Poradnik początkującego-Greater Howling Abyss(Dungeon)

16417125681_b461a23cdc_b

GHA, bo tak potocznie nazywany jest przez graczy temat dzisiejszego artykułu, to jedna z 9 end game’owych Instancji na 50+ lvl. Niegdyś robienie Dungeon’ów mijało się w większości przypadków z celem, gdyż gear który zdobywaliśmy z Instancji, w żaden sposób nie był w stanie sprostać item’om craf’conym.

Aktualnie na serwerze EZI ekwipunek drop’iony z Lochów pozwala na łatwiejsze grind’owanie po set end game’owy oraz na osiągnięcie samymi Dungeon’owymi Itemami high end game’owego Gearu. Działa to w ten sposób, że zdobywając coraz lepszy ekwipunek jesteśmy w stanie stawić czoła najmocniejszej Instancji, na której możemy farm’ić najmocniejszy sprzęt dostępny aktualnie z Dungeon’ów i tym samym jeden z najmocniejszych w grze.

To całkiem zmienia obraz ArcheAge, w którym zawsze górą były sety craft’cone, dostępne za golda, a przez to psujące ogólny wygląd PvP. Itemy z Dungeon’ów są nietrade’owalne i posiadają system “Awakening”(Więcej o nim w artykule https://forum.mmorpg.org.pl/t/poradnik-poczatkujacego-hiram-gear-weapons/108278) , a co za tym idzie 2 tier’y.

Ich rozwój wygląda podobnie jak w przypadku item’ów typu Hiram z tym, że na Dungeon’ach obowiązują restrykcje odnośnie ilości wejść w ciągu dnia, gdzie Hiram Gear, możemy tak naprawdę grind’ować bez końca. Druga sprawa, ze tutaj grind w party daje wymierne korzyści, natomiast Hiramy, najlepiej grind’ować samemu.

Tutaj taka gwiazdka dla ludzi płaczących o labor, ogólnie rzecz biorąc set end game’owy jesteście w stanie zrobić bez konta premium. I nie mówię o samym jego farmieniu, ale również o ulepszeniu i wbiciu kamieni!

Zanim przejdę już ostatecznie do szczegółów, chciałbym zaprosić Cię do zerknięcia na mój wpis rekrutacyjny do gildii Multi Game’ingowej, której Core stanowi ArcheAge. Link do niego znajdziesz na dole artykułu. Wraz z ekipą korzystamy z contentu oferowanego przez ArcheAge i czekamy na kolejnych Poszukiwaczy Przygód chcących zasilić szeregi naszej Ekipy! :wink:

Greater Howling Abyss znajduje się na Hellswamp’ie, dokładna lokacja przedstawiona jest na poniższej grafice:
image

Tak wygląda struktura instancji :
image

I Boss-Viboros the Golden

image

Ranga: LvL 50 * * *
HP: 280,000

Boss skills:

  • Od czasu do czasu spawn’i jaja w sali.
  • Obszarowy atak, animacja wygląda jak uderzenie ogonem, istotne dla tanka oraz melee DPS’ów.
  • Przywołuje lodowe plamy pod stopami Śmiałków, plamy te zamrażają oraz zadają obrażenia po chwili od zespawnienia.
  • Szarżuje w losowo wybranego śmiałka, jeżeli nie uniknie szarży zostanie przewrócony.

Tank musi być w nieustannym ruchu. Kite’ujcie, jeśli nie macie tank’a w drużynie. Podpalajcie pochodnią jajka które się spawn’ią, lub po prostu je DPS’ujcie, najważniejsze by nie zdążyły się z nich wykluć add’y, najlepiej jeżeli byłby wyznaczone osoby, które w momencie ich spawn’u od razu je target’ują . Pamiętajcie, aby wyjść z lodowych łat, które pojawią się pod Waszymi postaciami.

II Boss-Ironblade Knight Captain Travis Godfrey

image

Ranga: LvL 50 * * *
HP: 280,000

Boss skills:

  • Wiruje i skacze między Śmiałkami, healer’zy muszą być przygotowani do obszarowego leczenia.
  • Wiruje i cast’uje magiczne pociski, unikaj ich.
  • Przywołuje zamrażające Śmiałków add’y.
  • Wiruje zamieniając się w płonącą kolumnę, wznosi się w powietrze, a następnie eksploduje zadając obszarowe obrażenia.

Pozwólcie tank’owi zebrać Agro, niech zbije przynajmniej 5% HP Boss’a sam, dopiero wtedy zacznijcie DPS’ować. Nie zabijajcie add’ów. Zcckujcie je lub kite’ujcie. Boss mając około 2/3 HP zacznie wirować i zmieniać się w płonącą o kolumnę, o której wspomniałem wyżej.

Macie wtedy 2 opcje. Jedna to użycie przez któregoś z was “Protective Wings”(skill z Auromancy na 50 LvL) i zebranie się przy cast’ujacym. Druga to dobiegnięcie do add’ów i przejęcie ich “Ice buff’a”, zanim Boss eksploduje i zada ogniste obrażenia. Captain może scastować tego skill’a kilka razy jeżeli będziecie mieli za mały DPS. Skoncentrujcie się na DPS’owaniu Boss’a oraz kontrolowaniu add’ów.

