Skyforge plusy i minusy

Pod wpływem hejtow na temat najlepszego mmorpg tego roku w naszym rejonie chcialbym opisac wszystkim jakie sa plusy tej gry:

- Brak gold seller'ow!!!

- Brak wymiany przedmiotow i hajsu, skupowanie itemow i ubran poprzez server (market zalezny od skupu i sprzedazy wykonywanej przez graczy) dla mnie + gdyz poprawia to ekonomie na dluzsza mete.

- Spoty/expowiska zalezne od sily gracza (szybkosc ubijania mobow) zastapione na instancje (wymagajace wiedzy oraz skilla gracza(focusowanie "trash mobow" nad tanki/dps itp.)

- PvP posiadajace kilka trybow za ktore otrzymujesz hajs, eq, oraz inne elementy do ulepszania naszej postaci.

- wysoki prestige≠wysoki dmg/wytrzymalosc, gdyz wiekszosc graczy dazy do "szybkiego wbijania lvl'a ktorego tu nie ma" niz skupic sie na wybranych przez siebie statystykach ktorych jest tu mnostwo(widoczne od 8k prestige+ !!!)

- tygodniowe limity hajsu. punktow ulepszen statystyk oraz eq itp.

- duzo osob narzeka na "dlugie odblokowywanie innej klasy" ja na cbt4 zrobilem to w okolo 10h (jesli to dlugo to chyba nie graliscie w inne mmo :/ )

- zwykle moby moga zabic gracza (mnie nigdy to nie spotkalo, oczywiscie nie liczac 5osobowek, party questow oraz raidow itp.)

- dodatkowe benfity za granie "main klasa" oraz odblokowanie wszystkich aspektow danej klasy

- 5 osobowe dungi i 10 osobowe raidy wymagaja kooperacji a nie cash shopa czy pro eq (wiec jesli potrafisz ogarnac zgrana ekipe lub znasz raid to bedzie ci latwiej)

- forum, skill calculator, grupy spoleczne i inne rzeczy dostepne w grze bez koniecznosci uzywania przegladarki (troche cos jak neverwinter - polaczenie gra-przeglodarka w obie strony)

- mozliwosc teleportacji na open maps oraz questy nie wymagajace biegania przez cala mape aby oddac tego jednego (jesli nie lubisz ciaglego tp'ania to mozesz isc z buta kto cie zmuszal uzywania tego? )

- mozliwosc zmiany klasy poza walka (mozliwosc zmiany klasy w trakcie walki w divine form)

- non-target oraz brak mozliwosci uzycia skili w mid-air w celu "zbalansowania gry" (mnie osobiscie sie to bardzo nie podobalo, ale po zglebieniu mozliwosci unikniecia aoe, zwiekszenia dmga czy tez tymczasowej tarczy tylko za pomoca shifta w pewnym sensie rozwiazuje ten problem)

- swobodny rozwoj postaci (od 2.5k prestige zaczyna byc zauwazalny na mapach oraz pvp od 6k)

- f2p z mikroplatnosciami (walute cash shop'owa mozna uzyskac poprzez wymiane za hajs z gry lub sprzedaz itemow z questow)

- brak p2w (gdyz osoby jadace w ch*j kasy w gra beda miec 10k prestige, a zwykly f2p bedzie miec 5k i nigdy na pvp sie nie spotkacie, tak samo wojny gildii)

- mozna kupic premium z wykorzystaniem waluty w grze

- "gra nudzi sie po 2-och dungach" (no tak fajnie tylko 2 dungi w przelozenie na inne mmo z lvlelem to moze z 3-4 lvl gdzie dostales dopiero co 1-2 dodatkowe skille, jedziesz tutorial, grasz w szmatach a wokol ciebie znajduje sie clone wars do okolo 20lvla, gdzie ubranie w skyforgu masz jakie se chcesz)

- developerzy i community menagerzy SLUCHAJA co mowia gracze, nawet jesli niektore pomysly sa glupie lub niemozliwe do zrealizowania to odpisuja odpowiedzi do max nastepnego dnia ( osoby grajace w alphatest wiedza o co chodzi)

