Dziś pod lupę weźmiemy jedną z najbardziej złożonych instancji w świecie Erenor, o ile nie najbardziej. Samo KC było darzone respektem wśród graczy, za to jak wielki trud wkładało się w jego przejście, GKC budzi wręcz lęk! W tym artykule omówię mechaniki Boss’ów, Mob’ów oraz samej instancji.
Nim jednak przejdziemy do sedna, chciałem was zaprosić do mojej Ekipy, wraz z którą sukcesywnie progres-ujemy, oferowany przez ArcheAge conten’t PvE jak i PvP. Nabieramy wiatru w żagle i wypływamy na coraz to głębsze wody. Dołącz do nas i zasmakuj porcji dobrej zabawy, w jeszcze lepszym towarzystwie!
Link rekrutacyjny znajdziesz na dole tego artykułu
Kroloal Cradle znajduje się w Rookborne Basin, jest to frakcja Haranya. Jest dostępne trybie Geater, co oznacza że dostęp do niego mają tylko postacie z LvL’em doświadczenia 50 lub większym.
Sala nr I
Gdy wchodzisz do pierwszej Komnaty, Mob’y nie są szczególnie trudne. Skoncentruj się najpierw na Academy Apprentices, ponieważ wykonują magiczne obrażenia AoE z animacją podobną do “arcane missiles” z WoW’a. Uczniowie upuszczą worki, które można rzucić w gigantyczne grzyby znajdujące się w sali. Zniszczenie ich spowoduje otworzenie się ścieżki w lewo lub w prawo. Nie próbuj przechodzić przez ścianę ognia, powoduje natychmiastowe, śmiertelne obrażenia.
Tunel nr I
Przejdź przez tunele. Ogniste dysze nie wyrządzają dużych szkód, ale mogą być irytujące dla twojego uzdrowiciela, jeśli w nich stoisz.
Sala nr II
Nie ma nic wyjątkowego w tej komnacie. Możesz pominąć jedną lub dwie grupy, jeśli chcesz przejść do następnej sali szybciej lub zabić je, by zdobyć więcej łupów.
Sala III
Przed wejściem do komnaty z Boss’em, natkniesz się na Nightmare Walkera okrążającego obiekt. W momencie gdy zabijesz Nightmare Walkera, pokój wypełni jajami Carnivore. Będziesz miał około 60 sekund na zniszczenie wszystkich jaj. Ze wszystkich jaj, których nie uda Ci się zniszczyć wyklują się “Putrid Demon”(tzw. Grubasy).
Boss I: Karim the Undying
Podstawowe ataki tego bossa zadają obrażenia fizyczne, ale są też inne umiejętności i mechanizmy, na które trzeba uważać.
-
Shield Bash-stun’uje cel poprzez uderzenie tarczą.
-
Arcane Pillar-przywołuje słup mocy magicznej, zadający obrażenia magiczne (na ziemi pokazuje się okrąg, w którym zostanie umieszczony).
-
Karim’s Terrible Nightmare-atak frontalny zadający ogromne obrażenia. Przesuń się w bok lub odskocz by go uniknąć.
-
Summon Karim’s Axe-eteryczny topór Karima zostaje wezwany i atakuje przypadkowego członka drużyny. Po zabiciu topora, możesz go podnieść i użyć na jednym z członków drużyny by zdjąć z niego “nightmare”.
-
Terrible Nightmare-jeden członek drużyny zostanie losowo unieruchomiony i zyska debuff “Terrible Nightmare”. Efekt kończy się, gdy Topór Karima zostanie użyty na zdebuffowanym celu.
-
Karim’s Nightmare Creation-tworzy czerwone kółko na podłodze, spowalniając cele znajdujące się w okręgu. Po krótkim czasie miecze światła spadną, na każdego członka znajdującego się jeszcze w okręgu.
-
Karim’s Summon-przywołuje 2-3 Koszmarnych Wojowników, którzy wyrządzają umiarkowane obrażenia.
-
Karim’s Earth Storm-atak frontalny zadający bardzo duże obrażenia. Możesz go uniknąć odchodząc w bok lub odskakując, kiedy Boss go cast’uje.
