Model płatności Pay For Hour

Witam, jak w temacie, co myślicie o takim modelu płatności? Dla mnie to byłby strzał w 10 i myślę że dla wielu ludzi tez. Mianowicie, abonament miesięczny (czy tam 3-miesięczny) to jedyna rzecz która mnie powstrzymuje przed graniem w Wowa. Nie chodzi o to że szkoda mi tych ok 60 PLN miesięcznie bo nie zbiedniał bym od tego tylko o to że jestem graczem z dość ograniczonym czasem na granie i zwyczajnie jak liczę sobie że miesięcznie spędzał bym w grze 35-40h to nie jest to warte tych 60 PLN. Jeszcze kilka lat temu odpowiedź na to by brzmiała że w takim razie WoW nie jest dla Ciebie, Wow jest dla ludzi dla których to główne hobby, że Wow wymaga ogromnej ilości czasu żeby był sens grania itp. Ale obecnie WoW staje się coraz bardziej przystępny dla graczy nie hardkorowych, dla graczy takich jak ja i Blizz przecież świadomie idzie w tą stronę od dłuższego czasu, wiec skoro robią swoją grę przystępną dla casuali to fajnie jakby dali też opcję płatności odpowiadającą casualą :slight_smile: Co myślicie na ten temat, zapraszam do dyskusji :slight_smile:

A ja jestem graczem co dziennie gra po 6-8h i dla mnie ten model platności jest nieopłacalny bo przy tylu przegranych godzinach płaciłbym za miesięczny abonament 150 zł, i zapewne nie tylko ja bo wielu graczy gra po 6h dziennie chociazby w WoWa

A tak, zapłacę te 50 zł i mogę grać nawet i po 10h dziennie czy przynolifić 48h przy premierze dodatku nie zerkając na licznik godzin
Więc nie patrz przez pryzmat siebie, ze dla Cb jest bardziej opłacalny…bo dla drugiej połowy graczy ten PFH jest do dupy

1lajk

CO? XD A Mythic dungeony (które są rakowe tak btw), mythic raidy, grindowanie artifact power po 12h dziennie by nie odstawać to jest dla casuali?

Właśnie kiedyś WoW był bardziej przystępny dla casuali, bo się tam raz na tydzień pobiegało na raidy, porobiło jakieś daily questy na reputacje i tyle… Mogłeś potem spędzać czas na Role Playu albo np. farmieniu transmogów, petów i mountów ze starszego contentu. Teraz nie ma na to zbytnio czasu, no chyba, że grasz 24/7 albo nie należysz do żadnej gildii spinającej dupy.

Generalnie z WoWem jest tak - albo jest całym twoim życiem albo wyrzucasz mnóstwo pieniędzy w błoto grając po 2h dziennie. I faktycznie dla osób tego drugiego typu opcja P4H byłaby lepsza, ale… Takie osoby i tak w WoWie nic nie osiągną, nie są także od niego uzależnione jak ta grupa nr. 1 więc jest duże ryzyko, że i tak by zrezygnowali z gry bardzo szybko. Blizzardowi nie zależy na nowych graczach tylko na starych, których chce trzymać w swoich szponach aż do ich śmierci. Dlaczego? Dlatego, że dla świeżej krwi WoW jest nieatrakcyjny - przestarzały system walki, dużo starych, nie odświeżonych modeli i lokacji, wielu także nie podoba się grafika.

Myślisz, że czemu dodał te Mythic Dungeony i artifact power? Właśnie po to by ludzie grali w niego 24/7, a nie tylko 12h dziennie jak było dotychczas bo po prostu ci weterani się nudzili i często nie przedłużali abonamentu po roku istnienia nowego dodatku bo już wszystko mieli zaliczone i nie mieli po co przez co WoW zawsze notował drastyczny spadek po roku od wydania dodatku.

Ale wracając do modelu P4H - dla tych uzależnionych ludzi jest on po prostu nieopłacalny no bo jak klepie 24/7 to ile by taki abonament go wynosił? Pewnie spokojnie z ponad 200 zł, zależy jaką stawkę by ustanowił Bli$$ard, ale raczej mała by nie była bo nie od dziś wiadomo, że Blizz leci na łatwe hajsiwo więc i tak jestem pod wrażeniem, że miesięczny abonament jest taki niski, ale zapewne zrobili go taki tani aby po prostu mieć pewność, że uzależnione osoby od nich nie uciekną bo wylądują pod mostem.

