Właściwie to każdy może iść wszędzie, natomiast niektórych picków można być bardziej pewnym.
Ogólnie, z tego co mi się wydaje:
Mid obstawiony jest zazwyczaj przez inicjatora/roamera. Najszybszy obok hardlane i ancient jungle exp, rune control i dobry dostęp do pozostałych lane'ów to dla nich ścietne warunki.
Przykładowe picki: Queen of Pain, Pudge, Tinker, Storm Spirit - oni sobie świetnie tu radzą.
Dłuższy lane (top u mhrocznych, bot u świetlistych) to przynajmniej podług 'politycznej poprawności' aka mety(?) lane dla carry z babysitterem.
Czyli jako carry np. Juggernaut, Antimage, Bounty, Phantom Assasin lub Drow a jako babysitter choćby Lich, Witch Doctor czy Crystal Maiden
Krótki lane to tzw. Hard lane, w przypadku obecności junglera jest to jedynka.
I tu sprawdają się postacie z sustainem czy CC, mi się tam bardzo dobrze grało Necro, Razorem czy Miraną.
Jeszcze dochodzi kwestia junglerów - np. Furion, Lifestealer, Ursa, Lyca i Axe w porywach desperacji
i junglowanie na Ancientach - Tinker, Windrunner czy Sniper
Ale oczywiście w Docie, zwłaszcza na pubach, reguły nie ma. Uczyć się postaci. Tyle.