Jakość łącza a gry MMORPG

3 dni temu otrzymałem bezpłatne powiększenie szybkości łącza do 4 megabitów (program lojalnościowy), a więc mogę się wypowiedzieć, kiedy i w co da się grać z danym łączem. Zaczynam od mojego pierwszego. Od razu piszę, że internet mam raczej na stałym poziomie, z własnym, nieruchomym IP (sieć prywatna).

206 kb/s

Granie w MMO via WWW- możliwe, mocno wskazane

Granie w mało dynamiczne MMO- lagi, ale da się grać

Granie w dynamiczne MMO- nie da się grać

Granie w MMOFPS- nie da się grać

512 kb/s

Granie w MMO via WWW- możliwe

Granie w mało dynamiczne MMO- możliwe, mocno wskazane

Granie w dynamiczne MMO- w zależności od gry mocne albo słabe lagi

Granie w MMOFPS- nie da się grać

1024 kb/s

Granie w MMO via WWW- możliwe

Granie w mało dynamiczne MMO- możliwe

Granie w dynamiczne MMO- możliwe, mogą wystąpić lekkie lagi, mocno wskazane

Granie w MMOFPS- lekkie lagi lub mocne kłopoty z celowaniem

2048 kb/s

Granie w MMO via WWW- możliwe

Granie w mało dynamiczne MMO- możliwe

Granie w dynamiczne MMO- możliwe, mocno wskazane

Granie w MMOFPS- czasami kłopoty z celowaniem, mocno wskazane

4096 kb/s

Granie w MMO via WWW- możliwe

Granie w mało dynamiczne MMO- możliwe

Granie w dynamiczne MMO- możliwe, mocno wskazane

Granie w MMOFPS- czasami należy celować w miejsce za przeciwnikiem, wskazane

Dziękuje Ci! ;D

Bardzo mi się to przyda. Już wiem że mogę grać nas spokojnie w MMORPG/FPS! ;)

Moje kochane 2048 kb/s! ^^

Ja mam 1223 kb/s i w mmofps-ach żadnych kłopotów z celowaniem nie mam i lagi bardzo rzadko.Troszkę z tymi mocnymi kłopotami przesadziłeś.

Ogólnie dobra robota,jak będę chciał szybszy net to na pewno posłużę się twoim opisem.

Mam łącze 1mb od 13 do 23, od 23 do 13 wkakuje na 2mb i różnic nie zauważam (w grach oczywiście, jak już gram w jakieś poza CoD4), bo jak by to nie było w Crossfire Polacy mają wszyscy pingi zbliżone, a różnica łącz jest spora.

Swoją droga dla większości gier od szybkości downloadu ważniejszy jest upload, więc nie mam pojęcia czemu go nie uwzględniłeś. Poza tym jeśli ktoś chce sprawdzić ping, to polecam jakiś speedtest, większość polskich łącz np do Kanady bardzo zbliżony ping i szybkość nie gra tu dużej roli.

Ogólnie nie kierował bym się tymi wytycznymi, sorry. O i jeszcze jedno, pierwsza prędkość "206", chyba chodziło Ci o "256".

Ja kiedyś nawet na 512 grałem w mmofps. albo nawet 200... ale to dawno było ^^

Wiem że kiedyś taki bajer był w warrocku (nie wiem czy do teraz :P) załączasz utorrenta i nikt nie umi cie trafić, a ty wszystkich jedziesz ^^

@Grognak

Uwierz mi, ale nadal to działa. :P

Ja tez jak miałem kiedyś 512kb/s w WR jechało się równo...

jak teraz mam te 2048 kb/s to nie widać zbytniej różnicy.. chyba tylko jeśli chodzi o pobieranie plików...

dopisz jeszcze 8mbit/sec

Granie w MMO via WWW- możliwe

Granie w mało dynamiczne MMO- możliwe

Granie w dynamiczne MMO- możliwe, mocno wskazane

Granie w MMOFPS- Dostajesz kicka z serwerów za używanie SH i innego shitu, chociaż wcale go nie używasz. Nie wskazane, chyba że przy ograniczeniu łącza

xD

Bez przesady. To juz zalezy od tego, gdzie stoja servery. Kiedys grywalem w FPS'y na laczu 256 mb/s i dalo sie grac na znosnych pingach: 80-100, a na serverach w Polsce, to nawet i 50-80. Tak wiec, wszystko zalezy od gry, od tego gdzie jest server i jak dobry jest. W zasadzie: predkosc internetu, ktora pozwala na normalna rozgrywke w Europie wynosi 512 kb/s.

Mam ~1500 kb/s i przetestowałam łączę w Combat Arms.

Lagów ani problemów z celowaniem nie ma. Na początku trudno było stwierdzić, bo szybciutko ginęłam z rąk cheaterów (odwiedziłam kilkanaście serverów i na każdym był przynajmniej jeden). Dawno nie widziałam tak zbrukanej gry.

Tak jak napisał Dzz, dużą rolę odgrywa też odległość od danej serwerowni.

Z własnego doświadczenia wiem, że możliwości łącza najlepiej testować w SNDO. W tej "strzelance" najmniejszy lag widać jak na dłoni i najczęściej kończy się śmiercią. Przestałam w nią grać właśnie z tego powodu, ~1500kb/s to za mało.

Do całej dyskusji należy jeszcze dodać, że w wielu grach wpływ na jakość rozgrywki ma nie tylko prędkość downloadu ale również prędkość uploadu. Nie wiem jak jest teraz w Neostradzie, ale kiedyś dla wszystkich łącz powyżej 1024 kb/s wynosił on 256 kb/s

Druga sprawa to NAT. Kiedyś jak grałem sobie w kanterka source to miałem problem z lagami mimo, że łącze 1024 było w danej chwili używane tylko do gry. Po przekierowaniu portów na wew. ip problem prawie zniknął

Mam chyba 1024 kb/s, upload średnio 20 kb/s a pingi do ameryki to ok. 160. W Combacie i Crossfire'rze lagów nie mam, chyba że komuś innemu ping podchodzi pod 200.

P.S. Co oznacza 100 Mb/s w oknie połączenia lokalnego?

to znaczy, że masz 2 komputer albo jakiś modem połączony z nim. 100 mb/s=ok. 12,5 mb/s realnych.

Miałem 512kb/s i tylko nie dało się grać w rakiona.

P.S. Co oznacza 100 Mb/s w oknie połączenia lokalnego?

Kazdy to ma, to jest predkosc w sieci lokalnej (czyt. najczesciej blok)

A ja mam poniżej 200 kb/s i mogę grać w każdą grę. ;)

Według mnie nie opłaca się sugerować takimi rubryczkami. Ja gram na 512 czasem w godzinach szczytu zachowuję się jak 256 i w żadnej grze Online nie mam lagów. To zależy od innych graczy i od Hostu ;).

Ale + bo nieźle się napracowałeś

zalezy od uslugodawcy.

ja mam z wyników speedtest.pl

Download 4 mb

Upload 512 kb

Na podstawie czego to zrobiles ?? Ja majac neo 512kb/sec ( zal wiem ) gram w fps i rzadko,bardzo rzadko mam lagi .Zdarzaja sie ,poniewaz gram w A.v.A na serverach US ,ale wiekszych problemow nieposiadam .Nikt tez niewyzywa mnie od laggera :D

Ja jak miałem neostrade 512 to też na luzie grałem w MMOFPSy a tym bardziej MMOPRG