-
Multi-Arcane Pillar-przywołuje kilka magicznych słupów dookoła pomieszczenia, odsuń się od magicznych kręgów, aby uniknąć obrażeń
Konfiguracja i mechanika walki
-
Tank: Walcz z Karim’em na jego kopcu. Kiti’ng szefa nie zadziała. Skoncentruj się na Boss’ie i pozwól, aby DPS’y obsługiwały wszelkie inne aktywności. Redoubt, Battle Focus i Invincibility pomogą w utrzymaniu stabilnego poziomu many Twojego healer’a.
-
DPS: Zachowaj manę na Add’y. Kite’uj Add’y po komnacie, aby uniknąć jak największej ilości obrażeń. Użyj topora na członków, którzy mają debuff “Terrible Nightmare”, i wywołaj swoje własne “Nightmare”. Unikaj stawania naprzeciwko Boss’a, jeśli to możliwe.
-
Uzdrowiciel: Utrzymuj swojego Tanka w dobrym zdrowiu, to pomoże ci, jeśli dostaniesz koszmarny debuff, ponieważ nie będziesz w stanie leczyć, dopóki się nie obudzisz. Po zabiciu Add’ów zbierz swoich DPS’ów, wtedy użyj heal’i obszarowych, aby zaoszczędzić manę. Unikaj stawania naprzeciw Karima.
Karim może wydawać się naprawdę trudnym Boss’em, dopóki nie zrozumiesz jego mechanik. Ma wiele różnych umiejętności, a kluczem do zwycięstwa jest zrozumienie, co robią.
Boss II: Sprigg, Master Tinkerer
Dwie mechaniki, na które należy uważać to:
- magiczny atak łańcuchowy
- przyzwanie gigantycznych zabawek, które eksplodują po upływie czasu
†Ostrzeżenie: ten Boss ma wiele Add’ów, a priorytet będzie stanowiło ich wyeliminowanie†
Śmiertelne: Chaining Magic Orb - W regularnych odstępach czasu boss zaznacza cel, wskazany przez migającą strzałę nad jego głową. Następnie rzuci na niego świecącą piłkę, która po trafieniu będzie odbijała się w kierunku innego członka drużyny. Pierwsze trafienie rani, ale można je przeżyć, cios kierowany po odbiciu jest tym, na którym należy skupić swoją uwagę. Zadaje on śmiertelne obrażenia, toteż cała drużyna będzie chciała być oddalona od siebie, a kiedy cel zostanie zaznaczony, da im to więcej czasu na odskoczenie od miejsca uderzenia. Jeśli trzymacie odległość między sobą, kuli da się łatwo uniknąć, ponieważ po odbiciu staje się pociskiem o powolnym ruchu w linii prostej.
†Uwaga: Boss będzie czasami przyciągał wszystkich członków party do siebie i od razu rzucał “ChainingMagic Orb’a”. Rozdziel się tak szybko, jak to możliwe i unikaj “odbitej kuli”, jak zwykle.†
Śmiertelne: Bomb Toy Countdown - kilka razy podczas walki pojawi się duża zabawka. Najważniejsze wtedy staję się, wyeliminowanie jej tak szybko jak to tylko możliwe Jeśli pozwala się jej żyć wystarczająco długo, eksploduje, zadając ogromne obrażenia każdemu z członków drużyny.
Oprócz tych dwóch boss używa wielu ataków AoE. Unikaj wszystkich błyszczących rzeczy by przeżyć, utrzymuj Boss’a skupionego na Tank’u i każ DPS’om zabijać Add’y, gdy się pojawiają.
Boss III: Siranus the Soulstealer
Podobnie jak dwa pierwsze, ten boss również ma mechaniki, które powodują praktycznie natychmiastowe śmiertelne obrażenia, jeśli nie będzie właściwie obsługiwany. Ponadto dysponuje pokaźnymi obrażeniami AOE, których można uniknąć. Posiada również mechanikę niewrażliwości, która wymaga od Ciebie, abyś zwracał uwagę na kształt sufitu.
