Lost Vault - 🇵🇱 "Polski Shakes&Fidget" w fantasy/post-apo

Hej!

Jestem Kamil i po 3 latach pracy wydałem własnego online RPG na Android oraz iOS. Osadzony w niestandardowym świecie, gdzie post-apo (pancerze wspomagane, karabiny) mierzy się z fantasy (rycerze, czarodzieje). Oficjalny start nastąpił 9 października, a podczas świąt rusza specjalny event z boostami :gift:

share

Lost Vault to retro/old-school MMORPG. Początkowo bardzo mocno inspirowany przez Shakes & Fidget oraz kilka gier przeglądarkowych z czasów, gdy Plemiona, OGame, czy Blood Wars były na topie. Przynajmniej na moim topie. Jeśli lubisz gry, które nie wymagają dużej ilości czasu w ciągu dnia, oparte są o klasyczny system energii i pozwalają na pełną rywalizację przy 5-15 minutach zaangażowania dziennie to … jesteś w domu! Oczywiście zdaję sobie sprawę, że dla części graczy system energii to nieporozumienie i chcieliby raczej grindować bez przerwy, żeby móc zająć najwyższe miejsce w rankingu. Tutaj to po prostu nie przejdzie. Pograj chwilę i wracaj do swoich spraw!

Sama rozgrywka jest banalnie prosta, przynajmniej na samym początku. Wybierasz klasę postaci spośród 4 dostępnych …

  • Czarodziej (niskie HP, wysoki damage)
  • Rycerz (wysokie HP, niski damage)
  • Buntownik (zbalansowane HP+damage)
  • Łowca (wysoki damage oparty na szczęściu)

… i ruszasz eksplorować pustkowia w poszukiwaniu gotówki, doświadczenia oraz przeróżnych przedmiotów (ekwipunek, consumable, przedmioty specjalne). Dalsze lokacje odblokowują się automatycznie, gdy odpowiednio dużo razy zwiedzisz lokację poprzedzającą oraz pokonasz mini-bossów na mapie. Gdy nie masz więcej wody (energii) do eksploracji, wystartuj karawanę która za X godzin wygeneruje dodatkową gotówkę. W między czasie warto odwiedzić i rozbudować schron o dodatkowe bonusy takie jak zwiększenie zdobywanej gotówki/doświadczenia, czy generator wody, który uzupełni częściowo zapasy co godzinę. Możesz także podbić statystyki postaci, wybrać cele do walk PvP z poziomu rankingu. Generalnie dużo czasu wolnego, gdyż woda uzupełnia się co 12 godzin. Tempo zdecydowanie z tych spokojniejszych.

Co dalej? Gra ma sporo do zaoferowania im dalej dojdziesz. Krypty z silnymi bossami i dobrym dropem, gildie które dostarczają dodatkowe bonusy, a także możliwość uczestniczenia w masowych walkach gildii, a także ubijaniu stworów w reaktorze (cała gildia przeciw jednemu monstrum). Warsztat do ulepszania przedmiotów, klejnoty do osadzania zwiększające główne atrybuty postaci. Trenowanie specjalnych jednostek w schronie do rajdów, czy zwierzaki wykluwające się z jajek. Mechanik jest na prawdę sporo, wciąż pracuję nad nowymi. Najbliższe to możliwość nadawania ekwipunku jednostkom specjalnym (rajdy) oraz specjalizacje (pod-klasy).

Za projektem stoją dwa główne cele. Pierwszym z nich jest umożliwienie graczom z małą ilością wolnego czasu na rywalizowanie z tymi którzy mają go aż nadto. Wszystkie akcje w grze muszą dać się zamknąć w przysłowiowe 15 minut dziennie. Drugim celem jest trzymanie się z dala od P2W. W sklepach mobilnych jest zatrzęsienie gier które chcą wyciągnąć wszystko z portfela, więc zapełniam niszę uczciwą grą F2P.

Kilka zrzutów jak gra wygląda w praktyce!

1 2 3 4 5 6

Gorąco polecam. Rzeczywiście bez p2w. Przypominają się stare czasy shakes&fidget, lecz tam od początku był nacisk na grzyby.

