Pomysł na własną grę, potrzebna opinia

Witam wszystkich forumowiczów. Piszę do was gdyż chciałam wam przedstawić pomysł na nową grę. Interesuje mnie wasza opinia i sugestie związane z formą/wątkiem fabularnym gry. Jak wiadomo pomysł dla mnie samej jest jadalny i fajny, dlatego też chciałabym usłyszeć od doświadczonych graczy co wy o nim sądzicie i co byście w nim zmienili/dodali/wywalili. Myślę że ocena innych osób dużo by mi pomogła w poprawieniu koncepcji.

Zacznę więc opowiadać.

1. Gra byłaby grą przeglądarkową, via www.

2. Gracz miałby swojego bohatera, który może się rozwijać. Bohater stara się przeżyć, walczy, nawiązuje kontakty, wypełnia misje i tym podobne. Zdaję sobie sprawę, że mamy taki system w wielu grach przeglądarkowych. Oczywiście pod ten punkt można podczepić wiele rozwiązań mechanicznych, które sprawią, że system i gra nie muszą być kopią istniejących gier.

3. Jeżeli wiemy już co będzie robił bohater, to czas określić co będzie robił użytkownik. Otóż, użytkownik może rozwijać bohatera pod względem mechanicznym. Będzie miał też możliwość brania udziału w sesjach RPG, ze znajomymi, nieznajomymi i z kim tylko będzie chciał. Będzie mógł głęboko ingerować w "oto jestem, taki ja" swojego bohatera poprzez szczegółowy profil postaci.

4. Teraz jeden z najważniejszych aspektów gry. Jaki to będzie gatunek? Bardzo lubię gry fantasy (magia, miecze i karczmy). Jednak ciężko jest wymyślić coś czego nie było w kategorii czysto fantastycznej, pomyślałam sobie więc, że o wiele ciekawiej będzie jeżeli klimat fantastyczny połączę z klimatem postapokaliptycznym.

5. Jaka będzie fabuła? Postaram się ją streścić: Nasz wszechświat leży w pewnej strefie astralnej(nazwa całkowicie robocza). Ludzie o tym nie wiedzą. Następuje zjawisko nałożenia się dwóch sfer w wyniku czego nasz świat przenika się ze światem z drugiej strefy. Nasz jest zwykłą ziemią, drugi jest stricte fantastyczny, z wieloma rasami, magią. Tamten świat przygotowany na katastrofę mało ucierpiał, nasz został mocno zniszczony. Akcja dzieje się jakiś czas po katastrofie. Gracz może wybrać, postapokalipsę na Ziemi lub życie na drugiej planecie. Ma wybór: rdzenny mieszkaniec planety czy może wędrowiec ze świata do świata? Miałam pomysł aby umiejscowić akcję około 100 lat po wszystkich wydarzeniach, tak aby zostały "odkryte" sposoby naprawy i połączenia światów, nauczenia ludzi magii i innych rozwiązań. Jednak wiem, że postapokalipsa dotyczy wydarzeń "zaraz po" i zdaję sobie sprawę, że nazywanie tego hybrydą fantasy-postapo by było już naciągane.

To tylko duży skrót, jeżeli są zainteresowani i pytania, chętnie odpowiem. Jeżeli komuś się nudzi i zechciałby mi pomóc ze strony programowania, pomysłu czy czegokolwiek to nie pogardzę. Czekam na wasze opinie :)

Jeny, ile juz takich pomyslow bylo... I zaden nie wypalil. Zeby stworzyc jako tako zjadliwa (tzn dzialajaca) gre trzeba cos umiec. A wiec zanim spytasz innych o pomysl - co Ty potrafisz?

Jesli chodzi o mechanike, to istnieje juz taka gra. Taka, znaczy sie lepsza. Bo istnieje i dobrze dziala. Kroniki Fallathanu, polecam zobaczyc. Btw imho najlepsza gra rpg (bo to w koncu jest prawdziwe rpg) via www.

E tam, lepszy byłby konflikt. :D

Nie wybijesz, a nawet nie znajdziesz graczy, ostatnio wysyp gier przeglądarkowych no łej.

Nie.

Lepiej by było gdyby to było coś do zwykłych sesji RPG, ludzie by tworzyli dynamiczny świat który istniał by przez kilka dni, a potem kolejny i kolejny... Można by jedynie dać jakieś rangi dla ludzi którzy brali udział w x sesjach.

A i oczywiście test z języka polskiego przy rejestracji :).

@Azrael Mam programistę, sama trochę graficzę. Nie liczę na wybicie się, po prostu chcę stworzyć grę. Znam KF, jednak uważam, że skoro jest już coś podobnego to nie znaczy, że nie można robić kolejnych gier. W końcu różni się mechaniką i fabułą, jedyne podobieństwo to te sesje.

@Leman Czy mógłbyś opisać bardziej swoją opinię? Nie zrozumiałam do końca twojego toku myślenia :)

Chodzi o system który pozwalałby na dynamiczne, kilku dniowe sesje RPG. Po sesji dostawałoby się jakiegoś expa do rangi użytkownika, a nie postaci(bo nie posiadałoby się takiej na stałe).

Ciekawe rozwiązanie, a co z graczami, którzy lubią stałe granie?

Nic, niech szukają innej gry :P.

Niby tak, ale wiesz, nie oczekuję że stworzę giganta, tylko że zacznę od czegoś małego co będę sobie powoli rozwijać. Chodziło mi tylko o opinię na temat fabuły gry, bo starałam się wymyślić coś oryginalnego, dlatego zależało mi na tym aby zobaczyć co o tym sądzą inni ludzie.

