Cześć wszystkim mam na imię Mateusz jestem uczniem technikum i uczestnikiem drugiego etapu olimpiady cyfrowej. Po przejściu do drugiego etapu dostaliśmy zadanie zaplanować zbiórkę pieniężną na wybrany przez nas cel. Postanowiłem zorganizować zbiórkę na grę z gatunku MMO.
Tu pojawia się moja prośba. Proszę was o opisanie waszej idealnej gry MMO. Podajcie i uzasadnijcie elementy które musiała by posiadać taka gra byście mogli ją wesprzeć w zbiórce crowdfunding’owej. Możecie również opisać klimat w jakiej gra miała by być utrzymana, model płatności, model walki wszystko to co bierzecie pod uwagę przy wyborze gry MMO.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Proszę o pomoc! Wasza idealna gra mmo!
- b2p + item shop tylko z itemami kosmetycznymi
- open world - ja bym chcial mmo gdzie mapa nie jest płaska ale to planeta ktora się obkręca np jak w google earth xD - ale oczami wyobrazni wygladasuper.
- otoczneie ktore się niszczy izadaje dmg jak nie uwazamy , np rzucasz skila i scinasz drzewo , ono Cie przygniata lub wywala i zadajedmg jak nie zrobisz uniku.
- system craftingu - zbieranie surowców ale nie typu 200 drewna tylko np : jest legenda o takim i takim kwiecie dzieki któremu można by zrobić miecz niepowtarzalny ale rosnie on tylko tego i tego dnia w np mroźnychwarunkach i np wedlug daty w grze idziesz scinac taki kwiatek który musisz odnalezc - wtedy wiecej zabawy z takimi sprawami
- pływanie , statki , nurkowanie , podwodny swiat i bosy , zamki oblezenia , siege.
- Fajnieby bylo jak bygildie mogly otwierac biznes albo zgarniały podatki z danego terytorium
To tyle
W wielkim skrócie - Sword Art Online lub project Alicization. To są moje wymarzone mmo
Moją idealna gra to taka, w której rynek jest pozbawiony hiperinflacji, jak ma to miejsce w chyba każdej grze, która istnieje.
Mówiąc krótko, złota ma być mało. Gracz ma ciężko pracować na wszystko. Towary wyprodukowane mają być wartościowe. Drop gotowych itemów z mobów powinien być bardzo rzadki, a te itemy nie powinny być mocniejsze od tych, które gracze zdobywają w inny sposób. Rynek ma być dynamiczny, waluta wartościowa.
Mówiąc to mam na myśli MuOnline na low rate exp priwach za czasów świetoności tej gry. Tam rynek kształtowali gracze. Mimo iż gold nie znaczył nic, to gracze sami zamienili walutę, na wartościowe kamienie do ulepszeń - Chaosy, Soule i Blessy, które rzadko dropiły z mobów i za które można było kupować przedmioty od innych graczy.
Druga sprawa.
Brak dungeon findera. Z ludźmi się rozmawia. Nawet proste “lf2”, albo “inv pls” było lepsze niż dołączenie do milczącego party dzięki automatowi. Teraz nikt już z nikim nie rozmawia.
Trzy.
Gra ma nie być single player, jak np. TESO. MMO to MMO!
Cztery.
Mnóstwo zróżnicowanych klas postaci i możliwość grania tylko jedną. Multikonta mają się nie opłacać. Jak ktoś jest magiem, to poprzez mnóstwo godzin grania ma być dobry w tym co robi. A za jeszcze więcej godzin, ma być mistrzem.
Klasy powinny zawierać w sobie, klasę: tank, off-tank, melee dps, ranged dps, mag od kontroli tłumów i/lub AoE, buffero-healer i prawdziwy healer, który jednak wymagałby stałej obecności buffera w party.
Pięć.
Model płatności obojętne jaki byle nie p2w, bo to kpina jest. Najuczciwszy jest b2p z ewentualnym sklepem z kosmetykami. Chociaż idealny to jest bez sklepu.
Sześć.
Świat powinien być standardowym fantasy (magia, rycerze, zamki itp.), z racji tego, że taki świat przyciąga najwięcej graczy. Osobiście wolałbym klimaty Sci-FI, ale wiem, że byłaby to gra bardzo niszowa, więc daleka od ideału, niestety.
Siedem.
Wbijanie levela ma trwać długo, nie musi to być grindownik, ale nie może być tak, że lokacje do wbijania poziomów od 1-70 są puste, bo za miesiąc każdy już ma maxa.
W idealnym MMO chodzi o to, żeby z każdą godziną stawać się coraz potężniejszym.