- gre promuje allods team co kojarzy sie w 90% z p2w, no fajnie tylko ze jak chcesz utrzymac gre to musisz to jakos zrobic, skyforge bedzie dzielic sie na community f2p i full cash shop i to jest pewne tylko ze nie ma o co sie martwic skoro, nie "p2w"=pay to progress gracz nie bedzie miec zadnego wplywu na gre osoby grajacej za free, ani na pvp, ani na wojnie gildii a jedynie moze ci pomoc zrobic dunga gdy taka osoba bedzie miec "divine form")

- gra moze sie zrobic irytujaca/trudna od 4k prestige gdyz "trash moby" moga ubic cie na 4-5 hitow, lecz jesli gracz robi cos wiecej niz spam 1 2 3 4 w mmo to bedzie chociaz czul jakies wyzwanie, a nie zwykle klikanie na klawiaturze

- gra jest "przyjemna" dla graczy spedzajacych malo czasu przed kompem dzieki daily bonusom na pvp oraz instancjach (bonusy x2 i x3)

- skalowanie sie instacji wraz z sila gracza

Wiecej aktualnie chyba nie dam rady, ale daje wam mozliwosc napisania wlasnych obawow, minusow, oraz hejtow, ktore postaram sie skontrowac/wyjasnic jak dziala gra i co zamierzaja jeszcze zmienic gdyz gra wciaz jest OBT RU i bedzie prawdopodobnie jeszcze przez 3-6 miechow. Sam osobiscie czekam na jakiegos sandboxa typu Black Desert, Lost Ark czy Dragon's Dogma, lecz to wszystko azjatyckie gry na ktore bedzie trzeba czekac przynajmniej z rok, czyli bedziecie miec troche czasu, aby chociaz wyprobowac Skyforga'a i wbic przynajmniej 6k prestige, gdyz na lepsza gre w tym roku chyba sie nie doczekamy. Dzieki za doczytanie wypocin i komentarze wszelakiego rodzaju.

warn_ico.png
wulgaryzm ~ NS

Jak mają być gold sellerzy skoro gra jeszcze nie wystartowała? Troche ciężko się to czyta, brak akapitów i nie widzę gdzie są plusy a gdzie minusy.

Mi się gra komplenie nie spodobała, wszystko to już było w innych mmo. Nie wiem czy ludzi zachęca brak lvli który zastąpiono jak mniemam systemem prestiżu ale cała gra mimo to jest bardzo sztywna.

A nie mogles napisac tego w skrocie?

Zalety:

1. Piekna grafika.

Wady:

1. Monotonna do potegi entej.

Z glowy.

Mam pytanie o ten tytuł, jak wygląda sprawa "open world" ? Czy jest to cos typu vindictus, gw2, czy moze np. metin2 ( mapy są dla wszystkich graczy, można ich spotkać ale nie są połączone zaby przejśc między nimi trzeba tp )?

gra posiada wiele obszarow "open world" na wczesnych etapach ukonczenie questow na nich bedzie zajmowac 2-3h, pozniej dojda inwazje i inne eventy dla graczy z wyzszym "lvl'em" lecz gra glownie jest skierowana na instancje (ktore moim zdaniem przypominaja expowiska w innych grach) oraz duze skupienie na pvp, czyli kazdy bedzie miec cos dla siebie po trochu

A nie mogles napisac tego w skrocie?Zalety:1. Piekna grafika.Wady:1. Monotonna do potegi entej.Z glowy.

jak w 90% tytułów mmorpg, z tym , że jak nie zauważyłeś, jest tu kilka fajnych rozwiązań których w innych "klonach" nie uświadczysz, no i jak wspomniałeś przynajmniej jest na czym oko zawiesić, zresztą p tym co wyszło w ostatnich 2 latach nawet wliczając płatne mmo to jest to perełka

Mam pytanie o ten tytuł, jak wygląda sprawa "open world" ? Czy jest to cos typu vindictus, gw2, czy moze np. metin2 ( mapy są dla wszystkich graczy, można ich spotkać ale nie są połączone zaby przejśc między nimi trzeba tp )?

jak grałeś w Neverwinter to tu jest podobnie, masz obszary na których questujesz, ale z jednego do drugiego nie przeskoczysz bezpośrednio, jak w OpenWorld tytułach

Dokładnie jak koledzy wyżej.

Na samym początku oglądając te wszystkie przedpremierowe filmiki, to kurde myślałem, że ta gra to bedzie coś! A po zagraniu to jedynym plusem jest ta grafika, nic więcej nie zachęca mnie do tej gry. Po 1h gry byłem już tak znudzony tym tytułem, że wolałem pograć w MU.

ja zamierzam od jutra trochę pograć , ostatnio młócę cały czas Aiona i już mi trochę się znudziło, będzie mała odskocznia, poznawanie nowych map, klas etc. Lubię zaczynać gry świeże, gdzie nie wiem "co czai się za rogiem", gdzie czasami człowiek na jakimś queście utknie i szuka pomocy na czacie bądź a necie :)

grajac 1h w obojetnie jakie mmo mozna sie duuuuzo dowiedziec szczegolnie w nowych epickich mmo'sach ktore teraz mamy dostepne - EOS, CABAL 2, Archlord 2 itp. :33

Ktoś orientuje się może o której start?

SF.my.com ? moze uzyj glownej strony i wejdz na forum moze cos ciekawego sie dowiesz? beta rozpocznie sie o 15 jak wszystkie cbt i alpha

Ktoś orientuje się może o której start?

Nie potwierdzone ale wydaje mi się że o 15 :)

Info z oficjalnego forum skyforge: 3 p.m. CEST

@wyrwiglaz - to moim zdaniem w tym mmo nie masz czego szukac. To bardziej polecam The Secret World - ciekawszy klimat i o niebo lepsze questy, w tym wiekszosc takich ktore wymagaja myslenia ;). Z tym ze wtedy nie polecam isc na latwizne i szukac odp w necie - samemu lepiej wykombinowac co i jak, wieksza satysfakcja ;). Ewentualnie z darmowych mozesz sprobowac SW:TOR, gra dosc fajna i sa problemy z questami, oj sa... Sa pewne momenty w fabule kazdej z klas kiedy musisz sie MAKSYMALNIE skupic by je zrobic. Ile razy sie wkurzalem bo durny sith mi zabieral 3/4 hp na hita uderzeniem, az sie nauczylem przerywac mu castowanie, wtedy to bylo blogoslawienstwo i zaczalem uzywac skilli ktorych nigdy nie uzywalem xD. Ale kolejna niespodzianka - za dlugie cd mialem. To czesc, tych slabszych, przyjmowalem na klate a z dwa najpotezniejsze przerywalem/unikalem jakims cudem i sie udalo :D. A sa tez takie momenty ze wbijasz sie w cala grupe i rozwalasz ich wszystkich paroma hitami, nawet jesli sa pare lvl ponad twoim xD

Co do tematu czyli plusow i minusow skyforge...

- zmiana klasy w dowolnym momencie (dla mnie olbrzymi.... MINUS. Zabija cala radosc z gry i expienia. Bo rownie dobrze mozesz wziac jakas OP klase i nia grac a questy oddawac klasa ktora sie trudniej gra, przez co balans jest zachwiany. Wole klasyczne gry z gory ustalonymi klasami i bez zadnej zmiany, lepiej sie mozna wczuc w swoja postac i kombinowac jak ja najlepiej wykorzystac niz tak przeskakiwac i strzelac z lodu, potem z luku a jeszcze pozniej wbijac sie z mieczem w tlum wrogow. A w tym nie ma sensu kombinowac z dana klasa - bo po co, prostciej zmienic na inna, latwiejsza i pozniej sie odmienic)

- grafika (kolejny MINUS. Absolutnie nie rozumiem wymagan sprzetowych do odpalenia tego. Ramu to żre wiecej niz wiesiek 3 i 1 gb VRAMu karty graficznej (kiedy wiesiek trojka potrzebuje 2 gb. Wiec lepiej juz w niego pograc dla grafiki, o wiele, wiele lepsza. Ba, nawet SWTOR moim zdaniem ma lepsza grafike na wyzszych opcjach a duzo mniej zasobow pozera - np na hoth gdzie sa zamiecie sniezne itd)

- walka (fajna, prosta, dynamiczna w miare i przyjemna, a wiec PLUS)

- ilosc skilli (MINUS - nwm, moze ja jestem jakis dziwny ale wole postac ktora jest omnipotężnym mędrcem i ma cos na kazda okazje niz takie sztuczne zmienianie klasy bo np twoja obecna klasa nie ma takiego survi)

- fabuła (PLUS - to jest cos co mnie chyba najdluzej przykulo do tej gry. Ale jest jednorazowa i po jakims czasie juz wszystko wiesz i NUDA)

To sa wrazenia z wersji rosyjskiej, w ktorej dosc dlugo bralem udzial i powiem tyle - osobiscie nawet nie pobieram wersji eu, moim zdaniem szkoda czasu, tym nie mniej jak ktos lubi wczytywac sie w dialogi to moze pograc jakis czas ;)

z tymi questami to tak na marginesie troche ;) było, i tak większość czasu bede na arenkach pvp siedział, bo widziałem na stronie głównej, że kila jest do obczajenia - a Loor pytanie, czy sa lokacje pvp oprócz arenek? Gdzie mozna sobie poPKować nainnych graczach?

edit co do zmiany klasy dla mnie to duza zaleta , sporo grałem w Rifta swego czasu tam podobnie mozna było jednym kliiknięciem zmienic sie z rang dps np w asasyna - mi to odpowiadalo szczegolnei na pvp warfrontach, gdzie przy fladze nie wiadomo bylo jaka klase spotkasz

- zmiana klasy w dowolnym momencie (dla mnie olbrzymi.... MINUS. Zabija cala radosc z gry i expienia. Bo rownie dobrze mozesz wziac jakas OP klase i nia grac a questy oddawac klasa ktora sie trudniej gra, przez co balans jest zachwiany. Wole klasyczne gry z gory ustalonymi klasami i bez zadnej zmiany, lepiej sie mozna wczuc w swoja postac i kombinowac jak ja najlepiej wykorzystac niz tak przeskakiwac i strzelac z lodu, potem z luku a jeszcze pozniej wbijac sie z mieczem w tlum wrogow. A w tym nie ma sensu kombinowac z dana klasa - bo po co, prostciej zmienic na inna, latwiejsza i pozniej sie odmienic)- grafika (kolejny MINUS. Absolutnie nie rozumiem wymagan sprzetowych do odpalenia tego. Ramu to żre wiecej niz wiesiek 3 i 1 gb VRAMu karty graficznej (kiedy wiesiek trojka potrzebuje 2 gb. Wiec lepiej juz w niego pograc dla grafiki, o wiele, wiele lepsza. Ba, nawet SWTOR moim zdaniem ma lepsza grafike na wyzszych opcjach a duzo mniej zasobow pozera - np na hoth gdzie sa zamiecie sniezne itd)- ilosc skilli (MINUS - nwm, moze ja jestem jakis dziwny ale wole postac ktora jest omnipotężnym mędrcem i ma cos na kazda okazje niz takie sztuczne zmienianie klasy bo np twoja obecna klasa nie ma takiego survi)To sa wrazenia z wersji rosyjskiej, w ktorej dosc dlugo bralem udzial i powiem tyle - osobiscie nawet nie pobieram wersji eu, moim zdaniem szkoda czasu, tym nie mniej jak ktos lubi wczytywac sie w dialogi to moze pograc jakis czas

Zmiana klasy: sposób z oddawanie questów nie będzie działał ponieważ późniejsze punkty rozwoju klasy dostaje się praktycznie tylko za zabijanie mobków, czyli trzeba tą klasą grać. Podczas walki nie możesz a wybierasz tą, która jest w tym momencie bardziej potrzebna do party, lub np. masz słabego tank'a a Ty dla przykładu umiesz tankować. Możecie się podmienić

