Od jakiegoś czasu czytam sporo tematów typu "Szukam MMO" i krew mnie zalewa, kiedy po raz n-ty widzę wątek kogoś, kto zagrał chyba w większość tytułów i każdy kolejny jest "zbyt słaby" na jego wymagające, wyrafinowane gusta. Każda gra jest "nie taka, zbyt nudna, zbyt brzydka" itp., itd., etc. W każdej doszukuje się braków i wad, a nade wszystko najczęściej nie przyczynia się w ogóle do rozwoju danego tytułu, za to ma pretensje do twórców, że nie spełniają jego wymagań rodem z Kosmosu.
Oto kilka moich przemyśleń odnośnie oczekiwań takich osób:
- gra powinna być w pełni darmowe, a wszystkie przedmioty z IS powinny być dropione w zadaniach - i to nie w trudnych, wymagających misjach, a już od pierwszego levelu. Co z tego, że twórcy wkładają naprawdę ogromny nakład finansowy i środki w swój produkt, że trzeba utrzymać support i serwery - gra ma być darmowa i już, a jak trzeba za coś zapłacić (choćby to było coś mało ważnego jak zmiana koloru zbroi), to już jest pay to win!
- gra oferuje questy polegające na zabijaniu potworów, zbieraniu surowców, skradankach i eskorcie? To za mało! Wprawdzie narzekający nie wiedzą, co jeszcze questy mogłyby obejmować, ale ważne, że powinny obejmować więcej;
- gra powinna prezentować grafikę na poziomie Metro Last Light, ale ma obowiązek chodzić płynnie na Windows 2000 i komputerze sprzed 10 lat. Jeśli nie chodzi, to jest słabo zoptymalizowana, a firma nie dba o klientów;
- jak level zdobywa się powoli, to źle, bo gra jest nudna i trzeba poświęcić jej sporo czasu. Jak zdobywa się go szybko, to źle, bo... też nudna. Czyli oczekiwania typu "Chcę mieć ciastko i zjeść ciastko";
- gra wymaga współpracy między graczami? Ojej, to źle, bo samemu nie można przejść. Co innego, że - jak sama nazwa wskazuje - to MMO! Ważne, że nie jest tak, jak gracz chce;
- a w ogóle wszystkie te gry są takie same. Jak powstaje gra, która zmienia mechanikę rozgrywki lub wprowadza coś innowacyjnego - też źle, bo za bardzo różni się od innych.
Ludzie, może to naprawdę nie po stronie gier znajduje się problem?