III Boss-Calleil The Cursed

image

Ranga: LvL 50 * * *
HP: 270,000

†Najcięższy Boss w całej instancji†
Pozycjonuj swoich członków drużyny w taki sposób, by stali na gzymsie, koksownikach lub w wodzie. Jeżeli nie jesteś zasięgowym DPS’em powinieneś stać w wodzie. Są to gejzery, które wyniosą Cię w górę, w momencie gdy podłogę zaleje woda, zadająca jednocześnie obrażenia.

Niech Twój tank zbierze na Boss’ie aggro i przebiega z nim przez pochodnie. To pozwoli uniknąć wszystkim obszarowych obrażeń na ziemi. Calleil zacznie zatapiać podłogę w sali zadając ogromne obrażenia, możecie im zapobiec skupiając się wokół Towarzysza, który użyje “Protective Wings”.

IV Boss-Musperosa’s Spirit

image

Ranga: LvL 50 * * *
HP: 316,141

†Najłatwiejszy Boss w całym GHA.†
Pozwólcie tank’owi złapać aggro, niech przejdzie z nim do rogu sali a wszyscy pozostali niech skupią się na DPS’owaniu lub leczeniu. Możecie też otworzyć bramę i zkite’ować go do kolejnej sali skąd bez otrzymywania jakichkolwiek obrażeń, możecie go DPS’ować. Musicie najpierw ostrożnie go ominąć, wyczyścić kolejną sale, a następnie uruchomić przekładnie, wtedy sala wypełni się wodą. Jeden z was musi zostać w korytarzu między Boss’em, a kolejną salą. W momencie wypełnienia się przestrzeni wodą, osoba w korytarzu uderza atakiem zasięgowym Boss’a i wskakuje do wody, następnie bijecie go atakami zasięgowymi aż do uśmiercenia. W sali są też “Harpuny” które po wystrzeleniu w Boss’a zdejmują z niego Buff’a, co powoduje, że zadajecie w niego zwiększone obrażenia. Należy jednak pamiętać, że znacząco Was one spowalniają, toteż najlepiej by posługiwały się nimi maksymalnie 2 osoby z party i by były to klasy dystansowe.

V Boss-Ancient Titan Musperosa

image

Ranga: LvL 50 * * *
HP: 320,000

†To Finałowy Boss ale jego mechanika jest bardzo prosta.†
Pozwólcie tankowi zbudować na Boss’ie aggro. Podobnie jak wcześniej niech zbije on 5% jego HP, wtedy zaatakujcie pełną siłą. Unikajcie świecących piłek, które Boss rozrzuca po sali. Jeśli Cię przyciągnie odskoczcie i kontynuujcie zadawanie obrażeń. Za każdym razem kiedy cast’uje “Musperosa’s Witness”, uciekajcie do rogów sali i podnoście tarcze, jeżeli użyjecie skill’a nim Boss skończy castować, wyżej nadmienioną umiejętność, odbijesz zamię w kamień, a przez kilka sekund Ty i Twoja drużyna będziecie mu zadawać zwiększone obrażenia. Możecie też trzymać się blisko członka drużyny z tarczą, wtedy również otrzymujecie buff’a od tarczy, po użyciu jej skill’a.

Dla tych, którzy nie do końca zrozumieli co miałem na myśli poniżej zamieszczam filmik z kompletnego run’a po tym Dungeon’ie.

To już koniec przygody z Grater Howling Abyss Na tą instancje gra powala wam wejść 3 razy w ciągu jednego dnia, chyba że wykupicie specjalne “Grinding Scrolle” od General Merchanta lub je scraf’cicie.

Z tego Dungeon’u leci:

  • Plate (pod melee DPS’a, moim zdaniem mierny ze względu na efekty)
  • Cloth (pod Magic DPS’a całkiem niezły)
  • Leather (pod łucznika chyba najbardziej warty uwagi Gear do zdobycia, jeśli chodzi o tą instancje)

Oprócz tego dropniecie tutaj:

  • Tarcze dla postaci stricte leczących
  • Scepter odnawiający mane, bardzo fajny na off-hand
  • Questa na Ring dla Healer’ów z ostatniego Boss’a
  • Łuk z pierwszego Bossa, po ulepszeniu fajna broń na start

Podsumowując, aktualnie ArcheAge oferuje nam więcej w przystępniejszej postaci. Szkoda nie skorzystać, zwłaszcza że serwer młody, ludzi mnogo, a potencjał do progresu jest nielada. Poniżej zamieszczam link do artykułu, o którym nadmieniłem we wstępie do tego postu. Dołącz do nas i penetruj wraz z nami Lochy :sunglasses: :smile:

https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata/107515

Ziarno już zasiane, czekamy na plony…

Czekamy na Ciebie! :wink: