Nwo kiedyś a nwo teraz

Z miejsca zaznaczam że chodzi mi głównie o content PvE.

Co się zmieniło od czasów.. No właśnie, od czasów premiery, licząc od wprowadzenia pierwszego "dodatku". Bo usłyszałem ze teraz wprowadzili dungi 20 os. . I takie moje pytanie do kogoś ogarniajacego i grającego w miarę stale - co nowego wprowadzili od czasu pierwszej kroniki. Dungi, sety, itemy itp. Itd. . Pomoże to może nie tylko mi i ktoś później może skorzystać z tych informacji ;)

Dlugo by sie rozpisywac na temat dokladniejszych zmian ... Ale moge strescic najwazniejsze :

- przebudowa osiagniec i mechanik niektorych klas (np lotrzyka i kleryka, a osiagniecia wszystkie chyba zmieniali, tzn nie wszystko ale od kazdej klasy)

- nowe kampanie na 60 lvl

- nowa/nowe klasy postaci (bo juz nie pamietam w ktorym dodatku byl lowca, natomiast druga klasa jest warlock)

- 2 sciezki chwaly dla wszystkich

- nowe dungi i potyczki (1 tzw epicka potyczka, iles tam gs trzeba miec by sie zapisac) plus pierwszy raid

- nowe mapy (z lodowego dodatku sa dwie strefy zimowe z wydzielonym strefami open pvp, podzielone na dwie frakcje, albo ta ostatnia - smocza pustynia czy jakos tak)

- kampania pvp (z nagrodami)

- dynamiczne eventy (cos typu - karawana wpadla w zasadzke, pomoz!)

- polowanie na smoki na obszarach do levelowania (zwiazane ze smocza kampania)

- zbieranie czarnego lodu by wykuc sb z lodu set (jeden z lepszych)

- wykuwanie czarnego lodu - zbieralnego surowca, wypada z mobow na jednym obszarze, oraz mozna ze skal kopac (wykuwanie lodu = nowa profesja)

- oczywiscie nowe sety, bronie (w tym artefaktyczne, dzialaja podobnie do artefaktow), nowe moby, bla bla bla

Chyba tyle z wazniejszych rzeczy. Ale dosc prawdopodobne ze cos mi ucieklo ;). Po szczegoly zachecam zajrzec do patch notes z dodatkow ;)

Dodatkowo zbugowany Tiamant, zbugowany astarl point, 5 osób kontrolujace AH i cały rynek, super balans klas i dużo duzo duzo więcej :)! NW przestało być grywalne pod koniec ice wind. Dodatkowo bany ominely osoby ktore wykorzystywaly astral point bugi. Przyznaje, NWO ma w sobie coś. Potencjał jest niesamowity ale podejscie perfectu i wykonanie pozostawia wiele do życzenia.

Fakt, tiamat jest troche pobugowane, ale to w zasadzie nie tyle bugi co wina sprzetu, wez utrzymaj 20 osob gdzie kazdy sie porusza i rzuca najlepsze skille, obniz detale do minimum i od razu lepiej idzie ;).

Co do 5 osob wladajacych AH ... Wiekszego zartu w zyciu nie slyszalem :D. Jak maja go kontrolowac? Zabraniaja ci itemy sprzedawac? Nie. Wiec nwm gdzie tu problem ;D

Co do Astral Point - nwm o co ci chodzi ale zakladam ze o astral diamonds, diamenty astralne po polsku, tak? Jesli tak to serio nwm gdzie ty tu widzisz problem ... Dropisz np rekawice dla kaplana (ostatnio kosztowaly najtansze po 50k), sprzedajesz za 49k, 1k zarabiasz za modlitwe i masz hajsu tyle ze nie wiesz co z nim zrobic :P. I to sie tyczy tez rynku - jak nie wiesz jak rynek dziala to potem takie glupoty mowisz, bez obrazy ;). Ktos ustawia wysokie ceny bo np wykupuje wszystkie rzadkie towary i podwyzsza cene? Moc moze, nikt tego nie broni. Wtedy ty dropisz dany item i go wystawiasz o troche mniej niz on. Pol h (albo mniej) i masz sprzedane :D.

