Recenzja Dragon's Prophet niedocenionego MMO

Chciał bym przedstawić wam grę Dragon's Prophet (DP). W sumie od wydania OBT bardzo dużo się zmieniło i gra zasługuje na kolejna recke. Żeby nie było fanbojem nie jestem i na sam koniec zostawię minusy gry.

logo_big.png
I Czym jest DP ?

Dragon's Prophet to mmorpg z systemem non-target osadzony w świecie fantasy. Mamy tu do dyspozycji 4 klasy, które charakteryzuje nasz specyficzny build i "masteries". W grze ważnym aspektem są smoki, których mamy naprawdę duży wybór. Gady te służą nam jako wierzchowce i combat pety, oraz dzielą się na wiele gatunków i "klas". W grze miłym akcentem są dubbingowane cutscenki, co w przypadku produkcji F2P zasługuje na pochwałę. Co do Item shopa jest genialnie zbalansowany, a twórcy obdarowują nas Daily Login Rewardami (itemy z isu).

Walka w grze jest, jak już wspomniałem, w systemie non target. Jest to specyficzny system, który pozwala na atak bez "markowania" przeciwnika. W wielu grach, występuje tzn skill lock, czyli gdy ktoś namierzy nas skillem zawsze nim trafi. W DP taki system walki praktycznie nie występuje! Jedyne skille z "lock'iem" to dashe i w zasadzie to wszystko. W samej walce mamy przyjemny combo system, nie jest jakoś mocno rozbudowany, ale i tak urozmaica potyczki.

Graficznie... Graficznie na pierwszy rzut oka gra jest przeciętna . ALE... ale gdy zwrócimy uwagę na szczegóły dostrzeżemy, że tekstury i modele są dobrze i szczegółowo wykonane. Kolory nie rażą w oczy, a lokacje są wykonane bardzo pomysłowo i ciekawie. Efekty w grze są ładne, ale nie przekombinowane, co nie męczy oczu podczas walki. Interface w grze jest prosty i wygodny. Nie ma w nim napchane bóg wie czego, jest przejrzysty i intuicyjny. Co do samej muzyki w grze. Muzyka jest przyjemna, nadaje klimatu, a w dungeonach zachęca do walki. Ładnie wpasowana w lokacje, podkreśla klimat każdej z nich. Ścieżka dźwiękowa nie wydaje się prosta i oklepana jak w innych Azjatyckich produkcjach. Jedyny minus muzyki to to, że czasami się nie zapętla. Przemieszczanie się po mapie oparte jest przede wszystkim na smokach, ale i podróż do oddzielnej area'y nie jest specjalnie uciążliwa. Można dostać się tam statkiem powietrznym, lub pociągiem, i nie mówię tu o tym, że wsiadamy do oddzielnej instancji „pociąg” i nagle pojawiamy się w innym miejscu. Na nasz środek transportu musimy czekać na peronach i stacjach po czym wsiadamy i czekamy, aż dotrze do celu..Mapa w grze jest dobrze zrobiona, lokacje prawidłowo rozmieszczone i podpisane, wiec nawet początkujący treser smoków nie będzie miał problemów. Dragon's Prophet to pozycją zasługująca na szansę, bo jako gra F2P jest bardzo dobrze wykonana i wciąga jak diabli. Jako, że nie wszystko zawsze jest cudowne, to piętą achillesową w tym przypadku jest niewątpliwie optymalizacja. Ciągle łatana, ale niestety dalej słaba.

A o to mały trailer (dla mnie prześmieszny ;p na podsumowanie dałem jeszcze jeden warty uwagi) https://www.youtube.com/watch?v=ufE4seAoFrM


II Smoki ? Co ? jak ? i gdzie ?

Jak wspomniałem wyżej, mamy wielki wybór smoków, jest ich ponad 300. Łapanie tych groźnych bestii wymaga nie lada odwagi i skilla. Kiedy w trakcie wykonywania misji natrafimy na interesującego nas gada, wystarczy że trochę zmęczymy go atakami, a wtenczas możemy go próbować pojmać. W momencie gdy postać znajduje się już na smoczym grzbiecie wykonujemy mini gierkę i sterujemy lejcami.
Circuit010.jpg
Po ostatnich patchach doszła możliwość ewoluowania naszych pupili co znacznie poprawiło możliwości zabawy. Posiadają różną szybkość ruchu np glider ma 175% Running Speed a taki Skytouched (nazywany przez graczy jako ptak albo kurczak) ma już 160%.