1lajk

A nie wystarczy zrobić aby możliwe było jedno i drugie? Chcesz abonament na cały miesiąc bo grasz 6-10h dziennie? Nie ma problemu - rzucasz 50zł i masz. Nie masz czasu żeby grać za dużo i nie chcesz żeby 3/4 abonamentu poszło do kosza? Płacisz jakąś tam stawkę za godzinę gry. Każdy byłby zadowolony.

3lajki

to dalej byly by straty dla firmy ktos jak ma cisnienie a malo czasu musi kupic i tak i tak abonament na miecha lub 2

Ludzie przecież mi chodzi o to właśnie żeby to była dodatkowa opcja płatności a nie pay per h zamiast abo xD , jakie straty dla firmy, to by właśnie zachęciło do grania wielu casuali, wystraczy odpowiednio ustawić cene za 1h grania tak żeby osobą grającym powiedzmy powyżej 50h miesiecznie się to nie opłacało. WoW stał się casualowy jeżeli chodzi o dostępność kontentu, wiadomo że Mythic Dungi są dla wyjadaczy.

Grafika przestarzała? przecież oni teraz co dodatek poprawiają grafikę i animacje, sami mówią że zrobili by i tak dużo więcej ale silnik ich ogranicza. To że Blizzowi nie zależy na nowych graczach tylko na tych starych rzekomo uzależnionych to sorki ale bzdura jakiej dawno nie słyszałem. WoW od Wotlka do WoD regularnie tracił graczy, potem zaczeli robić gre bardziej przystępną, poprawiać grafikę i nagle znowu biją rekordy subów i sprzedaży. To chcesz mi powiedzieć że to nie za sprawą nowych graczy tylko starzy wrócili się uzależniać? Z modelem p4h oczysiscie mi chodzi żeby był opcją dodatkową a nie zamiast abo.

1lajk

Akurat wypocin hasiry nt. WoWa nie słuchaj bo on jest znany z tego ze hejtuje WoWa bo tak, WoW słaby, taki i owaki a śledzi grę na kazdym kroku i boli go ze jest na abonament dlatego hejtuje

co do samego WoWa to nie spodziewaj się jakichkolwiek zmian w abonamencie WoWa przez najblizsze 10 lat

Bardzo słaby pomysł. Rozgrywka ma zachęcić do grania, a model P4H odrzuca od grania. W jaki sposób?
Zapłaciłem abontament: “Muszę pograć, w końcu zapłaciłem…”
Płacę P4H: “W sumie to mógłbym pograć, ale szkoda kasy, wezmę się za coś innego…”

1lajk

Płacenie za godzinę gry jest debilne…to jest gorsze P2W niż cokolwiek innego…w końcu gra się w mmo żeby coś tam osiągnąć swoim bohaterem…a tu tylko za kasę…w EU miejmy nadzieje , że się to nie przyjmie…ciężko mi powiedzieć jaki rodzaj gry by chwycił przy graniu za godzinę …na pewno jakaś gra która by była rozumiana jako e-sport i można by było na tym zarobić…jakaś zręcznościówka ? jak już coś to B2P z item shopem już nawet lepszy

Modele płatności przynajmniej jeśli chodzi o gry nie są po to żeby umilić graczom życie tylko żeby ich uzależnić od gry a w konsekwencji od płacenia. Gry to jak nie patrzeć używka taka jak każda inna, w małych dawkach jest ok, w dużych szkodzi.