Balans klas .. mowisz obecnie o czym? O pvp czy pve? PvP nigdy nie bylo priorytetem w tej grze, a w pve balans jest akurat dobry i taki jaki powinien byc. W dobrym teamie zawsze obecnie jest 1 kaplan, 1 straznik/ewentualnie dobry bersi (dwureczny) z dobrym GS, co najmniej 1 mag control i 2 dps/magow. Sorry, vinetou, nie ma co plakac ze nikt nie szuka huntera np. W wowie czy L2 tez na zwyklych dps nie szukali konkretnych klas ;)

Co do balansu w pvp - tez jest dobry lecz troche krzywdzacy dla niektorych w pewnych sytuacjach. Nie jest tajemnica ze pvp wygrywaja dwie rzeczy - crowd control i survi. Wiec starczy ogarnieta postac z crowd controlem (mag/kleryk/lowca) plus jakis warrior i gra wygrana. A krzywdzace to jest dla lotrzyka bo sam malo co zrobi, ale w teamie to mag zlapie wroga, woj sie wbije w reszte i utrzyma, kleryk wyleczy warriora, a lotrzyk z niewidki sie wbija w zlapany przez maga cel i gg easy ;)

Podepnę się z pytankiem, czy warto zagrać, jeśli nigdy wcześniej nie miało się styczności z grą to idzie coś ugrać od zera? I jak z $$$ oraz może jakieś rady dla początkującego :) Z góry dzięki.

Pewnie, isc zawsze idzie :D. I nie sluchajcie komentarzy o rynku (o bugach okej, sam wiem ze ta gra ma bugi i to nie pare a wiecej ), starczy tylko chciec sie w tym odnalesc, tak jak w zyciu :D. Tutaj po prostu sprawdzasz sobie ceny kazdego epika jaki ci dropnie i wystawiasz go odrobine taniej niz inni i tyle ;)

Do 60 lvl masz komfortowa gre, tym bardziej jesli lubisz fabule i znasz troche DnD. Isc idzie ugrac i to spokojnie, ale znowu - trzeba chciec ;). Fakt, nie jest lekko, na poczatku bedziesz albo z gildia chodzil na dungi albo z randomami przez kolejki, za to jak pozniej nabijesz lepsze eq to juz z gorki ;).

Odnosnie pieniedzy ... Nie ma absolutnie zadnego przymusu, to nie jest gra z gatunku p2w bo wszystko mozesz w grze osiagnac chocby kupujac od innych graczy ;). Ja juz zarabiam po 40k diamentow dziennie, grajac moze z poltorej godziny, tzn robiac z dwa dungi przypadkowe. Potem pol h robie kampanie smocza za co juz nie ma AD ale sa perki rozne.

Jedynie na co mozesz kase wydac (jesli mowimy juz o tym ze bardzo chcesz) to na jakis tam talizman ochrony (nie pamietam dokladnej nazwy) ze masz 100% szans na ulepszenie i kupic na AH kawalki urokow typu wiekszy urok duszy itd - kosztuje to pare golda lub nawet srebrnikow bo na to jest 1% szansy.

I jeszcze (co ja szczerze polecam) kupic sobie jakiegos lepszego towarzysza (najlepiej rangi fioletowej ale i niebieskiej bedzie wielka pomoca) bo koszty ulepszen ich ... powiem tylko ze kosztuja drozej niz niektore wieksze uroki xD

Odnosnie rad to mam tylko kilka :

1) przemysl dobrze wybor klasy (bo drugiej juz moze nie chciec ci sie expic :D)

2) przemysl dobrze rozklad skilli (w sensie czytaj opisy i mysl co bys chcial, gdyz czasami to boli ze nie masz akurat jakiegos fajnego skilla :D)

3) przemysl dobrze osiagniecia i sciezki chwaly - tutaj wyjasniac nie trzeba chyba, sciezka chwaly = podklasa, a osiagniecia to cos jakby talenty z wowa ;)

4) nie bierz klasy "dla innych" tzn a bo tank/kleryk jest potrzebny, bo to sie nie sprawdza, kazdej klasy jest na tyle duzo ze nie ma jakiejs jednej ktorej musowo szukaja - nawet wizardow mimo ze ich jest zdecydowanie najwiecej (bo ogarniety wiz umie wysolowac 90% dungow, bo taki crowd control ma ze nawet mob nie podejdzie)

5) pvp traktuj bardziej jako zabawe niz glowny tryb gry bo sie zawiedziesz ;)

Zagrać oczywiście warto ale tylko jeśli celujesz w PvE, niestety ale bez set-u T2 i kamyczków rangi 5 nie warto w ogóle na pvp wchodzić.

A jaki build na cw teraz króluje i wgl jest pr0? :D

Twoj wlasny :D. Nie no, generalnie kazdy jest od czegos innego, ale najbardziej uniwersalny moim zdaniem jest build pod cc - i na pve sie dobrze sprawdza i na pvp pozniej tez problemow nie powinno byc jesli team nie bedzie nieogarniety :D. No ale skoro mowimy o pve - to wez pomysl chwile i zrob wlasny, unikalny (do pewnego stopnia) ^^. Przynajmniej bedziesz mial troche zabawy z wymyslania i tworzenia czegos nowego, akurat pod tym wzgledem nwo daje swobode, gorzej z pvp, na szczescie o ile pamietam to mozna osiagi resetowac za diaxy wiec to problemem nie jest (ale glowy nie dam, raz w zyciu rok temu zresetowalem i od tego czasu ani razu bo po prostu moj build jest rzadki a dobrze pasuje do mego stylu gry ;) )

Tak, na początku już dałem się ponieść swojej unikalności i nie miałem wstępu do pt na żadnego nawet najłatwiejszego dunga, pomimo tych 11k gs'u, ponieważ nie miałem 1 czy 2 najważniejszych skilli xD

Aaaa, to ty mowisz o skillach? Bo dla mnie build to osiagniecia glownie, zwlaszcza ze jest takie cos ze nawet na max lvl chyba co dwa paski czy tam trzy dostajesz skill pointa ;) (paski nadmiarowego doswiadczenia, jest to bodajze 250k (ale nie pamietam dokladnie wiec sie nie kierowac tym) expa do zebrania po czym dostaje sie nagrode jakas, a to jakies potki, a to diaxy a to cos, prawdopodobnie czysto losowo, a co iles jest pkt do skilla :D).

Ze skilli to tak : do expa kazdy sie nada, do dungow ... czarna dziura (nazw skilli nie pamietam wiec podam po efektach, powinienes sie domyslic o co mi chodzi;) ) z ulta, drugi wedlug cb, po za tym chyba nie ma zadnego OP skilla. Wiadomo, tarcza sie przyda, ale nie jest konieczna, tak samo ten fioletowy glaz - tez przydatny ale nie musowy. Generalnie taka jest rada odnosnie skilli : co najmniej dwa skille pod CC, jedno ulti pod cc (czarna dziura wlasnie, pieknie sciaga cala horde w jedno miejsce przez co reszta moze zrobic z tego sieczke), jeden skill dowolny, wedle upodobania oraz ulti pod dmg.

I fakt, kiedys ludzie brali klasy ktore mialy dane skille, ale obecnie ... kazdy gra czym chce bo jakis tam balans jest ;). Ja np juz od ponad roku gram na dungach klerykiem bez astral shielda co dla wiekszosc jest nie do pomyslenia i chcieli mnie wykopywac z druzyny na poczatku, ale po jakims czasie wyrobilem sb opinie ze bez tego ja akurat lepiej utrzymuje druzyne przy full hp niz z tym skillem, bo taka prawda, ja tego skilla nie znosze od poczatku do konca, dla mnie to bez sensu, stacjonarny spell ktory wymaga by druzyna stala w miejscu zeby miala heala ... ze co? to ja wole leczace slowo plus jakas egzaltacje i jeden skill do dmg. Wszyscy wyleczeni a ja jeszcze mam np 3 miejsce pod wzgledem dmg :D.

