Myślę, że jednak warto pozostać przy tych starterach, a za wychowywanie innych pokemonów po prostu nagradzać. To znaczy, jak ktoś lubi Pidgey'a i jego przemiany, to należałoby zachęcić go, aby właśnie go zamiast startera wytrenować. Ale ta kwestia jest jeszcze do przemyślenia, bo choć Charmander czy Squirtle na początku nieco osłabia współzawodnictwo, ich posiadanie na starcie, a zarazem chęć ewoluowania, staje się przecież motywujące.
A może zaimplementować wolniejsze expienie starterów o np 25% . Jest to sprawiedliwe wyjście bo startera dostajemy na samym początku a więc walczymy nim najwięcej i najbardziej na nim polegamy.
Co do statystyk. Można by stworzyć maksymalny poziom pokemona, dajmy na to 40. Świetnie, że dostrzegłeś problem trenowania tylko jednego pokemona w dotychczasowych grach, ale limit poziomowy by tego nie rozwiązał (a przynajmniej w większej mierze). Zastanawiałem się nad tym i doszedłem do wniosku, że warto byłoby ustalić pokemonowi energie, której zanik w walce wymuszałby jego zamianę. Aby wchodzić w głąb krainy, od czasu do czasu - podobnie jak w GBA, trzeba będzie pokonywać wędrownych NPC, a oni naturalnie dysponują kilkoma pokemonami. Czyli, jeżeli nie trenowałeś całej drużyny, jesteś do tyłu. Co o tym sądzisz?
System energii jest strasznie sztampowy , może jakaś inna alternatywa? Np. zmęczenie - im bardziej polegasz na pokemonie to nasz kompan ma mniejsze statystyki czy może szanse na pominięcie tury.
Co do samego systemu trenowania, to przecież jest najpiękniejsze w grach pokemon obok samych walk. Tworzę więc go na prawdę zaawansowanym. Na moc pokemona będzie miało wpływ na prawdę mnóstwo czynników, które będzie można w różny sposób regulować: m.in. przez statystyki do dysponowania co poziom, dalej - szkolenia podejmowane na czas (np. wysyłanie kompana na wędrówkę, biegi, wspinaczkę czy pływanie), a nawet to będzie skutkowało w określonych statystykach z jakimi przeciwnikami przyszło mu walczyć i jak sobie z nimi radziliśmy jako trenerzy kierując kompanem - a więc na podstawie minionych pojedynków. Naturalnie w danym panelu widoczny będzie cały stan pokemona, czasem nawet wskazówka do czego należy przywiązać wagę. Oprócz tego, absolutnie nieodzwonie, regularne karmienie oraz.... zabawy - bez tego będzie zanikać przywiązanie oraz oraz motywacja. Podoba się?
A może zamiast dysponowania punktów co może być przyczyną zniszczenia balansu można dodać podstawowy przyrost co level .
Z tym treningiem jak najbardziej.
A na podstawie minionych walk pokemon też powinien się rozwijać , np . przystosowanie w PvP czy coś w tym stylu.
Jeśli wszystko wyjdzie tak jak w teorii to będzie dobrze Czekam na widełosy/szkriny/cokolwiek.