Po echach , ochach , ekstatycznych okrzykach niektórych userów forum postanowiłem przyjrzeć się bliżej temu tytułowi. Oto moje wnioski po kilku dniach grania.
Zacznijmy od największego kłamstwa zawartego już w tytule . 12 sky 2? Mylne nazewnictwo , gra powinna sie nazywać 12 sky deluxe , lub 12 sky new graphic version . W tej grze praktycznie nic sie nie zmieniło od części pierwszej ( gdzie te obiecane nowości ???????????????????) poza "piękną grafiką" ( dlaczego w cudzysłowiu o tym później ) . Dodatkowo , moim zdaniem , gra straciła swój japoński klimat na rzecz klimatu mangowego z przerośniętymi mieczami i zbrojami pięknymi na pokaz ale nie nadającymi sie do niczego innego ( np ozdobne kolce w miejscach absolutnie nieprzydatnych ) .
Teraz zobaczmy co nam oferuje gra . Możemy grindować , grindować , grindować opcjonalnie grindować . Niby mamy questy ale rewardy za nie są takie że bardziej opłaca sie grindować....... Zostaje sprawa tego cudownego pvp identycznego jak w jedynce czyli klikamy: 1;2;3;4 i od nowa . Rewelacja........
Właściwie na temat gry nie mam sie co rozpisywać , wystarczy przeczytać moją recenzje 12s1 , macie dokładnie to samo , więc przejde do oprawy AV
MUZYKA
Oprawa dźwiękowa jest rewelacyjna , zwłaszcza dla starszych graczy którzy słuchając jej przypomną sobie wspaniałe czasy komputera Amiga . Na całe szczęście jest opcja wyłączania muzyki . Odgłosy uderzeń czy skilli zaczerpnięto prawdopodobnie z chińskiego kina akcji z lat osiemdziesiątych . Natomiast odgłosy wydawane przez nasze postacie zasługują na kilka słów więcej . Do odgrywania jęków i okrzyków naszej postaci zatrudniono półprofesjonalnych aktorów .......................... filmów porno . Już widzę te kolejki na casting na stronce amator-movies.com
ANIMACJA
Pamiętacie te wysokie skoki z zapowiedzi gry ? Już po minucie grania wiemu czemu są możliwe . Wyjaśnieniem tego faktu jest to żę akcja gry toczy sie w świecie o atmosferze napewno nie ziemskiej , za to bardzo przypominającej księżycową , wystarczy spojrzeć na sposób biegania postaći . Animacja monstrów oszczędna , ale nie przeszkadza , skilli praktycznie taka sama jak w jedynce z lekko poprawioną grafiką . Nie moge jednak przyznać twórcą plusa za animacje zwykłych uderzeń , gdyż zamiast 3 ciosów powtarzanych w tej samej sekwencji mam aż 4 ciosy i to w sekwencjach losowych , a to nie mały przyrost animacji , całe 25%
GRAFIKA
Miało być pięknie i jest , o ile masz kompa z allegro za 300pln lub twoja machina została zakupiona w czasie wojny w Iraku , co widać po rekomendowanych wymaganiach sprzętowych . Nie chce sie pastwić nad grafiką , więc wylicze tylko typowe opcje świadczące o jakości grafiki na dzień dzisiejszy :
filtr anizotropowy :brak
antyaliasing: brak
bufforowanie textur : brak
dynamiczne cienie :brak
dynamiczne światło: brak
glow/bloom efect : brak
rozdzielczości panoramiczne : są (wow!)
shader model :1.3 ( poważnie!)
Ocene grafiki pozostawiam wam i nie zrozumcie mnie źle , jak na takie wymagania sprzętowe programiści zrobili kawał świetnej roboty , ale mamy rok 2009......
Podsumowując to kolejny , darmowy przeciętniak z szacunku dla użytkowników daje narazie tej grze 3 , ale z każdą godziną grania mam wrażenie że to ocena za wysoka