#1 Poradnik Ogólny do ADC

Witam, postanowiłem - jako że nie ma jeszcze takowego - napisać pierwszy poradnik do LoL'a na forum MMORPG.org.pl. Poradnik nr.1 będzie tyczył tylko ADC, ale z czasem jeśli wam się spodoba, będę dodawał nowe, wakacje idą więc po nocach będę mógł coś dla Was pisać... Hope u will like it ;)

Czym Jest ADC

Adc jest to postać w wolnym tłumaczeniu " Zadający obrażenia fizyczne walczący na dystans ". Gra tym typem postaci jak na mój gust wymaga najwięcej "skilla", moge za to stwierdzenie zostać zliczowany jak guru ale przeczytajcie do końca.

Dla mnie ADC jest "najcięższym" typem postaci, z racji tego że aby nią grać potrzeba umiejętności wykonywania wielu czynnosci naraz. Podczas początkowej fazy gry musisz starać się farmić, czyli zabijać stworki z których dostajemy złoto. W między czasie musimy również starać się harasować -czyli obijać mordę przeciwnika - nie tracąc przy tym zbyt dużo minionów. W srodkowej fazie gry musimy już wykonywać parę czynności więcej, chodzi o to żeby myśleć co się buduje. Trzeba budować się pod przeciwników, a mianowicie to przeciwko nim. Jeżeli przeciwny team ma nafeedowanego ( bardzo, mocnego typa który został " NAKARMIONY " (czyt staty: 10-1 ) "Maga" to musimy budować magic resisty, które dadzą nam odporność na jego zaklęcia. Budując np: pszczę malmoltiusa, otrzymujemy magic resisty i DMG, item wręcz doskonały na ADC w tej nie komfortowej sytuacji. Baaa myślenie myśleniem ale trzeba także pamiętać o pewnej rzeczy zwanej pozycjonowaniem, czyli dobrym umiejscowieniu w walce drużynowej. Tego i jeszcze więcej dowiecie się w artykule poniżej, zapraszam.

A teraz od A do Z dokładnie powiedziane co i jak, co znaczy co, i jak to robić.

Zaczniemy od farmienia, tego co jest najważniejsze dla AD carry.

Powyższa czynność jest jedną z najważniejszych dla każdego typu postaci w grze. Ale ADC potrzebuje jej wyjątkowo dużo z racji tego, że jest to postać początkowo nie robiąca dmg - chyba, że grasz dravenem, zawsze lepiej jest być dravenem niż zwykłym szarakiem ;)-. Pierwsze co nam jest potrzebne to jakiś przedmiot dający przewage nad przeciwnikiem. Przewage w przedmiotach zdobywamy albo zabijając albo farmiąc. Brzmi łatwo ale niestety, postać typu Vayne która z początku nie robi absolutnie nic w porównaniu do innych postaci tego typu musi farmic. Farmic i farmic, aż nastenie jej czas. Po farmieniu jeżeli robi to dobrze, ma przewage nad przeciwnikiem... głupie 10creepów więcej to okolo 200złota więcej niż posiada twój przeciwnik! W momencie gdy on ma 600golda ty masz 800 i możesz kupić całego Vampiric Sceptera, Ty masz już lifesteal, przeżywalność ( sustain ) na lini! A on, biedaczyna, przez głupie 10farmy ma tylko parę potionów więcej.

Teraz co nieco o harassowaniu przeciwnika.

Zacznijmy od tego czym jest harass sam w sobie. Harass czyli obijanie przeciwnika polega na tym by zadawać mu obrażenia za pomocą ataków jeśli masz przewagę zasięgiem ( czyt np: Caitlyn vs Draven ) bądź skillami. Do harassu trzeba wyczucia, musimy znać "magiczne" jak to już przywykłem bowiadać hitboxy, czyli (cięzko mi to opisać) miejsca w okolicy postaci w które nietrafiając np: Mistycznym strzałem Ezreala i tak trafimy... Pewnie nie raz widzieliscie jak Thresh rzuca swoją kotwiczką, na pierwszy rzut oka nie trafia a tak na prawdę zaczyna przyciągać przeciwnika do siebie...