#Podział smoków na Rodziny/Gatunki;

I Powietrzne
-Skytouched- 2 skrzydkla 2 nogi pokryte łuską albo pierzem (zwany kurczakiem albo ptakiem)
-Windrider- tzn Glidery nie mogą latać, ale szybują.
-Fabled Ancient - legendarne smoki (Ich respawn jest potworny 1 smok respi się co 3-4 dni i krąży po lokacjach ciężko je zdobyć)
-Ironhide - mój ulubiony gatunek, każdy z tych smoków to rarytas, bo jest ich mało wyglądają jak czołgi ;p
-Assault- podobnie jak legendy są czworo nożne, ale maja cechę Skytouched i są pokryte pierzem.
-Hydry- dwugłowe smoki.
-Eastern- smoki węże wyciągnięte z Azjatyckich klimatów.

II Lądowe
-Stalwart- Tanki wielkie mamuto-podobne smoki.
-Swiftfoot- raptory.
-Paragon- smoki hm.. gady ? Wyglądają jak jaszczury posiadają charakterystyczne wielkie łapy.
-Mythical- Jednorożce i konio-podobne smoki.
-Razorspine - Podobne do Paragon'ów, ale nie maja tak jak Paragon'y charakterystycznych wielkich łap z przodu.


(miałem fajne screeny dla każdego z gatunków ale za duża rozdziałka i za dużo ich musiał bym wkleić więc jest jeden ogólny)


III Wodne
-Aqua - krokodylo-podobne smoki,
-Eastern- wymienione wcześniej węże,

#Klasa. Tutaj smoki dzielą się na "świętą trójce"
- Tank
- Support
- DPS

Nasze urocze gady maja szeroki wachlarz skilli, które są różnie używane. Są skille Aktywne, dla gracza od smoka (dragons soul skill) dające nam buffy i różne ataki. Umiejętności passive, takie jak zwiększanie zdobytych przez smoka surowców, czy naszych statów w walce. Skille SMOCZE PvE, są to skille wykorzystywane przez smoka, gdy jest naszym battle petem. No i najciekawsze skille mounted combat. Tych używamy gdy jedziemy na smoku i dzielą się na skille PvP i PvE. Jednej grupy (PvP) możemy używać tylko podczas wojen na sky island, zaś drugiej (PvE) wszędzie. Skille możemy ulepszać specjalnym expem zdobytym podczas walki na smoku, oraz dodawać addony. Addony dają nam specjalny efekt podczas użycia skilla (nie wizualny). Addon do healing wind daje nam wzmocnienie heala i stopniowy regen i dzięki niemu następny skill będzie miał większy atak (na przykład).

III Dobra są smoki ale po co ?

Smoki to nie ozdoba w przypadku innych gier mmo gdzie robią głównie za mounta. Można wykorzystać je na wiele sposobów.

1 Mount (tego tłumaczyć chyba nie muszę?)
2 Dragon Arena. Niedawno dodana opcja. Polega to na dosłownej kopii walki z serii gier Pokemom. Bardzo ciekawa opcja dająca nagrody i pomagająca zapełnić challange competendium.
3 Dragon Lair. Daje wiele możliwości np.:
-Trenujemy i podbijamy skille dla smoka.
-Wysyłamy go stąd na treningi, gdzie uczy się skilli od innych smoków.
-Dragon Procces gdzie nasz pupil wędruje w poszukiwaniu różnych dóbr (matsy +smocze flety).
-Smocze Flety. Jest to specjalny item do przywoływania randomowego smoka w dragon sanctuary (objaśnienie niżej).
-Dragon Academy gdzie poświęcamy smoka dla różnych nagród i specjalnego itema do zwiększanie smoczego lvl capa (na start max to 25 lvl).
4 Compendium. Standard, mamy tu typowy pokedex. Trzeba złapać smoka by o nim mieć info, a jak złapiemy ich podaną ilość dostaniemy nagrodę, w postaci Dragon Rune's którymi odblokowuję się specjalne addony do smoczych skilli, czy ewoluuje smok Link
5 Smoki można wykorzystać do PvE i PvP. Specjalne Sky Island's dają nam spora zabawę(PvP). Oraz PvE czyli wszędzie indziej niż wymieniony latające wyspy ;p Skille smoków można podnosić wraz z zdobytymi specjalnymi punktami EXP'a.

