Megaporadnik Silkroad Online

Silkroad

§1. Rejestracja

§2. Download i Instalacja

§3. Logowanie

§4. Tworzenie postaci

§5. Systemy grze

§6. Bossy

§7. Alchemia

§8. Jak zrobić dobre party.

§9. Jak zrobić karawanę

§10. Poradnik anty silkroadczyka

§11. Inne wersje silkroad


§1.Rejestracja

1. Wejdź na stronę www.silkroadonline.net

2. Po lewej stronie przy logowaniu kliknij "Create new account ?"

http://img707.imageshack.us/i/srorej.png/

3. Następnie zostajemy przekierowani na stronę z regulaminem. Po nieobowiązkowym przeczytaniu klikamy Agree, zgadzając się z w/w zasadami.

4.Teraz najważniejsza część rejestracji, wpisujemy swoje dane potrzebne do rejestracji.

Acc ID: login

Password: Hasło (musi zawierać przynajmniej jedną cyfrę)

Re-Type Passwors: Znowu wpisujemy (to samo) hasło

Nickname: nick na forum, obojętny, byle by inny niż login

First Name: Imię

Last Name: Nazwisko (JM nie rozpowszechnia twojej osobowości, bez obaw możesz je podać)

Country: Kraj

Gender: Płeć

Birth Date: Data urodzin

Favortite Games: Podaj kilka ulubionych gier

E-mail adress: Chyba nie musze tłumaczyć ;) (najlepszy do tego jest gmail)

Re-Type E-mail adress: Powtarzamy w/w czynność

Do you receive news and event information via e-mail?: Czy chcesz aby nowości i informacje o eventach były wysyłane na Twoją skrzynkę mailową (polecam nie zaznaczać)

Secret Quetion: Pytanie potrzebne przy odzyskiwaniu hasła

Secret Answer: Odpowiedź na powyższe pytanie. (ZAPAMIETAĆ!)

5. Klikamy Confirm, i wchodzimy na maila, odbieramy wiadomość, i klikamy link aktywacyjny.

6. Gratulacje, od teraz posiadasz własne konto do gry Silkroad!


§2.Download i Instalacja

1. Wchodzimy na tą stronę i pobieramy najnowszego clienta, proponowany jest Client P2P.

2. Gdy nasze okienko zasysania osiągnie pełną jedynkę (dla niejarzących - 100%), uruchamiamy poprzez dwukrotne kliknięcie LPM na instalce.

3. Kiedy na ekranie pojawi się czarny napis "loading", na szarym prostokącie idziemy zrobić sobie kawę, lub jeszcze lepiej cały obiad.

4. Po 10-cio minutowej męce odlądania szarego prostokąta, uruchomi się okienko instalacyjne. Ponieważ, folder instalacyjne jest bardzo dobrze ulokowany wystarczy, że klikniemy "next", a potem "install".

5. Instalacja powinna trwać w okolicy 5 minut. Po zainstalowaniu automatycznie uruchomi się updater. Czekamy kolejne pół godziny, aż sciągnie wszystkie łatki.

6. Kiedy wszystkie patcha zostały zassane poprawnie, przed oczami wyskoczy wam błogosławiony przycisk START.

7.Przewidywany czas całej operacji:

Przy prędkości:

1Mbps: 195,3m download + 50 minut reszta = 245,3 minut = 4h

2Mbps: 97,6m download + 40 minut reszta = 137,6 minut = 2h

+4Mbps: 48,8m download + 40 minut reszta = 88,8 minut = 1,2h


§3.Logowanie

1.Kiedy gra się uruchomi zobaczymy okienko:

listaserwerwhn8.jpg

----1. Login

----2. Hasło

----3. Serwer

2. Lista serwerów jest gigantyczna, więc pewno wielu z was zapyta jaki serwer wybrać.

Najlepszym sposobem wyboru jest wybrać ten, który jest Populated, a nie Crowded.

Na dzień dzisiejszy jest 39 serwerów. Najlepszym wyborem jest: Iris, Gaia, Titan i jeżeli Turkowie ci nie przeszkadzają to Malazgirt(TR).


Silkroad VOL.2


§4.Tworzenie Postaci

1. Rasa:

-----------------------------Chiny vs Euro------------------------------------

Łatwe postaci- Euro

Lepsze w PvP- Chiny

Lepsze w PvE- Euro

Poty co sekunde- Chiny

Poty co 13 sekund- Euro

Więcej niż 2 klasy na raz- Chiny

2 Klasy na raz- Euro

Lepsze w party- Euro

L. wyglądające skille IMO- Chiny

Ładniejsze sety IMO- Chiny

Lepsze AOE- Euro

Szybszy exp- Euro

Bardziej zróżnicowane buildy- Chiny

2. Klasa:

Chiny

- Drzewka skilli:

Cold: Najmniejsze obrażenia ze wszystkich, zdolność do spowalniania i zamrażania przeciwnika, charakteryzuje się buffami na obronę fizyczną.

Lightning: Średnie obrażenia, zdolność do zadawania obrażeń jednostkom stojącym najbliżej celu. Charakteryzuje się buffami na zwiększenie prędkości poruszania się

Fire: Najwyższe obrażenia, zdolność do podpalania oponenta. Charakteryzuje się buffami na obronę magiczną i fizyczne obrażenia.

