Aktualizacja regulaminu

Na zielono zostały zaznaczone nowe wpisy. Na czerwono zostały zaznaczone fragmenty, które zostały usunięte.

Wszyscy kochamy czytać regulaminy ;). Wiemy, że zapewne macie ochotę jedynie rzucić okiem na ten temat i przejść obojętnie dalej. Radzimy jednak, byście zdecydowali się z nim zapoznać. Jest on krótki, treściwy i wraz z całą ekipą moderatorów i administratorów dołożyliśmy wszelkich starań, by był konkretny i zrozumiały. Wam pomoże w uniknięciu kar i nieporozumień, a nam "przyjemności" związanej z ich nakładaniem. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania!

[1] Wszelkie odwołania w przypadku czasowej lub permanentnej blokady konta prosimy kierować pod adres - mmoplaya.bans@gmail.com. Zakładanie nowych kont jest zabronione i będzie skutkowało permanentną blokadą wszystkich kont danego użytkownika.


1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1.1. mmorpg.org.pl jest serwisem związanym z tematyką gier MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game), MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) i gier komputerowych opartych na rozgrywce typu single player.
1.2. Forum zostało założone w celu wymiany opinii i udzielania sobie wzajemnej pomocy przez graczy. Administracja nie ponosi z pełnionej przez siebie funkcji żadnych korzyści majątkowych.
1.3. Wszyscy użytkownicy forum powinni przestrzegać kultury wypowiedzi. Za propagowanie treści niezgodnych z ogólnie przyjętymi społecznymi normami (tj. rasistowskich, pornograficznych, podżegających do przemocy itp.) grozi usunięcie użytkownika ze społeczności forum.
1.4. Nie wspieramy piractwa. Kategorycznie zakazane jest umieszczanie linków do stron z nielegalnymi kopiami oprogramowania (chomiki, torrenty itp.). Usuwane będą również tematy związane z problemami z działaniem pirackich wersji gier lub programów, a ich autorzy nagradzani ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.
1.5. Nie popieramy [2] usług boostingowych dla kont gier, cheatow, botów i innych nielegalnych programów, mających na celu ułatwianie graczom życia. Tym samym zabronione jest reklamowanie, promowanie, dopraszanie się o wyżej wymienione aplikacje i usługi.
1.6. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za publikowane przez użytkowników treści.



2. ZAKŁADANIE NOWEGO TEMATU:

2.1. Przed założeniem tematu należy skorzystać z opcji Szukaj, by sprawdzić, czy wcześniej już nikt nie założył podobnego wątku.
2.2. Tytuł wątku powinien być adekwatny do jego treści i przedstawiać istotę problemu. Wątki zatytułowane: "Pomóżcie" lub "Problem", niczego tak naprawdę nie mówią.[3] Na zmianę nieodpowiedniego tytułu wątku autor ma dwanaście godzin. Jeżeli nie dostosuje się do zalecenia, jego wątek będzie automatycznie skasowany.
2.3. Tematy i posty nie mogą się powtarzać (tzw. double post). Fakt napisanie jednego posta pod drugim należy zgłosić poprzez funkcję forum i przycisk "Zgłoś".

[23] 2.4. Społeczności multigamingowe oraz inne zrzeszające graczy spośród różnych gildii i gier mogą mieć aktywny maksymalnie jeden temat na przestrzeni całego forum. Tym samym zabrania się tworzenia kolejnych wątków dla każdej kolejnej gildii należącej do jednego zrzeszenia. Kolejne zakładane tematy będą sukcesywnie usuwane, a ich autorzy nagradzani punktem ostrzeżeń.


3. ODŚWIEŻANIE STARYCH WĄTKÓW:

3.1. Odświeżanie własnego wątku w celu nabicia sobie wyświetleń jest zabronione (ostro tępione będą posty typu: "Naprawdę nikt nie chce się wypowiedzieć?", "Może ktoś w końcu napisze?"). Autor ma prawo odświeżyć własny wątek, pod warunkiem, że dodana przez niego treść będzie miała istotne znaczenie dla jego dalszego rozwoju. Wyjątek stanowi dział Streamy/Video, gdzie użytkownicy mają możliwość odświeżania swoich tematów wraz z oferowaną przez nich nową treścią multimedialną.
3.2. Użytkownik samodzielnie może odświeżyć temat raz na 72h.
3.3. Zakazana jest archeologia, czyli odkopywanie starych tematów, kiedy dyskusja w nich została zakończona, a sam temat nie jest aktualny. Wyjątkiem jest odświeżanie starych tematów, kiedy te po upływie czasu nadal są aktualne albo kiedy charakterystyka danego tematu sprawia, że ten jest wiecznie żywy (dotyczy np. ulubionych filmów, jakiegoś zagadnienia społecznego czy określonej gry).


