W naszym ukochanym gatunku MMORPG istnieje wiele mechanik, które powtarzają się często ze względu na ich popularność i sprawdzenie się w przeszłości. Niemniej jednak, niektóre z tych mechanik mogą być uważane za przestarzałe lub mogą ograniczać potencjał tworzenia bardziej innowacyjnych i angażujących doświadczeń dla graczy. Oto kilka moich przykładów często występujących mechanik, które mogłyby zostać zmienione:
-
Punktowe zdobywanie doświadczenia i poziomy postaci: Mechanika ta jest powszechnie stosowana, ale może prowadzić do grindu i powtarzalności. Lepszym podejściem mogłoby być wprowadzenie bardziej elastycznych systemów rozwoju postaci, które premiują różnorodność aktywności, umożliwiają personalizację stylu gry i nagradzają osiągnięcia.
-
Zadania typu “fetch” i “kill”: Wielu graczy narzeka na nudne i monotonne zadania polegające na zabijaniu określonej liczby potworów lub przynoszeniu określonych przedmiotów. Lepszym podejściem mogłoby być wprowadzenie bardziej rozbudowanych narracji, interakcji z postaciami NPC oraz zadań, które wymagają kreatywności i myślenia strategicznego.
-
Brak dynamicznych reakcji na wybory gracza : Wiele gier MMORPG ma liniowe fabuły i ograniczone reakcje na wybory gracza. Tworzenie bardziej gałęziowych narracji i systemów, które reagują na decyzje gracza, może zwiększyć zaangażowanie i oddziaływanie na świat gry.
-
Stagnacja światów i treści: Wiele starszych MMORPG ma stałe, niezmienne światy, co może prowadzić do wrażenia stagnacji i braku nowości. Dynamiczne i zmieniające się światy, cykliczne wydarzenia i aktualizacje treści mogą utrzymać graczami zaangażowanymi na dłuższą metę.
-
Ograniczone interakcje z otoczeniem : Wiele światów MMORPG jest pięknie zaprojektowanych, ale interakcje z nimi często są ograniczone. Rozszerzenie interakcji z otoczeniem, np. poprzez zdolność manipulowania środowiskiem lub wpływanie na świat, może wprowadzić nowe elementy do rozgrywki.
-
Jednostajne progresje postaci: Często postacie w grach MMORPG rozwijają się w podobny sposób, co może prowadzić do braku różnorodności w stylach gry. Eksperymentowanie z nietypowymi progresjami postaci, które zachęcają do tworzenia unikalnych buildów, może przynieść świeżość i ciekawość.
-
Nadmiar sztucznej trudności : Wiele gier próbuje tworzyć trudność poprzez zwiększenie ilości punktów życia przeciwników lub zmniejszenie obrażeń gracza. Lepszym podejściem jest tworzenie trudności poprzez ciekawe mechaniki walki, które wymagają strategii i skoordynowanej pracy zespołowej.
-
Brak angażujących działań poza walką : Większość aktywności w MMORPG skupia się na walce. Warto wprowadzić bardziej zróżnicowane zajęcia, takie jak eksploracja, zagadki logiczne, minigry i inne, które pozwolą graczom czerpać przyjemność z różnych aspektów rozgrywki.
Jakie wy mechaniki zaobserwowaliście, które się notorycznie powtarzają, a chętnie byście je zmienili?