IV Były smoki ale co z nami ?

Smoki smokami, ale gracz nie schodzi na drugi plan. Mamy tu świetny system non target. System działa naprawdę bardzo płynnie i daje pełna kontrole w walce, pozwala na to Chain Skill System.
Do tego dochodzą inne opcje które zaraz wymienię.

1 Unikalne dla każdej klasy drzewo talentów tzn masteries (planowany jest remap w nowym patchu).
2 System Enchant'u. Jest całkowicie darmowy i prosty w obyciu Po mimo tego że nasz gear dzieli się na jakieś 9 rare tier'ów (Niestety nie są możliwe wszystkie do zdobycia ponieważ mamy lvl cap 94 a są zapowiedzi 130+).
3 Dodano nowe raidy + co patche (które są naaaaaprawdę często dostajemy nowe raidy i lokacje)
https://www.youtube.com/watch?v=CoK09lQVNT0
4 Crafting. Jest przejrzysty i przyjemny. Od broni i zbroi do mebli i potion'ów.
Dragon Sanctuary. Po wbiciu 100 Guild Pts możemy wejść do sanktuarium, gdzie używamy wyżej wymienionych smoczych fletów, by przyzwać jednego ze smoków/bossów, z którym stoczymy pojedynek.
5 Gildie. Dają nam możliwość wejścia do Dragon Sanctuary i różne passive. Oraz wstąpienie i zabawę w Frontier'ze.
6 Dragon Sanctuary. Po wbiciu 100 Guild Pts możemy wejść do sanktuarium, gdzie używamy wyżej wymienionych smoczych fletów, by przyzwać jednego ze smoków/bossów z którym stoczymy pojedynek. Jaki tego sens? A taki, że z takiego 'fleta' może nam się trafić Ancient Dragon którego spotkać normalnie to super rarytas.
7 Housing. Tutaj możemy wykupić sobie ziemie, albo sekretny apartament (w instancji tylko dla nas).
8 System Achivement'ów z fajnymi nagrodami jak pety zbierające loot i tytułu które zwiekszają nam staty.
9 Column of the Prophet (niżej wymienię co to jest).

V Frontier System

System okupacji i obrony latających wysp (coś jak territory war)
Tutaj mam znikoma wiedzę, wiem tylko tyle, że przypomina to BG z Tery. Podbijamy zamek broniony przez gildie i kupionych wcześniej smoczych strażników. Wiem jeszcze, że cały system dzieli się na 3 etapy i 3 jest dostęp do tworzenia domków na okupowanej wyspie. Etap pierwszy Citadel polega na obronie i ataku wysp. Drugi etap to Highlord, w którym możemy zażądać wygrana wyspą. I Ostatni jak powiedziałem Housing. Cała ta zabawa wygląda świetnie, jest cały czas rozwijana i ulepszana.
https://www.youtube.com/watch?v=BUs1rxiulm8

VI Colum of the Prophet

CotP to nowy miły dodatek do gry. Jest to Wielopoziomowy dungeon (przypominający trochę wierze 100lvl'ową z Sword Art Online) w którym zmierzymy się z wieloma wyzwaniami. CotP jest dungeonem dostepnym dla każdego bo skaluje się z naszym LvL, co jest genialne ponieważ nikt nie musi lecieć z językiem na brodzie do capa żeby bawić się w takie rzeczy. Kolumna daje nam wiele nagród i specjalna walutę, za która można kupić u NPCa w środku np pomocnika, Healera który ma własne HP i biega obok pomagając nam. Miłe jest to że nasz progres się zapisuje i jest resetowany (chyba) raz w tygodniu, rezygnując np na poziomie 14 możemy do niego wrócić.
Co do samych nagród tu tez jest ciekawy system. Nasza walka jest poddawana ocenie, która dzieli się na "strategie" i "party challange stage" . Lepsze nagrody dostaniemy unikając podniesienia oceny strategi.