4. ZASADY PUBLIKOWANIA WYPOWIEDZI:

4.1. Wypowiedzi nic nie wnoszące do tematu, wprowadzające jedynie niepotrzebny zamęt czy składające się z jednego czy dwóch słów (np. "Ok", "Bardzo dobrze", "Zgadzam się"), będą kasowane, a ich autorzy nagradzani ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.
4.2. Wypowiedzi zawierające słowa powszechnie uważane za obraźliwe będą usuwane, a ich autorzy nagradzani ostrzeżeniami. Wulgaryzmy ocenzurowane w taki „k***a” lub taki „kur…” sposób to również wulgaryzmy, za których używanie rozdawane będą punkty ostrzeżeń według drabinki kar.
4.3. Zabronione jest publikowanie jednego postu pod drugim (za wyjątkiem wyszczególnionych w poprzednim podpunkcie sytuacji oraz shoutboxa). Jeżeli użytkownik ma coś do dodania, powinien użyć opcji Edytuj.
4.4. Posty składające się wyłącznie z emotikon lub zawierające ich nadmiar (np. występowanie w kilku miejscach paru emotikon jedna po drugiej), będą kasowane. Emotikony powinny służyć jedynie do podkreślania charakteru wypowiedzi.
4.5. Na forum obowiązuje poszanowanie dla języka polskiego, dlatego użytkownicy powinni starać się zachowywać zasady gramatyki, ortografii i interpunkcji (nawet, jeżeli cierpią na dysleksję - jest wiele przeglądarek, które posiadają opcję automatycznego sprawdzania pisowni). Brak znaków diakrytycznych jest dopuszczalny w postach. Kreowanie niezrozumiałych wypowiedzi wskutek zbyt licznych błędów językowych zostanie nagradzane ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.
4.6. Na forum dopuszczalne jest nieznaczne odbieganie od głównego założenia tematu, jeżeli dyskusja nadal jest z nim powiązana. Należy jednak kierować się wyczuciem i jeżeli dyskusja za bardzo odbiegnie od tematu,[4] wiadomości nie dotyczące wątku zostaną usunięte, a ich autorzy ukarani ostrzeżeniem. zostanie wyszczególniona jako osobny wątek. Użytkownik nagminnie uprawiający offtopic będzie natomiast karany ostrzeżeniem.
4.7. Zabrania się proszenia o klucze do gier, resztki PSC, pieniądze na PayPal i tym podobnych poza strefami specjalnie do tego przeznaczonymi.


5. KONTA UŻYTKOWNIKÓW:

5.1. Użytkownicy mogą posiadać tylko jedno konto. W innym przypadku oba konta, a także wszystkie kolejne, będą permanentnie blokowane (przynależność kont jest weryfikowana poprzez adresy IP). Wyjątek stanowią sytuacje, kiedy z jednego adresu korzysta kilka osób (siec osiedlowa, rodzina, itp.) - należy taką sytuację zgłosić moderatorom.[5] i umieścić w profilu stosowną informację.
5.2.[20]Użytkownicy forum powinni przestrzegać regulaminu, a wszelkie wątpliwości i uwagi na temat nieodpowiedniego postępowania innych użytkowników zgłaszać moderatorom. Użytkownicy forum powinni traktować się wzajemnie z wyrozumiałością i szacunkiem, a wszelkie wątpliwości i uwagi na temat nieodpowiedniego postępowania innych użytkowników zgłaszać moderatorom.
5.3. Zabrania się podszywania pod innych użytkowników poprzez kopiowanie ich danych, tj. informacji w profilu oraz nazwy użytkownika, w celu uzyskania z tego korzyści (np. podczas transakcji na targowisku) lub gdy dany przypadek zostanie zgłoszony przez oryginalnego posiadacza danego konta.

[24] 5.4. Zabrania się publikowania postów oraz wypowiedzi na forum korzystając z serwerów proxy do łączenia się z forum. Każde użycie proxy trzeba zawczasu uzasadnić i poinformować o nim dowolnego moderatora. Brak takiego powiadomienia będzie skutkować permanentną blokadą konta, z którego takie wiadomości zostały wysłane.

6. ZASADY WSTAWIANIA SYGNATUR I PODPISÓW:

6.1. Waga obrazka wstawionego do sygnatury nie może przekraczać 200kB.
6.2. Wysokość obrazka nie może przekraczać 250 pikseli.
6.3. Zakazane są nadmiernie rozbudowane podpisy. Skoro limit wysokości wynosi 250 pikseli, nie oznacza to, że można wstawić takich sygnatur dziesięć. Podpis może mieć maksymalną wysokość równą dwóm wstawionym obrazkom (500 pikseli).
6.4. Jeżeli administracja uzna podpis za niestosowny, ma prawo do usunięcia go w całości lub tej części, która łamie postanowienia regulaminu
6.5. Odnośniki do swoich stron WWW w sygnaturach użytkownicy mogą zamieszczać bez dodatkowego formatowania na nich (w szczególności chodzi o pogrubienie, kolor, powiększenie).

7. ZASADY KORZYSTANIA Z SHOUTBOXA[22], BLOGÓW I STATUSÓW UŻYTKOWNIKÓW:

7.1. W Shoutboksie, na blogach i w statusach użytkowników obowiązują takie same zasady, jak na forum. Wulgaryzmy i inne naganne zachowania, zostaną "nagrodzone" według[6] aktualnej drabinki kar. punktu kar.
7.2. Obowiązuje zakaz wstawiania jakichkolwiek ogłoszeń, ponieważ jedynie zaśmiecają tę strefę, która powinna służyć szybkiej wymianie myśli. Do zamieszczania ogłoszeń służy odpowiedni dział.