Tak samo u wizarda - obecnie nie ma jakis koniecznych umiejetnosci, zalezy od tego jak grasz. Jak grasz zle to fakt, beda ci mowic co masz robic czy co masz brac ale to po to by poprawic twoja gre. A jak grasz dobrze to mozesz i na samych skilach pod dmg jechac, bez ani odrobiny CC. A tez team ci nic nie powie :D. Nwm czy grales wtedy ale obecnie duzo osob lata z sciezka Mistrza Plomieni czy jakos tak - czary ogniste przeplatane z lodowym daja niezly boost do dmg ale kosztem CC. Wiec dlatego miedzy innymi juz zrezygnowano z wymagania danych umiejetnosci. Tak samo kleryk robiacy dmg, nie lekcewaz go bo obecnie umie dorownac magowi pod wzgledem dmg :D (oczywiscie z odpowiednim eq, osiagnieciami itd), zreszta co tu duzo mowic, ja mam taki build pod kleryka ze jestem na 1 miejscu w leczeniu (co jest oczywiste skoro jestem najczesciej jedynym klerykiem) oraz dosc wysoko przy dmg :D

Po prostu wpisz sobie buildy do neverwinter w google i zobacz oceny. To co kolega pisze na górze jest prawdą, choć cw zawsze był od kontroli tłumu. Dlatego ja stawiam na skille przede wszystkim na kontrole. Dmg oczywiście jest ważny ale bez dobrego cc nie masz szans na trudniejszych dungeon-ach, po prostu ilość mobów zgniecie drużynę.

Dokladnie, tak tez mowie, ale widzialem rowniez wielu magow pod ogien i czysty dmg, zero survi, zero cc, zero czegokolwiek, ale za to w teamie byl dobry straznik i kaplan (ze tak nieskromnie sie wyraze :D). I tank zbieral wszystkie moby na klate i pilnowal by od tylu go nie zaszly, ja go leczylem ciagle, non stop praktycznie, z wszystkich spelli i nie spelli jakie tylko bylo a reszta to byli magowie pod ogien i dmg wlasnie i robili burst dps. Szybko poszlo, to byly w zasadzie najszybsze lochy jakie w zyciu zrobilem, ale nie probujcie tego w domu jesli nie macie gs ponad 17k na T2 na tanku i kleryku xD

Rozumiem, jednak kluczowe jest ostatnie zdanie "ale nie probujcie tego w domu jesli nie macie gs ponad 17k na T2 na tanku i kleryku xD". Niestety wątpię by osoba, która dopiero zaczyna mogła sobie pozwolić sobie na drużynę na poziome nawet 14-15k. Dlatego ja polecam na razie inwestować w cc, a na eksperymenty przyjdzie czas później. Co do twojej taktyki zauważ, że sytuacja w której się znalazłeś była specyficzna, teraz chodząc na dungeony T2 i wyższe rzadko widuję GF-ów a gra bez cc jest zwykle nieprzyjemna. Jednak w dobie ludzi, którzy mają ~30k gs-a chyba wszystko jest możliwe. Chyba pora by wprowadzili trudniejsze potyczki/dungeony.

Jak ja grałem to najtrudniejszym dungiem było castle never, gdzie i tak pod koniec mojej "przygody" szło to.zrobić bez większych problemów :P

No to teraz najtrudniejszym normalnym jest Valindra (10,5k) a z potyczek to są dwie po 13k.

Co do 5 osob wladajacych AH ... Wiekszego zartu w zyciu nie slyszalem . Jak maja go kontrolowac? Zabraniaja ci itemy sprzedawac? Nie. Wiec nwm gdzie tu problem ;DCo do Astral Point - nwm o co ci chodzi ale zakladam ze o astral diamonds, diamenty astralne po polsku, tak? Jesli tak to serio nwm gdzie ty tu widzisz problem ... Dropisz np rekawice dla kaplana (ostatnio kosztowaly najtansze po 50k), sprzedajesz za 49k, 1k zarabiasz za modlitwe i masz hajsu tyle ze nie wiesz co z nim zrobic . I to sie tyczy tez rynku - jak nie wiesz jak rynek dziala to potem takie glupoty mowisz, bez obrazy . Ktos ustawia wysokie ceny bo np wykupuje wszystkie rzadkie towary i podwyzsza cene? Moc moze, nikt tego nie broni. Wtedy ty dropisz dany item i go wystawiasz o troche mniej niz on. Pol h (albo mniej) i masz sprzedane .Balans klas .. mowisz obecnie o czym? O pvp czy pve? PvP nigdy nie bylo priorytetem w tej grze, a w pve balans jest akurat dobry i taki jaki powinien byc. W dobrym teamie zawsze obecnie jest 1 kaplan, 1 straznik/ewentualnie dobry bersi (dwureczny) z dobrym GS, co najmniej 1 mag control i 2 dps/magow.

Wybacz man ale nie ^^ grałem w NW praktycznie od samego początku, gra była naprawde grywalna do wprowadzenia ice wind. Odnośnie do astrali..Astral point to nazwa buga, którego używało kilkanaście osób (kilka z nich, które umknęło jakże wspaniałęj organizacji perfect wordl zostało po update z astralami w ilości hmm około 600 do 1000kk na koncie.) Bug dotyczył wyciagania strali z wyłomów. Na ah jedna osoba potrafiła wykupic wszystkie Pvorpale zeby wysatwic je z roznych kont i postaci po swojej sugerowanej cenie ustalajac tym samym cene przepływową. Sam znam dwie takie osoby. Przez tydzien czasu dało się dublować ilość zenów za pomoca AH. Też nie zbanowali wszystkich.

Apropo balansu. Należałem do najlepsze polskiej guild w NWO gdzie 80% graczy to juz EG. Nie istnieje coś takiego jak balans klas na PvE :P jezeli masz już end game gear na 9/10tkach to CNa zrobisz w 2 max 3 SW.. Valindre da sie zrobic w 5x DC na srednim gearze. pomijam fakt ze CW jest obecnie OP na pve. Nie ma juz klasy nastawionej typowo na DPS. CW, SW, HR a nawet TR po update, dobrze zrobiony w ogranych rękach do maszynka do DPSu. Nie trzeba nawet DCka chyba ze z T1 pod debuffy żeby przeleciec w 7 min a nie w 11. po co Ci GF i DC to tylko bufy debufy. Jak wpada Ci dwoch CW na 21+ gsu + jeden ogarniety SW na 19-20 to tylko za nimi biegasz :)

Azbesciak ma niestety racje, obecnie każdy dungeon można przejść posiadając CW. Jednak nie zmienia to faktu, że ludzi po 22-25k gs-u ciągle jest niewielu. Więc innymi klasami też idzie załapać się na party.

PS: Znasz ludzi, którzy cheatują i robią burdel na ah i narzekasz, że balans gry jest beznadziejny. Może warto by było ich zgłosić?

Fakt, nie neguje tego. Jednak to samo moge ci o powiedziec o teamie 1 mag i reszta sami DC pod dmg. Mag sciaga wszystkich w jedno miejsce, a kazdy dc odpala swoj snop swiatla ktory ma chory przelicznik dmg i po hordzie wrogow. A na bossy - mag zbiera addy, dc rzucaja seriami snopow swiatla w bossa (kazdy DC po ostatnim reworku moze go rzucic (jak kazdy spell) 4 razy. W ciagu sekundy/dwoch. To plus chory przelicznik dmg daje insta killa) i po bossie w pare sekund. Albo DC zastap lotrzykami zbudowanymi pod asasyna tzn pod jeden potezny atak z ukrycia, ewentualnie crity. I niech uzyja smagacza bodajze na bossie. Tez insta kill. A full pt lotrzykow wiekszosc dunga ci na niewidce przejdzie co daje nam najszybsze czyszczenie dungeonow (i tak oplaca sie tylko bossy ubijac). Albo full pt lucznikow z odpowiednim buildem (widzialem dwoch takich, wiecej robili niz niejeden mag) co mieli niezly cc i dmg. Wiec racja, nie ma balansu. Ale zadna klasa go nie ma :P. Ba, nawet gf ma niezly dmg jak sie trafi ogarniety. Przez sam pancerz umie duzo przyjac na klate, cc to to nie ma, ale kopniak do dmg juz jest - cos jak gwf

Jedynym problemem jest sie odnalesc w tym i nie dac sie zeswirowac ;)

Azbesciak ma niestety racje, obecnie każdy dungeon można przejść posiadając CW. Jednak nie zmienia to faktu, że ludzi po 22-25k gs-u ciągle jest niewielu. Więc innymi klasami też idzie załapać się na party. PS: Znasz ludzi, którzy cheatują i robią burdel na ah i narzekasz, że balans gry jest beznadziejny. Może warto by było ich zgłosić?

Ci ludzie grają z administracją NW ;) strzał z ucha na niewiele sie tu zda. Pare osób poszło w lamus ale niestety są tacy których nikt chyba nie chce docisnąć. Powoli przymierzam się do powrotu na NWO, mimo wszystko.. ;p