Pomysł na grę mmo o wampirach i wilkołakach

Pomysł na grę mmo o Wampirach.

Wstęp

Wielu z was chyba oglądało film pt. „zmierzch”. Często nawet zastanawiałem się że warto było by zrobić grę mmo o wampirach i wilkołakach. I tu chcę wam pokazać jak powinna wyglądać taka gra.

Grafika

Wiele osób patrzy na grafikę w grach. Mmo o wampirach powinno mieć bardzo mroczną grafikę, bo jak damy grafikę z Aiona czy WoW’a to wszyscy się będą śmiać że to nie gra o wampirach czy wilkołakach. Najlepiej powinna pasować grafika z requiem’a.

Audio

Na audio patrzy mniej osób niż na grafikę, ale i ono jest ważne. Tu radziłbym dać muzykę z pamiętników wampirów lub coś w stylu „ameno”. Podczas walki muzyka powinna się zaś zmieniać w straszny metal coś przy czym da się bić mooby.

Walka i nasze czary

Ważna w grach mmorpg jest walka. W takiej grze powinno to wyglądać następująco:

*dużo krwi,

*wygląd skilli ciekawy zwracający na siebie uwagę ,

*sille bez barw światła czy natury coś w stylu nekromancji i ciemności,

*ciekawa choreografia ciosów chodzi o nagłe wyskoki, wykopy lub bolesne chwyty i ciosy w intymne miejsca,

*Wiele animacji ataku, a nie tylko cios w lewo i prawo.

Skilli powinno być dużo bo wtedy gra się nie nudzi. I jeszcze jedno dobrze byłoby, gdyby jak nasz przeciwnik przez naszego silnego skilla uderzył w drzewo albo głaz doznawałby lekkich obrażeń.

Rasy i klasy

Jeśli chodzi o rasy to powinny być dwie: wilkołaki i wampiry. Każda z nich powinna mieć inne klasy. Klasy te mogą się podzielić na dwie drogi.

Wilkołaki:

*wojownik (tank i DPS)=>strażnik (tank) lub niszczyciel (DPS)

*skrytobójca (zabójca kryjący się w cieniu)=>morderca (szybki DPS) lub tancerz ( wolniejszy i mocniejszy morderca)

*szaman (postać która buffuje innych)=>rytualista(buffer) lub wędrowiec (zmienia swoją formę. Mamy zwykłego wilkołaka, niedźwiedzia (tank) i kojota (morderca)

Wampiry:

*łowca (strzelec)=>strzelec (łowca zadający obrażenia fizyczne) lub tropiciel (magiczny łowca)

*mag (silny DPS)=>czarodziej (silny DPS) lub nekromanta (summoner)

*potępiony ( rzuca debuffy i leczy)=>kapłan nocy (healer) lub mściciel (debuffer)

Mounty

Jak powinny wyglądać mounty dla wampirów i wilkołaków? Myślałem nad tym długo, lecz wymyśliłem to. O to rozpiska na temat mountów:

Wampiry

*Czarny koń nocy (ciemny koń, jest to wierzchowiec lądowy)

*Skrzydła nietoperza (rozwijamy skrzydła i lecimy w niebo na polowanie)

Wilkołaki

*łapy wilka (biegamy jak wilk po lasach)

*gargulec (latający posąg, jest to wierzchowiec latający)

Każdego Mount rozwijamy i szkolimy. Dostajemy malutkiego wierzchowca i musimy go dokarmiać i szkolić tak aby stał się duży i szybki. Co do tych łap wilka i skrzydeł nietoperza to rozwijamy je u trenera.

PvP

Co do pvp to wykluczam frakcje na frakcje. Przecież to właśnie był duży minus WoW’a. Najlepiej byłoby gdyby wilkołaki i wampiry działały razem. Tu polecam pvp z lineage’a. Kolejna sprawa w pvp to brak tego że jak zabije słabszego gracza to mnie mogą nawalać. Lepszy byłby taki system że jak zabije silniejszego lub równego mi levelem gracza to dostaje punkty kata. A za zabicie słabszego je tracę chyba że on mnie zaatakował.

