-1.System Job'ów-W Silkroad Online jest bardzo zmyślny i ciekawy system. Job System.
Po osiągnięciu 20 lvl możemy dołączyć do jednej z trzech frakcji. Kupców, łowców, lub złodziei. Kupiec kupuje towar w jednym mieście, żeby przewieść go na karawanie i sprzedać w innym drożej. Złodziej próbuje go rozwalić i urżnąć cały jego towar. A łowca próbuje zabić złodzieja ochraniając kupca i dostanie wynagrodzenie od kupca.
-Trader- Kupuje karawanę, jedzie po towar w mieście, i na swoim koniu/wielbłądzie wyrusza w trasę do innego miasta. Jak każdy w kazdym innym zawodzie, nosząc strój dostaje +1 wybranej statystyki. (proponowany level, aby zacząć - 24)
-Thief - Okrada traderów. Aby zostać złodziejem trzeba porozmawiać z liderem złodziei w ich kryjówce. Do której dostać się możemy rozmawiając z wtyczką w mieście. Po okradnięciu kupca podnosi cały towar na swoją karawanę i odpala scrool do kryjówki złodziej (10 minut casting - na całe szczęście można się wtedy ruszać)(proponowany level, aby zacząć - 40 lvl
-Hunter - Ochrania traderów. Po udanej karawanie, dostaje mały procent sprzedanego towaru przez tradera. (Proponowany lvl - 40)
-2.System farmy skilli - w Silkroad Online skill-pointy zdobywamy osobno od poziomów doświadczenia. Dlatego też firma Joymax zdecydowała się na system zwany farmą SP, której zadaniem jest zamienić ilość zdobywanego expa na skill-expa (dla chińczyków niezbędne). Skill tree - drzewka skilli posiadają poziom Mastery, który wraz ze wzrostem pozwala nam na dodawanie nowych skilli (poziom mastery nie może być wyższy niż Twój własny level!) Farma sp działa tak, że kiedy różnica między mastery a levelem jest duża dostajemy więcej sp, a mniej expa.
Czyli np. Jeżeli my mamy level 30, a najwyższe mastery 28, to dostajemy 20% expa mniej, ale 20% skill expa więcej. Jeżeli mastery wynosi 27 to dostajemy 30% expa mniej i 30% sp więcej, etc. etc. Liczy się tylko najwyższe mastery, więc jeżeli masz level 30 a twoje mastery wynoszą kolejno 28,27,27 To jesteś na farmie -2 a nie -3 (tak zwanym "skill gap"ie)
-3.System PvP - Jak każda gra, SRO także posiada "Piwipi", czyli walki między graczami. System ów dostępny jest od levela 10, kiedy to u Grocerera możemy kupić cape'a - pelerynkę. Jest ich pięć kolorów: Niebieski, czerwony, szary, czarny i pomarańczowy. Nosząc pelerynę danego koloru, jesteś przeciwnikiem innych kolorów, a gracze posiadający taki sam kolor co ty walczą po twojej stronie. Wyjątek stanowi pomarańczowa, która nie zależnie od tego jaką pelerynę ma przeciwnik tak z każdym możesz walczyć.
-4.System PK - Drugą odmianą walki między graczami jest system PK (Player Killing) Kiedy osiągniemy 20 lvl możemy zabić innego gracza, trzymając klawisz ctrl (control). Kiedy zaatakujemy, nasz nick staje się fioletowy, i każdy może nas zabić bez obawy o jakiekolwiek skutki. Ale to my zabijemy bezbronnego nasz nick robi się czerwony, i jednym słowem mamy przesrane Nabija nam się 600 Karma points. Po pierwsze, gdy przebywamy w mieście, stopniowo ubywa nam życia. Po drugie, karma nie schodzi z czasem. Po trzecie każdy może nas zabić bez obawy o konsekwencje. Po czwarte, gdy ktoś nas zabije może nam wypaść item z ekwipunku lub inventory ( założony na Ciebie także). Po piąte, żeby zbić status karma, musisz dać się zabić kilka razy (200 punktów za deda - czyli - 6% expa za zabicie niewinnego, za cholerę sie nie opłaca) Lub zabijać moby na spotach:
-Mob czerwony (lepszy od Ciebie) 3 punkty
-Mob biały (równy Tobie lub słabszy do 3 leveli) 2 punkty
-Mob niebieski (słabszy od ciebie od 3 lub niżej) 1 punkt
-5.System Taxi - Jedną z najprzydatniejszych rzeczy w Silkroad Online jest tzw. "Taxi", czyli po prostu podexpianie. Jakiś gracz o wyższym levelu może wziąć Cie na taxi, co oznacza, że Ty sobie będziesz stał/stała w miejscu, a on będzie zabijał moby na Party Autoshare (patrz §5.5). Na taxo dostaje się niesamowitą ilość doświadczenia, ale niestety nikt nie jest bezinteresowny. Z reguły za taxi się płaci od Godziny, lub zdobytych leveli. Jeżeli się trafi do dobrej gildii możliwe jest taxi za friko, ale to nie częsty widok. Aby znaleźć taxi wyszukujemy party w systemie party search (patrz §5.7) i szukamy:
-Jeżeli mamy level poniżej 15 - Chakji lub Crab taxi (cena około 20k/h)
-15-18lvl - Earth Ghost taxi (20-40k/h)
-18-20 - Kokoru (50-80k/h)
-20-28 - ONG TAXI (najpopularniejsze, 80k do nawet 200k/h)
-28-38 - Bungwang Taci (150-300k/h)
-38-45 - Penon Taxi (250-500k/h)
A potem już tylko taxi Cave'y.