Śmiertelne: Ring of Fire - losowi członkowie drużyny zostaną zaklęci, spowolni ich to oraz ogłuszy po kilku sekundach. Kiedy będą ogłuszeni, ogień pojawi się wokół nich. Kiedy to nastąpi, NIE RUSZAJ SIĘ, dopóki ogień nie zgaśnie, a sprzymierzeńcy będą musieli uważać, aby nie wpaść w płomienie. Dotykanie ognia powoduje nałożenie się obrażeń zadawanych w czasie, których nie można wyeliminować, a one zabijają w kilka sekund, niezależnie od tego, ile masz HP. Klątwa wyznacza cel strzałą nad głową, więc za każdym razem, gdy widzisz ją nad Sobą, trzymaj się z dala od innych i przestań się ruszać, a wszystko będzie dobrze.
BOSS IMMUNITY: Enraged - po pewnym czasie boss będzie pokryty na czerwono, będzie otrzymywał znacznie mniejsze obrażenia i zadawać będzie zwiększone. Aby temu przeciwdziałać, poszukaj materiałów wybuchowych leżących na ziemi. Są one używane do wysadzania stalaktytów na suficie jaskini, które spadają i ogłuszają Boss’a, by wybić go z trybu wściekłości. Boss musi zostać zwabiony do materiałów wybuchowych (i pod stalaktyty), aby to zadziałało.
Pozostałe umiejętności Boss’a zadają przeciętne obrażenia. Najniebezpieczniejszy jest atak ognistego, szarżującego ładunku, zadający duże obrażenia obszarowe. Jeśli Tank trzyma aggro, umiejętność trafi w niego, a wszyscy inni mogą jej uniknąć, nie stojąc przed bossem.
Finałowy Boss: Arkanis the Destroyer
Przede wszystkim jest to walka na arenie, na której cały czas czyhają na Ciebie obszarowe obrażenia,arena na której Ty próbujesz przetrwać! Ciała spadną z sufitu, aby zadać obrażenia, ogień wydobywa się z dołu (i od bossa), a pomieszczenie wypełni się lawą. Wiedza o tym gdzie stanąć, będzie kluczem do sukcesu (i przetrwania).
-
Falling Corpses - Po prostu staraj się ich unikać najlepiej jak potrafisz.
-
Fire from Below - Arena to okrąg podzielony na cztery ćwiartki. Wypełnia ją ogień, po jednym kwadrancie, co oznacza, że aby uniknąć ognia, należy zwrócić uwagę na to, który z nich się świeci, i być gotowym do szybkiego przejścia do innej sekcji. Arena nigdy nie jest całkowicie pochłonięta ogniem, więc zwrócenie na to uwagi, pozwoli uniknąć dużej ilości obrażeń i pozwoli Twojemu healer’owi skupić się na Tank’u.
-
Podłoga to dosłownie Lawa - Ognisty Elemental odrodzi się na środku areny i przyciągnie wszystkich do siebie. Zignoruj Żywiołaka i dotrzyj do krawędzi areny tak szybko jak to możliwe, ponieważ lawa znajdująca się pod areną, wzniesie się i wypełni jej środek. Pozostań na zewnętrznych półkach, aż lawa opadnie. Podczas tej sekcji trudno będzie uniknąć AoE od bossa, więc postaraj się, aby wszyscy udali się na tę samą stronę pokoju, aby pozostać w zasięgu Twojego uzdrowiciela.
Jeżeli nie wszystkie informacje zawarte w artykule są dla Ciebie jasne, poniżej umieszczam filmik, w którym możesz zobaczyć jak to wygląda “od podszewki”. Co prawda jest to film ze zwykłego KC jednak mechaniki nie różnią się od tych z trybu Greater:
Jeżeli zauważyłeś jakieś błędy to daj mi znać w komentarzu, bądź w wiadomości prywatnej. Zależy mi by te artykuły stanowiły źródło rzetelnej wiedzy dla nowych i powracających graczy.
Jak każdy Greater Dungeon, tak i ten, pozwala nam zdobyć unikalny, endgame’owy ekwipunek. Przejście go jest znakomitym sprawdzianem umiejętności i zgrania, dla Twojej grupy. Niejedni wyjadacze już polegli w korytarzach Kroloal Cradle…
Już niedługo i nasz grupa wyruszy w poszukiwaniu łupów, do tych okrytych złą sławą lochów. Wspomóż nas, pokonajmy razem Arkaniste i cieszmy się wspólnie triumfem! Poniżej widzisz link do artykułu, o którym wspomniałem wcześniej
https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata/107515
Ostatnia salwa uderza w kadłub, pora na abordaż…
Czekamy na Ciebie!