Force:: Od czasu wejścia euro, w ogóle nie przydatne. Skille leczące, wskrzeszające. A na 50+ genialne skille de-buffujące. Posiada dosyć przydatny passyw zwiększający max MP.

Bicheon (miecz/blade): Sztuka walki mieczem, skille atakujące, skille do tarczy, piękne skille combo i kilka przydatnych passywów.

Pacheon (Łuk): Sztuka walki łukiem, skille atakujące, i kilka przydatnych pasywów.

Heusukal (włócznia/glewia): Sztuka walki włócznią, Passyw zwiększający max hp. Sporo ładnych skilli obszarowych.

-Klasy:

Blader Full STR - Doskonały tank, najlepsza postać pod PvP, baaaaardzo wolny exp.

Bow Full STR - Status zamrażania (jeżeli cold)

Heusukal Full STR - Tank. Więcej życia, brak bloków z tarczy, drugi najlepszy na PvP

Sword/Shield Full INT - Nuker. Gigantyczny damage, atakuje nuke'ami a'la "dragon ball"

Heusukaj Full INT - j/w

Euro

- Drzewka skilli:

--Mele

---Warrior(full str): Typowy tank, Walczy za pomocą: dwuręcznego miecza, miecza i tarczy lub dwóch toporów. Skille zwiększające agresywność moba, rozkładające damage zadany do ciebie na całe party i odwrotnie.

---Rouge (full str): Typowy rogal: gigantyczny damage, stawia na criticale. Niewidzialność i bardzo fajne skille transformacyjne (zamiana w moba, zamiana w innego gracza). Walczy sztyletami/kuszą.

--Caster

---Wizzard(full int): Mag, gigantyczny damage, pada od hita.

---Warlock(full int): Debuffer, skille wysysające życie, i wiele ciekawych udogodnień

--Buff

---Cleric(full INT/ full STR): Healer, leczy wskrzesza sratatata. Zarąbiście przydatny w party.

---Bard (full INT): Trubadur, same buffy, tak jak Cleric strasznie przydatny w PT. Walczy grając na harfie.


Silkroad VOL.3


§5.Systemy w grze

-1.System Job'ów-W Silkroad Online jest bardzo zmyślny i ciekawy system. Job System.

Po osiągnięciu 20 lvl możemy dołączyć do jednej z trzech frakcji. Kupców, łowców, lub złodziei. Kupiec kupuje towar w jednym mieście, żeby przewieść go na karawanie i sprzedać w innym drożej. Złodziej próbuje go rozwalić i urżnąć cały jego towar. A łowca próbuje zabić złodzieja ochraniając kupca i dostanie wynagrodzenie od kupca.

-Trader- Kupuje karawanę, jedzie po towar w mieście, i na swoim koniu/wielbłądzie wyrusza w trasę do innego miasta. Jak każdy w kazdym innym zawodzie, nosząc strój dostaje +1 wybranej statystyki. (proponowany level, aby zacząć - 24)

-Thief - Okrada traderów. Aby zostać złodziejem trzeba porozmawiać z liderem złodziei w ich kryjówce. Do której dostać się możemy rozmawiając z wtyczką w mieście. Po okradnięciu kupca podnosi cały towar na swoją karawanę i odpala scrool do kryjówki złodziej (10 minut casting - na całe szczęście można się wtedy ruszać)(proponowany level, aby zacząć - 40 lvl

-Hunter - Ochrania traderów. Po udanej karawanie, dostaje mały procent sprzedanego towaru przez tradera. (Proponowany lvl - 40)

-2.System farmy skilli - w Silkroad Online skill-pointy zdobywamy osobno od poziomów doświadczenia. Dlatego też firma Joymax zdecydowała się na system zwany farmą SP, której zadaniem jest zamienić ilość zdobywanego expa na skill-expa (dla chińczyków niezbędne). Skill tree - drzewka skilli posiadają poziom Mastery, który wraz ze wzrostem pozwala nam na dodawanie nowych skilli (poziom mastery nie może być wyższy niż Twój własny level!) Farma sp działa tak, że kiedy różnica między mastery a levelem jest duża dostajemy więcej sp, a mniej expa.

Czyli np. Jeżeli my mamy level 30, a najwyższe mastery 28, to dostajemy 20% expa mniej, ale 20% skill expa więcej. Jeżeli mastery wynosi 27 to dostajemy 30% expa mniej i 30% sp więcej, etc. etc. Liczy się tylko najwyższe mastery, więc jeżeli masz level 30 a twoje mastery wynoszą kolejno 28,27,27 To jesteś na farmie -2 a nie -3 (tak zwanym "skill gap"ie)

-3.System PvP - Jak każda gra, SRO także posiada "Piwipi", czyli walki między graczami. System ów dostępny jest od levela 10, kiedy to u Grocerera możemy kupić cape'a - pelerynkę. Jest ich pięć kolorów: Niebieski, czerwony, szary, czarny i pomarańczowy. Nosząc pelerynę danego koloru, jesteś przeciwnikiem innych kolorów, a gracze posiadający taki sam kolor co ty walczą po twojej stronie. Wyjątek stanowi pomarańczowa, która nie zależnie od tego jaką pelerynę ma przeciwnik tak z każdym możesz walczyć.