Z przeglądarkowymi grami RPG jest problem. Istnieje cała masa darmowych silników do takich gier, w efekcie jest ich mnóstwo. Każdy chce napisać grę, nie każdy umie więc sięga po gotowca, modyfikuje go, psuje, wrzuca grafiki z darmowych zasobów i na koniec powstaje z tego kolejny 'klon'.

Co mogę ci powiedzieć od siebie - już na początku musisz się postarać, żeby gra wyglądała zupełnie inaczej niż reszta przeglądarkowych rpg. Żebyś miała nie wiem jaki scenariusz, najlepszego programistę na świecie w zespole to nie będzie to ważne, jeśli pierwsze wrażenie, pierwsze 5 minut w twojej grze, będzie takie samo jak w przypadku pozostałych gier.

Musisz zadbać o inny interfejs, zupełnie inny sposób przedstawienia widoku świata. Początek ma gracza rzucić na kolana. Dosłownie - zamiast gadki z NPCami zacznij od wybuchów, trzęsienia ziemi, kataklizmu, upadku meteorytu i końca świata.

Dalej - zrób to wszystko we flashu lub javie. html/php/node - tego używają wszyscy, stosując inną technologię będziesz się wyróżniać jeszcze zanim gra się uruchomi.

I na koniec - zanim twój programista napisze pierwszą linijkę kodu to powinniście mieć coś takiego jak projekt. Scenariusz nie jest projektem ;)

Nad projektem i fabułą się jeszcze pracuje, ale szkielet powoli się wyłania. Dzięki za rady, pomyślę nad tym wszystkim.

Pamiętaj - nawet tzw odgrzany kotlet (jakim bez wątpienia będzie kolejny rpg via www) będzie smaczny, jeśli podasz go na fajnym talerzu z ciekawymi przystawkami.

Dowodem jest moja gra - kolejna farma, ale zrobiona troszkę inaczej. I testerów mi nie brakuje, co bardzo dobrze wróży.

Właśnie takim poglądem nawiązującym do kotletów się kieruję. Oczywiście poprzeczka jest wysoka i trzeba się nagłowić, żeby coś nowego zrobić jednak to chyba cały urok gier via www.

Sellai, jeśli szukasz programisty to ja mogę zaoferować swoją skromną osobę (programuje w pełni obiektowym PHP). Sam myślałem nad zrobieniem gry przeglądarkowej, jednak dla jednej osoby jest to robota na długie tygodnie. Dodatkowo nawet jeśli samo napisanie samego silnika gry nie stanowiło by większego problemu (kwestia czasu), to nie mam najmniejszych zdolności jeśli chodzi o grafikę.

I przede wszystkim jeśli jest gra, zawsze znajdą się gracze. Przeglądając internet natrafiłem już na takie ilości gier via WWW oraz opartych na prostych klientach, najczęściej pisanych w JAVA, które można spokojnie nazwać największymi crapami wszech czasów. Każdy z tych gniotów, nawet najgorszych, w 50% nie działających poprawnie, posiadał własną społeczność graczy. Zawsze znajdzie się ktoś komu dana gra się spodoba.

Jeśli chodzi o pomysły na grę RPG, to przede wszystkim należy stawiać na losowość i duży content. Należy, też się zastanowić czy powinno być w tym RPG, więcej RP czy może więcej G :) Dobrym pomysłem jest zapewnienie losowości, najlepiej wszystkiego. Im bardziej gra losowa - tym później się znudzi.

Jeśli masz ochotę to mogę się podzielić z Tobą moimi przemyśleniami i pomysłami na ten temat poza forum.

Jestem ciekaw jak Twoja gra będzie wyglądać i ile osób nazwie ją crapem czy gniotem.

Zamień te 'długie tygodnie' na 'długie miesiące' bo chyba nie wiesz do końca o czym mówisz i jak duże jest to wyzwanie. I muszę Cię zmartwić, ale sam PHP Ci nie wystarczy.

Hm...powoli wszystko układa się w całość, brakuje co prawda programisty js, ajax, jq, ale do czasu aż się znajdzie, uda się już może przekształcić wszystkie elementy w jeden plan.

Co do 5 mozesz wykorzystac fakt ze nasza galaktyka ma sie zdezyc z astromeda czy jakos tam(w kazdym badz razie inna galaktyka). Wy wyniku zderzenia moze powstac planeta lub 2 rozne garunki bd walczyc o dominacje w nowym "swiecie" . naprawde pomyslow jest wiele z tym zwiazanym. Było by miło zeby byl craft i wiele ale to wiele iemow do wyropie badz z craftowania. Przyjemnie mi sie gra gdy moge poczytac conieco jak bylo kiedys co sie stalo i jak jest teraz takie wyjasnienia:)

Szczerze powiedziawszy średnio to widzę. Podobnych gier, które miały lata na to, aby się rozwinąć i wybić, jest mnóstwo, i nie wiem, czy Twój projekt przyciągnąłby graczy. Szczególnie, że zazwyczaj jest tak, że jak ktoś już zaczyna grać w coś takiego, to znajduje sobie kilku graczy na jednej stronie i nie ciągnie go już na inne (wiadomo, wielu sesji nie da się udźwignąć). Młodsze pokolenie natomiast nie przyjdzie, bo to jest już zupełnie inna mentalność. Ja dorastałam, kiedy był boom na RPG i wtedy rzeczywiście byłby sens tworzenia czegoś takiego. Jednak teraz takiego sensu jako stary RPG-owy wyjadacz nie widzę.

I muszę Cię zmartwić, ale sam PHP Ci nie wystarczy.

Jakby się uparł to i w samym HTMLu by zrobił RPGa.