Grafika: obecnie jedno z najlepiej wyglądających MMO (jak nie najlepiej) więc wymagania mnie nie dziwią. Do tego weź pod uwagę że Wiesiek jest grą single player

ilość skilli: prawda, nie jest ich dużo (z wyjątkiem kilku klas), ale za to jest dużo talentów którymi właśnie modyfikujesz postać aby dopasować do potrzeb

wymagania to chyba na papierze tylko takie duże, mam sprzet prawie 5 letni i na med/high w fullhd na CBT SF chodził mi lepiej niz ten crap Cabal 2, serio :) - oczywiscie nie przecze , sa ludzie ze musza miec wszystko na maksa i jeszcze zadaja 60 kl/s non-stop :), ja zawsze ide na kompromisy i pewne rzeczy ktore maja znaczący wplyw na wydajność a znikomy na jakość/wizualizacje wyłączam albo minimalizuje, przyklad: cenie , antyaliansing

Większość tych punktów które wymieniłeś jest tak absurdalne że zastanawiam się czy graliśmy w tą samą grę.

Walka - To nie jest non target. Walka jest beznadziejna gdyż sprowadza się to skakania dookoła przeciwnika i spamowaniem podstawowym atakiem a walka z bosami to istna meczarnia. W non target nie musisz miec zaznaczonego celu zeby atakować a tu musisz, to że możesz atakować za pomocą myszki i robisz dasze nie czyni z tego non target ... Mogli zrobić ją bardziej w stylu gw2.

Wiekszość skilów wygląda wybornie choć dmg jest mizerny.

Bossy mają 10 pasków hp, 0 dmg i brak jakiś ciekawych mechanik. Taki boss powinien mieć z 2 paski hp a nie kurde 10, przecież to porażka gry pół godziny spamujesz atakiem na potworka który nic nie robi.

Questy - Chyba najgorsze jakie pamiętam. Same przerywniki itp sa fajnie zrobione i calkiem ciekawie ale chodzenie na te same insty pizdylion razy jest niewyobrażalnie nudne. Grałem tylko dlatego że chciałem odblokować inną postać ale nie czerpałem już z tego żadnej przyjemności i po kilku godzinach odpuściłem. Podczas grania czułem się jak bym grał w jakąś przeglądarkową gierke na którą trzeba się logować co iles czasu i odklikać te same misje żeby postęp szedł.

Grafika- Bardzo dobra. Chodziło mi na ultra w 60 klatkach ale nie sprawdzałem obciążenia sprzetu więc o optymalizacji się nie wypowiem. Powiem tylko że ten styl graficzny jest mega fajny, te połączenie sci fi i fantasy bardzo mi się podoba i przypomina mi miejscami starwars.

Gra mogła być dobra ale na dzień dzisiejszy poza fajnymi postaciami i stylem graficznym nic dobrego sobą nie reprezentuje. Mam nadzieję że do premiery dużo się zmieni bo chciał bym pograć.

prze ostatnie 2 lata powychodziło Rejdz tyle syfu , że tego Skyforge-a, mimo wad , które wymieniłeś (część z nich dla niektórych to zalety) biorę w ciemno. No słuchaj , żebym ja musiał wracać do starego Aiona, bo jakieś Archlordy 2 czy Cabale 2 to jakieś nieporozumienie - jedyny ArcheAge, co na prawdę i questy i insty i cała ta ekonomia fajnie w nim zrobili, ale na end game znowu nie ma za bardzo co robić, nie mozna przeciez dzien w dzien sadzic, zbierac, sprzedawac czy tradowac traktorkiem, ale troche czasu w nim spędziłem, w sumie na koniec miałem najlepszą frajde bo się bawiłem w pirata i iinnym skubałem paczki :)

Ludzie wciaz nie ogarniaja i chyba sie nie dowiedza ze na pvp progres postaci idzie chyba z 2-3x szybciej niz na dungach i mozna czerpac z tego przyjemnosc no chyba ze beda grac osoby co chca byc top 1 w statach lub w prestige a pozniej sie dziwia dlaczego graja caly czas sami jak w single playery, z reszta zobaczymy co bedzie na obt