Świat

Co tu tłumaczyć? Najlepiej żeby był duży i zróżnicowany. Lokacje wilkołaków i wampirów powinny być mroczne i tajemnicze, a jak wejdziemy do miast ludzkich to zobaczymy wioski prawych ludzi. W takich wioskach będzie dominować ład i porządek.

Crafting

Tu warto żeby był rozbudowany. Zacznijmy od opcji niszczenia przedmiotów. Niszcząc przedmiot rozkładamy go na składniki z których można zrobić lepszą broń lub zbroje. Inną opcją craftingu jest alchemia. Tu najlepiej powinien wyglądać system z takich gier jak Two Worlds II, czyli wkładamy masę rzeczy i tworzymy miksturę. To daje nam masę mikstur. Tworzenie zaś powinno wyglądać następująco kładziemy różne rzeczy i tworzymy zbroje ,lub broń. Tak jak z alchemią przepis na stworzenie przedmiotów można zapisać.

Opcje

Ten dział zostawiam już wam. Macie jakiś pomysł na ciekawą opcje to piszcie ją w temacie.

Zakończenie

Myślę że pomysł na grę się spodobał. Warto aby taka gra powstała. Cóż pokładajmy nadzieje także nadzieje w firmach z Polski, czyli CDprojekt i Reality Pump. Mówię tylko o tych dwóch, bo tylko one stworzyły dobre gry RPG. Co do płacenia za grę to zależy mi na B2P. Sądzę jednak że jak taką grę wyda CDprojekt to raczej ona będzie w takim systemie płatności (zauważmy że to oni zniżyli abonament płacony przez Polaków w Age of Conan i 80zł-90zł za Wiedźmina2 po premierze to niska kwota). I to by było na tyle. Dziękuje za przeczytanie artykuły.

post-12219-0-16115400-1308250181_thumb.j

post-12219-0-98923800-1308250189_thumb.j

Fajnie, fajnie. Pomysł przedni. Tylko potrzeba czasu na realizacje. Można gdzieś wetknąc pomysł :rolleyes:.

okok pomysł wydaje się być ciekawy.. ale (bo zawsze ono musi być)

1. znajdż ekipę programistów która zrobi i poskleja Ci cały kod do kupy.

2. jw tylko że z grafikami.

3. fundusze +znalezienie jakiegoś sponsora.

no chyba że jesteś wspaniałym programista, grafikiem lub masz wtyki do takiej społeczności ; ] to masz moje błogosławieństwo ^ ^

Masakra, faktycznie saga"Zmierzch" to najlepszy wzór wspaniałego świata wampiryczno-wilkołaczego. Gdzie tam jakiś słaby " True blood" w porownaniu z tym wzorem.

Teraz poważnie, wbrew pozorom ten pomysł kiedyś( coś koło 2004 roku) był, choć nie pamiętam kto sie chciał tym bawić. System gry miał być oparty na zasadach papierkoweych RPG znanych jako świat mroku, iestety pomysł umarł śmiercią naturalną. Z mojej strony nie wyobrażam sobie przeniesienia tego do świata MMO, tak jak niepoitrafie sobie wyobrazić " Call of Cthulhu" online.

Ok , niezly pomysl , chetni zagram . Teraz .... DO DZIEŁA .

Dziękuje za pochwały najlepiej żeby to CDprojekt zobaczył może zaczęli robić taką grę. Podawajcie pomysły na opcje.

Takie pytanie kim. Kim byście grali wampirem czy wilkołakiem ja wilkołakiem.

warn_ico.png
Warn za double post. - crracked
Takie pytanie kim. Kim byście grali wampirem czy wilkołakiem ja wilkołakiem.

Gumisiem.

"Wymyślić" MMO to nie problem. Gorzej to zrealizować. Mało kto się podejmie nowego pomysłu, bo można dużo stracić.

Już powstaje mmo na podstawie Zmierzchu.

I zaraz dostaniesz warna za double posta :D

Następnym razem używaj opcji edytuj.

Ja tu napisałem jak powinna wyglądać taka gra, więc proszę zrozumieć że wiem że to kosztuje i trzeba czasu. Ja to napisałem żeby ktoś kto pracuje w polskiej firmie produkującej gry to zobaczył i powiedział innym tak aby się zaczeło tworzyć.

Dziękuje za pochwały najlepiej żeby to CDprojekt zobaczył może zaczęli robić taką grę. Podawajcie pomysły na opcje.