VII Podsumowanie

Tutaj macie małą wizualizacje tego o czym pisałem https://www.youtube.com/watch?v=j7MKwPdwhiM
Gra naprawdę zasługuje na sprawdzenie. Twórcy bardzo się starają o to by ludzie wrócili, dobrym dowodem są naprawdę częste patche. Masa eventów pomaga w rozgrywce, a jeżeli komuś przeszkadza grafika zawsze możemy użyć sweetFX. Ja lecę na tym programie i naprawdę wrażenia z gry są o wiele lepsze (poprawiłem saturacje kolorów FXAA i ostrość obrazu, dzięki czemu wygląda super oczywiście „stockowe” ustawienia bez SweetFX też są dobre)

Przejdźmy do plusów i minusów
Plusy;
+Płynny przyjemny dynamiczny system walki.
+Smoki :D i ich używanie.
+Enchant nie wymagający portfela.
+Masa itemów do zbierania i housing.
+do end game'u możemy śmiało solować grę (dungi są w trybach solo/squad/hard itp).
+grafika może być albo mogła by być lepsza.
Reszta plusów to wspomniane wcześniej Features'y.

Minusy...
-Optymalizacja jeżeli gramy na przeciętnym/słabym PC to nie pogramy na high detalach.
-Populacja na low lvl jest słaba, ale „jest”.
-Bugi... gra ma ich sporo (tak słyszałem ale do 50 lvl wpadłem może tylko 2 razy pod tekstury pociągu nic więcej ;p).
-Grafika mogła by być lepsza, ale z w sumie zła też nie jest.
-Solo style. Jeżeli jesteśmy graczami party to możemy unikać opcji SOLO dostając lepsze nagrody.

Miło z twojej strony pisać taką recenzje. Pewnie włożyłeś w to sporo pracy. Tak trzymać :)

Ciekawy artykuł który zachęca do wypróbowania gry

Wielki minus ktory zrazil mnie do tej gry DEBILNE AI MOBOW .... Gralem w mase tytulow ale tak skopanej "inteligencji" w zadnej nie widzialem ... Parodia jest to ze majac 30 lvl moglem bic moby na lvl 50 + bez zadrasniecia wychodzac z walki. Moby maja takie opoznienie ze jka sie jest w ruchu to leca w miejsce w ktorym bylo sie 2 sek temu.... O solowaniu bosow w dungach nawet nie wspomne...

Co do AI, fakt jest ono opóźnione. W DP nie bijemy 1 moba więc to nie jest jakiś problem. Ja osoboście biore np 10 mobów na klate, to musze sporo się naskakać żeby przeżyć.

Naprawdę bardzo przyjemnie się czyta. Oby takich więcej recenzji po których chcę się naprawdę pobrać i wypróbować grę. Może nawet sam się skuszę. Mam tylko nadzieję że poprawili cokolwiek w optymalizacji gdyż z tego co pamiętam nie dało się grać i czerpać przyjemności poprzez ciągle spadki FPS.

I warto dodać, że jest to najbardziej Pay to Win gra jaka istnieje. Przebija Runes of Magic, 4 story i inne cuda F2P dwukrotnie.

Zatem czy sa w tej grze smoki, których zdobyć nie można inaczej niż poprzez zakup w itemshopie? Sprecyzowanie wypowiedzi powyżej ułatwiłoby mi podjęcie decyzji nad daniem tej grze drugiej szansy.

@Calvex więc proszę opisz ten system masakryczny P2W. Ponieważ jestem ciekaw jak to wygląda.

Nie m tu ŻADNEGO P2W. Inefernum daje nam tyle ISowych itemów za free, że ja mam 2 stashe w plecaku (po 20x stack). Mamy walute wymienną za "zone eventy" za która kupimy w Isie niezbędne rzaczy. Pragne też potwierdzić i zapewnć, że rodzaj smoka IS=Wild różnią sie one TYLKO wyglądem. Legendarka wild vs IS jest taka sama (btw zwykły common dragon może być silniejszy od legendy wystaczą odpowiednie skille bo smoka łapiem z radomowymi skillami)

EDIT. Jedyne cze nie możemy na byc to powiekszenie inventory. Gdzie 1 label kosztuje najpierw 9Diasów czyli całe nic bo za 1k placimy 20 zl
Np JA, Mam full sloty na smoki i lair za free wystaczyło brac udział w daily rewardach http://www.dragonspropheteurope.com/en/news/daily-login-reward-schedule-2226
to obecna rotacja itemów. Dodam też, że za server eventy dostajemy inne itemy http://www.dragonspropheteurope.com/en/community/events/battle-of-auratia/monstruous-may#view
co najlepsze żeby zakwalifikować sie do niego wystarczy RAZ sie zalogowac.... wiec logujemy sie raz za 7 itemów (w zeszłym tygodniu wpadły mi 3 legendarne smoki za darmo bo z eventu były smocze jaja )

Grałem przez chwilę i mi się spodobało ale ta optymalizacja... Po prostu nie istniała. Graficznie ta gra nie prezentuje niczego nadzwyczajnego a ma wymagania kompletnie z kosmosu. Mówię o tych praktycznych wymaganiach a nie o tych podanych przez DP, bo to są dwa różne światy niestety. Czy zrobiono coś w kierunku optymalizacji? Bo jak nie to nie ma sensu tego ściągać kolejny raz.