8. ZASADY UMIESZCZANIA LINKÓW:

8.1. Zabronione jest dodawanie w tematach, postach i podpisach linków do serwisów konkurencyjnych.[7] Za serwisy konkurencyjne uważa się inne serwisy informacyjne poświęcone tematyce gier MMO.
8.2. Umieszczanie reflinków jest dozwolone tylko i wyłącznie jako dodatek do wiadomości zawierającej również czysty link do danego serwisu, według przykładu:
„Sprawdźcie nową grę - > LINK,
jeżeli nie macie jednak nic przeciwko, zarejestrujcie się przez mój ref - > REFLINK”

8.3. „Czyste” linki muszą być co najmniej tak samo eksponowane jak linki referencyjne. Użytkownik może jedynie liczyć na dobre serce i świadomą decyzję ludzi odwiedzających jego wątek. Próby ukrycia zwykłych linków kosztem wystawienia na pierwszy plan reflinków oraz podobne oszustwa będą karane zgodnie z aktualną drabinką kar.

[8] 8.4. Spamowanie reflinkiem oznacza permanentną banicję danego użytkownika.


9. ZASADY DOTYCZĄCE HANDLU:

9.1. Zabroniona jest jakakolwiek forma obrotu przynosząca korzyści materialne kluczami do testów beta (kluczami, które są dostępne za darmo). Możliwa jest tylko wymiana.
9.2. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za transakcje przeprowadzane za pośrednictwem Targowiska. Wszelkie wymiany dokonywane są na własną odpowiedzialność!
9.3. Targowisko jest jedyną strefą forum, na której obowiązuje prawo do zakomunikowania chęci wymiany, kupna lub sprzedaży czegokolwiek. Ogłoszenia i próby handlu w innych częściach forum będą usuwane, a ich autorzy nagradzani ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.


10. DRABINKA KAR:

10.1. Za niedostosowanie się do regulaminu użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
10.2. W wyjątkowych okolicznościach do ostrzeżenia dodawany jest ban na okres [9] 48 godzin 24 lub 72 godzin. Okoliczności takie stanowią:
brak poprawy po wcześniejszym otrzymaniu ostrzeżenia
nadmierna agresja w stosunku do innych użytkowników
10.3. Za każde ostrzeżenie można otrzymać punkty karne. Uzbieranie określonej ilości punktów skutkuje ograniczeniem dostępu do forum (mierzonym w dobach):
[10] 6pkt - 2 dni 1 dzień
7pkt - 3 dni

8pkt - 7 dni
9pkt - 14 dni

10pkt - 30 14 dni
10 < x - Permanentna blokada konta perm.
[11] W przypadku dalszego nagminnego łamania regulaminu użytkownik może być ukarany banem permanentnym.

10.4. Za podane przewinienia przewidziane są następujące kary:

Wulgaryzmy w poście, shoutboxie, statusie[12] w zakresie jednej wiadomości: 1-4 punktów ostrzeżeń w zależności od liczby otrzymanych dotychczas punktów ostrzeżeń za to przewinienie.

  • 1-2 wulgaryzmy - 1 punkt ostrzeżeń
  • 3-4 wulgaryzmy - 2 punkty ostrzeżeń
  • 5 i więcej - 2 punkty ostrzeżeń i blokada konta na 48 godzin.

Obrażanie innych użytkowników[13] - 1-3 w zależności od skali zdarzenia.

  • obraza użytkownika - 1 punkt
  • obraza użytkownika z użyciem słów wulgarnych - kara według kar za wulgaryzmy + 1 punkt
  • wyjątkowa dotkliwa obraza użytkownika przy użyciu zwrotów homofobicznych, rasistowskich, dyskryminujących, itp. - 2 punkty + blokada konta na 48 godzin

Spam - 1 punkt ostrzeżeń.
Umieszczanie reflinków w niezgodny z regulaminem sposób - 1 punkt ostrzeżeń i usunięty link.
Sygnatura niezgodna z regulaminem - 1 punkt ostrzeżeń i sygnatura ucięta do dozwolonych rozmiarów/zawartości.
Podbijanie tematu częściej niż raz na 72 godziny / Double Post - 1 punkt ostrzeżeń i scalenie obu postów w jeden.
Nieuzasadniona archeologia w tematach - 1 punkt ostrzeżeń.
Posty nie na temat, offtop - [14] upomnienie słowne za pierwszy i 1 punkt ostrzeżeń za każdy kolejny przypadek, oraz usunięty post.
Kreowanie niezrozumiałych wypowiedzi przez nagminne łamanie zasad ortografii i interpunkcji - 1 punkt ostrzeżeń.
Umieszczanie na forum linków do lub pytań o nielegalne kopie oprogramowania, filmów, seriali, gier singlowych oraz pytań o działanie prywatnych serwerów MMO – 1 punkt ostrzeżeń.
Handel poza przeznaczonym do tego celu targowiskiem – 1 punkt ostrzeżeń oraz usunięty temat/post.
Umieszczanie treści niecenzuralnych[15] oraz tych opisanych w punkcie 1.3 regulaminu/niezgodnych z regulaminem - 2 punkty oraz usunięte treści/post.

[16] Inne niezgodne z regulaminem zachowania - od ostrzeżeń słownych wzwyż.

10.5. Wnioski o cofnięcie niesprawiedliwie przyznanych punktów ostrzeżeń kierujemy w pierwszej kolejności za pośrednictwem prywatnej wiadomości do moderatora/administratora odpowiedzialnego za ich przyznanie.
10.6. W razie poważniejszych zażaleń w drugiej kolejności wnioski wraz z uzasadnieniem własnego stanowiska możemy kierować do administratorów lub sporządzić nowy wątek w odpowiednim dziale na forum. Decyzja administratora w danej sprawie będzie jednak ostateczna i niepodważalna.

11. ODRABIANIE PUNKTÓW OSTRZEŻEŃ

11.1. Każdemu użytkownikowi forum przysługuje prawo odrobienia uzyskanych w różny sposób punktów ostrzeżeń ze swojego konta. Należy w tym celu przysłużyć się społeczności forum w jakiś widoczny sposób - napisać artykuł, poradnik, uzupełnić opisy dla gier na stronie głównej, wykonać grafiki dla działów, rang, wymyślić ciekawy forumowy konkurs, itp.
11.2. O wykonaniu pracy w celu odrobienia punktów należy poinformować jednego z moderatorów globalnych lub administratorów, który wedle własnego uznania odejmie z puli użytkownika od 0 do 3 5 punktów ostrzeżeń w zależności od poświęconego na pracę czasu i wysiłku.
11.3. Nie można odrobić więcej niż[17] 3 5 punktów ostrzeżeń w skali 12 miesięcy.
11.4.[21] Dodatkowe Konkursy forumowe organizowane przez administrację, w których można odrobić ostrzeżenia nie wliczają się do puli limitu 3 5 punktów ostrzeżeń rocznie.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

12.1. Regulamin ten będzie uzupełniany o [19] kolejne następujące punkty, jeżeli tego będzie wymagać sytuacja.
12.2. Regulamin obowiązuje od dnia [18] xx.xx.xxxxr. 23.07.2014 r.
Tym samym stary regulamin jest już nieważny.


My niżej podpisani zobowiązujemy się do przestrzegania go i dawania dobrego przykładu naszym użytkownikom.

Podpisani:
Redaktorzy: ALGAIST, guru, Krysowski, siemien
Administratorzy: Chmarus, mrhania, Salek, PlainLazy
Moderatorzy: blaumro, Leman, Might Tay, NorthenStar,
JR. Moderatorzy: naz4rh, umbra, Xardunek, Nvminer

Prosiłbym o zapoznanie się z nowym regulaminem, który wejdzie w życie w poniedziałek.

Również chcę powitać Plaina jako administratora. Mam nadzieję, że przyjmiecie go ciepło :>

Na dniach zostanie otworzona rekrutacja na moderatora. Będziemy mieć jedno miejsce także jeśli ktoś chciałby takowym zostać to niech śledzi dział rekrutacje.

Wszystkie zmiany zostały wyszczególnione.

Patrzac na zmiany w statusach i shoutboxie to polowa stalych bywalcow powinna byc dawno temu pobanowana. Statusy i shoutbox powinny sluzyc do czegos madrego konstruktywnego, a nie do umyslnych prowokacji i chwalenia sie co jadlo sie na sniadanie. Te 2 plaszczyzny chyba mimo wszystko nie sa moderowane w zaden sposob. Taki przyklad: ne razi was jak 5 lub wiecej uzytkownikow wklei ten sam status? Przeciez to rodzaj spamu. Wg mnie powinniscie dodac odrebne miejsca do rozmow dla wybranych grup, warstw spolecznosci, gdzie do woli bd mogli dyskutowac o dupce marynce.

Kolejne zaostrzenie regulaminu. Niedługo będzie tu tylko kilku stałych bywalców...

Ktoś, gdzieś, kiedyś powiedział że ludzie przestrzegają prawa, nie kiedy kary są ostre, ale kiedy są dobrze egzekwowane, może warto bardziej w tą stronę pchnąć zmiany.

Generalnie jednak większość zielonego tekstu na +, choć usuniecie tekstu o wzajemnej wyrozumiałości i szacunku zamyka drogę do wielu przyjemnych banów :P

@Croma

Mnie też irytuje propagowanie marihuaniny w avatarze i strony hostującej zdjęcia, którą masz w sygnaturze, ale nie żalę się na forum.

@Post

Użytkownicy forum powinni traktować się wzajemnie z wyrozumiałością i szacunkiem

Dlaczego to skasowaliście? Wyczuwam spisek.

Popatrz na swoj avatar przyjacielu i sam sobie odpowiedz. Trzymaj sie regulaminu to bedziemy zyc w zgodzie. Link w sygnaturze jakims cudem sam sie pojawil. Byc moze pozostalosc z jakiegos obrazka na tym hostingu. Usune skoro ci przeszkadza. Prosze.

Z tą homofobią to pojechaliście.

