Początkujący grafik 3D


#2

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Jestem pasjonatem grafiki wszelkiej maści :D

Powoli zaczynam tworzyć swoje portfolio i potrzebuje troche motywacji i inspiracji.

(Nie, nie będzie to portfolio Super uber hiper cgi artist nie oczekujcie cudów

A jeśli jest tu ktoś kto już siedzi w branży to proszę o krytykę i porady w jakim kierunku najlepiej iść.)

Oraz mam dwie prośby

1.Proszę o wskazanie numerkami które prace nadawały by się do portfolio o ile takie są

2.Prosił bym was o jakieś pomysły na modele bądź całe sceny ( i jesli to możliwe jakieś referęcje)

Niestety modelowani postaci odrazu umnie odpada ponieważ jeszcze mam zamałe umiejętności aby dobrze odwzorować anatomie człowieka.

Poniżej możecie zobaczyć moje poprzednie prace:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.Coś ala Fotel, to moja najnowsza praca którą traktuję jak wstęp do tworzenia mebli oraz car interiors

chair_2.jpg

chair.jpg

untitled_41.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.Prosty test nazwijmy go prostą symulacją obiektów sypkich

test.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.Nie dokończony model "futurystycznej" broni palnej czyli wynik nauki modelowania Hard Surface

untitled_23.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Nauka malowania tekstur i tworzenia normal/bump/specular maps

untitled_35.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.Mój najbardziej kompleksowy model Audi R8 ( oraz najbardziej czasochłonny)

11.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. Wizualizacja materiałów POS(tylko Preview - niewyrenderowane do końca)

2.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

7.Plakat 2D Fotomanipulacja oraz kompozycja

michal_Marczak_CV2.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.Takie tam proste krzesełka

1779337_685829418147558_1232586430_n.jpg

scena1.png

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. Alien 3D postprodukcja w PS dlatego wygląda jak rysunek

xx.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.Łuk robiony według concept artu

bow.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

11.Jedna z moich pierwszych prac

10171275_736977919699374_769770349192517

---------------------------------------------------------------------------------------------------------12.Interior

11234003_1017563621640801_67051263654967

12038525_1017563678307462_10453771552078

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

13. Symulacja eksplozji a po prawej po obróbce w PS

12274609_1038337402896756_53835427472244

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

14.Monitor Dell

13.png

14.png

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. Poradnik przygotowywany przezemnie jak zrobić trawe

887048_628716783858822_1090027238_o.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

16. Troche 2D

Mexico.jpg

Komiks.jpg

front.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

17. Mieczyk

Swords.png

Jak będzie coś nowego to będe dodawać :D

Napewno na dysku mam więcej projektów(Stronki www/2D/3D ale teraz nie mam opcji tego wyszukać.

Proszę o wyrozumiałość


#3

-Update-

Stylized Sword model

Pierwsze próby w programie Zbrush.

AO.jpg

Style_Sword.jpg


#4

O ile to faktycznie Twoje (Wybacz taką podejrzliwość, no ale jesteśmy w internecie i ciężko wierzyć ludziom na słowo) to mega mi się podoba, każda praca jest bardzo fajna i ciekawa na swój sposób, moim zdaniem każdą mógłbyś spokojnie pokazać w portfolio. Ciężko Cię nazwać faktycznie początkującym, ten plakat erasmusa jest naprawdę wysokiej jakości, przejrzysty i prosty, a jednak schludny i ciekawy, tak jak powinno to być zrobione.

Gdybym miał się czegoś przyczepić, to rozwaliła mnie ręka zielonego meksykanina, która jest po prostu przeklejoną ręką czerwonego i daną do góry nogami, przez co kciuk jest ze złej strony (A raczej kciuk jest z dobrej, ale "otwarta" strona dłoni ze złej).

Poza tym zazdroszczę umiejętności :D


#5

@Derpblade

Podejrzliwość że nie są moje prace to chyba najlepszy możliwy komplement :)

Meksykaniec to jedna z moich pierwszych prac wektorowych i przez moje lenistwo które wyszło najaw nie jest doskonała =D

Dziękuje za opinie, motywacja wzrosła o 90% do dalszych działań


#6

Ile trwa wymodelowanie takiego miecza?


#7

Tego powyżej około 1h-2h:

20- 30 minut na Blocking / low poly model( nisko poligonowy model)

najwięcej zajmuje rzeźbienie tak w tym przypadku około 40 minut

ale myśle że jakbym miał jakieś obrazek referęcyjny co do głównego kształtu to poszło by dużo szybciej

----------------------------------------------------------------------------

A tutaj zaczynam nowy projekt mam nadzieje że będzie widać postęp w tworzeniu broni stylizowanych

Chciałem żeby wyglądało mniej kreskówkowa ale daje było utrzymane w podobnym klimacie

Narazie tylko ostrze jutro po pracy dorobie resztę i chyba od nowa będe rzeźbić detale bo tutaj wydaje mni się ze zabardzo "napaćkałem"

We wcześniejszym modelu zabardzo rozmyłem krawędzie

A wy co myślicie ?

untitled_50.jpg

Inspiracja Skyforge

#Edit

Tutaj samo ostrze zajeło mi 2h gdyż projek jest bardziej przemyślany i uczyłem się nowych technik


#8

Hej,

Takie pytanie mi sie nasuwa. Od jak dawna uczysz sie CGI? Sam w tym siedze od okolo pol roku.

BTW jakbym mogl podpytac, czego uzywales do nauki? Korzystales z platnych tutoriali jakie sa np. w CGI cookie? Wykorzystujesz materialy z poliigonu?


#9

Cieżko powiedzieć ile już w tym siedzę

Jeśli chodzi o 3d to pierwszy model zrobiłem chyba z 4-5 lat temu, ale przez brak motywacji i feedback'u odstawiłem to w kąt. od czasu do czasu starałem się do tego wrócić ale tylko błądziłem po omacku i nauczyłem się złych technik z YouTuba.

2 lata temu zainteresowałem się profesjonalnymi tutorialami z takich stron jak Digital tutors( zmienili nazwe na pluralsight), Cubebrush, Lynda czy Simple Maya( jest tego dużo wiecej :D )

pózniej znowu odstawiłem grafike na 1 rok ponieważ miałem prace gdzie musiałem być dyspozycyjny 24h / 7

Dlatego teoretycznie 4-5 lat a praktycznie 2 lata.

Grafika rastrowa gdzieś tam zawsze się przewijała.

Do nauki używałem profesjonalnych stron z tutorialami, głównie poto by nauczyć się technik i zobaczyć Mainstream workflow( nie wiem jak to określić po polsku)

Tekstury z Poliigonu bardzo mnie interesują i cały czas sie zastanawiam nad subskrypcją. Darmowe materiały przetestowałem i są doskonałe ale postanowiłem iść w innym kierunku a mianowicie grafice stylizowanej gdzie sam będe malować tekstury

Textury z Poliigon opłaca sie brać tylko Diffuse a reszte samemu sobie dorobić w programie CrazyBump przynajmniej sie czegoś nauczymy zamiast korzystać tylko z gotowych rozwiązań ( których nie potępiam ale są przydatne tylko w dużych projektach)

Próbowałem Blender'a ale jakoś mi nie podchodzi ale jeśli ty używasz to polecam ci kanał BlenderGuru na YT - twórca portalu Poliigon - ma tam fajny filmik o tym czy warto kupować profesjonalne tutoriale i pluginy.

Próbowałem już też 3DS MAX, Cinema 4D, Mudboxa, i pare mniej znanych programów ale jakoś ich interfejs i obsługa domnie nie przemawia, aktualnie używam:

Maya - do modelowania i Renderingu

Zbrush - do rzeźbienia

Marvelous Design do tworzenia symulacji materiałów(ubrań itp)

CrazyBump - do tworzenia Normal maps itp.

Keyshot - do tworzenia szybkich renderów (Serdecznie polecam obczaj sobie program a jak chcesz to moge ci podesłać link skąd można ściągnąć pełną wersje za darmo)

Ale cały czas sprawdzam nowe programy i ich możliwości :D

------------------------EDIT------------------

Aktualnie czekam aż dotrze domnie Ugee UG1910B - tablet graficzny z wyświetlaczem

myśle że dzięki niemu uda mi sie nauczyć ręcznie malować tekstury i wsztkie modele będą dokładniejsze.

A jutro postaram się dokończyć projekt miecza inspirowanego MMO Skyforge


#10

Zastanawia mnie, jak dużo wspólnego ma grafika 3d z rysunkiem na papierze.

Czy nie potrafiąc jednego można zająć się drugim?


#11

Oczywiście że tak, Ja jestem tego przykładem(jeszcze amatorem ale jestem :D ). Rysować nie potrafie ale powoli przymierzam się do nauki rysowania postaci ale takich bardziej prostych kreskówkowych. Mam nawet fajny artykuł : Tutaj

Rysowanie to napewno przydatna umiejętność i warto ją nabyć

Wszystkiego sie można nauczyć, lepiej lub gorzej ale można.

Najważniejsza jest determinacja i motwyacja czyli dzielenie się swoimi pracami z innymi żeby ktoś coś doradził albo poprostu skomentował nawet negatywny komentarz będzie motywujący żeby zrobić coś lepiej, dzięki temu progress będzie dużo szybszy.

Będę starał się aktualizować temat jak najczęściej i mam nadzieję że wy również będziecie tutaj wpadać czy to by wytknąć błędy czy po jakieś porady, Feedback to największa motywacja jaka może być.

Posiadam świetną stronke gdzie jest masa poradników(płatnych) za darmo i wszystko. Poradniki,Programy,Pluginy wszystko co jest potrzebne do tworzenia grafiki i GameDev'u jęsli będą jacyś chętni to wyśle na priv


#12

Z checia obczailbym taka stronke ;)


#13

Artykuł naprawdę świetny, aż sam mam ochotę spróbować swoich sił!
Bardzo chętnie sprawdzę też stronę o której mówiłeś.

Ach, no i zapomniałem skomentować Twoje prace. Bardzo mi się podobają. Nie znam się na tym, ale myślę, że masz ogromny talent!


#14

Wiadomości wysłałem wam na Priv bo niewiem czy tutaj można wrzucać takie rzeczy :)

Niestety tak jak wam napisałem rejestrować można się tylko 1 i 15 dnia każdego miesiąca

-------------------Update------------

Mały projekcik dla znajomego

Oto mój render który będzie wykorzystany do stworzenia wizytówki dla zakładu lakierniczego

co myślicie nada sie ?

image.thumb.png.51af42203b1e8e81e950ba69ef94bb41.png


#15

Witam.

Ponownie potrzebuje waszej pomocy.

prosze was o wybranie najlepszej "opcji" z pośród 4 prac przedstawionych poniżej

untitled_61.jpg

untitled_60.jpg

dagger_64.jpg

dagger_63.jpg

Crusader_Sword.png


#16

--Refresh--

Powoli przymierzam się do nauki tworzenia gier w Unreal Engine, Ksiązka już zakupiona i czeka na mnie w polsce =)

Wiem że ksiązka to nie najlepsze kompendium wiedzy jesli chodzi o programowanie ale jakoś trzeba zacząć. Moim zdaniem zdecydowanie lepiej jest najpierw nabyć wiedzę teoretyczną niż odrazu przejść do praktyki.

Moim pierwszym projektem będą szachy - tak wiem bardzo skąplikowany projekt ;D jakoś trzeba zacząć, nie ma co sie rzucać odrazu w otchłań i ugrzęznąć juz na samym początku.

Juz mniej więcej wiem jak to wszystko będzie wyglądać i funkcjonować.

Moje założenia są takie: Stworzyć prostą gre na PC i port na Androida która będzie przyzwoicie wyglądać.
Gdy projekt zostanie ukończony standardowe figurki zostaną podmienione na jakieś bardziej kreatywne postacie oraz bedzie dodana do nich animacja ruchu i walki

oraz będzie można samemu konfigurować własną "talie?"

Powoli zaczynam(od dzisiaj xD )tworzyć assety, poki co straszny natlok mam w pracy ale do 1-2dni bede dodawac nową figure oraz mape i plansze

Pionki.jpg


#17

--Refresh--

Nastepna figura

Musze jeszcze popracowac nad mapa UV i teksturami ale to dopiero jak zrobie wszystie figury i plansze do gry

wieza.jpg


#18

#Update

Zdeycowałem się na tylko na jedną teksturę

Co myślicie ? nadaje się czy któraś z wcześniejszych byłaby lepsza??

Project_Chess.jpg

Będe bardzo wdzięczny za jakikolwiek feedback :D

W końcu feedback przekłada się na motywacje

Jeśli projekt ukończę w 100% i będzie to ładne i grywalne zacznę to przerabiać na coś takiego

http://youtu.be/FRwIreenNx8

Oraz co myślicie żeby zacząć od w miarę prostej gry jak szachy i gry planszowe czy lepiej zacząć naukę od czegoś bardziej skomplikowanego


#19

Mi się wydaję że Szachy wystarczą na początek. A co do modelów, to wyglądają super. Te szachy powyżej też bym w jakiś sposób wykorzystał, bo szkoda żeby się zmarnowały :)


#20

@Sarathi

Dziękuje bardzo za feedback

Odrazu motywacja +20 =)

Plan jest taki aby gracz mógł sam wybrac tekstury oraz modele i tym sposobem spersonalizowac własne pionki żeby nie wszyscy grali takimi samymi

A w przyszłości chcę podmienić pionki na postacie zeby przypominalo to walke w heroes of might and magic


#21

A planszę do pionków robisz sam czy użyjesz już jakiegoś projektu? Bo jak ma wyglądać coś ala heroes of might and magic to masz duże pole do popisu.

PS. Dla mnie nie wyglądają te projekty jak na początkującego grafika :D