Na szczęscie nie tylko od hitboxów zależy zwycięstwo na lini, liczy się także twoja podzielna uwaga o której wcześniej wspomniałem. Najlepiej jeśli jednym okiem ogarniasz pozycje przeciwnika, a drugą patrolujesz jak wygląda sytuacja minionów. Jeśli widzisz, że masz możliwość by trafić na przykład wcześniej już wspomnianym mistic shotem, to zrób to! Nie wachaj się z myślą " Strzelić czy nie strzelić, o to jest pytanie.". Zrób to! Nie masz przecież nic do stracenia, a możesz spowodować, że trafisz pare razy pod rząd a przeciwnik będzie musiał cofnąć się do bazy zostawiając Tobie całą farmę wolną. Dla wyjaśnienia farma to skupisko minionów :)

Item building, trochę o tym i o tamtym...

Jak każdy wie, w LoL'u jest wiele itemów. Natomiast nie każdy myśli jak z nich korzystać. Bardzo duża liczba osób grając ADC składa tylko podstawowe itemy nie zważając na nic, jak chińskie boty lecą phantom dancera, infinity edge, i bloodthristera... Tak ludzie, są to dobre itemy ... ale nie zawsze do diaska!

Czesem trzeba odrobinę ruszyć głową, popatrzeć na to, że przeciwnik robi Ci potworny dmg i nie masz szans już go dogonić... i w momencie gdy sobie to uswiadomisz pomyśl co zrobić! Jesli grasz postacią potrzebującą farmy to farm, jeśli natomiast masz już jako taki dmg a i tak nie możesz go zabić to zbuduj armor! Zwykły frozen heart Ci się przyda, nie jest to item tylko dla tanków! Podczas gry Ezrealem ( nie blue build... ) możesz potrzebować many, w takim razie co ci szkodzi zrobić sobie lodowy caun? A potem z tego cauna zrobić fenomenalny na Ezreala item Lodową rękawicę? Chłopie! W tej grze nie ma jednego buildu dla każdej postaci! Itemów jest dużo a kombinacji sto razy wiecej, nie zapominaj o tym. Czasem głupia pelerynka za 400golda może uratować twe życie :).

Pozycjonowanie! Tajemna sztuka tego i owego...

Możecie zapytać "Dlaczego tajemna loool przecież każdy wie co to jeesttt ". Odpowiem na to krótko. Otóż tak, każdy może "wiedzieć" co to jest, natomiast nie każdy może się do tego stosować i dokładnie wiedzieć o co w tym chodzi.

Zatem przechodząc do sedna, pozycjonowanie łatwo można wytłumaczyć na podstawie wojska... Wszystko toczy się na wojnie w odpowiedniej kolejności, wpierw do "gry" wchodzą czołgi ( dobrze się składa bo w LoLu pojęciem "tank" nazywany jest ... tank ... ) potem samoloty wlatują, a na samym końcu piechota... Możliwe, że źle opisałem kolejność ale główno-dowodzącym Armii Polskiej nie jestem, więc przepraszam. W LoL'u jest podobnie a My jako ADC jesteśmy na samym końcu, nie dlatego, że jesteśmy słabi lecz dla tego, że jesteśmy najpotężniejsi. Nasza postać jak wiadome ma zasięg, i stojąc na końcu szeregu jest bezpieczna, oraz może zadawać obrażenia postaci którą w danym momencie focusuje team ( skupia na niej uwage by szybko ją ubić... ). Jeśli dobrze się upozycjonujesz - wygrałeś. Z góry jest to przesądzone gdy przeciwny ADC pada jak mucha ponieważ jego team go nie chroni, albo jest idiotą i wbija się w pięciu krzycząc potem na swój team. Reasumując stój z tyłu, nie wychylaj się, zabijaj i wygrywaj :)

No i dzisiaj to by było na tyle. Z góry przepraszam za moje błędy ortograficzne ale każdemu się zdarza, postaram się poprawić każdy błąd który ktoś mi wytknie. Proszę was również o komentarze dotyczące artykułu, jeśli coś pominąłem to postaram się to dopisać. Piszcie co chcecie w następnym artykule! O ile w ogóle go chcecie :) Postaram się by z tekstu na tekst było lepiej. Możliwe, że napiszę poradniki do konkretnych postaci, jeśli powiecie jakie postaci checie najbardziej. Narazie opiszę każdy typ postaci, ich rolę, oraz podstawowe czynnosci jakie musi spełniać . Tak jak to zrobiłem z ADC w artykule powyżej.