"W Shoutboksie, na blogach i w statusach użytkowników obowiązują takie same zasady, jak na forum." Na SB nie bywam więc nie wiem co się tam dzieje, ale w statusach to chyba nie obowiązuje i powinno zostać usunięte z regulaminu albo powinien zostać dodany przycisk zgłoś oraz usunięcie przycisku "usuń" aby nie było możliwości ukrycia czegoś. Jeżeli to obowiązuje to teraz proszę Moderatorów/Aministratorów aby poświęcili nie dużo czasu, powiedzmy 20min-1h i przejrzeli statusy. Gwarantuje, że kilkanaście banów się posypie ;)

Większych zmian nie zauważyłem. A większość z nich jest chyba dla płaczków którzy tylko płaczą czemu to x pkt a nie y pkt ostrzeżeń.

@Edit:

Tak, miałem się przyczepić o to już dawno ale jakoś okazji nie było.

Niezbyt rozumiem wpis o prywatnych serwerach po zmianie. Może ktoś wytłumaczyć?

@edit2:
Chciałbym zgłosić Leman'a za 3x post, Ksarou za 2x oraz Kaitokun również za 2x w statusie ;)tutaj.

Oczywiście również prośba o zwolnienie Leman'a ze stanowiska moderatora ponieważ nie zna regulaminu.

TAK TO WSZYSTKO MA POKAZAĆ, że ten punkt/część regulaminu jest niepotrzebny albo nie egzekwowany.

Jak chcecie więcej to mogę więcej takich fenomenów powklejać.

@VampirX4

Ten wpis ciągle istniał, teraz dodano tylko fragment o blogu.

Lex retro non agit. To do blogów.

A statusy zawsze były traktowane z przymróżeniem oka.

Patrzac na zmiany w statusach i shoutboxie to polowa stalych bywalcow powinna byc dawno temu pobanowana. Statusy i shoutbox powinny sluzyc do czegos madrego konstruktywnego, a nie do umyslnych prowokacji i chwalenia sie co jadlo sie na sniadanie. Te 2 plaszczyzny chyba mimo wszystko nie sa moderowane w zaden sposob. Taki przyklad: ne razi was jak 5 lub wiecej uzytkownikow wklei ten sam status? Przeciez to rodzaj spamu. Wg mnie powinniscie dodac odrebne miejsca do rozmow dla wybranych grup, warstw spolecznosci, gdzie do woli bd mogli dyskutowac o dupce marynce.

Nie możemy wymusić na użytkownikach korzystania z danych funkcji forum wedle jakiegoś schematu. Shoutbox chyba na wszystkich forach zdaje się być najbardziej lekką drogą komunikacji przez to, że pytania i odpowiedzi są szybkie i tak samo szybko znikają. Co do statusów, to jest to wynalazek na podobieństwo tablic w mediach społecznościowych, więc niekiedy użytkownicy użyją ich pewnie właśnie po to żeby napisać co zjedli, a innym razem, żeby wylać żale. Tak czy inaczej, dajemy narzędzia, które użytkownicy wykorzystują według własnych potrzeb i intencji.

Jeżeli natomiast w statusach czy gdziekolwiek indziej dochodzi do łamania regulaminu, to prosimy po prostu o ich zgłoszenie. Iiiii tak... wiem, że aktualnie nie ma do tego dobrego narzędzia (miejmy nadzieję, że pojawi się wraz z nowym silnikiem forum kiedyś™), ale do tego czasu można tego typu sytuacje zgłaszać poprzez profil danego użytkownika.

Kolejne zaostrzenie regulaminu. Niedługo będzie tu tylko kilku stałych bywalców...Ktoś, gdzieś, kiedyś powiedział że ludzie przestrzegają prawa, nie kiedy kary są ostre, ale kiedy są dobrze egzekwowane, może warto bardziej w tą stronę pchnąć zmiany.Generalnie jednak większość zielonego tekstu na +, choć usuniecie tekstu o wzajemnej wyrozumiałości i szacunku zamyka drogę do wielu przyjemnych banów

Nie nazwałbym tego raczej zaostrzeniem. Bardziej klaryfikacją pewnych zasad i zmianą podejścia, bo teraz odrobinę trudniej będzie dostać perma, natomiast odrobinę łatwiej czasowe bany, które - miejmy nadzieję - podziałają nieco lepiej niż kolejne punkty ostrzeżeń.

@CromaMnie też irytuje propagowanie marihuaniny w avatarze i strony hostującej zdjęcia, którą masz w sygnaturze, ale nie żalę się na forum. @PostDlaczego to skasowaliście? Wyczuwam spisek.

Według jednego z moderatorów otwierało to furtkę dla nadinterpretacji ze strony użytkowników i moderatorów, a co za tym idzie, sytuacji w których reportować można było za praktycznie wszystko pod pretekstem tego punktu. Chcieliśmy zatem zaznaczyć, że regulamin i tak już wystarczająco dosadnie reguluje to, co wolno, a czego nie, dlatego dodatkowa "bramka" przestała być potrzebna.

"W Shoutboksie, na blogach i w statusach użytkowników obowiązują takie same zasady, jak na forum." Na SB nie bywam więc nie wiem co się tam dzieje, ale w statusach to chyba nie obowiązuje i powinno zostać usunięte z regulaminu albo powinien zostać dodany przycisk zgłoś oraz usunięcie przycisku "usuń" aby nie było możliwości ukrycia czegoś. Jeżeli to obowiązuje to teraz proszę Moderatorów/Aministratorów aby poświęcili nie dużo czasu, powiedzmy 20min-1h i przejrzeli statusy. Gwarantuje, że kilkanaście banów się posypie Większych zmian nie zauważyłem. A większość z nich jest chyba dla płaczków którzy tylko płaczą czemu to x pkt a nie y pkt ostrzeżeń.@Edit:Tak, miałem się przyczepić o to już dawno ale jakoś okazji nie było.Niezbyt rozumiem wpis o prywatnych serwerach po zmianie. Może ktoś wytłumaczyć?

Postaram się zwracać nieco więcej uwagi na statusy użytkowników, jednak dodatkowo nadal istnieje możliwość zgłaszania użytkowników z poziomu ich profilu. W reporcie wystarczy dopisać zatem "za X w statusie" i voila!

Co do prywatnych serwerów to postaram się wkrótce przygotować mały tl;dr dla użytkowników w celu wyjaśnienia tego co tak naprawdę się zmieniło.

@PlainLazy

To jak to w końcu wygląda sytuacja jeśli idzie o shoutbox. W regulaminie jest napisane, że obowiązuje on również na shoutboxie, czyli możemy spodziewać się ostrzeżeń za np double post na sb?

@PlainLazyTo jak to w końcu wygląda sytuacja jeśli idzie o shoutbox. W regulaminie jest napisane, że obowiązuje on również na shoutboxie, czyli możemy spodziewać się ostrzeżeń za np double post na sb?

w sumie sprytnie kombinujesz, chociaż regulamin mówi wyraźnie o zakazie publikowania postu pod postem, podczas gdy wypowiedzi na shoutboxie to raczej nie posty - jakkolwiek by na to nie patrzeć. Tak czy inaczej, dodam stosowny punkt do poprawek do regulaminu, co by odciąć kolejną drogę pokrętnej interpretacji ;)

Ale przecież zmiana regulaminu nic nie da...

Nadal będzie tak jak jest...


Wy musicie się wziąć za siebie, porozdawać zadania po równo, zorganizować się. No i hmm, wziąć się do roboty?

Wyznaczcie jednego moda do ogarnięcia statusów, shoutboxa i blogów. Reszcie rozdajcie po równo działy do ogarnięcia. Każdy z was powinien mieć jakiś jeden bardzo oblegany dział i kilka mniej żeby było sprawiedliwie.

Kurcze serio tego nie widzicie? Piszę do moda, a dostaję odpowiedź po jednym dniu minimum.

I nie piszcie tutaj, że macie żajęcia i nie wystarcza wam czasu na to. Każdy normalny człowiek tak ma. Każdy ma swoje HOBBY jak wy to Forum (zawsze piszecie, że to Forum traktujecie hobbistycznie). Także musicie sobie jakoś zorganizować ten czas. Sam robię w wakacje od 6 do 14, a potem zajmuję się innymi sprawami, a czas żeby wchodzić na to Forum jakoś znajduję nawet w pracy.

Mam znajomą, która prowadzi dość duży klan w pewnej grze oraz Forum tego klanu. Wszystko ogarnia sama, siedzi w pracy na telefonie i pilnuje żeby wszystko grało itp. Szczerze robi więcej od was, a jest sama, a ludzi trochę jest.



Doskonale wiedzieliście na co się piszecie biorąc tą posadę, więc weźcie się w końcu zorganizujcie i ogarnijcie to Forum, bo ten (dla mnie) śmieszny regulamin nic nie da bez osób, które nie będą pilnowany porzadku.




A co do regulaminu powinniście dodać punkty karne za prowokację, bo coś jej tutaj dużo ostatnio, ale pewnie tego nie widzicie.

Nie zgadzam się z jednym punktem w regulaminie. Chodzi o pornografię. Moim zdaniem za takowe przewinienie użytkownik powinien zostać nagrodzony z automatu Permamentną blokadą konta bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Musimy wziąć pod uwagę iż z tego Forum i Portalu korzystają także małoletni.

Ostatnia sytuacja z anime pokazała to świetnie.. 3 osoby jedna po drugiej z pełną świadomością polecali porno z treściami pedofilskimi dla osoby, która jest nowa w Anime. Mało tego. Ci użytkownicy byli w pełni świadomi co polecają, mimo tego zrobili to.

Takie zachowania użytkowników powinno się tępić a Chmarus czy którykolwiek z Administratorów powinien składać wnioski do prokuratury. To nie jest jakieś tam przewinienie lekkie za picie piwa w miejscu publicznym, lecz propagowanie treści pornograficznych publicznie i wśród nieletnich o treści pedofilskiej. Za to można dostać od 6 miesięcy do nawet 8 lat więzienia. Takie jest moje zdanie na ten temat.

I nie piszę tego tylko dlatego aby zrobić komukolwiek na złość, lecz dlatego, że są pewne granice, których nie powinno się przekraczać.

Czekam na wypowiedź Administracji w tej sprawie.

Pozdrawiam

Ale przecież zmiana regulaminu nic nie da...Nadal będzie tak jak jest...Wy musicie się wziąć za siebie, porozdawać zadania po równo, zorganizować się. No i hmm, wziąć się do roboty?Wyznaczcie jednego moda do ogarnięcia statusów, shoutboxa i blogów. Reszcie rozdajcie po równo działy do ogarnięcia. Każdy z was powinien mieć jakiś jeden bardzo oblegany dział i kilka mniej żeby było sprawiedliwie.Kurcze serio tego nie widzicie? Piszę do moda, a dostaję odpowiedź po jednym dniu minimum.I nie piszcie tutaj, że macie żajęcia i nie wystarcza wam czasu na to. Każdy normalny człowiek tak ma. Każdy ma swoje HOBBY jak wy to Forum (zawsze piszecie, że to Forum traktujecie hobbistycznie). Także musicie sobie jakoś zorganizować ten czas. Sam robię w wakacje od 6 do 14, a potem zajmuję się innymi sprawami, a czas żeby wchodzić na to Forum jakoś znajduję nawet w pracy.Mam znajomą, która prowadzi dość duży klan w pewnej grze oraz Forum tego klanu. Wszystko ogarnia sama, siedzi w pracy na telefonie i pilnuje żeby wszystko grało itp. Szczerze robi więcej od was, a jest sama, a ludzi trochę jest.Doskonale wiedzieliście na co się piszecie biorąc tą posadę, więc weźcie się w końcu zorganizujcie i ogarnijcie to Forum, bo ten (dla mnie) śmieszny regulamin nic nie da bez osób, które nie będą pilnowany porzadku.A co do regulaminu powinniście dodać punkty karne za prowokację, bo coś jej tutaj dużo ostatnio, ale pewnie tego nie widzicie.

Swego rodzaju podział obowiązków obowiązywał już od jakiegoś czasu. Ponadto każdy kto akurat ma czas i zobaczy zgłoszenie, może się też zająć reportami, więc wymiana ogólnych forumowych obowiązków odbywa się na bieżąco i w zasadzie cały czas. Zupełnie na marginesie trzeba jednak chyba zaznaczyć, że forum nie jest miejscem, które wymaga natychmiastowej reakcji przy zdarzeniu. Nawet na pogotowiu zdarza się czekać kilka, niekiedy kilkanaście godzin, dlatego oczekiwanie szybszej reakcji na forum o grach MMO od osób, którzy robią to hobbystycznie, jest chyba nieco nie na miejscu.

Nie zmienia to jednak faktu, że podczas zdecydowanej większości dnia (poza bardzo wczesnymi porankami oraz późnymi nocami) na forum jest obecny przynajmniej jeden moderator. Bardzo często zdarza się, że jest ich więcej, a oprócz tego i do mnie można pisać, a ja akurat jestem na forum dość często. Nie zawsze dostaniesz odpowiedź od dokładnie tego moderatora, jakiego byś sobie życzył, ale dlatego jest/będzie 5 moderatorów, żeby zawsze ktoś sprawował pieczę nad forum. Nawet jeżeli jedna osoba gdzieś wyjeżdża albo jest zajęta, to na jej miejsce stacjonują kolejne 2, itd.

Jeżeli jednak istnieją jakieś przypadki zdarzeń, które według Ciebie powinny być załatwiane zdecydowanie szybciej/lepiej niż aktualnie są, to podaj ich przykłady, tak abyśmy mieli jakiś konkretny punkt odniesienia.

Nie zgadzam się z jednym punktem w regulaminie. Chodzi o pornografię. Moim zdaniem za takowe przewinienie użytkownik powinien zostać nagrodzony z automatu Permamentną blokadą konta bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Musimy wziąć pod uwagę iż z tego Forum i Portalu korzystają także małoletni.Ostatnia sytuacja z anime pokazała to świetnie.. 3 osoby jedna po drugiej z pełną świadomością polecali porno z treściami pedofilskimi dla osoby, która jest nowa w Anime. Mało tego. Ci użytkownicy byli w pełni świadomi co polecają, mimo tego zrobili to.Takie zachowania użytkowników powinno się tępić a Chmarus czy którykolwiek z Administratorów powinien składać wnioski do prokuratury. To nie jest jakieś tam przewinienie lekkie za picie piwa w miejscu publicznym, lecz propagowanie treści pornograficznych publicznie i wśród nieletnich o treści pedofilskiej. Za to można dostać od 6 miesięcy do nawet 8 lat więzienia. Takie jest moje zdanie na ten temat.I nie piszę tego tylko dlatego aby zrobić komukolwiek na złość, lecz dlatego, że są pewne granice, których nie powinno się przekraczać.Czekam na wypowiedź Administracji w tej sprawie.Pozdrawiam

Nie możemy popadać w skrajności. Propagowanie pornografii w każdej postaci jest oczywiście zakazane, jednakże przypadek przypadkowi nie jest równy. W sytuacji o której mówisz wszyscy zainteresowani wspomnieli jedynie z nazwy o pewnym niesławnym tytule za co otrzymali oczywiście stosowne kary, jednak nie doszło do upubliczniania źródła, wklejania obrazków, fragmentów wideo albo gifów z danymi filmami, ani niczego na tyle inwazyjnego aby można było mówić o faktycznym upowszechnianiu danych "dzieł". Nadal nie pochwalamy nawet niebezpośredniego kierowania użytkowników na tego typu produkcje, ale wydaje mi się, że permanentna blokada za wykroczenie tego stopnia nie byłaby karą adekwatną.

Co do treści pedofilskich oraz tych, których rozpowszechnianie jest karalne przez prawo polskie - w takich wypadkach nie byłoby żadnych wątpliwości. To jednak nie taki przypadek, skala zdarzenia jest inna, tytuł nie jest nawet w deep webie. Ogólnie nie możemy popadać w skrajności.

Tak szczerze powiedziawszy, to też bym chciał, żeby była wprowadzona poprawka dotycząca prowokacji. Jak widzę, gdy Maqes prowokuje Skrytka, to mnie to żenuje. Potem jeszcze te śmieszki Kireia z pelikanem.
Może nie od razu warn, ale jakieś ostrzeżenie.

Tak szczerze powiedziawszy, to też bym chciał, żeby była wprowadzona poprawka dotycząca prowokacji. Jak widzę, gdy Maqes prowokuje Skrytka, to mnie to żenuje. Potem jeszcze te śmieszki Kireia z pelikanem.Może nie od razu warn, ale jakieś ostrzeżenie.

Na zaczepki/prowokacje to najlepiej bez punktów a tymczasowo delikwenta zablokować by ochłonął.

W imie zasady że prawo nie działa wstecz chciałbym rzucić propozycją, żeby w każdej aktualizacji pisać datę kiedy dodano jaki wpis i zmiane, ze względu na to ze moderator moze wkleić reporta za coś co było napisane jakiś czas temu kiedy obowiązywała inna wersja regulaminu, a to moim zdaniem już nie jest w porządku.

Co do prowokacji - w sumie racja, ale trzeba umieć odgradzać te prowokacje która jest czystą beką od tej na serio, to już jest trudniejsze. Tak jak napisał Avitus może tymczasowa blokada, wtedy ktoś kto serio prowokował moze sie uspokoić, a ktoś kto zrobił to w sposób żartobliwy bedzie wiedział z kim sobie w ten sposób już więcej nie żartować żeby nie zostać zablokowanym - oczywiście zgłoszenia w tej sprawie moim zdaniem powinny byc brane pod uwage tylko od osoby sprowokowanej, bo jeżeli ktoś wie ze to taka prowokacja-beka to przecież nie będzie zgłaszał i też może sobie coś pożartuje w tym temacie, możliwe że w ten sam sposób. Takie moje rozwiązanie na ten temat, myśle że dobrze przemyślane i bez bardzo pokrzywdzonych.

Wyjątek stanowią sytuacje, kiedy z jednego adresu korzysta kilka osób (siec osiedlowa, rodzina, itp.) - należy taką sytuację zgłosić moderatorom.[5] i umieścić w profilu stosowną informację.

To w regulaminie mnie śmieszy. CO ich obchodzi ilu osobom w moim domu korzysta z ich serwisu? Nawet ja tego nie wiem czy mój brat (a mam ich kilku) ma tu konto i też korzysta z tej strony. Chociaż to jest jeden z mniejszych absurdów.

Jeszcze do wersji testowej regulaminu dodajemy dziś 2 nowe punkty.

2.4. Społeczności multigamingowe oraz inne zrzeszające graczy spośród różnych gildii i gier mogą mieć aktywny maksymalnie jeden temat na przestrzeni całego forum. Tym samym zabrania się tworzenia kolejnych wątków dla każdej kolejnej gildii należącej do jednego zrzeszenia. Kolejne zakładane tematy będą sukcesywnie usuwane, a ich autorzy nagradzani punktem ostrzeżeń.

- regulamin nie będzie działał wstecz, więc punkty nie zostaną przyznane za ponadprogramowe tematy założone przed aktualizacją regulaminu, jednak jeżeli chodzi o same wątki, to pozostawimy tylko jeden, największy dla danego multigamingu.

5.4. Zabrania się publikowania postów oraz wypowiedzi na forum korzystając z serwerów proxy do łączenia się z forum. Każde użycie proxy trzeba zawczasu uzasadnić i poinformować o nim dowolnego moderatora. Brak takiego powiadomienia będzie skutkować permanentną blokadą konta, z którego takie wiadomości zostały wysłane.

- sprawa jest dosyć oczywista, chcemy uchronić się przed nadużyciami ze strony użytkowników zakładających kolejne konta po zablokowaniu poprzednich. Samo proxy dla normalnego użytkownika przeglądającego forum nie jest przydatne praktycznie nigdy, jednak jeżeli ktoś z jakiegokolwiek powodu musi proxy używać, to zawsze będzie miał możliwość zgłoszenia. Tak jak wyżej, regulamin będzie obejmował posty napisane dopiero po aktualizacji regulaminu, dlatego wszyscy użytkownicy aktualnie korzystający z proxy będą mieli okazję je wyłączyć lub uzasadnić użycie.