Casuali mam w dupie. Sam byłbym teraz casualem, bo im człowiek starszy tym mniej czasu na granie, ale nie oczekiwałbym od gry tego, żeby mi ułatwiała życia i żebym mógł się równać z ludźmi, którzy spędzają w niej po 8+ godzin dziennie.
Jak ktoś to przeczytał, to szacun
W skrócie to podoba misie system w Archeage.
Robisz klasę jaka ci się podoba.
Masz możliwości zabawy statkami na morzu, oraz expienia na lądzie.
Możesz być crafterem, wojownikiem albo oboma na raz,
Nie ma ograniczeń.
Nie zepsuć tylko rozgrywkii item shopem i jest bajka
Popieram +++. Tylko dorzuciłbym do AA wymagające raidy i kilka dungów, z jakimiś sensownymi nagrodami. Nieco lepsza grafikę, bo się już trochę zestarzała. Oto moje perfect MMO.
pisanie o idealnym MMO to książka by była ale i tak najważniejsze są względy finansowe. Gra musi się z czegoś utrzymać bo serwery nie są darmowe.
Najlepszy wariant to b2p + is z kosmetykami ale jeśli to nie wystarczy to zamiast dodawać przedmioty p2w lepiej przejść na system p2p (pay to play) taki jak w Chinach czyli płatność za każdą godzinę gry, cena w zależności od potrzeb. System gdzie płace za cały miesiąc a nie mam czasu grać odpada.
Dobry system walki z botami i gold sellerami, exploitami. Należy stworzyć twarde reguły i system do wykrywania nadużyć. Najlepiej aby były konkretne kary czyli ban konta na stałe + ban e-mail dowiązanego etc. I żadnych wykupów jak to ma miejsce w niektórych grach - gracz dostaje perm bana ale jak kupi XXX płatnej monety na innym koncie to mu bana zdejmują.
Gra z otwartym światem + instancje.
Najlepiej aby zrobić system który np. stale napuszcza na terytorium graczy moby a oni muszą się bronić. Walka obronna co 2 tygodnie. remis = brak zmian w terytiorium; gracze przegrywają = zmniejszenie terytorium graczy (w tym dostępności instancji); wygrana graczy = zwiększenie terytorium (w tym dodane nowe instancje). System powinien zmusić do większej kooperacji graczy jeśli poziom trudności się dobrze zbalansuje.
Święta trójca i brak klas all_in_one.
Grafika 3D i możliwość dowolnej rotacji kamerą - część gier ogranicza ruchy kamerą co wkurza czasem.
Żadnych gender i age- locków (np. jak w black desert - najgorsze tworzenie postaci jakie spotkałem ze względu na blokady). np. chce być młodym harrym potterem to mam mieć taką możliwość a nie że mag to tylko stara babka czy coś.
Ważne zmiany w grze powinny być omawiane w postaci ankiet z graczami przed wprowadzeniem ważnych zmian. Aby głos graczy się liczył a nie developer miał wszystko w d…
Współczesna grafika i dobra optymalizacja. Gra nie powinna się ciąć na sprzęcie typu gtx970 wzwyż. Wiadomo z czasem wymagania wzrosną ale lepiej nie zaczynać od wymagań typu gtx1080 ti aby grać na max detalach.
i można by pisac i pisać dalej…
Ja tylko napiszę że chciałbym MMO bez klas postaci i z ogromną ilością umiejętności do rozwijania (coś ala Skyrim).
Zabawne, że to co dla mnie jest koszmarem, dla kogoś innego jest wymarzoną grą
Coś ala “Divinity: Original Sin” ale MMO
Widze mamy podobny gust chociaż nwm może starszej daty też jesteś pamiętam jak metin startował czy shaya itp i ile siedziałeś w grze tyle byłeś do przodu a teraz troche bez sensu gry wychodzą dojdź do end gamu czytaj. max level all Questy w max 3 tygodnie a potem loguj się na 2h dziennie zrób daily czy jakiegoś danga/raida 2-3h i to wszystko xD
- p2p(abonament)
- Fantasy/steampunk
- System klas rozwiązany podobnie jak w FF XIV
- Duży nacisk na crafting i ekonomie
- Najlepiej by była kreskówkowa grafika ala Warcraft bo przy realistycznej gra szybko się starzeje.
tiaaa idealna czy GRYWALNA oto pytanie…
wszyscy mówicie, że takk długo żeby level wbijać i b2p, griiind…a potem nikt w to nie gra max 20 k osób (nie, to nie jest dużo)
- Średni casual
- Szybki combat jak w tera online, nie, że jedno uderzenie trwa 2 sekundy to dużo za długo, żadnych skillów których wideo tra ponad 2-3 sekundy…masakra i szkoda programowania-skill-damage i tyle- kolorek dobrać ew. max efekt na skill to 0,5-1 s!
