Pod wpływem hejtow na temat najlepszego mmorpg tego roku w naszym rejonie chcialbym opisac wszystkim jakie sa plusy tej gry:
- Brak gold seller'ow!!!
- Brak wymiany przedmiotow i hajsu, skupowanie itemow i ubran poprzez server (market zalezny od skupu i sprzedazy wykonywanej przez graczy) dla mnie + gdyz poprawia to ekonomie na dluzsza mete.
- Spoty/expowiska zalezne od sily gracza (szybkosc ubijania mobow) zastapione na instancje (wymagajace wiedzy oraz skilla gracza(focusowanie "trash mobow" nad tanki/dps itp.)
- PvP posiadajace kilka trybow za ktore otrzymujesz hajs, eq, oraz inne elementy do ulepszania naszej postaci.
- wysoki prestige≠wysoki dmg/wytrzymalosc, gdyz wiekszosc graczy dazy do "szybkiego wbijania lvl'a ktorego tu nie ma" niz skupic sie na wybranych przez siebie statystykach ktorych jest tu mnostwo(widoczne od 8k prestige+ !!!)
- tygodniowe limity hajsu. punktow ulepszen statystyk oraz eq itp.
- duzo osob narzeka na "dlugie odblokowywanie innej klasy" ja na cbt4 zrobilem to w okolo 10h (jesli to dlugo to chyba nie graliscie w inne mmo :/ )
- zwykle moby moga zabic gracza (mnie nigdy to nie spotkalo, oczywiscie nie liczac 5osobowek, party questow oraz raidow itp.)
- dodatkowe benfity za granie "main klasa" oraz odblokowanie wszystkich aspektow danej klasy
- 5 osobowe dungi i 10 osobowe raidy wymagaja kooperacji a nie cash shopa czy pro eq (wiec jesli potrafisz ogarnac zgrana ekipe lub znasz raid to bedzie ci latwiej)
- forum, skill calculator, grupy spoleczne i inne rzeczy dostepne w grze bez koniecznosci uzywania przegladarki (troche cos jak neverwinter - polaczenie gra-przeglodarka w obie strony)
- mozliwosc teleportacji na open maps oraz questy nie wymagajace biegania przez cala mape aby oddac tego jednego (jesli nie lubisz ciaglego tp'ania to mozesz isc z buta kto cie zmuszal uzywania tego? )
- mozliwosc zmiany klasy poza walka (mozliwosc zmiany klasy w trakcie walki w divine form)
- non-target oraz brak mozliwosci uzycia skili w mid-air w celu "zbalansowania gry" (mnie osobiscie sie to bardzo nie podobalo, ale po zglebieniu mozliwosci unikniecia aoe, zwiekszenia dmga czy tez tymczasowej tarczy tylko za pomoca shifta w pewnym sensie rozwiazuje ten problem)
- swobodny rozwoj postaci (od 2.5k prestige zaczyna byc zauwazalny na mapach oraz pvp od 6k)
- f2p z mikroplatnosciami (walute cash shop'owa mozna uzyskac poprzez wymiane za hajs z gry lub sprzedaz itemow z questow)
- brak p2w (gdyz osoby jadace w ch*j kasy w gra beda miec 10k prestige, a zwykly f2p bedzie miec 5k i nigdy na pvp sie nie spotkacie, tak samo wojny gildii)
- mozna kupic premium z wykorzystaniem waluty w grze
- "gra nudzi sie po 2-och dungach" (no tak fajnie tylko 2 dungi w przelozenie na inne mmo z lvlelem to moze z 3-4 lvl gdzie dostales dopiero co 1-2 dodatkowe skille, jedziesz tutorial, grasz w szmatach a wokol ciebie znajduje sie clone wars do okolo 20lvla, gdzie ubranie w skyforgu masz jakie se chcesz)
- developerzy i community menagerzy SLUCHAJA co mowia gracze, nawet jesli niektore pomysly sa glupie lub niemozliwe do zrealizowania to odpisuja odpowiedzi do max nastepnego dnia ( osoby grajace w alphatest wiedza o co chodzi)
- gre promuje allods team co kojarzy sie w 90% z p2w, no fajnie tylko ze jak chcesz utrzymac gre to musisz to jakos zrobic, skyforge bedzie dzielic sie na community f2p i full cash shop i to jest pewne tylko ze nie ma o co sie martwic skoro, nie "p2w"=pay to progress gracz nie bedzie miec zadnego wplywu na gre osoby grajacej za free, ani na pvp, ani na wojnie gildii a jedynie moze ci pomoc zrobic dunga gdy taka osoba bedzie miec "divine form")
- gra moze sie zrobic irytujaca/trudna od 4k prestige gdyz "trash moby" moga ubic cie na 4-5 hitow, lecz jesli gracz robi cos wiecej niz spam 1 2 3 4 w mmo to bedzie chociaz czul jakies wyzwanie, a nie zwykle klikanie na klawiaturze
- gra jest "przyjemna" dla graczy spedzajacych malo czasu przed kompem dzieki daily bonusom na pvp oraz instancjach (bonusy x2 i x3)
- skalowanie sie instacji wraz z sila gracza
Wiecej aktualnie chyba nie dam rady, ale daje wam mozliwosc napisania wlasnych obawow, minusow, oraz hejtow, ktore postaram sie skontrowac/wyjasnic jak dziala gra i co zamierzaja jeszcze zmienic gdyz gra wciaz jest OBT RU i bedzie prawdopodobnie jeszcze przez 3-6 miechow. Sam osobiscie czekam na jakiegos sandboxa typu Black Desert, Lost Ark czy Dragon's Dogma, lecz to wszystko azjatyckie gry na ktore bedzie trzeba czekac przynajmniej z rok, czyli bedziecie miec troche czasu, aby chociaz wyprobowac Skyforga'a i wbic przynajmniej 6k prestige, gdyz na lepsza gre w tym roku chyba sie nie doczekamy. Dzieki za doczytanie wypocin i komentarze wszelakiego rodzaju.