Pozwól, że wyjaśnię dlaczego tak to wygląda.
Build PvE - Solo, rozumiem jako Open World PvE tak ? Tutaj wszystko jedno jak grasz, nikogo to nie obchodzi tak właściwie a bossy bije się na zergi.
Co do buildów spvp/wvw jest ich na prawdę sporo, za sPvP najlepiej rozglądać się tu http://intothemists.com/guides/ znajdziesz tu wiele fajnych buildów.
Natomiast na Dungeony/Fractale polecam ten, świetny build:
MeZmer PvE/Fractal (Phantasm/Power) buildhttp://gw2skills.net/editor/?fgAQRAsd8cl0zqqHQTqGa9IxpHMv5LnUBVX6Bu5duB-jwxAYLBRSUgoCgJvioxWcLiGruGT5SEVLEgoJA-eWYBÓR BRONImain handSword "auto atak" sworda nie dość, że nakłada voulnerability na cel to jeszcze trzeci z ataków ściąga z targetu jeden boon - jeżeli mamy klony, używają one tego samego auto ataku w walkach gdzie jest dużo boonów są nieocenione.Blurred Frenzy używam TYLKO defensywnie, jeżeli nie chcę marnować dodge by zmigrować obrażenia - genialny atak.Illusionary Leap gap closer + combo finisher leap (x2) + klon + immobilizer - piękny skill, po prostu piękny użyty dobrze na combo fieldzie (water=heal, ethereal=tarcza dla Ciebie i klona)Sigil na swordzie sprawi, że będziemy mieli stały dostęp do 3 stacków mighta podczas rotacji offhanda.off handFocusTemporal CurtainZastosowania- cripple dla goniących nas mobów- push/pull dla goniących mobów albo by przestawić moby czy bossa w jedno miejsce (najlepiej pod ścianę wtedy warek z GS"3" może ładny dmg kręcić albo conjurowany sword elka)- postawić ją pod nogami Wardena dla czyszczenia kondycji (kurtyna to combo field light, waren to finisher whirl razem dają cleansing bolty)- projectile blocker, jeśli używamy jej jako blockera kurtynę należy ustawić pod swoimi nogami, a nie pod bossem - gdyż w wielu przypadkach bossy strzelają z nad kurtyny, która nie jest tak wysoka jak ściana Guardiana.Phantasmal WardenDzięki traitowi Warden's Feedback można w nim stać a bańka którą tworzy odbija wszystkie projectile - nieoceniony na harpiach minus tego phantasma to walki mobilne w których lepiej użyć sworda.PistolPhantasmal Duelist świetny phantasm, trzyma się na odległość, robi dobry damage, można ustawić kurtynę z focusa za plecami, dodatkowo ustawić się na linii jego strzałów dzięki czemu ściąga także kondycje.Magic Bullet zawsze jakiś dodatkowy cc Sword sword wybieram zamiast Focusa jeżeli walka jest bardzo mobilna gdyż Warden wiele tu nie zdziała.Illusionary Riposte Block! Kolejny migrator obrażeń, alternatywnie można użyć daze z Counter Blade by w linii prostej przerwać jakiś atak.Phantasmal Swordsman atakuje 3 sekundy częściej niż inne Phantasmy (co 4 sekundy, nie co 7) i robi całkiem dobry damage (w moim wypadku około 4,5k+ jeszcze nie mam całej biżu) posiada podczas ataku finisher leap, czyli stawiając pole etheralowe dajemy jemu dodatkową ochronę.POZOSTAŁY ARSENAŁ BRONIGreatsword najsałbsza broń w PvE w buildzie gdzie nie shatterujemy względem obrażeń (w sprzęcie full berserkera ~1700-2500 w 2 sekundy auto atakiem na max (1200) range - im bliżej tym słabiej - gdzie sword robi około 3,5-4k w 2 sekundy i nakłada voulnerability, tak samo klony), broń bardzo sytuacyjna. Używam tylko jeżeli trzeba iść na chwilę range w takich walkach jak ostatni boss na dredge albo fire elemental shaman (po rozwaleniu kamiennej ochrony lepiej przy nim nie stać ^^) czy Lupicus przy którym też czasem trzeba iść range (mało kto potrafi go robić melee, wystarczy mały błąd, lag, zwiech, delay i gryziemy glebę) albo do kontroli trashu np podczas podpalania ognia na lodowym fractalu, iBerseker robi ładnego cripple oraz iWave do kontroli/przerywania skilli.Scepter nadaje się chyba tylko do shatter buildów i bardzo specyficznych bossów (np na lodowym fractalu ostatni boss jeżeli nawrzucamy jemu dużo confuzji a ten teleportuje się na "balkon" zrzucając lodowe kamienie za każdy zrzucony kamień konfuzja traktuje jako skill) chyba lepsza alternatywa do walki gdzie trzeba iść range niż Greatsword, bo można mieć fajnego off handa - przynajmniej idzie mocniej i częściej shatterować, jest block/blind i trochę konfuzji jeżeli wiemy kiedy użyć.Zdecydowanie najlepsza broń do buildów kondycyjnych z traitami gdzie za zabicie klona przeciwnik dostaje cripple+losową kondycję. Scepter pazurki pokazuje w PvP/WvW - tam jest to epicką bronią Torch broń zdecydowanie do buildów kondycyjnych oraz pvp/wvw w pve nie ma z niej żadnego użytku (jedynie przy skipowaniu mobów te extra 3s steltha).Staff pvp/wvw kondi/support/shatter build. Nadaje się do trollowania ludzi na Arah rzucając im pod nogi Chaos Storm ludzie panikują i robią dodge/uciekają bo myślą, że pullneli Illuzjonistę haha!WYBÓR UTILITYWiększość runów domyślnie biegam Feedback Signet of Inspiration oraz Null Field reszta jest bardzo sytuacyjna.Feedback jest rewelacyjnym projectile blockerem, można odbić bossowi/mobowi w mordę całkiem spory dmg (odbicie AoE Lupicusa maluje uśmiech na twarzy) jest także etherealowym polem, którego można wykorzystać do zaoptrzenia siebie oraz klonów (sword 3) czy phantasmów (sword 5) Chaos Armor.Signet of Inspiration też jest niestety sytuacyjny. W przypadku gdy drużyna nie uzbraja siebie w Might czy Furię, albo nie można nic ukraść mobowi czy bossowi nie biorę tego utility. Jednak jeżeli są warriorzy czy guardiani, elementaliści zaopatryjący drużynę przynajmniej z 10-12 stacków mighta użycie sygnetu spowoduje skopiowania wszystkich boonów i cała drużyna (poza mesmerem ;( ) otrzymuje 20+ stacków mighta podwojony czas furii i całej reszty boonów.Galaretce (Jellyfish 25 stacków mighta!) czy innym przeciwnikom jeżeli można coś ukraść Arcane Thievery i rozdać drużynie Signet of Inspiration.Minusem są drużyny gdzie część biega melee część range i Ci range nie otrzymują żadnych boonów z syngetu.Null Field Czyści kondycje sojuszników, boony przeciwników, combo field ethereal jak Feedback - no brainer.Z innych utility lubię Mantrę of Concentration zapewnia break stuna i 2s stability - dobre na harpie gdy nie mamy czym odbić projectile czy walki w których występuje niebezpieczny knockdown. Blink na skipowanie albo kolejny stun breaker. Illusion of Life na trudne walki jakby ktoś padł w niewygodnym miejscu może uciec na bok. Mirror Images dla kopiowania chaina Sworda "1" w walkach gdzie boss mocno się boonuje ich trzeci atak zdejmuje jednego boona.
Co do kondycji, kondycje są nieefektywne TYLKO w środowisku PvE (z naciskiem na Dungeony/Fractale), w sPvP/WvW sprawiają się bardzo dobrze i śmiało można na nich grać.
Dlaczego w PvE kondycje są tak do bani ? (a właściwie głównie na dungach/fractalach) przez limity.
- Tylko 25 stacków bleeda na jeden target, od WSZYSTKICh graczy. To mało, za mało.
- Bleed posiada "sloty", jest ich 25. Jeżeli Gracz A zajmie 3, gracz B zajmie 5 gracz C zajmie 7 to Tobie zostaje tylko 10 - a jeszcze mamy jednego gracza... do tego jeżeli oni nie mają sporego condition damage, ich kondycje tickują słabo a Ty nie masz pola do popisu i Twoje obrażenia są słabe.
- Przedmioty martwe, takie jak Burrowy (Ascalon Catacombs - wystarczy iść raz z grupą full condi... bardzo smutne przeżycie), które trzeba bić na czas - im więcej POWER tym szybciej padają, kondycje w ogóle nie są narzucane na przedmioty martwe. Burrowy, Drzwi, Armatki, Wieżyczki itp. Znowu nie robisz obrażeń.
- Mesmerzy mają słaby dostęp do kondycji, bleed tylko od phantasmów takich jak Duelist oraz Warden, nie ma dostępu do poisona, burn jest losowy, voulnerability nie zadaje obrażeń ani nie zwiększa obrażeń kondycji, gdyż kondycje same w sobie omijają 100% pancerza.
- Konfuzja jest najgorszą i najsłabszą kondycją w pve, moby biją za wolno, po prostu za wolno nie to co gracze w pvp.
Nawet gdyby czysto teoretycznie Twój mesmer mając 1600 condi damage potrafił utrzymać na przeciwniku przez 10 sekund 25 stacków bleeda, burn oraz poison - zrobiłby przez ten czas 40.430 przez 10 sekund z samych kondycji. Przez 10 sekund... Dla porównania auto atackiem ze sworda na berserkerowym sprzęcie robię około 5k-7k w 3 sekundy AOE, Warden potrafi dojść do 15k jeżeli cel dostanie wszystkie jego obrażenia, Duelist około 7k-10k oraz mój ulubiony Swordsman doskakujący z krytami za około 7k. Swordsman w porównaniu do reszty Phantasmów atakuje co 4 sekundy a nie co 7.
Nie mówiąc już, że Warrior 40k robi jednym skillem w ciągu około 5-6 sekund.