3.Możliwość rozdawania statystyk razem z guzikiem żeby dało recommended - paski życia, bez tego nie ma szans, lalkami to się dziewczynki w vinidictus bawią
- Zagraj w c9 i tera co do combatu i dynamiki gra praktycznie idealna
- fajnie by było jakby giera była izometryczna z ładną grafiką
- ta ludzie niektórzy lubią crafting itp…ale potem nagle jakoś nikomu nie chce się tego nie chce robić, albo tyle, to kosztuje , że odechciewa sie grać
- najlepszy jest taki otwarty swiat jak w tera
- BALANS obrażeń i obrony, dzisiejsze mmo jest takie , ze nagle gierka robi sie tak trudna, że nie da się grać i nie wiadomo o co chodzi
- Żadne j…b2p…możesz dać paczki założycielskie które coś tam dadzą …owszem, są idioci w liczbie 30 milionów którzy ostatnio zafundowali mmo które będzie b2p z abonamentem ale skończy jak bless albo max 2-3 lata i papa, gierka którą tworzy Polska nieznana firma g…zarobi a nie b2p…sorry taka prawda
Mój ideał to mmo w klimacie dark fantasy. Może Berserk(manga) Mmo. Świat tam opisany przez Kentaro Miure aż prosi się o dobrą grę rpg z otwartym światem, a co dopiero mmo. Jest mrocznie,brutalnie, religie,sekty i duże miecze Jedyny mankament by był taki ,że gra musiała by być w kategorii 18+
Guild wars 2 + statki z Allods(mogą tylko pływać, ale sposób walki statkami i sterowanie by zostało) + dobry housing chociażby jak w Runes of Magic (dom, meble, pokojówki, stojaki na zbroje etc)
szacun dla mnie
a na poważnie- mam podobne podejście i sentyment do tego, jak gry mmo wyglądały kiedyś, zwłaszcza pod kątem interakcji z innymi graczami
Perfect World miał wiele z tych systemów Oprócz otoczenia, które niszczy się i no item shop był.
- PK z lootem poza miastami
- Zdecydowanie klasyczne fantasy ze smokami, czarodziejami, elfami i innymi charakterystycznymi rzeczami dla tego gatunku
- System walki jak w Monster Hunterach, Dragon’s Dogma czy Dark Soulsach
- Rajdy na 40 osób z czego te topowe by wymagały 2x40, gdzie dwie drużyny by co jakiś czas się przeplatały i walczyły między sobą, a ci co przetrwają do bossa muszą współpracować
- Umiarkowany grind (coś jak na privach medium w Metinie)
- Święta trójca z podkategoriami np.:
- support (healer, buffer, debuffer)
- dps (melee, ranged, mag)
- tank (wojownik, paladyn, jakiś szaman czy coś)
- Loot z moba zależy od tego jak go pokonamy (np. jak podczas walki odetniemy mu ogon to tylko wtedy można go zlootować)
- Wojny o terytoria, twierdze czy inne miejsca, które by generowały przychód między gildiami
- Trenowanie ze skillbooków
- Rozwój postaci taki w RuneScape, ale ze specjalizacjami (czyli powtarzając czynność rozwijasz daną umiejętność, ale jeśli maksymalny poziom jest dajmy na to 100, to bez specjalizacji możesz rozwinąć to tylko do 60 np. jeśli jesteś kowalem, to kowalstwo rozwiniesz do 100, ale gotowanie tylko do 60)
- Poziom trudności wymusi granie w party (to jest MMO, a nie kolejny SP, gdzie z odpowiednim eq wysolujesz wszystko)
Przede wszystkim gra sci-fi, ekonomia tworzona przez graczy, czyli walute trzeba zdobyć, i to ciężko, i nie można kupic nic od npc a jedynie od innych graczy którzy cos wycrafcą albo wydropią. gra z open pvp, open world, mocno stawiająca na wspóprace klanową, coś jak eve połączone z destiny żeby działo się na dwóch płaszczyznach np. W statkach i na planetach, b2p z kosmetycznym item shopem + plus jakaś miesięczna subskrypcja na szybszy eksp i craftbag jak w eso
Ja bym dał pk+loot w mieście i system w którym możesz trafić do więzienia, jak Cię strażnicy dorwą albo inni gracze, zabijesz jesteś mordercą no chyba, że nikt by Cię nie zobaczył taki assasin , ninja z metina