Ja chętnie ściągam. Optymalizacja mi nie straszna, spodobał mi się system walki u boku smoka :P

Grałem przez chwilę i mi się spodobało ale ta optymalizacja... Po prostu nie istniała. Graficznie ta gra nie prezentuje niczego nadzwyczajnego a ma wymagania kompletnie z kosmosu. Mówię o tych praktycznych wymaganiach a nie o tych podanych przez DP, bo to są dwa różne światy niestety. Czy zrobiono coś w kierunku optymalizacji? Bo jak nie to nie ma sensu tego ściągać kolejny raz.

Ta, od czasu bet gdzie miałem 30 fps wiele uległo zmianie. Gra wygląda ładnie, wystarczy zwrócić uwagę na szczegóły.

Obecnie mam 70 FPS'ów , też grając na betach olałem tą grę, ale śledziłem poczynania devsów. Widząc ile zmienili dałem szanse i nie zawiodłem się.

PS. Jeżeli szukacie kompanów do gry zapraszam na PM

Co do Dragon's Prophet to niewiem czy dodać to jako plus czy minus ale jako,że gram na wersji EU to zauważyłem,że gdy grasz godzinę w tygodniu a potem odpuszczasz sobie(z różnych przyczyn) to dają ci małą paczuszkę w ramach powrotu więc kompletny brak p2w.

To nie w ramach powrotu, to jest po prostu reward z eventu. Są dwa eventy
1 Daily login
2 World event (np monster slayer)

I za nie każdy dostaje rewardy.

Po przeczytaniu tej recenzji gra bardzo mnie zainteresowała więc ściągnąłem, włączyłem grę, pograłem trochę i mnie znudziła, nie wiem dlaczego ale jak dla mnie ta gra nie ma tej "smykałki", nie wiem, może to przez to, że grałem solo...

Od tego macie forum... Ja wam sprawiedliwie chciałem przedstawić gre, wy jak chcecie przetestujecie ją. Forum i TS umożliwiają wam tu grupowanie sie. Wiec no nudno wam samemu ? Załóżcie party, JA na PM wam pomogę jak macie pytania.
Jako promotor tej gry tutaj, z chęcią odpowiem na każde pytanie.

Dużo smokorów, dużo ładnych widoków, ale nadal klasowa kicha. Moim zdaniem powinni teraz skupić się na dodaniu co najmniej dwóch grywalnych klas, bo te które są to oklepane archetypy widywane w każdej grze . Mnie gra wciąga powoli, ale to dzięki faktowi iż dużo smokorów je, i mogiem łapać. BTW czy sloty na smoki w stajni i w jaskini można zdobyć w eventach albo daily loginach, czy tylko poprzez zakup pieniężnej waluty?

To nie w ramach powrotu, to jest po prostu reward z eventu. Są dwa eventy1 Daily login2 World event (np monster slayer)I za nie każdy dostaje rewardy.

Napewno jest to w ramach powrotu,gdyż nie było zawarte nic o daily login(in-game) oraz o world eventach.

Po prostu zwykly e-mail w sensie przybądź do gry teraz i odbierz paczuszkę 100 diaxów + phantom dolle i inne rzeczy.

Wiedział bym jak by był reward za powrót.

poremir co do slotów...
Jedyna opcja najszybsza to zakup, jak nei za diasy to muszle. Ewentualnie jak ja... czyli czekać aż będą w daily rewardach albo newsletterze (tam tez sa itemy;p).

Co do klas fakt... ale nie zapominaj ze nie musisz grać klasa ;p Możesz zrobić summonera i walczyć tylko smokiem, albo na 30 lvl odblokować PvE skille i bic tylko ze smoka.

Polecam wam serio zgrupować się, bo w kupie siła ^^... Ja gram na Osiara, jak coś.