-4.System PK - Drugą odmianą walki między graczami jest system PK (Player Killing) Kiedy osiągniemy 20 lvl możemy zabić innego gracza, trzymając klawisz ctrl (control). Kiedy zaatakujemy, nasz nick staje się fioletowy, i każdy może nas zabić bez obawy o jakiekolwiek skutki. Ale to my zabijemy bezbronnego nasz nick robi się czerwony, i jednym słowem mamy przesrane :P Nabija nam się 600 Karma points. Po pierwsze, gdy przebywamy w mieście, stopniowo ubywa nam życia. Po drugie, karma nie schodzi z czasem. Po trzecie każdy może nas zabić bez obawy o konsekwencje. Po czwarte, gdy ktoś nas zabije może nam wypaść item z ekwipunku lub inventory ( założony na Ciebie także). Po piąte, żeby zbić status karma, musisz dać się zabić kilka razy (200 punktów za deda - czyli - 6% expa za zabicie niewinnego, za cholerę sie nie opłaca) Lub zabijać moby na spotach:

-Mob czerwony (lepszy od Ciebie) 3 punkty

-Mob biały (równy Tobie lub słabszy do 3 leveli) 2 punkty

-Mob niebieski (słabszy od ciebie od 3 lub niżej) 1 punkt

-5.System Taxi - Jedną z najprzydatniejszych rzeczy w Silkroad Online jest tzw. "Taxi", czyli po prostu podexpianie. Jakiś gracz o wyższym levelu może wziąć Cie na taxi, co oznacza, że Ty sobie będziesz stał/stała w miejscu, a on będzie zabijał moby na Party Autoshare (patrz §5.5). Na taxo dostaje się niesamowitą ilość doświadczenia, ale niestety nikt nie jest bezinteresowny. Z reguły za taxi się płaci od Godziny, lub zdobytych leveli. Jeżeli się trafi do dobrej gildii możliwe jest taxi za friko, ale to nie częsty widok. Aby znaleźć taxi wyszukujemy party w systemie party search (patrz §5.7) i szukamy:

-Jeżeli mamy level poniżej 15 - Chakji lub Crab taxi (cena około 20k/h)

-15-18lvl - Earth Ghost taxi (20-40k/h)

-18-20 - Kokoru (50-80k/h)

-20-28 - ONG TAXI (najpopularniejsze, 80k do nawet 200k/h)

-28-38 - Bungwang Taci (150-300k/h)

-38-45 - Penon Taxi (250-500k/h)

A potem już tylko taxi Cave'y.

Umawiamy się z delikwentem, płacimy mu i jeżeli nas nie oszuka cieszymy się expem lecącym z prędkością huraganu.

(UWAGA!! NA TAXI SYSTEM FARMY SP [patrz §5.2] TAKŻE DZIAŁA!)

-6.System Party- Na Jedwabnym szlaku spotkamy się z dwoma rodzajami dystrybucji doświadzczenia i tyloma także rodzajami dystrybucji loot'a (dropów/przedmiotów wypadających z moba). Pierwszy to Autoshare, w którym exp/loot dzieli się po równo na całe party. Drugi to Distribution, czyli każdy bierze to co mu się należy.

Na chłopski rozum mamy do wyboru cztery rodzaje party.

Exp distribution/ Item distribution - Tutaj maksymalna ilość osób w party to 4. Za każdą osobę dostajesz +1% expa który dostajesz.

Exp distribution/ Item Auto-Share - Raczej się nie zdarza, posiada wszystko to samo co w/w tylko loot dzieli się na losowych członków party.

Exp Auto-share/ Item Distribution - Tryb idealny do Taxi (§5.5), exp dzieli się po równo, ale przedmioty lecą do tego co zabija.

Exp Auto-share. Item Auto-Share - To najpopularniejszy system do zwykłego party, gdzie każdy coś robi i wszyscy są za to równie wynagrodzeni.

Zmieniać między trybami można dopiero PRZED założeniem party. Do "imprezy" może zapraszać każdy członek, lub tylko lider, jeżeli odhaczy sobie to na wyłączność w opcjach party (P).

-7.System Party search Dodatkowo w Silkroad jest system zwany Party-search lub Party Registration System (PRS). Uruchamiamy go za pomocą literki E i szukamy interesującego nas Party.

party3.jpg

Kolejno zakładki od lewej do prawej, od góry do dołu.

Name - wyszukaj party stworzone przez *

Wiersz 1

Purpose - Rodzaj party. Dostępne - Hunting (zykły exp), Trade (karawana §5.1), Thief (kontr-karawana §5.1)

Level - Wymagany level żeby wysłać zgłoszenie.

Search - Znajdź (UWAGA OPCJA SEARCH WYSZUKUJE TYLKO NA BIEŻĄCEJ STRONIE).

Refresh - Odświeża listę.

Wiersz 2

Number - numer rejestracyjny party, każde party ma swój jeden niepowtarzalny numer.

Type - if (ludziki == 2) type = auto-share; else type = distribution ;)

Race - Rasa założyciela party.

Name - Imię założyciela party.

Title - Tytuł party, wpisany przez gracza, lub automatycznie przydzielony przez system.

Purpose - patrz Wiersz 1

Member - Ilość członków party

Level Range - wymagany level.

Wiersz 3

Join - wysyła zgłoszenie do właściciela party, jeżeli nie zareaguje przez 10 sekund zgłoszenie zostaje automatycznie odrzucone.

