Witam. Nastawiam się bardziej na samotną grę, chociaż 2 kumpli też kupiło (wczoraj) GW2, natomiast ja mogę pykać tylko w wolnych chwilach. Dlatego bardziej nastawiam się na grę samemu, później może jakaś gildia. Jaka jest najlepsza profesja, która:* Nadaje się do solowania potworków* Ma efektowne i efektywne czary* Dobra na PvE (nie jestem dobry w PvP, dlatego nastawiam się bardziej na PvE, jednakże jeśli jakaś postać wymiata na PvE i PvP to czemu nie ;D)* Duży damage lub DPS* Łatwo się gra, gdyż to będzie moja 1 spotkanie z GW2 i muszę ogarnąć co i jak.Oglądałem dużo filmów na YT, zastanawiam się między Rangerem a Thiefem. Co wy na to ?#EDIT - > z tego co widzę, to Elementalist ma dobrze wyglądające skille. Jak z damagem, dpsem i solowaniem ?
Ok, po kolei ![:)]()
1. Każdą postacią w tej grze można wysolować (prawie) wszystko, kwestia jej ogarnięcia i znajomości mechaniki. Jeżeli chodzi o open world pve, cokolwiek byś nie wybrał dasz radę wysolować wszystko, jednak solowanie championów będzie wymagało nieco więcej umiejętności niż reszta + jest czasochłonne i nieopłacalne.
2. Najbardziej Efektowne skille w grze ma Elementalista, reszta to kwestia gustu.
3. Na PvE góruje kilka klas - można to nazwać obecną "metą": Warrior/Guardian/Mesmer - najłatwiej nimi znajdziesz party, Warek i Guardian są najbardziej polecane dla nowych graczy, bardzo proste w obsłudze klasy na początek.
4. W kilku słowach, gdybym się za bardzo rozwinął skończyłbym na ranem, jednak jest kilka zasad DPSu w PvE:
a. Największy dps robi się brońmi melee, nigdy range (wyjątek Inżynier na granatach)
b. Im szybciej coś zabijemy tym mniej obrażeń zada drużynie - najlepszą defensywą jest atak, im dłużej się z czymś bijesz tym więcej zada ciosów, walka wię wydłuża więcej czasu na błąd i wipe.
c. Buildy skupoione na Kondycjach (debuffy) obecnie są tragiczne w PvE - mają zbyt wiele limitów, tylko power buildy.
d. Sprzęt do PvE, tylko Berserker (ew. mix z Knightem/Soldierem jeżeli za bardzo giniesz), dlaczego ? Patrz punk b.
c. Znajomość mechaniki dungów/fractali to podstawa, bez niej będziesz ginoł bardzo.
d. Zmieniaj broń, zmieniaj utility (jeżeli trzeba nawet traity) w zależności od walki/bossa - jednak to wyamaga znajomości walk i potyczek.
Warrior - ogromny damage, klasa łatwa i świetna dla początkujących, po ogarnięciu bardzo przeżywalna i mobilna.
Mesmer - Mesmer robi w drużynie bardziej za dostarczyciela świetnych utility, sygnetem klonuje czas trwania boonów (buffy), posiada Time Wars (+50% szybkość ataków na 10 sekund) oraz bardzo dużo Projectile Reflect (odbijanie pocisków) dzięki czemu daje swobodę innym w wykręcaniu obrażeń, niestety jej damage (dps) jest strasznie zależny od ilości uptime phantasmów.
Guardian - Guardian wnosi wiele boonów defensywnych jak i ofensywnych do party, a także wiele wiele skilli użytkowych, czyszczenie kondycji, oraz wiele heala (jednak nie jest to healer!), a także dużo stabilności i Projectile Reflacty/Absorby, zaraz obok Warriora bardzo łatwa i przyjemna klasa do gry.
Elementalista - potrafi nastackować party bardzo dużo Might (przy 25 stack każdy robi 20-35% więcej obrażeń), jednak żeby Elek wykręcał obrażenia musi iść melee z Lightning Hammer (LH build) oraz innymi brońmi Conjured, które są bardzo bardzo potężne w PvE, jednak trzeba mocno ogarnąć zmiany attunmentów i mechaniknę gdyż Elek potrafi melee szybko zginąć.
Ranger - Ci dzielą się na dobrych dps i do d*py dps. Dobry ranger wyciąga większy dmg niż warrior (co potwierdzają na wszystkich forach hardkorowi gracze od matematyki obrażeń) jednak musi grać tylko i wyłącznie melee Sword+Warhorn, niestety "auto atak" ze sworda jest baaaaaaardzo irytujący i wymaga ogromnego ogarnięcia. Najgorszy ranger to taki grający z Lonbow/Shortbow z Niedźwiedziem... robi gówniany damage.
Inżynier - obecnie najpotężniejszy build dla Engi to granaty, bardzo duży zasięg rzutu, obrażenia, podtrzymanie wielu stacków Voulnerability (moby dostają większy % damage od wszystkich bijących) minus, to klikanie granatów, dla wytrwałych.
Nekro - cieszy się bardzo złą opinią wśród społeczeństwa GW2 PvE (Dungi/Fractale), niewielu jest ludzi potrafiących wyciągnąć obrażenia tą klasą, a wielu gra nią źle psując opinię tej klasy.
Thief - Thiefy są albo bardzo dobre albo bardzo złe. Trzeba wiele wiele skilla by grać tą klasą, niepolecana dla początkujących, chyba że lubisz wyzwania - świetny do skippowania mobów.
PODSUMOWANKO:
Polecam Ci Warka na początek, jak już oswoisz się z tym jak gra działa, jak działają dungi itp.
Nie próbuj Tankować/Healować w Dungach/Fractalach ani bawić się żadną "rolę" znaną Ci z innych MMO, ludzie którzy zawitali z innych gier - gdzie jest podział na role - będą Ci próbowali wmówić bajki o "hilowaniu" i "tankowaniu" tutaj coś takiego nie istnieje, tu jest "migrowanie obrażeń" albo jak najszybsze zabicie wroga zanim zdąży wyrządzić wielkie szkody.
Tyle o Dungach/Fractalach bo open world PvE nie ma znaczenia kim grasz.
.... warrior/guardianchcesz miec czary ale byc wytzymalym... jak ty widzisz sobie wytrzymałego maga?duzy dps ale tankowy zeby solowac to tylko woj lub guard ewentualnie mesmer
Oto jak widzę wytrzymałego maga (chciałem dodać filmów z 6-7 ale jest limit do 2 także resztę dodaje jako końcówki za youtube).
Aetherblade Retreat solo
Giganticus Lupicus Elek solo
D/D Ele solo Kholer
/watch?v=gpDwR_5Uihc
Ele solo CoE Story (przyspieszone)
/watch?v=6-xedfSAd54
Ele AC p1 solo
/watch?v=MIFFNpqXGlc
TA F/F solo
/watch?v=HE-cE2Wjw_8
Grawl fractal 4x Elek 1 Guardian lvl 73
/watch?v=33Oi1ycdp4U