Ty spisz i sie jeszcze nie obudziles , czy mowisz to na powaznie ?

Wara od chlopaka, zachlysnal sie zyciem a wy go tak gnoicie, swojego czasu tez wymyslalem mmorpg, mam nawet 3 kartki a4 zarysowane z mapa swiata :D

Masakra, faktycznie saga"Zmierzch" to najlepszy wzór wspaniałego świata wampiryczno-wilkołaczego. Gdzie tam jakiś słaby " True blood" w porownaniu z tym wzorem.Teraz poważnie, wbrew pozorom ten pomysł kiedyś( coś koło 2004 roku) był, choć nie pamiętam kto sie chciał tym bawić. System gry miał być oparty na zasadach papierkoweych RPG znanych jako świat mroku, iestety pomysł umarł śmiercią naturalną. Z mojej strony nie wyobrażam sobie przeniesienia tego do świata MMO, tak jak niepoitrafie sobie wyobrazić " Call of Cthulhu" online.

Tyle, że ten projekt wcale nie upadł. Grę produkuje CCP czyli autorzy EVE Online i prace nad nią ruszyły na dobre dopiero w marcu 2009 roku. http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=15806

Faktycznie zamiast nabijać się z autora tematu, lepiej mu polecić zagranie w Vampire: Bloodlines, żeby miał porównanie czym jest World of Darkness, a czym proza dla nastolatek i jej ekranizacje.

Ja tu napisałem jak powinna wyglądać taka gra, więc proszę zrozumieć że wiem że to kosztuje i trzeba czasu. Ja to napisałem żeby ktoś kto pracuje w polskiej firmie produkującej gry to zobaczył i powiedział innym tak aby się zaczeło tworzyć.

Zastanawiam się czy podać Ci herbatkę i owinąć ciepłym kocem, czy wylać wiadro zimnej wody na głowę...

Jeszcze się chwilę zastanowię, ale zanim jeszcze zdecyduję, to nie zapomnij o pobraniu przynajmniej 20% pieniędzy z dochodów to, że wymyśliłeś takie MMO!

W sumie zawsze można zrobić wampiryczbnego OTS-a do Tibii(joke jakby sie ktos nie domyslil). Meta dzięki za info akurat o tym projekcie nie słyszałem, ale chetnie przetestuje gdy wyjdzie, mam tylko nadzije że to nie bedzie combat mmo. Wszak od zawsze największym szacunkiem wśród wampirycznych rodzin darzyłem Tremere i Giovanni, kochani intryganci. Btw wiesz może czy będą dostepne tylko klany z Camarilli czy też Z Sabbatu i niezrzeszone?

Pomysł na grę mmo o Wampirach.

Vampire The Masquarade Redemption. Proponuje zagrac w tego RPG.

Masakra, faktycznie saga"Zmierzch" to najlepszy wzór wspaniałego świata wampiryczno-wilkołaczego. Gdzie tam jakiś słaby " True blood" w porownaniu z tym wzorem.Teraz poważnie, wbrew pozorom ten pomysł kiedyś( coś koło 2004 roku) był, choć nie pamiętam kto sie chciał tym bawić. System gry miał być oparty na zasadach papierkoweych RPG znanych jako świat mroku, iestety pomysł umarł śmiercią naturalną. Z mojej strony nie wyobrażam sobie przeniesienia tego do świata MMO, tak jak niepoitrafie sobie wyobrazić " Call of Cthulhu" online.

Ja od siebie dodam ze fajnym serialem jest jeszcze Pamietniki Wampirow. Nie wiem czemu(to dosc młodzieżowy serial) ale mi sie podoba. Moze dla tego ze gra tam fajna aktorka :D. Ale ogolnie swiat i poglad jest podobny do tego z True Blood.

Co do Zmierzchu..... kur.... vampiry ktore swieca za dnia. Masakra by nie powiedziec mega kpina :D

Co do systemu papierowego RPG. Z tego co mi wiadomo on powstal szmat czasu temu. I chyba nawet byl pierwszym systemem RPG na paiperze.... O ile dobrze kojarzę.

No nie, pierwszym rpg papierowym był Dungeons&Dragons z 1974 roku (wtedy jeszcze bez przedrostka Advanced, bo ten został dodany lata później, aby podkreślić, że gra została ulepszona w kolejnym wydaniu). Autorami byli legendarni Gary Gygax i Dave Arneson. Na tyle legendarni, że kiedy Gygax umarł w 2008 roku w wieku prawie 70 lat to niektóre mmorpgi uczciły jego śmierć poprzez specjalne eventy (w EverQueście II na przykład można było zrobić questa na słynną kostkę 20-ścienną). W latach 70-tych podobnie jak kolej żelazna w swoim czasie, papierowe RPG były uważane przez purytańskich amerykanów za wynalazek szatana - dosłownie. Kiedyś widziałem bardzo fajne ulotki z tamtych lat informujące o tym, że granie w RPGi powoduje ślepotę, podobnie jak masturbacja.

Papierowy World of Darkness był dużo późniejszym wynalazkiem. Gra została zrobiona już przez profesjonalną firmę, a nie dwóch zapaleńców i było to dopiero w 1991 roku.

Ja nie chcę kasy tylko chcę pokazać żeby twórcy zrobili coś nowego, a nie tylko fantasy z WoW'a czy L2 bo to się zaczyna robić nudne.

No nie, pierwszym rpg papierowym był Dungeons&Dragons z 1974 roku (wtedy jeszcze bez przedrostka Advanced, bo ten został dodany lata później, aby podkreślić, że gra została ulepszona w kolejnym wydaniu). Autorami byli legendarni Gary Gygax i Dave Arneson. Na tyle legendarni, że kiedy Gygax umarł w 2008 roku w wieku prawie 70 lat to niektóre mmorpgi uczciły jego śmierć poprzez specjalne eventy (w EverQueście II na przykład można było zrobić questa na słynną kostkę 20-ścienną). W latach 70-tych podobnie jak kolej żelazna w swoim czasie, papierowe RPG były uważane przez purytańskich amerykanów za wynalazek szatana - dosłownie. Kiedyś widziałem bardzo fajne ulotki z tamtych lat informujące o tym, że granie w RPGi powoduje ślepotę, podobnie jak masturbacja.Papierowy World of Darkness był dużo późniejszym wynalazkiem. Gra została zrobiona już przez profesjonalną firmę, a nie dwóch zapaleńców i było to dopiero w 1991 roku.

Zaraz zaraz... Znaczy moze faktycznie sie myle. Ale byl jakis system RPG opracowany w latach 70-tych w Niemczech o tematyce wampirow.... Kolesia ktory byl zafascynowany postacia Kaina(ojca wampirow).... A moze to ja zle cos doczytalem... hmmmm... No nie wazne :). Wazne ze system papierowy RPG jest i gra tez byla.(a nawet 2 :) ).

No pomysł, że biblijny Kain był pierwszym wampirem został wymyślony na potrzeby World of Darkness wraz z całą niezwykle bogatą mitologią tego świata opartą na rzeczywistej historii naszego świata. W ten sposób autorzy stworzyli w grze bardzo udaną iluzję, że cała nasza historia była manipulowana od samego początku przez siły nadprzyrodzone, nie tylko wampiry. Stąd też tytuł pierwszego systemu RPG w tym świecie Wampir:Maskarada. Spotkałem się już z takimi osobnikami co wierzyli, że księga nod jest tekstem historycznym, także należy ostrożnie podchodzić do historii świata pokazanej w World of Darkness, aby potem nie mieszać fikcji z rzeczywistymi faktami historycznymi.

Też nie wyobrażam sobie mmorpg w tym świecie. Gry singlowe wyszły całkiem nieźle. Faktem pozostaje, że mmorpg w oryginalnym Word of Darkness powstaje i być może będzie miało już premierę w przyszłym roku o ile nie zostanie ona przełożona. W sieci też można znaleźć trailer tej gry z jakiś targów oraz tech demo animacji postaci:

Także autorze tematu spóźniłeś się z pomysłem, jeżeli chciałeś być pierwszym który na to wpadł.

Edit: Najbardziej mnie bawi, że coś co jeszcze w latach 90-tych było raczej domeną pseudo-satanistów (

) w oczach społeczeństwa, obecnie w nieco ugrzecznionej wersji podnieca rzesze nastolatek i nabija kabzę korporacjom.