. Zapraszam do komentowania.

Siema, jak wrażenia po kilku dniach trwania koreańskiej OBT?

Cześć. Z niecierpliwością oczekiwaliśmy tego wydarzenia, odliczając dni do startu. Tym bardziej, że ostatnia poważniejsza szansa pogrania w TERA (FGT2) była ponad 8 miesięcy temu. Kiedy w końcu nastąpił ten dzień, niektórzy z nas wzięli urlop w pracy lub nie poszli do szkoły, by jak najwięcej czasu spędzić właśnie z TERA. Aktualnie poznajemy wszystko, czego nie mieliśmy okazji zobaczyć na angielskojęzycznej wersji.

Czy Twoim zdaniem TERA to pierwszy next-genowy MMORPG?

Na pewno jest to jakiś krok w tym kierunku, coś co otwiera graczom nowe możliwości i ustali standardy dla kolejnych podobnych tytułów. TERA jest jak najbardziej pierwsza w swoim rodzaju, gdyż od tych z podobnym systemem (Vindictus, C9) różni się przede wszystkim otwartym światem.

A zdradzisz nam, jak zdobyłeś i aktywowałeś konto? Jak wiadomo, potrzeba do tego KSSN i potwierdzenia poprzez telefon, mam rację? A może kupiłeś account za pośrednictwem serwisów aukcyjnych?

Na początku pomagał mi mój koreański znajomy, jednak szybko okazało się, że system weryfikacji kont został poprawiony na niekorzyść zagranicznych graczy. Konto kupiłem więc za pośrednictwem odpowiedniego serwisu, a oprócz 14 dni OBT mam w ofercie opłacone 30 dni abonamentu, które na pewno wykorzystam.

Grafika w TERA naprawdę rzuca na kolana?

TERA powstała na Unreal Engine 3, który jest dość specyficzny, ale także niesamowicie wydajny w grach MMO. Jednocześnie zachowuje on wysokiej jakości tekstury z płynnością akcji. Mnie osobiście najbardziej fascynuje krajobraz. Jak na ten moment, jest to najlepsza grafika wśród wszystkich gier MMORPG.

Na Waszym forum spotkałem się ze stwierdzeniem, cytuje: "Na low, to ta gra wygląda jak Everquest 1". Próbowałeś grać na tych ustawieniach?

Ze względu na mój 4-letni sprzęt (Athlon64 2,2 Ghz, Radeon HD4680), ze względu bezpieczeństwa cały czas gram na low detalach, a powyższe stwierdzenie było tylko żartobliwą i obiektywną reakcją właśnie na screenshot. Jeśli nawet byłaby to prawda, to jest to ogromną zaleta dla posiadaczy słabszych PC... takich jak mój nieprawdaż? (Mój screenshot z zupą)

tera1.jpg

EverQuest 1... NIE

Najlepszy element w TERA Online?

System walki, który prócz wszechstronności zastosowania pozwala także na wykazanie się ambitnym graczom podczas walki z graczami, mobami i bossami. W końcu jest coś, co nas zauważalnie wyróżnia – umiejętność grania. Wspaniała jest też inteligencja mobów, która niesamowicie wzrasta, tak jakby uczyły się one wraz z naszym poziomem. Na początku jest łatwo i do przewidzenia jak zachowa się potworek, później możemy zostać mocno zaskoczeni - W jaki sposób przewidzi nasze zamiary i uniknie naszego ataku. Jest to naprawdę irytujące.

Non-target. Utrudnienie czy ułatwienie?

System Non-target czy free targeting system (tak go ostatnio przemianowano) na początku wywoływał grozę u większości graczy, którzy myśleli, że sobie nie poradzą manualnie. Aktualnie twórcy zrobili wszystko co w swojej mocy, aby przybliżyć nam ten system, nie psując jednak ogólnei ideii. Poprawiono synchronizację oraz zwiększono hitboxy na celowniku. Niestety ciężko zauważyć to na koreańskim serwerze. Dodano też skille typu Lock-on. Oznacza to, że namierzamy kilka celów przed wykonaniem na nich ataku, który trafi na 100%.

Wiem, że wybrałeś High Elves i klasę Mystic. Możesz coś więcej powiedzieć o tej postaci?

Na początku nie wiedziałem, jak ta klasa będzie i jak to wszystko będzie dokładnie wyglądać. Od zawsze grałem jednak postaciami typu Chanter z Lineage 2 lub Aiona. Aktualnie jest to więc hybryda wspomagająca swoją grupę, co oznacza, że prócz leczenia, odnawiania many i buffów, można także osłabić wroga lub zadać mu niezłe obrażenia. Dla mnie idealne połączenie, jednak rozważam też zrobienie altów Berserkera i Archera, ale to zależy od wolnego czasu i chęci.

Co do rasy to wybrałem High Elfa ze względu na skille rasowe – Aktywny: natychmiastowe odnowienie pełnej many co 2 godziny oraz Aasywny: po wskrzeszeniu mam połowę many - jest to bardzo istotne w sytuacji kiedy ginę w czasie walki a po wstaniu muszę kontynuować leczenie. Skille rasowe dodano w celu balansu i zapobiegnięciu dziwnych, a wręcz śmiesznych kombinacji jak wątła Elin/Popori Lancer, która otrzymuje mniej leczenia za to że jest mniejsza. Plusem jest to jednak, że może uniknąć zamachnięcia się od dużego bossa, gdyż jest niska i cios przeleci nad jej głową, kiedy normalnie trafiłby wprost w "wyżej zbudowane" postacie.

Jak wyglądają Dungeony w TERA Online?

Dungeony dzielimy przede wszystkim na zamknięte, otwarte i różnorodne. W jednych musimy przedzierać się przez moby i dojść do bossa, w innych mamy zadanie jak np. obrona miasta przed atakiem potworów, ochrona lub eskorta NPCa lub wszystko razem. Całość zawsze nagradzana jest sporym doświadczeniem za questy oraz z mobów zabijanych po drodze. Sama walka z bossami jest ekscytująca, gdyż w tym systemie jeden nieuważny ruch może sprawić, że wszyscy zginą przydeptani przez bossa, który wykonał skok. Jednym słowem koniec z starym „Tank & Spank”, bo w przypadku TERA nawet wyklepane taktyki mogą zdać się na marne. Bardzo trudno jest przewidzieć następny ruch bossa. Prawie zawsze jesteśmy nagradzani niebieskim dropem, więc nie ma potrzeby farmienia tych samych instancji w nieskończoność. Ponadto dungeony róznią się od siebie, zarówno roślinnością, jak i klimatem i budową jaskiń.

A jak się ma POLSKA społeczność graczy w TERA KR?

W sumie jest nas około 60 osób. Połowa znajduje się w gildii IX Kohorta, a reszta w naszej forumowej gildii o wdzięcznej nazwie GotTalent. Postanowiliśmy stworzyć taką grupę, aby pośród koreańskich „krzaków” odnaleźć się i pomagać sobie nawzajem. Jak na razie trudno jest wszystkich ogarnąć, bo większość testuje różne mechanizmy, a inni... po prostu nie wiedzą kim grać. Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas podczas oficjalnej startu.

terascreenshot201101111p.png

Cóż za sylwetka...

"Krzaczkowate" napisy pewnie znacznie utrudniają rozgrywkę? A może wszystko robisz już intuicyjnie?

Na startowej wyspie robiłem wszystko z pamięci, jednak zmieniono lokacje respów mobków, więc miałem spory kłopot ze znalezieniem danego potworka. Dalej musiałem już polegać na szczęściu – tu zabiłem moba, tam zabiłem wyskoczyło zaliczenie questa i już wiedziałem o co chodzi. W najnowszej wersji dodali także odnośniki do lokacji jak ostatnio w wielu grach. Wystarczyło kliknąć w niebieski odnośnik i ukazywał nam „X” na mapie gdzie było coś do znalezienia lub zabicia. Problem stanowią jedynie przedmioty. Reszta rzeczy m.in. opcje i IU jest przetłumaczona na język angielski na różnych fansitach. Powstało także amatorskie zangielszczenie, które bardzo pomaga początkującym.

Jakie zmiany wprowadzono podczas CBT, których wyniki widzimy dopiero teraz?

Zmian jest masa, od kosmetycznych jak np. UI czy wygląd zbroi aż po zmiany w mechanice gry. Dodano nowe umiejętności, odnośniki z lokacjami do questów, kilka instancji i zbalansowano klasy. Najbardziej cieszą mnie zmiany w optymalizacji silnika gry, przez co mogę grać podczas OBT jeszcze na starym PC zanim kupię nowy.

Podobno TERA ma wbudowaną opcję komunikacji głosowej? Prawda to?

Były takie pogłoski, a nawet była to propozycja graczy zaaprobowana przez developerów (czyli mogą to wprowadzić w niedługim czasie), jednak w obecnej wersji niczego takiego nie zauważyłem. Sama komunikacja w grupach jest i tak ułatwiona poprzez ”menu czterech szybkich komend”, które możemy edytować wpisując tam co różne słowa, by później wywoływać je za pomocą jednego kliknięcia. Jest też zaznaczanie mobów przez lidera grupy kolorami, co wprowadza pewien porządek w kolejności ich bicia.

terascreenshot201101121.png

Pascal - po prostu gotuj

Czy gra jest nastawiona na Party?

O tak... i to bardzo. Nie chodzi jedynie o PvE, ale głównie o PvP. Do 22 levela można spokojnie grać samotnie, jednak kolejne questy dotyczą już mobów elitarnych, które bije się średnio 4-7 minut sztukę w grupie. Niektóre klasy mogą je bić samemu, jednak zajmuje to około 30 min w takim wypadku. Jeśli jednak chodzi o samotnych graczy, to nie jest to żadnym ich zmartwieniem ponieważ w grze wbudowana jest "wyszukiwarka" grup, w której aż roi się od ofert na każdy rodzaj mobów oraz instancje. Z myślą o party wprowadzono także nowy unikalny system podziału dropa – według klas, czyli rozdaje zbroje i bronie do odpowiednich członków grupy według ich specjalizacji. Koniec z podkradaniem cudzych itemów!

Kilka dni temu padł rekord, jeśli chodzi o liczbę użytkowników online - 136,000. Odczułeś jakiś zmorzony ruch na serwerach?

Wszędzie gdzie nie spojrzeć jest pełno Koreańczyków. Ruch tłumiony jest dzięki kanałom. Często jesteśmy zmuszani walczyć o spota, jednak z dnia na dzień ludzi jest łatwiej, głównie ze względu na rozwój naszych postaci. Sporym ułatwieniem jest różnica stref czasowych, bo kiedy u nas jest wieczór, to oni już śpią, lagi mijają i gra się prawie płynnie. Najgorzej mamy rano i około południa. Warto wspomnieć o pojemności serwerów, która daje 20 tys. graczy online i prawdopodobnie są to najbardziej pojemne serwery wszechczasów.

Różnica pingu pomiędzy Koreańczykami, a Starym Kontynentem jest podobno tak duża, że objawia się to w szybkości ataków dystansowych?

TAK. To znany problem i dotyczy wszystkich klas. Powstają nawet teorie spiskowe, że Koreańczycy wiedzą o czymś, co przyspiesza prędkość ataku. To jednak bzdura, bo wina leży w naszej odległości do serwera, która najbardziej jest zauważalna właśnie w tych podstawowych atakach. Sprawia to, że wolniej zabijamy moby i może to z początku odrzucać wielu graczy. Rozgrywka wydaje się przez to wolniejsza i pozbawiona dynamiki.

terascreenshot201101170.png

Pozdrowienia dla Naszych userów...

Na koniec osobiste pytanie, które bardzo mnie ciekawi. Jak wszyscy wiemy, TERA Online "waży" ponad 20GB. Ile czasu pobierałeś klienta i z jaką prędkością?

Klient ma prawie 22GB. Ja ściągałem przez oficjalnego launchera, bo nie miałem innego wyboru. Moja prędkość łącza 4Mbit nie pomagała mi, bo była ograniczona przez ruch po stronie serwera. Zamiast iść po 350kb/s, miałem bodajże 10-70kb/s. W sumie klienta TERA Online pobierałem dwie, pełne doby.

Dzięki za poświęcony czas. Teraz możesz kogoś pozdrowić.

Pozdrawiam wszystkich oczekujących na TERA, użytkowników portalu MMORPG.ORG.PL oraz całą społeczność i załogę www.teraonline.info.pl