Whisper - wyślij prywatną wiadomość do właściciela party.

Auto Match - szczerze powiem, że nie mam pojęcia :P

<1> - Zmień stronę z ofertami.

Form Party - złóż własną ofertę party.

Change entry - jeżeli złożyłeś, to możesz ją zmienić.

Delete entry - usuń własną ofertę.

-8.System Gildii Jak w każdej grze SRO posiada także gildie.

47757530wp7.jpg

Wiersz 1

Guild info - informacje o gildii :rolleyes:.

Guild rel. - Relacje gildii, czyli tzw. Unia (patrz § 5.9)

Combat - czarna lista, na która wpisujesz swoich a-sojuszników.

Friend - lista przyjaciół.

Msg. Box - skrzynka mailowa postaci, wysyłasz maila jeżeli ktoś nie jest online, a musisz się z nim skontaktować.

Wiersz 2

HaramileR - nazwa gildii

1 lvl - level gildii (maksymalny 5)

Wiersz 3

Guild Master - Właściciel gildii.

Number - ilość członków (im wyższy level gildii tym więcej może ich być)

Wiersz 4

Guild Points - (GP) exp gildii w procentach a dalej w punktach, aby gildia zyskała level trzeba uzbierać 100% i zapłacić sporą sumę u Guild mastera.

Serduszko - oddaje skill pointy na GP, nie opłacalne, w ogóle się nie używa, zamieniasz swoje SP na GP dla gildii, nie opłaca się ze względu na to ze Twoje GP nabijają się same, kiedy siedzisz w grze.

Wiersz 5

Notice - notatka od Właściciela gildii. Kliknij aby zobaczyć całość.

Wiersz 6

Lista członków gildii.

Kolumna dodatkowa w prawym dolnym rogu - Opcje dostępne tylko upoważnionym.

Join - zaproś do gildii zaznaczonego gracza (w grze).

Give Authority - upoważnij członka gildii do jakichś rzeczy (tylko dla właściciela gildii).

Withdraw - Wywal z gildii. (tylko upoważniony)

Grant Name - nadaj tytuł członkowi gildii. (tylko właściciel)

-9.System Unii

Kilka gild może zawrzeć pakt, zwany inaczej unią. W takim pakcie - mogę się mylić - maksymalnie może być 5 gildii, jedna z nich jest gildią główną, która stoi na czele. Takie unie mają ścisłe zasady jak:

-PK graczy określonej gildii

-Nie wchodzenie sobie w paradę na spotach

-Oraz wspólna walka z innymi Uniami/gildiami.

Silkroad VOL.4


§6. Bossy

Jeżeli jeszcze wam mało o tej grze to proszę. Bossy - największa frajda robienia party na Jedwabnym Szlaku.

Lubisz rozpierduchę na skale 30 osób?

Skoki adrenaliny gdy twoje HP osiąga poziom 5%?

20% expa za jednego moba?

Jeżeli na chociaż jedno z tych pytań odpowiedziałeś tak, znaczy, że czas się wybrać na Unikata - bo tak zwane są w silkroadzie bossy.

Tiger Girl -20lvl

cnf_22.jpg

Cerberus - 24lvl

eae_22.jpg

Captain Ivy -30lvl

sas_13.jpg

Isyutaru - 60lvl

oef_40.jpg

Lord Yarkan - Zwany Jarkiem - 80lvl

oef_55.jpg

Shaitan - 90lvl

waf_22.jpg

Medusa - 105lvl

cnd_45.jpg

Roc - 107lvl

waf_23.jpg

Powyższe moby to super mocne bossy, posiadające miliony HP. A wraz z maleniem ilości HP przywołują coraz to mocniejsze potwory. Masz tyle odwagi by stawić im czoło? To łap z broń i do roboty.

Spawnią się w określonych miejscach i na konkretnych mapach, a nagrodą za zabicie takiego jest wyświetlenie twojego nicku na ekranach wszystkich graczy Twojego serwera.

Silkroad VOL.5


§7. Alchemia

Po wejściu Euro Update, firma Joymax zdecydowała się ulepszyć system alchemii.

Alchemia służy do najróżniejszego ulepszania swojego ekwipunku. Może też posłużyć jako szybki zarobek.

Tak wygląda okno Alchemii:

2b81d3a0a8e9d23b.jpg

b0e2b39ac37db6c4.jpg

Zakładka numer 1 służy do rozbijania na elementy, przerabiania materiałów alchemicznych oraz tworzenia kamieni.

1.Rozbijanie elementów- Kiedy expimy, z mobów wypadają przeróżne badziewia, które nic nam nie daję i prawdopodobnie wszystkie je sprzedajecie w sklepie. Ale one także mają swoje zastosowanie. Można je rozbijać na elementy. Elementy mamy cztery: Ogień, woda, powietrze i ziemia. wszystkie to wrzucamy do Alchemii pod litrką Y, a po lewej wrzucamy Void Rondo, które możemy kupić u grocerera. Drugim sposobem na uzyskanie elementów jest rozbicie broni poprzez użycie, destry rondo, i wrzucenie jakiejś części ekwipunku.