Umawiamy się z delikwentem, płacimy mu i jeżeli nas nie oszuka cieszymy się expem lecącym z prędkością huraganu.
(UWAGA!! NA TAXI SYSTEM FARMY SP [patrz §5.2] TAKŻE DZIAŁA!)
-6.System Party- Na Jedwabnym szlaku spotkamy się z dwoma rodzajami dystrybucji doświadzczenia i tyloma także rodzajami dystrybucji loot'a (dropów/przedmiotów wypadających z moba). Pierwszy to Autoshare, w którym exp/loot dzieli się po równo na całe party. Drugi to Distribution, czyli każdy bierze to co mu się należy.
Na chłopski rozum mamy do wyboru cztery rodzaje party.
Exp distribution/ Item distribution - Tutaj maksymalna ilość osób w party to 4. Za każdą osobę dostajesz +1% expa który dostajesz.
Exp distribution/ Item Auto-Share - Raczej się nie zdarza, posiada wszystko to samo co w/w tylko loot dzieli się na losowych członków party.
Exp Auto-share/ Item Distribution - Tryb idealny do Taxi (§5.5), exp dzieli się po równo, ale przedmioty lecą do tego co zabija.
Exp Auto-share. Item Auto-Share - To najpopularniejszy system do zwykłego party, gdzie każdy coś robi i wszyscy są za to równie wynagrodzeni.
Zmieniać między trybami można dopiero PRZED założeniem party. Do "imprezy" może zapraszać każdy członek, lub tylko lider, jeżeli odhaczy sobie to na wyłączność w opcjach party (P).
-7.System Party search Dodatkowo w Silkroad jest system zwany Party-search lub Party Registration System (PRS). Uruchamiamy go za pomocą literki E i szukamy interesującego nas Party.
Kolejno zakładki od lewej do prawej, od góry do dołu.
Name - wyszukaj party stworzone przez *
Wiersz 1
Purpose - Rodzaj party. Dostępne - Hunting (zykły exp), Trade (karawana §5.1), Thief (kontr-karawana §5.1)
Level - Wymagany level żeby wysłać zgłoszenie.
Search - Znajdź (UWAGA OPCJA SEARCH WYSZUKUJE TYLKO NA BIEŻĄCEJ STRONIE).
Refresh - Odświeża listę.
Wiersz 2
Number - numer rejestracyjny party, każde party ma swój jeden niepowtarzalny numer.
Type - if (ludziki == 2) type = auto-share; else type = distribution
Race - Rasa założyciela party.
Name - Imię założyciela party.
Title - Tytuł party, wpisany przez gracza, lub automatycznie przydzielony przez system.
Purpose - patrz Wiersz 1
Member - Ilość członków party
Level Range - wymagany level.
Wiersz 3
Join - wysyła zgłoszenie do właściciela party, jeżeli nie zareaguje przez 10 sekund zgłoszenie zostaje automatycznie odrzucone.
Whisper - wyślij prywatną wiadomość do właściciela party.
Auto Match - szczerze powiem, że nie mam pojęcia
<1> - Zmień stronę z ofertami.
Form Party - złóż własną ofertę party.
Change entry - jeżeli złożyłeś, to możesz ją zmienić.
Delete entry - usuń własną ofertę.
-8.System Gildii Jak w każdej grze SRO posiada także gildie.
Wiersz 1
Guild info - informacje o gildii .
Guild rel. - Relacje gildii, czyli tzw. Unia (patrz § 5.9)
Combat - czarna lista, na która wpisujesz swoich a-sojuszników.
Friend - lista przyjaciół.
Msg. Box - skrzynka mailowa postaci, wysyłasz maila jeżeli ktoś nie jest online, a musisz się z nim skontaktować.
Wiersz 2
HaramileR - nazwa gildii
1 lvl - level gildii (maksymalny 5)
Wiersz 3
Guild Master - Właściciel gildii.
Number - ilość członków (im wyższy level gildii tym więcej może ich być)
Wiersz 4
Guild Points - (GP) exp gildii w procentach a dalej w punktach, aby gildia zyskała level trzeba uzbierać 100% i zapłacić sporą sumę u Guild mastera.
Serduszko - oddaje skill pointy na GP, nie opłacalne, w ogóle się nie używa, zamieniasz swoje SP na GP dla gildii, nie opłaca się ze względu na to ze Twoje GP nabijają się same, kiedy siedzisz w grze.
Wiersz 5
Notice - notatka od Właściciela gildii. Kliknij aby zobaczyć całość.
Wiersz 6
Lista członków gildii.
Kolumna dodatkowa w prawym dolnym rogu - Opcje dostępne tylko upoważnionym.
Join - zaproś do gildii zaznaczonego gracza (w grze).
Give Authority - upoważnij członka gildii do jakichś rzeczy (tylko dla właściciela gildii).
Withdraw - Wywal z gildii. (tylko upoważniony)
Grant Name - nadaj tytuł członkowi gildii. (tylko właściciel)
-9.System Unii
Kilka gild może zawrzeć pakt, zwany inaczej unią. W takim pakcie - mogę się mylić - maksymalnie może być 5 gildii, jedna z nich jest gildią główną, która stoi na czele. Takie unie mają ścisłe zasady jak:
-PK graczy określonej gildii
-Nie wchodzenie sobie w paradę na spotach
-Oraz wspólna walka z innymi Uniami/gildiami.