Licze, ze się podoba.

Pozdrawiam, ToXzZ.

Zaparaszam do komentowania.

#edit. Stream online- zapraszam - http://www.twitch.tv/toxzz/old# - możliwe, że dziś 24h stream :)

Poradnik jako tako może być, ale co do tego że ADC wymaga najwięcej skilla to się nie zgodzę "no może Ezreal bo to totalny gniot w nieodpowiednich rękach". ADC ma budować dobre itemy i być w odpowiednim miejscu podczas team fighta tak żeby nie stać na pierwszej lini ognia, a to nie wymaga dużego IQ. Najwięcej ogaru musi mieć support i jungler. Support musi nie tylko stawiać wardy ale także robić to umiejętnie, do tego niszczyć wardy przeciwnika, nie powinien za dużo farmić, ale za to ma szastać kasą na lewo i prawo, musi trzymać się teamu, odpowiednio używać skilli w team fight i nie tylko ( krótko mówiąc support musi być wszędzie i robić wszystko ). Zawsze mawiam..dobry support lub jungler to 50% wygrany mecz.

Poradnik jako tako może być, ale co do tego że ADC wymaga najwięcej skilla to się nie zgodzę "no może Ezreal bo to totalny gniot w nieodpowiednich rękach". ADC ma budować dobre itemy i być w odpowiednim miejscu podczas team fighta tak żeby nie stać na pierwszej lini ognia, a to nie wymaga dużego IQ. Najwięcej ogaru musi mieć support i jungler. Support musi nie tylko stawiać wardy ale także robić to umiejętnie, do tego niszczyć wardy przeciwnika, nie powinien za dużo farmić, ale za to ma szastać kasą na lewo i prawo, musi trzymać się teamu, odpowiednio używać skilli w team fight i nie tylko ( krótko mówiąc support musi być wszędzie i robić wszystko ). Zawsze mawiam..dobry support lub jungler to 50% wygrany mecz.

=)

ADC wymaga najwięcej skilla od gracza bo ma wyrobić bardzo dobrą farmę przy okazji mając przed sobą 2 wrogów, plus przeciwny jungler. Jak nie wyrobisz dobrego dmg to potem jesteś za słaby aby kogokolwiek szybko zdjąć na late game- inaczej drużyna będzie się męczyła z takim adc i to na niego spada główny flame bo adc w late jest podstawą ściągania przeciwników. O tym pewnie już się zapomniało albo jeszcze nie odpowiedziało na pytanie, kogo focusuje się (w normalnie rozstawionych statystykach w grze) najpierw/najlepiej.

Bzdurą totalną jest że support ma odawalać całą robotę i to od niego zależy jak pójdzie na bocie.

Jeżeli zaczniesz pchać linię, nawet o dwa kroki za daleko, to jugnler nie ma jak zrobić ganka, a poza tym to adc ma stworzyć jak najdogodniejszą sytuację aby gank się udał, nie jungler bo on nie kontroluje twojego bota. Support ma wspierać, a nie odwalać całą robotę za kogoś. Warda możesz kupić sam na jakiś czas (75g to parę last hitów), leczyć się nie powinieneś w trakcie stania na linii bo to oznacza, że nie najlepiej wam idzie na bocie (wypadało by zmienić taktykę nieco), a nie każdy supp ma leczenie przecież. Faktycznie inicjatorem na bocie jest support, ale gdy adc zaśpi albo się przestraszy, to źle to się kończy dla przynajmniej jednego gracza.

Niszczenie wardów przeciwnika- nawet owy "summoner" nie wie o czym mówi, bo to nie jest po pierwsze tanie zagranie zwłaszcza na early, to także nie niszczysz każdego możliwego (nie rzucę tutaj poradnikiem aby nie spamować tematu o adc). Oracla kupuje zazwyczaj top albo jungler, na mid game może to jeszcze zrobić supp bo jeszcze szybko nie padnie.

Support nie farmi na linii z ADC ! Gdy taka leona siedzi sama przez jakiś czas na linii to robi umiejętnie last hity, tak aby nie popchnąć linii nawet o krok.

Użytkownik, którego cytuję (zwłaszcza ostatnie dwa zdania to potwierdzają), jest jednym z miliona tych graczy, którzy za swoje błędy adc, winią junglera i/lub supporta. To jeden z najniższych możliwych poziomów troll-erskich/flame-rskich jakie znam w LoLu.

Nie winię, że "gracz" nie wie jeszcze jak wygląda gra zespołowa w LoLu, bo może dopiero zaczyna. Ale do Jasnego Grzyba Jelcyna(!), LoL to jednak gra "zespołowa", a więc jak jeden się wyłamie to reszta ma ciężej ale nie musi tak być, że od razu przez jeden czy dwa faile cała gra jest stracona i zaczyna się pisanie "gg ff" "jungler fail omg" "fed more ***" itp.. Jeżeli w akcji uczestniczy adc supp i np. gankujący mid czy jungler, to wina spada najczęściej na wszystkich uczestników. Są oczywiście różne sytuacje, gdzie trafia się trefny gracz, ale z autopsji wiem, że plucie się adc jest bezpodstawne w "99%" przypadków. Więc skupcie się na swojej grze i podchodźcie do niej krytycznie jeżeli zależy wam na podniesieniu skilla. This is a true story of LoL.

"W LoL'u jest podobnie a My jako ADC jesteśmy na samym końcu, nie dlatego, że jesteśmy słabi lecz dla tego, że jesteśmy najpotężniejsi."

Gówno prawda. Skoro jesteś taki potężny, to dlaczego stoisz na końcu? Dlatego, żeby cię nie zabili, bo jesteś w 90% najbardziej squishy w twoim teamie. Nie, nie jesteś najsilniejszy. Najsilniejszy jest AP, bo burst>dpc zawsze. Ty masz tylko bić z łapy co popadnie, w taki sposób żeby przeżyć jak najdłużej.

@Edit

ADC i tak nie jest najtrudniejszą rolą. Masz przed sobą dwóch wrogów + jungler= 3. Tylko, że do pomocy masz supporta, więc wychodzi, że masz 1 wroga + jungler. Top i Mid też mają dwóch wrogów + junglera na karku, więc to nie argument. Farma jak farma, za trudne to nie jest. Już na topie jest ciężej, bo 24/7 musisz uważać na junglera.

=)ADC wymaga najwięcej skilla od gracza bo ma wyrobić bardzo dobrą farmę przy okazji mając przed sobą 2 wrogów, plus przeciwny jungler. Jak nie wyrobisz dobrego dmg to potem jesteś za słaby aby kogokolwiek szybko zdjąć na late game- inaczej drużyna będzie się męczyła z takim adc i to na niego spada główny flame bo adc w late jest podstawą ściągania przeciwników. O tym pewnie już się zapomniało albo jeszcze nie odpowiedziało na pytanie, kogo focusuje się (w normalnie rozstawionych statystykach w grze) najpierw/najlepiej.

nie powiedziałam że ADC nie wymaga w ogóle skilla, tylko że nie wymaga go dużo...jeżeli trafi się dobry ADC w team to super ale jak nie to zawsze reszta teamu może go wycarrować, a potem to już nawet mój pies umiałby robić "pew pew pew" w przeciwnika...czasy kiedy ADC oznaczało gracza, który faktycznie ciągnie grę dawno minęły.

Bzdurą totalną jest że support ma odawalać całą robotę i to od niego zależy jak pójdzie na bocie.Jeżeli zaczniesz pchać linię, nawet o dwa kroki za daleko, to jugnler nie ma jak zrobić ganka, a poza tym to adc ma stworzyć jak najdogodniejszą sytuację aby gank się udał, nie jungler bo on nie kontroluje twojego bota. Support ma wspierać, a nie odwalać całą robotę za kogoś. Warda możesz kupić sam na jakiś czas (75g to parę last hitów), leczyć się nie powinieneś w trakcie stania na linii bo to oznacza, że nie najlepiej wam idzie na bocie (wypadało by zmienić taktykę nieco), a nie każdy supp ma leczenie przecież. Faktycznie inicjatorem na bocie jest support, ale gdy adc zaśpi albo się przestraszy, to źle to się kończy dla przynajmniej jednego gracza.

OMG jungler ma 10 różnych stron z których może przeprowadzić gang, nawet jeśli Twoje creepy są pod wieżą przeciwnika to jungler może wskoczyć i zrobić swoje. Co do wardów to jasne że ADC może kupić warda nie mówie że nie, ale na Boga i wszystkich świętych od tego jest przede wszystkim support, jesli ma dobre runy i masterki może zwardować całego bota bez problemu.

Niszczenie wardów przeciwnika- nawet owy "summoner" nie wie o czym mówi, bo to nie jest po pierwsze tanie zagranie zwłaszcza na early, to także nie niszczysz każdego możliwego (nie rzucę tutaj poradnikiem aby nie spamować tematu o adc). Oracla kupuje zazwyczaj top albo jungler, na mid game może to jeszcze zrobić supp bo jeszcze szybko nie padnie.Support nie farmi na linii z ADC ! Gdy taka leona siedzi sama przez jakiś czas na linii to robi umiejętnie last hity, tak aby nie popchnąć linii nawet o krok.

Jeżeli ward jest w niedogodnym miejscu, przeszkadza junglerowi lub sprawia że przeciwnik czuje się bezpieczniej na lini to pozbycie się takiego warda jest bardzo ważne i nie wyskakuj mi tu z oracle...są pinki

Użytkownik, którego cytuję (zwłaszcza ostatnie dwa zdania to potwierdzają), jest jednym z miliona tych graczy, którzy za swoje błędy adc, winią junglera i/lub supporta. To jeden z najniższych możliwych poziomów troll-erskich/flame-rskich jakie znam w LoLu.Nie winię, że "gracz" nie wie jeszcze jak wygląda gra zespołowa w LoLu, bo może dopiero zaczyna. Ale do Jasnego Grzyba Jelcyna(!), LoL to jednak gra "zespołowa", a więc jak jeden się wyłamie to reszta ma ciężej ale nie musi tak być, że od razu przez jeden czy dwa faile cała gra jest stracona i zaczyna się pisanie "gg ff" "jungler fail omg" "fed more ***" itp.. Jeżeli w akcji uczestniczy adc supp i np. gankujący mid czy jungler, to wina spada najczęściej na wszystkich uczestników. Są oczywiście różne sytuacje, gdzie trafia się trefny gracz, ale z autopsji wiem, że plucie się adc jest bezpodstawne w "99%" przypadków. Więc skupcie się na swojej grze i podchodźcie do niej krytycznie jeżeli zależy wam na podniesieniu skilla. This is a true story of LoL.

dla Twojej informacji najczęściej gram supportem i wiem co piszę i za swoje błędy obwinim siebie. Nie wiem w jakiej dywizji siedzisz ale na wyższych gracze często już po 2 -3 failach poddają grę bo wiedzą że nie mają szans.

Sam w sobie poradnik dobry, nie zgodzę się tylko z jedną rzeczą, mianowicie tego,że Carry wymaga najwięcej skilla

Jeśli chodzi o to, że budujemy się "pod przeciwnika", to w się nie zgodzę! Akurat ADC najmniej się tak buduje. APC np. złoży Abyssala, jeżeli ap jest nafeedówany, czy zhonye jeśli AD. Ad carry ewentualnie złoży QSS, GA, czy Warmoga. Szczerze mówiąc, jak gram tak sobie, to nie widziałem, żeby ADC złożył Maw of Malmortius xd

"W LoL'u jest podobnie a My jako ADC jesteśmy na samym końcu, nie dlatego, że jesteśmy słabi lecz dla tego, że jesteśmy najpotężniejsi."Gówno prawda. Skoro jesteś taki potężny, to dlaczego stoisz na końcu? Dlatego, żeby cię nie zabili, bo jesteś w 90% najbardziej squishy w twoim teamie. Nie, nie jesteś najsilniejszy. Najsilniejszy jest AP, bo burst>dpc zawsze. Ty masz tylko bić z łapy co popadnie, w taki sposób żeby przeżyć jak najdłużej.@EditADC i tak nie jest najtrudniejszą rolą. Masz przed sobą dwóch wrogów + jungler= 3. Tylko, że do pomocy masz supporta, więc wychodzi, że masz 1 wroga + jungler. Top i Mid też mają dwóch wrogów + junglera na karku, więc to nie argument. Farma jak farma, za trudne to nie jest. Już na topie jest ciężej, bo 24/7 musisz uważać na junglera.

Na topie trzeba najbardziej uważać na junglera ? A z jakiej to racji ? Jungler może gankować co mu się podoba, więc równie dobrze mogę napisać, że pod też musi uważać 24/7 bo jeżeli będzie dobry gank to będzie "enemy double kill".

Wiesz dlaczego adc się stoi na końcu ? Tak jak napisałeś bo jest najbardziej squishy, ale pewnie też dlatego, że jak sama nazwa mówi to jest carry to on kieruje grą ilekroć mi się zdarza wygrać linie z kumplem na topie i midzie, a wystarczy, że enemy adc będzie nafeedowany a team go będzie protectował to się zesrasz a nie wygrasz.A jeżeli enemy adc to vayne to już zupełnie inna bajka....

Dla mnie ADC jest "najcięższym" typem postaci, z racji tego że aby nią grać potrzeba umiejętności wykonywania wielu czynnosci naraz.

[Chwila konsternacji]

[Niekontrolowany wybuch śmiechu]

Nie, dobra, z tekstem o "najcięższym" typie postaci sporo przesadziłeś. Wybrałeś kogoś kto farmi większość meczu, ma wsparcie ze strony supporta, nie musi roamować, a w okolicach teamfightów ma po prostu unikać otrzymywania obrażeń i samemu zjechać kogo tylko może. Oczywiście taki Draven czy inny Ez muszą popisać się umiejętnościami, ale na innych liniach także takich championów znajdziemy (przykładowo mocno niedoceniany Xerath). Mniejsza z tym.

Dla mnie bzdurą jest oczekiwanie, żeby ADC budował FH czy innego Mawa. Maw będzie useless, bo większości pasywa nie zobaczymy (shielda jedynie chyba) ze względu na mały pool HP, a FH nie daje nam nic do ataku. A wiecie po co taka rola jak ADC powstała? Po to, żeby w late była osoba która niezależnie od wszystkiego rozpierdzieli w mak swojego wroga. ADC ma być chroniony przez innych i ma zadawać setki, a nawet tysiące (ba - dziesiątki tysięcy!) obrażeń! Właśnie po to większość z nich farmi przez pół gry - po to, by później wejść i zrobić rozpierdziel. Budowanie tankowych itemów nie da ci tyle co bruiserowi czy offtankowi, za to ograniczasz swój potencjał. ADC który nie robi obrażeń może równie dobrze wyjść z meczu, bo z reguły nie ma żadnego mocnego CC, nie jest tankowy, a więc staje się zwykłym bezużytecznym mięsem armatnim. Ot, chodzący caster minion.

Błędem jest dla mnie brak informacji o tym, że różni ADC powinni skupiać się na różnych itemach. Nawet ja orientuję się na tyle, żeby wiedzieć że inne itemy powinniśmy składać na Kog'mawa, a kompletnie inne na Dravena. To bardzo ważne, w przeciwnym wypadku będziesz w meczu obserwować Koga składającego BT i IE na początek albo Dravena budującego na start PD*.

Jungler ma najtrudniej z gankami na bota ze względu na supporta, bo ten powinien wardować i nie pozwolić dać zaskoczyć siebie i swojego carry. Nie zgodzę się jednak z tym, że na topie ganki są o wiele częstsze - to zależy od kontroli linii, ogarnięcia graczy oraz zagrożenia, jakie niesie ze sobą przeciwnik. Nie zgodzę się też z tym, że support jest więcej wart niż ADC - obaj są równie ważni (ogarnięty support z beznadziejnym carry nie zrobi nic, a ogarnięty carry z beznadziejnym supportem... no, też jest skazany na porażkę).

* - nie znam się za cholerę na ADC, nie gram nimi, jednak marnowanie przeliczników AD Dravena wydaje mi się bardzo głupie.

Na topie trzeba najbardziej uważać na junglera ? A z jakiej to racji ? Jungler może gankować co mu się podoba, więc równie dobrze mogę napisać, że pod też musi uważać 24/7 bo jeżeli będzie dobry gank to będzie "enemy double kill".Wiesz dlaczego adc się stoi na końcu ? Tak jak napisałeś bo jest najbardziej squishy, ale pewnie też dlatego, że jak sama nazwa mówi to jest carry to on kieruje grą ilekroć mi się zdarza wygrać linie z kumplem na topie i midzie, a wystarczy, że enemy adc będzie nafeedowany a team go będzie protectował to się zesrasz a nie wygrasz.A jeżeli enemy adc to vayne to już zupełnie inna bajka....