1lajk

Klikam trzeci dzień jako odskocznia od shakesa. Przyjemna graficznie, naprawdę bez p2w. Przy pierwszym podejściu trochę mało intuicyjny układ. Czekam na event :slight_smile:

Event już za tydzień! :slight_smile: Dasz trochę więcej info o mało intuicyjnym układzie? Nie ukrywam, że w kwestii interfejsu można jeszcze trochę poprawić, każdy feedback nowego gracza na wagę złota!

@scowrpion Skąd wrażenie, że w grze występuje P2W? Który element najbardziej uwiera Cię przy graniu czysto F2P? Było kilka patchy nerfujących wpływ kapsli na rozgrywkę, chętnie zaaplikuję kolejne jeśli jest taka potrzeba. Co do mechanik, wolę określenie retro :slight_smile:
@gacolexx1 Zarówno moim zdaniem, jak i wielu graczy którzy mają doświadczenie z S&F gry mają wiele cech wspólnych. Trudno żeby było inaczej, jeśli początkowa faza rozwoju była mocno inspirowana tym tytułem. Od Ciebie również chętnie usłyszę więcej o aspektach P2W, ponieważ mocno zależy mi na tym, aby gra taka nie była. Chyba, że przez P2W rozumiemy Play2Win, wtedy zmienia to postać rzeczy!

Chodziło mi głównie o zakładkę z walutą premium. Nie jest to nic wielkiego, może po prostu mi sprawiło to kłopot. Moim zdaniem nie ma p2w. Fakt faktem VIP kosztuje stówkę ale jest na zawsze i daje max 10% więc to nie kosmos. Najlepszy pojazd można sobie kupić na starcie i ciągle odkładać. Ja kręcąc codziennie dodatkowe spiny na kole i odświeżając kilka razy sklep nadal mam ponad 60 kapsli a więcej możliwości na ich wydanie nie widzę póki co (10lvl). Mi bardzo przypadła do gustu, trochę boli ten powolny progres i chciałbym móc spędzić więcej czasu na raz robiąc jakieś aktywności.

Dziękuję, wszystko jasne! Rzeczywiście sklep jest średnio eksponowany - jedno miejsce to górny pasek (ale kto się domyśli że to można stuknąć palcem), a drugie to sklep z ekwipunkiem (w prawym dolnym rogu). Nie znalazłem jeszcze docelowego miejsca gdzie umieścić go finalnie, póki co skupiam się mocno nad dowiezieniem funkcjonalności turniejów między graczami :slight_smile: Ale kiedyś wrócę do tego!

1lajk

Gra jest super i będzie jeszcze lepsza jak dodasz jakąś muzykę i efekty dźwiękowe przy uderzaniu + efekt lecącej broni jak w shakes, której masz na sobie. Tylko tego brakuje, aby czuć te eq. Nowy miecz i widzisz jak leci na przeciwnika lub strzał z kuszy. To jest to czego brakuje, a tak to mega git, tylko zmniejszyłbym cene premium do 50-60 zł, więcej osób kupi na 100%.

Brawo za pomysl i wykonanie. Szkoda tylko, ze gry nie ma na PC bo mam czarno bialy telefon.

Jak zdobyć nowe skiny postaci? Widzę, że osoby z topki maja skiny, których nie da się kupić. A jeśli mowa o kupnie, kilka stów za skina? To jest przesada. Jest wielu graczy w tym ja, którzy dodatki kosmetyczne bardzo lubią.

@76561198215445861 Muzyka, efekty dźwiękowe są w planach. Musiałem je w pewnym momencie wycofać z gry, generowały zbyt wiele problemów, ale gdzieś w przyszłym roku zapewne będzie wielki powrót w lepszej formie.
@Labrio Wiem że część graczy gra poprzez emulator BlueStacks, ale myślę że i tak najlepiej gra się na urządzeniu mobilnym w wolnej chwili.
@jasieeks1 skiny są podzielone per klasa postaci, na ten moment każda posiada 14 skórek. Są skórki tańsze, są i te droższe. Nie wpływa to w żaden sposób na balans rozgrywki, nie widzę więc tutaj problemu? Więcej elementów kosmetycznych może kiedyś w przyszłości, póki co jestem skupiony na aspektach mechanicznych, czapeczki zostawiam na moment jak uznam że gra już się dobrze komponuje.

Jest szansa na dodanie opcji odzyskania klejnotu z szansą na powodzenie prócz samego niszczenia go? Przydałoby się szczególnie na początku :slight_smile: Pozdrawiam, progres ciągle idzie.

Screenshot_2021-12-19-13-14-07-770_com.vaultomb

Po wrzuceniu klejnotu w przedmiot masz generalnie dwie opcje:

  • W warsztacie płacisz za zniszczenie klejnotu z gniazda, możesz włożyć lepszy klejnot
  • Przeprowadzasz recykling przedmiotu który ma w sobie klejnot. Masz wtedy 100% gwarancję na wypadnięcie LOSOWEGO klejnotu

Wystarczyło napisać nie :slight_smile: Pytałem o odzysk klejnotu a nie odzysk poprzez zniszczenie itemu.

To jest forum … Kolega nie odpisał Ci personalnie tylko ogólnie. Dzięki temu ja i pewnie kilka osób dowiedziało się czegoś nowego.

Witam a ja chciałbym spytać o jakiś poradnik z zasad działania klanu można na jakimś forum to znaleźć?

Powiedziałbym, że na Discordzie jest najwięcej materiałów odnośnie gry - starter guidy, FAQ. Patrzę jednak, że o samych klanach nie ma zbyt wiele informacji. Co dokładnie chciałbyś wiedzieć?

W klanie są 3 role: Chief, Leader i Member. Member nie ma żadnych uprawnień, Chief i Leader mają praktycznie wspólny zakres - rozbudowa bazy, atakowanie innych klanów, uruchamianie reaktora itd. Jedyne czego nie może zrobić Leader to wyrzucić Chief z klanu :slight_smile:

Budynki klanowe i reaktor dają bonus do XP/gotówki. Dotacje w klanie są ograniczone do max 25% wartości gotówki którą zdobędziesz od momentu dołączenia do klanu. W klanie jest czat (podobny do tego globalnego) + dziennik zdarzeń.
Uruchomienie reaktora kosztuje walutę, którą zdobywacie poprzez wykonywanie zadań specjalnych klanu, ale wstrzymałbym się z jego uruchomieniem do momentu wbicia przez wszystkich chociaż 10-15 poziomu. Boss z reaktora jest twardy i nie łatwo go ubić. Ale jak już to zrobicie to wszyscy członkowi dostają perma boost na XP/gotówkę, a sam boss dołącza do walk GvG (tyle że w osłabionej formie).

To chyba tyle z najważniejszych informacji :wink:

Dzięki właśnie najbardziej mnie interesowała sprawa wpłat do gildii bo ulepszenia drogie a pierwszego dnia ludzie mogli wpłacać po max 120 ale już wiem o co chodzi. Myślę że przydała by się jeszcze jedna ranga coś ala oficer żeby mógł upgrade robić przyjmować do klanu ale nie mogl odpalać reaktora i atakować innych klanów. A co z atakami na klany? Im więcej mocniejszych członków tym lepsze dropy? Czy kwestia jest liczebności a nie mocy?
Czy łatwiej jest pokonać bossa reaktora jeżeli ma się więcej ludzi czy kwestia jest ich lvl? Ilu ludzi polecasz mieć nim odpalę reaktor?

Przy atakach na inne klany zyskujesz reputację, która pozwala piąć się w rankingu. Im większa różnica w reputacji między dwoma klanami tym więcej można zyskać i szybciej ustabilizować swoje miejsce w drabince. Co do bossa to zależy. Poczekałbym na min 5 osób 15 poziomu żeby odpalić go po raz pierwszy, a później to już kwestia wyczucia. W razie przegranej nic nie tracicie, jedynie zasoby do ponownego odpalenia.

Okej dzięki wielkie za pomoc a co z eventem będzie jakiś Xp boost? Będzie się stackowal z XP za bossa? Wesołych świąt życzę i dzięki za informację :slight_smile: