PoE vs D3:RoS - pomoc w wyborze

Witam serdecznie,
Ten wątek ma cele pokojowe z góry zacznaczam.
Chciałbym abyście pomogli mi wybrać. Pracuję, studiuję, uwielbiam gry HnS (nie trzeba siedzieć masy czasu nad nimi choć można). Zafascynowałem się tym gatunkiem po Diablo 2 : LoD.
W Diablo 3 przegrałem około 600h co uważam za wyczyn w porównaniu do około 80% graczy, która zakończyła przygodę z D3 po ukończeniu inferno (bądź normala). Jednak i mnie dopadło znużenie a zarazem irytacja stanowiskiem Blizzarda i wręcz olewczy stosunek do produktu. Nie ukrywam, że kupując grę byłem mamiony PVP (Blizzcon 2011) a to dla tego trybu chciałem mieć D3 jak najszybciej. Kilka dni przed premierą dowiedziałem się, że jest ono jeszcze nie dopracowane i będzie w patchu. No okej, przystałem na to. W maju mijają 2 lata a PVP nie ma i chyba nie będzie (wywiady z Joshem Mosquierą - dyrektorem D3 wynoszą informacje, że nie mają pomysłu na ten tryb). Co więcej Diablo 3 rzekomo było projektowane wyłącznie jako gra PvE.

Ogłoszono dodatek, był hype. Jednak hype opadł po 3-4 tygodniach kiedy streamerzy Topowi tej gry jednogłośnie zauważyli - dalej nie ma end game.
Więc zacząłem grać w PoE, mam już 40lvl jednak stoję pomiędzy tymi tytułami w samym środku, nie potrafię wybrać gdyż każda z tych gier nie jest idealna a każda ma coś co mnie przepycha na swoją stronę. Podam wam teraz wady i zalety obu gier, chciałbym byście pomogli mi dokonać wyboru prostego a dla mnie trudnego, plątającego mi się w głowie od ponad tygodnia. W co tu grać? ;)

Diablo III:
+ EndGame zaczyna się po wbiciu szybkiego lvl (60) - jestem zwolennikiem tego systemu, choć w Diablo 2 wszyscy na piekle znajdowali się już na 70+ więc owy lvl uznawałem za end-game'owy.
+ Grafika, animacje - ciekawa grafika, dopracowany i płynny system walki.
+ Pewny przypływ graczy w dodatku
+ Znajomi - nieliczni już zostali ale kilku ich jest co dodaje chęci do gry
+ Duże Polskie community