Klikamy Fuse All i czekamy, aż w ekwipunku uzbiera nam się mnóstwo elementów. Ale pytanie po co nam te elementy. Wykorzystać je możemy na dwa sposoby - przerobić na kamień, lub sprzedać innym graczom. Jeżeli chcemy przerobić na kamień, to najpierw musimy mieć Tablet, czyli coś co wygląda jak zielony lub fioletowy kamień, i wypada z mobów (cyferka rzymska przy kamieniu oznacza jaki Degree broni można podładować) Przy tablecie powinno być napisane ile, i jakich elementów wymaga. Kiedy uzbieramy wszystkie wymagane elementy wrzucamy tablet tam gdzie wcześniej void/destroy rondo a elementy tam gdzie materiały. Klikamy fuse, i podziwiamy błyszczący kamień, który jest wynikiem naszej pracy.

2.Ulepszanie przedmiotów- Teraz zostaje do wytłumaczenia zakładka numer 2. W niej używamy elixirów, które możemy kupić, albo wydropić, niestety dropią one makabrycznie rzadko. Wyróżniamy trzy rodzaje elixirów: Shield, Weapon, Protector i Accesory. Służą one do podładowywania wybranego przedmiotu o +1. Wrzucamy przedmiot, obok elixir, a w trzecią rubrykę, możemy wrzucić Lucky Powder, który zwiększa szansę na powodzenie operacji. Im większy plus przedmiot ma na sobie tym trudniej go podładować. Tak samo jak elixirów, używa się kamieni z punktu 1.

Opcje tylko dla broni i zbroi: - Steady (X times) - opcja ta wiąże się z alchemią. Pozwala ona na zachowanie aktualnego durability itemu gdy alchemia się nie uda.- Immortal (X times) - opcja też związana z alchemią. Zapobiega zniknięciu na zawsze itemu, gdyby się nie powiodła alchemia (istnieje taka szansa)- Lucky (X times) - pozwala na zwiększenie szansy na to ze alchemia się powiedzie. - Durability Increase X% - item ma zwiększoną ilość durability o X %- Astral (X times) - zapobiega wyzerowaniu umagicznienia itemu gdy alchemia powyżej +4 nie uda się. Wtedy umagicznienie ma wartość +4 a nie +0- Attack Rating Increase X% - Zwiększa Attack Rating, czyli Skuteczność Ataku bronią.- Blocking Ratio Increase - zmniejsza szanse przeciwnika na to że zablokuje cios tarczą- Critical Ratio Increase - zmniejsza szanse przeciwnika na to że zada uderzenie krytyczne.- Parry Ration Increase X% - Zwiększa Parry Ratio o X %, czyli zwiększa odporność na ciosy przeciwnika.- HP Increase - Zwiększa maksymalną ilość HP,czyli ilości "Życia"- MP Increase - Zwiększa maksymalną ilość Mp, czyli ilości "Many"Opcje tylko dla akcesoriów:- BurnHour X% Reduce - zmniejsza o X% działanie efektu spalania- PoisonHour X% Reduce - zmniejsza o X% działanie efektu zatrucia- Electriic Shock X% Reduce - zmniejsza o X% działanie efektu porażenia prądem- ZombieHour X% Reduce - zmniejsza o X% działanie efektu zombi- Freezing,FrostbiteHour X% - zmniejsza o X% działanie efektu zamrożenia
Ta tabela została zrobiona przez Guzol'a z silkroadonline.com.pl

§8 Jak zrobić dobre party

Jak wszyscy wiedzą Silkroad to gra nastawiona na party. Ale aby zrobić dobre party trzeba dobrze dobrać graczy. Bez klasy każdego typu party będzie słabsze. Oto szablon party idealnego:

Tank: Warrior/Cleric

Nuker: Wizzard/x

Nuker2: Wizzard/x

Nuker3: Wizzard/x

Anty Unikat: Warlock/cleric

Lurer: Rouge Xbow/ Cleric

Healer: Cleric/x

Buffer: Bard/x

Taki skład zapewnia szybki exp i najwyższe osiągi.

Magia party Auto-share polega na tym, że jak jest pełne 8 osób dostaje się +20% expa, czyli sporo.

Najlepsze miejsce na party to:

10-16 lvl Barpolle

16-21 lvl Polipemos'y

21-26 lvl Craby/Megalop'y

26-30 lvl Dark Wolf'y

30-33 lvl Closiery Punishery

33-36 lvl Kokoru

36-37 lvl Ongi

37-38 lvl Hun'y

38-40 lvl Sungsung'i

Silkroad VOL.6


§9 Jak zrobić karawanę

Czas na waszą pierwszą karawanę. Jeżeli osiągnąłeś 25 lvl (można zrobić od 20, ale bez dużego party nie da rady) i chcesz zarobić, powinieneś przeczytać wszystkie moje poniższe wypociny.

Pierwsza karawana jaką zrobisz powinna być w Chinach na trasie Downhang - Jangan (najlepiej w tej kolejności) Czemu wybrałem DH-JG a nie JG-DH? Ponieważ mniej stracisz potów, będziesz mógł szybko wrócić po towar jak umrzesz, i przede wszystkim zaoszczędzisz mnóstwo czasu jaki mógłbyś stracić jadąc odwrotną trasą. A czemu tak jest? Odpowiedź jest łopatologicznie prosta.