Z grami jest tak, że jeśli ludzie potrzebują mieć abonament miesięczny bo dużo grają (mowa o azji teraz) to dostają model płatności na godziny, bo tak można od nich więcej wyciągnąć.
Za to jeśli gracze potrzebują takiego modelu płatności na godziny bo mało grają, więcej żyją i pracują itp. i dzięki takiemu modelowi mogliby zaoszczędzić to o zdziwko… dokładnie… Nie dostaną takiego modelu płatności :wink:

Chyba jednak bardzo Ci szkoda tej kasy na abo skoro mówisz że grając miesięcznie 35-40h czulbys że marnujesz pieniadze. Policz sobie to tak że nawet grając 30h miesięcznie wychodzi coś poniżej 2zł za godzinę grania. Czy to dużo? Niezbyt. Netflix kosztuje 10-15zl mniej miesięcznie. 3 paczki fajek to wow, 3 kawy na mieście to też w sumie wow, 1 wyjście z dziewczyną do kina to też prawie abo. Nie wiem czy to spora kwota tak naprawdę. Ja kupuje abo i często jest że przez tydzień zaloguje się może na 2 godziny i cóż, mówi się trudno gram dalej bo dalej ta gra daje mi frajdę. Ostatnio przez 2 tygodnie grania wbijalem 30-40 lvle postaciami i usuwałem je bo nie mogłem znaleźć tej którą mi się podoba gra i w sumie cóż abonament poleciał i tyle. Jeżeli pracujesz to przynajmniej moim zdaniem nie jest to jakaś gigantyczna kwota. Myślenie, że marnujesz abo tylko przeszkadza w cieszeniu się gra. A model p4h jest bezsensowny totalnie i wątpię że jakiekolwiek nieazjatyckie mmo go przyjmie.

3lajki

Pierdu, pierdu.
Jak idziesz do kina to płacisz 20zł za 2 godzinki a tu wylewasz żale że szkoda Tobie 60zł za 40 godzin zabawy.

Przemyśl to sobie.

A jak sobie to wyobrażasz? Kupisz automat do komputera i będziesz wrzucał monety, gdy akurat zechce ci się grać? Zakup abonamentu miesięcznego daje mi dowolność - gram ile mogę. Jeśli nie mam czasu na gry - nie kupuję abonamentu, tylko szukam czegoś do single/ewentualnie free to play MMO do okazjonalnej zabawy. 40-50 zł za abonament to z 1 strony może wydawać się dużo, ale z drugiej tyle to wydamy idąc do dobrej knajpy lub na 2 wypady do kina w miesiącu :slight_smile:

Sam do niedawna byłem przeciwnikiem gier p2p, ale teraz widzę, że płacę za jakość - tego typu gry dają mi poczucie równych szans (brak p2w), dopracowany silnik graficzny, lepszy support, znacznie więcej możliwości customizacji wielu elementów, lepszą jakość w każdym innym aspekcie gry i częste aktualizacje oraz stabilne serwery (a nie ziemniaczane prowizorki wywalające się przy prawie każdej przerwie technicznej).

Placenie za godzine to nie jest idealny model dla pracujacych tylko studentow/uczniow. Dla pracujacego 60zl miesiecznie to zaden wydatek. Czasami idzie nawet zapomniec ze to placisz miesiecznie razem ze wszystkimi innymi rachunkami. Jak dla mnie taki model jest ok, wazne zeby bylo widac jego efekty w grze - a blizzowi bezczynnosci zarzucic nie mozna.

A sa tacy co by pograli ale nie grają bo im się nie opłaca kupować wiec nie dają firmie ani złotówki. A chcieliby dac w formie płatności za czas gry. Tak to firma ma fige z makiem a gracze grają w cos innego i nikt nie ma z tego profitu. Edit. Juz nawet wędkarze nie musza płacić abonamentu 200zl rocznie skoro wiedzą ze nie beda mieli czasu polowic. Zato moga sobie kupić. 1 dniowe pozwolenie za 20 zl. Jest to wyjscie? Jest.

to co chcecie placic 2-3 zl za godzine? :smiley:

1lajk

No nie ale gdyby bylo np. 1 euro za dzień to by mi pasowało. Bo pogram gora 5 dni w miesiącu to 5 euro a nie 10. Nie chcą 5 nie dostana nic😅

1 euro to by było ale za 1h
I wtedy tez byś płakał ze to jest nieopłacalne?

1lajk

1euro za dzien dobre :smiley: to teraz na dni schodzimy? :smiley: mowiliscie ze chcecie stawke godzinowa :stuck_out_tongue: a nie 1 euro za 24h :stuck_out_tongue: