powiem tak... nikt z devsów nie podał takiej informacji, że ten i ten mod jest nielegalny a użytkownicy dostaną za niego bana. Wszystkie wypowiedzi są ogóle, tak więc na dwoje babka wróżyła ale jeszcze nie widziałem kogoś kto by skarżył się na otrzymanie bana za używanie tego moda.
6 dni temu CC dodał taką odpowiedź na podobne pytanie
Hi,
Indeed, as Cheiron said, this programm can be assimilated as a third party one, and therefore is not allowed on our game.
Please note that utilisation of third party software can lead to a definitive suspension of your account.
Now that the answer has been given, I will close this thread.
Basically, anything that touches the game client in any fashion, including but not limited to visuals, overlays, controls, inputs, outputs, automation, sounds, or play experience is going to be referred to as a mod. The Guild Wars 2 software package is meant to be delivered and used AS-IS, with zero flexibility for the end user. If your script changes anything about the game itself, how it’s displayed, or how it’s played, then it’s forbidden 3rd-party software.
Tak samo jak z pytaniem odnośnie używania pada z xboxa do makrowania w grze.
Hey all,
As you may be aware, we cannot approve or review or “vet” any third-party program. Our general statement is that anything that gives advantage is forbidden. There are many utilities that help the player without taking a hit on others, without, for instance, being a detriment to the other players in a match. I’ve heard about certain programs that help disabled players too, and those seem just fine.
In cases like this, I would go so far as to say as long as the profile that binds controller buttons to keyboard/mouse commands is binding one button to one keypress/activation, you are not in danger of incurring a ban. For example: if you press one button on your controller and it executes one weapon skill, it’s okay; if you press one button on your controller and it activates a chain of skills, that’s where you run into forbidden territory.
I hope this helps clear things up for you all.
--
Reasumując, wszystko co jest używane na zewnątrz gry może być podciągnięte pod coś zakazanego. Używania makr, padów do gry, myszek bindowalnych z makrami, też pod to się podpina.
Moim zdaniem ten mod jest mniejszym złem niż wszelakie urządzenia makrująco-bindujące, bo moim zdaniem to one dają większą przewagę nad graczami których np. nie stać na to by zapatrzeć się w taki "profesjonalny" sprzęt. True Combat wiele w grze nie zmienia, używa dwóch opcji z gry, przemienia niektóre klawisze - zwykłe bindy - blokuje kursor myszy w jednym miejscu i zmienia jego kształt. Moim zdaniem jest to fajny dodatek/modzik dla melaków którzy muszą trzymać PPM by się obracać - kitować i walczyć, Co dla nich jest bardzo uciążliwe.
ANet nie może oficjalnie przyklasnąć na używanie takich dodatków bo gryzie się to z regulaminem używania programów trzecich, tak samo jak wszystkie makra itp.