Załóżmy, że wyjeżdżasz z miasta Jangan. Jedziesz jedziesz, a moby zadają Ci tyle co nic, uporałeś się z kilkoma złodziejami. I przeprawiasz się przez żółtą rzekę. Dochodzi do miasta, a tu debilne Earth Ghosty Cię zabijają i co? Straciłeś pół godziny jazdy, i teoretycznie poty których używałeś przez całą podóż, dodatkowo Twój towar leży przy mieście w którym mnóstwo złodziei.

A jeżeli wyjeżdżasz z Downhang to jest o wiele łatwiej, jak Cię zabili, tracisz mniej czasu, i prawdopodobnie jesteś dalej od miasta niż w pierwszym przypadku, bo się od miasta oddalasz a nie przybliżasz, więc jeżeli zaliczyłeś zgona, kupujesz nowego woła, i popylasz na łeb na kark, najlepiej na koniu, dfo miejsca gdzie umarłeś. Jeżeli towar jeszcze tam leży podnosisz, jedziesz dalej, i szafa gra :P

Jeżeli jeszcze tego nie wiesz karawany dzielą się na gwiazdki: 1*,2*,3*,4* i 5*

2,3,4 i 5 między sobą praktycznie się nie różnią, ale 1* ma jedną piękną różnicę, jeżeli masz poniżej 40 lvlu żaden gracz-złodziej nie może Cie zaatakować, tylko thiefy NPC, co na początku jest bardzo przydatne.

Przed wyruszeniem w trasę kup więcej niż jednego transport pet'a (polecam camele, są wytrzymalsze a prędkość konia nie jest aż tak ważna) i sporo pet potów. I najważniejsze PILL POTY Jeżeli Cię dorwie thief z zamrażaniem to jesteś przegrany, a pill poty pozwalają temu zapobiec. Potem idź do Goods Trader i kup tyle żebyś poradził sobie z ilością gwiazdek. Kiedy już wyruszysz zasada jest jedna, trzymaj się z daleka od skrzyżowań, no i oczywiście pilnuj transportu.


§10 Poradnik Anty-silkroadczyka

Czyli dawka czarnego humoru

Dekalog silkroadczyka.

  • Nie będziesz miał botów bez premium account.
  • Dobry Turek, to martwy Turek.
  • Używaj botów, lecz innych karć za to.
  • Każdy wizz, to zły wizz
  • Nie PK'uj
  • Nie KS'uj
  • Nie gold-farmuj
  • Nie pożądaj konta bliźniego swego
  • Ni żadnego itema, który jego jest

Poradnik przetrwania:

  • Unikaj wszystkich nicków kończących się na PL, NL, BR i TR, a zwłaszcza TR.
  • Nie ufaj nikomu z czerwonym nickiem i tak kiedyś Cię udupi.
  • Nie rozmawiaj z turkami, szkoda Twoich nerwów.
  • Wbrew pozorom większość Rosjan to mili ludzie i bardzo często No-life'y. Wykorzystaj ich, zanim oni wykorzystają Ciebie.
  • Jak widzisz na ziemi świecące pudełko (SOX) zabijaj wszystko dookoła, łącznie z ludźmi. Masz 70% szansy, że to coś warte jest stracenia przynajmniej 6% expa.

§11 Inne wersje SRO

To jest najważniejszy dział dla osób które znają silkroada a wkurzają je jego największe wady: Wbijanie na serwer, wolny exp, nadmiar ludu, durne community i roczne opóźnienie z update'ami.

Silkroad na dzień dzisiejszy posiada 7 oficjalnych wersji:

ISRO (International)

CSRO (Chinese)

KSRO (Korean)

VSRO (Vietnam)

RSRO (Russian)

TSRO (Taiwan)

JSRO (Japanese)

Ponieważ dwa z tej listy mają ban na euro IP to od razu je ominę (TSRO i JSRO)

A tu wymienię resztę wersji.

1. ISRO

To najpopularniejszy serwer silkroad, ten na którym my wszyscy najprawdopodobniej graliśmy jako pierwszym.

Plusy:

+dużo graczy

+wieeeeelki wybór serwerów

+brak problemów ze znalezieniem party/taxi

+dużo Polaków

+Gra w języku angielskim

Minusy:

-Problemy z wbiciem na serwer

-Duuuużo botów

-Duuuużo goldfarm

-Duuuużo noobów

-Brak ciekawych udogodnień

-Opóźnienie update'a ok. 1 rok

CSRO

Drugi, wydaje mi się, egzekwo z KSRO, najpopularniejszy serwer. Posiada sporo serwerów, a gra jest z języku chińskim, za to posiada liczne zangielszczenia.

Plusy:

+dodatkowe 20,000 sp na start

+dodatkowa broń na 1 lvl +77 (jakoś tak) z mocą broni na 40 lvlu

+brak problemów z wbiciem na serwer

Minusy:

-Graczy niestety też mało

-Lagi

-Dużo zachodu z rejestracją

-Opóźnienie z update = nieznane

KSRO

To moje ulubione :)

Plusy:

+Sos co 8 lvli u NPC (do 42)

+Brak ograniczeń co do różnicy lvli mob/gracz w taxi (na isro jest 11 lvli)

+Mili gracze

+Można wykorzystywać tępe boty, żeby same Cie expiły :D

+Wszystko wychodzi najwcześniej jak się da.

Minusy:

-Korea też posiada boty

-KOD Z OBRAZKA (token) PRZY LOGOWANIU JEST PO KOREAŃSKU

-Mało ludzi

VSRO

BRAK DANYCH

RSRO

BRAK DANYCH

Poradnik jest moją własnością prywatną, zastrzegam sobie do niego pełne prawa. I kopiowanie go lub jego części bez mojej wyraźnej zgody oraz odnośnika do oryginalnego poradnika jest zabronione.

Odwaliłeś kawał dobrej roboty !! +++

Dzieki, nareszcie ktoś docenił moją pracę. Piszę i piszę a wszyscy tylko: "Jaki Mac jest za***isty" :D

Czas na waszą pierwszą karawanę. Jeżeli osiągnąłeś 25 lvl i chcesz zarobić, powinieneś przeczytać wszystkie moje poniższe wypociny.

Joby są od 20lvl pomyliłeś się.

Wiem, faktycznie tego nie napisałem. Miałem na myśli to że dopiero na 25 można co kolwiek zdziałać. Na 20-stce nawet trasa Jangan-Downhang jest za trudna

Yangan

Nie ma takiego miasta.

Sorry literówka :P

Shaitan - 105lvl

Shaitan jest na 90lvl. Brakuje Urka i Meduzy.

Meduza jest nowa... Nie moge nigdzie znaleźć info na jej temat :/

Exp distribution/ Item distribution - Tutaj maksymalna ilość osób w party to 4. Za każdą osobę dostajesz +1% expa który dostajesz.

Popularnie zawne LTP. Dostajemy 3% EXSP'a & SP za każdego członka. Razem daje to nam 9%.

Faktycznie... Ja mi się zawsze wydawało że 3% to max osiągalny, czyli stricte 1% od osoby. Doedukowałem się i fakt, masz rację.

Purpose - Rodzaj party. Dostępne - Hunting (zykły exp), Trade (karawana §5.1), Thief (kontr-karawana §5.1)

Jest jeszcze takie coś jak Quest.

Już dodaje.

Withdraw - rozwiąż gildie. (tylko właściciel)

Withdraw-to jest opcja wypraszania z gildi.

D'oh, ale wpadłem

-9.System UniiKilka gild może zawrzeć pakt, zwany inaczej unią. W takim pakcie - mogę się mylić - maksymalnie może być 5 gildii,

Max w uni może byc 8 gildi, czyli 1 przewodnia + 7 członkowskich.

To co napisałes o zasadach to tylko umowne. Unie zawiązuje się po to by osoby z uni mogli walczyć wspólnie ze sobą na Forrest War. Taki ot tak sojusz. Wspieranie się na FW.

Mówiłem że mogę się mylić :P Już poprawiam

Lightning: Średnie obrażenia, zdolność do zadawania obrażeń jednostkom stojącym najbliżej celu. Charakteryzuje się buffami na zwiększenie prędkości poruszania się

I buffy na Mag Atack. Must +/- 20% Mag Atack więcej.

Heusukal Full STR - Tank. Więcej życia, brak bloków z tarczy, drugi najlepszy na PvP

Tutaj to sobie chyba żartujesz. Zapominasz o Euro i o Bowmanie. Bow jest sporo lepszy od Glaviera. Knockback+Stun+DMG+Zasięg. Euro Cleric. Warrior/Cler, Warlock/Cler, Wizz i glavier leży.

Wiesz. Ogólnie siła na PvP jest umowna. Ja pisze z własnego doświadczenia. Bo nie raz widziałem glavierów którzy kładli bowmanów bez trudu. Zostawię jak jest, bo jak bym nie ustawił tak ktoś się przyczepi. PvP to drażliwy tema :P

---Wizzard(full int): Mag, gigantyczny damage, pada od hita.

Na low lvl później spokojnie z LC jedziesz moby pt. Na pvp tak pada na hita, ale też ma wszystkich na hita. Jak ma subke clera wymiata z blessem, i już nie jest na hita na pvp.

Tak przysłowiowo to napisałem "zabija od hita pada od hita" no nie :rolleyes:

Dzięki wielkie za korektę, sporo błędów zauważyłeś. Nie przypuszczałem że mamy na forum jakichś silkroadczyków oprócz mnie :D Oraz dzięki za krytyczne podejście :D - Iraasta

Poradnik jest genialny, szkoda tylko że do gry dennej :D

Ogólnie, wszystkie twoje poradniki są PRO :D

Zasłużyłeś na reda jak mało kto

Ps. Tak sobie myśle, by zrobić poradnik do Tibi, na podobnej zasadzie jak są zrobione twoje poradniki, oczywiscie, jeżeli się zgodzisz :D

Poradnik jest genialny, szkoda tylko że do gry dennej Ogólnie, wszystkie twoje poradniki są PRO Zasłużyłeś na reda jak mało ktoPs. Tak sobie myśle, by zrobić poradnik do Tibi, na podobnej zasadzie jak są zrobione twoje poradniki, oczywiscie, jeżeli się zgodzisz

Skoro to co pisze Damianix jest prawda to ten poradnik powienien byc krotszy o 200%

Skoro to co pisze Damianix jest prawda to ten poradnik powienien byc krotszy o 200%

Prędzej o 10%.

Ale każdy mógł się pomylić, a poradnik świetny myślałem, że tylko Mac potrafi coś na tym forum :P.

Prędzej o 10%.Ale każdy mógł się pomylić, a poradnik świetny myślałem, że tylko Mac potrafi coś na tym forum .

Dziękować :D A jak może być krótszy o 200%? Wtedy taki poradnik ma... -100% xD

Poradnik jest genialny, szkoda tylko że do gry dennej Ogólnie, wszystkie twoje poradniki są PRO Zasłużyłeś na reda jak mało ktoPs. Tak sobie myśle, by zrobić poradnik do Tibi, na podobnej zasadzie jak są zrobione twoje poradniki, oczywiscie, jeżeli się zgodzisz

O człowieku, jaka wazelina :P Wiesz, jakoś nie zastrzegam sobie szablonu moich poradników, bo sam wzorowałem się na Macu. Co do Tibii to wybacz moje podejście - ale chyba zdajesz sobie z tego sprawę że jak zrobisz do niej poradnik to 80% postów to będzie "Żal! Głupia gra! Poradnik oceniam 1/10" Przede wszystkim przez złą sławę tej gry.

Co jak co, ale poradnik jest solidny, szacuneczek.

Jak chciało ci się to wszystko pisać to naprawdę respect :) Poradnik pierwsza klasa. (100% wazeliny ale co tam ;])

O człowieku, jaka wazelina Wiesz, jakoś nie zastrzegam sobie szablonu moich poradników, bo sam wzorowałem się na Macu. Co do Tibii to wybacz moje podejście - ale chyba zdajesz sobie z tego sprawę że jak zrobisz do niej poradnik to 80% postów to będzie "Żal! Głupia gra! Poradnik oceniam 1/10" Przede wszystkim przez złą sławę tej gry.

Nie poradnik tylko opis :D A to co tam ludzie będą pisali to mam głęboko w d*pie, bo to moja sprawa w co pykam xD

cnd_45.jpg Meduza lvl 105

UruchiL.jpg Uruchi lvl 40

Poradnik całkiem całkiem. Chodz te opisy postaci pod PvP to lekkie dno. "System taxi" ? Przeciez taxi za takie ceny jest nie oplacalne i na takich mobach. Earth ghosty/kokoru/bungi - tam przewaznia taxuja osoby,ktore sobie nie radza z graniem. Czy jest sens taxowania na ghostach,ktore maja lewy resp? Ludzie leca ongi/huny/suny/penony/cave/takla/rm. Takie taxowanie w okolicach dh/jg/samarkand to kpina ^^ Skład party tez nie jest wcale najlepszy,a co do lvli czy ty chcesz siedziec z "33-36 lvl Kokoru" ? Przeciez w takim party gra sie na mobach o 8/10lvli wiekszych . Ten dekalog to jakis rasistowski, nie rozumiem czemu do turkow tak wszyscy sie uczepili skoro polacy sa nie lepsi. Wiadomo,ze turcy najbardziej sa znani,ale wiadomo ze mamy pelno polaczkuff_pl,niemcuff_ger i ludzi innego pochodzenia. Co do reszty rzeczy to ktos juz wypowiedzial sie przede mna.

Co do wersji SRO :

isro:

+brak problemów ze znalezieniem party/taxi - PT na isro? To jest miszyn imposybul . Na lvlu 80/90+ tak,ale zrob sobie przykladowego cleryka i sproboj znalezc pt,w ktorym bedziesz dawal rady lvlowac ^^

csro:

+mało noobów - WTF? Byles tam wogole? Co sie ruszysz to smigaja 'gold/taxi pl0x oky man? u give me jor account oky?"

ksro :

Sosy do 42.

No i vsro

VSRO :

Limit otrzymywania expa/dropu.

Dla przykladu : Wstaje o 8:00 z rana mam 5h expa/dropu 100%,nastepna godzina tylko 50% expa,po tych 6godzinach nie dostajesz ani dropow ani expa. Mamy godzine 14:00 wiec za 5h dostajemy dopiero nastepne 6h expa. Reset ksiazeczki o 19:00 Polskiego czasu.

Wiekszosc rzeczy takie same co na innych ver.

Latwo o unikata,latwo o pare innych rzeczy,ale nie bede mowil bo sie zleci dzieciarnia :D

@Iraasta

Mialem sie dobrac od razu jak zrobiles. Czytalem sobie wszystko co bylo w budowie i ocenialem w notatniku,pozniej PC sie spieprzyl i nie mialem juz pliku na nowo mi sie pisac nie chce ^^

Wiedziałem Heroic że w końcu dobierzesz mi się do tego poradnika :D

Nie twierdze że taxi jest super-extra-boskie. Ważne że jest popularne.

A co do tego jacy są Turcy, a jacy Polacy to się nie czepiam.

Z własnego patriotyzmu obrażam Turków, a Polaków Zostawiam w spokoju... W końcu to jeszcze dzieci :D

Zmień w iSRO :

Plusy:

+brak problemów ze znalezieniem party/taxi

+dużo Polaków

+Gra w języku angielskim

Minusy:

-ZA-dużo graczy

-ZA-mało serverów

-Wbicie na server wiąże się z parogodzinnom męczarniom

-Ogrom botów a szczególnie goldfarm

-Cała masa noobów

-Brak ciekawych udogodnień

-Opóźnienie update'a ok. 1 rok

-Lekceważąca polityka Joymaxu (kupujesz silki = jesteś nietykalny [już cie nie zbanują])