A no dlatego, że top ma najdłuższą drogę ucieczki (i zastanów się najpierw zanim wyskoczysz mi tu z bot lanem). A widzę, że teorię masz słabą. O ile ADC wbija DPS w co popadnie, o tyle zadaniem AP jest zabicie tego ADC (skoro rzeczywiście jest taki nafeedowany). Btw. top też focusuje ADC w takim wypadku, no a skoro jesteście premade to nie widzę problemu we wskoczeniu na tego AD i zabiciu go. I nie mów mi, że team go broni, bo Zede, Kha, Rengarem, czy nawet Irelią nie da sie, NIE DA SIE nie wskoczyć na enemy Carry. W dodatku jeśli mamy premade top-mid.

Budowanie tankowych itemów nie da ci tyle co bruiserowi czy offtankowi, za to ograniczasz swój potencjał.

bez przesady, guardian angel bardzo się przydaje i jest często spotykanym late game itemem u adc

@

W tym poradniku brakuje mi omówienia kitowania i orb walkingu.

Dlatego ocena poradnika...3/10 + te głupie fanbojskie błędy dot. jaka ta rola jest trudna bo na nią gram! G prawda... Każda rola w lolu jest potrzebna. ADC bot to tylko obecna meta. Można grać nimi na topie, midzie a czasem i ja widywałem ich w jungli.

@UP

Guardian angel to syfny wybór. Lepszym wyborem byłby warmog według mnie. Jak masz zginąć to i tak zginiesz po guardianie. A i bez jego pasywki jest praktycznie bezużyteczny a ona odradza się kupe czasu.

A no dlatego, że top ma najdłuższą drogę ucieczki (i zastanów się najpierw zanim wyskoczysz mi tu z bot lanem). A widzę, że teorię masz słabą. O ile ADC wbija DPS w co popadnie, o tyle zadaniem AP jest zabicie tego ADC (skoro rzeczywiście jest taki nafeedowany). Btw. top też focusuje ADC w takim wypadku, no a skoro jesteście premade to nie widzę problemu we wskoczeniu na tego AD i zabiciu go. I nie mów mi, że team go broni, bo Zede, Kha, Rengarem, czy nawet Irelią nie da sie, NIE DA SIE nie wskoczyć na enemy Carry. W dodatku jeśli mamy premade top-mid.

http://mmoplant.com/wp-content/uploads/2013/03/lol-map-summoners-rift1.png popatrz na topa a bota to jest praktycznie to samo tylko, że tak jakby na odwrót :).Tak adc wbija dps w co popadnie, ale bynajmniej zabija, zaś apc opiera się na skillac-cooldowny, oczywiście nie wszystkie postacie ap mają duże cooldowny, lecz są one na tyle duże, żeby w tym czasie adc wyleczył się do fulla dzięki life stealowi.Mogę powiedzieć, że to twoje teorie są słabe, bo jeżeli adc kieruje grą to po prostu team musi bo bronić, musi ! Poza tym adc ma też coś pod defa (bo widzę, że ci głównie chodzi o late game), raz miałem zhonye na adc (tak śmiejcie się śmiejcie) ale to był item dzięki któremy wygrałem grę, bo w enemy teamie było sporo assasynów, ale i tak nawe jeżeli ktoś w niego wskoczy to zawsze jest support, który ma bańke/silenca/stuna/heala/odciągnięcie/snara a jak nie to jest też reszta teamu.

Guardian angel to syfny wybór. Lepszym wyborem byłby warmog według mnie. Jak masz zginąć to i tak zginiesz po guardianie. A i bez jego pasywki jest praktycznie bezużyteczny a ona odradza się kupe czasu.

syfny wybór chyba nie wiesz co mówisz. Warmog daje 1k hp ( nie takie złe ) ale 1% reg dla adc bezużyteczne i do tego jest droższy od angela. Guardian daje defa i mag def i do tego odradzasz się co nie raz ratuje skórę i daje Ci możliwość powrotu do walki gdy team fight jeszcze trwa.

http://mmoplant.com/...oners-rift1.png popatrz na topa a bota to jest praktycznie to samo tylko, że tak jakby na odwrót .Tak adc wbija dps w co popadnie, ale bynajmniej zabija, zaś apc opiera się na skillac-cooldowny, oczywiście nie wszystkie postacie ap mają duże cooldowny, lecz są one na tyle duże, żeby w tym czasie adc wyleczył się do fulla dzięki life stealowi.Mogę powiedzieć, że to twoje teorie są słabe, bo jeżeli adc kieruje grą to po prostu team musi bo bronić, musi ! Poza tym adc ma też coś pod defa (bo widzę, że ci głównie chodzi o late game), raz miałem zhonye na adc (tak śmiejcie się śmiejcie) ale to był item dzięki któremy wygrałem grę, bo w enemy teamie było sporo assasynów, ale i tak nawe jeżeli ktoś w niego wskoczy to zawsze jest support, który ma bańke/silenca/stuna/heala/odciągnięcie/snara a jak nie to jest też reszta teamu.

Tak, te linie są identyczne, ale dla twojej wiadomości na topie jesteś sam, nikt ci nie pomoże. Nawiasów widać czytać nie potrafisz. Zonhya na adc? przydało się AP? Jak było tylu assassynów to trzeba było wbijać 2s później. Ten sam efekt. Koniec offtopu.

@Edit

Jakie wyhealowanie gdy APC ma cd? Jak nie ściągniesz ADC na combo to d*pa, a nie APC. LOL.

@W tym poradniku brakuje mi omówienia kitowania i orb walkingu.Dlatego ocena poradnika...3/10 + te głupie fanbojskie błędy dot. jaka ta rola jest trudna bo na nią gram! G prawda... Każda rola w lolu jest potrzebna. ADC bot to tylko obecna meta. Można grać nimi na topie, midzie a czasem i ja widywałem ich w jungli.@UPGuardian angel to syfny wybór. Lepszym wyborem byłby warmog według mnie. Jak masz zginąć to i tak zginiesz po guardianie. A i bez jego pasywki jest praktycznie bezużyteczny a ona odradza się kupe czasu.

Zabłysłeś. Czytam wasze komenterze i większość z osób które piszą głupoty jest poprawiana przez innych użytowników forum, ale akurat Ty wymagałeś mojej interwencji :)

"ADC bot to tylko obecna meta" myslisz, że jesli obejrzałeś pare LCS'ów i zobaczyłeś ADC + support na topie to znaczy że "tak czeba" ? Vayne top to normalna meta przeciwko takiemu shenowi, dlaczego? A dlatego, że Vayne zadaje true damage ze swoich silver boltów. Aaaa o tym pewnie nie wiedziałeś co?

" W poradniku brakuje mi omówienia kitowania i orb walkingu " Co to jest orb walking sam za diabła nie wiem. Kitowania nie opisałem, a dlaczego? Dlatego że tyczy się to zaawansowanych graczy, to jest ogólny poradnik do diabła! Tu mówie co jak mniej wiecej bys wiedział co robić a nie piszę poradnik dla Moscov5 (czyt. gambit gaming)...

"GA To syf" Syf jak syf ale warmog to jeszcze gorszy wybór ;) Troszkę wiecej hp? Co Ci to da? Masz tyle samo armorow ile miales wcześniej, tylko pare set punktów HP więcej... Jakbyś napisał, że lepiej zrobić omen radiuna, to bym się zgodził... ale warmog? Chłopie, nim coś napiszesz... zapoznaj się troszkę z grą... taka moja mała sugestia

Pozdrawiam, ToXzZ.

ta zonhya dla ADC też mnie rozbawiła, nie mówię już o bezużytecznym ap bo to oczywiste, ale jeszcze przez 2.5 sec stoisz jak kołek nie atakując i nie lecząc się z life steala. APC chociaż jak wypali swoje skille które wchodzą na cd to wtedy może sobie stać na niesmiertelność 2.5 bo dla niego to jeszcze lepiej, ale nie ADC God pls

Polaczki plat / gold (pewnie jeszcze na east :D) dyskutują o grze jakby pozjadali wszystkie rozumy, pocieszny widok :)

Polaczki plat / gold (pewnie jeszcze na east ) dyskutują o grze jakby pozjadali wszystkie rozumy, pocieszny widok

o w końcu jakiś mistrzu się pojawił pewnie z west bo tam pognały polskie trolle jak tylko dali możliwość transferu. Oświeć nas swoja wiedzą pls

Wbiłeś gold na polaczkach i ruskach i wielki zawodnik? :)