Szukam mmo z fajnym systemem craftingu

szukam mmo z wciągającym systemem craftingu i zbieractwa, darmowe i bez mega nachalnych mikro płatności. coś w stylu aiona (5.0 i starsze wersje) czy tery ale lepiej by nie było podobne w craftingu do tery bo jest on tam taki sobie. dobrze by było żeby nie była to niesamowicie wymagająca gra pod względem komputera bo mam trochę stary laptop i pewnie z rok jeszcze go nie wymienię. też racz chciał bym by była w tym mmo nie usles klasa supporta bo głownię nimi gram to w sumie tyle. podsumowując

MMO z fajnym craftingiem i zbieractwem, darmowe, nie wypalające karty graficznej, z w miar zbilansowaną klasą supporta i bez pay to win ( przesadzonego bo każda darmówka ma coś pay to win )

Minecraft na serwerze mmorpg!

Rohan Online - gdyby nie patrzec na item mall to crafting działa tam na zasadzie hazardu. Succes->2x wiekszy dps i sumowanie opcji, Failed - > majątek w du*e.

Nie jest to mmorpg, ale mega rozbudowany system craftingu, bez pay2win i za darmo to Path of Exile.

Eve online
Alpha jest f2p, potem można śmiało grać za walutę w grze.
95% rzeczy na rynku jest tworzona przez graczy, prokukować można w zasadzie wszystko, od najmniejszej fregaty za grosze do Tytanów które robią się 3 miesiące.
im bardziej złożone rzeczy tym bardziej różnorodne minerały potrzeba. Minerały można kupować na rynku/kopać na własne potrzeby. Najwięksi producenci robią kosmiczne sumy pieniędzy nie ruszając się z stacji. Jedyny problem to dość wysoki learning curve. Na minimalnych ustawieniach EVE śmiga ogólnie bez problemów.

Pojawiła się teraz na nowo gra DK i wygląda na to że crafting jest tam dość istotny poza tym w Forsaken world było sporo zbieractwa

Wakfu albo Dofus. Jak ogarniesz o co chodzi to sam się złapiesz na tym, że od godziny sadzisz zboże, ścinasz i mielisz by zaraz upiec chleb, który potrzebny jest Ci do jakiegoś dalszego dania itd.
BDO ma bardzo fajny crafting ale niestety wymaga komputera.
W reszcie MMO, w które grałem długo (WoW, ESO, GW2) jest bardzo schematyczny i po prostu nudny. Ot, żeby był bo przecież musi być.
@rinleez W POE crafting rozbudowany? Masz na myśli farmienie miesiącami kamyków i spalenie ich w 10min z nadzieją, że coś się na itemie zmieni? To nazywasz craftingiem czy może coś innego?

FF XIV ale to jest na abonament 45zl/msc
Tak rozbudowanego craftingu nie znajdziesz w zadnym innym MMO
darmowego MMO z rozbudowanym craftem nie ma

2lajki

A ja po raz kolejny zaproponuję stary kotlet, L2. Crafting jest dość ciężki, masa matsów + recipe no i 60% szans na stworzenie itemu. A jeśli chodzi o support to panie, przy 36 (chyba?) klasach w L2, ciężko będzie Ci wybrać jakim supportem chcesz grać.

Istotny, nie znaczy że rozbudowany - wklepanie do gry systemu, na którym gracze muszą polegać chociaż jest on upośledzony nie czyni go dobrym.

A w BDO crafting jest rozbudowany? Nie ma tam ograniczeń jeśli chodzi o domki crafterskie - każdy gracz może ‘kupić’ dane miejsce a całość robi za ciebie wynajęty NPC. Zero imersji.
To już FF14 lepiej pasuje, ale ta gra kłóci się z wymaganiami autora bo jest p2p.

W tym problem że w żadnej darmowej grze nie ma dobrego craftingu który by nie powodował pobierania hajsu z twojego portfela (Tak ArcheAge myślę o tobie!, wiem że masz dobry crafting , ale Element Przymusu posiadania konta Premium by był sens używania go…). Gdyż się to po prostu nie opłaca. Mało jest graczy typowo Rzemieślniczych, którzy to chcą Produkować coś by inni mogli się zabijać nawzajem tym co wyprodukowałeś. Dlatego wszyscy pomijają ten aspekt MMO. Jedyne mi gry z DOBRYM craftingiem, gdzie crafting nie sprowadza się jak w Aion do robienia itemów bezużytecznych(Broń i armory mam na myśli) z czego żadna w pełni darmowa niestety to: Eve, FF14, ArcheAge, Albion , Gloria Victis(Tak, nie ma tu wszystkich jakie mają dobry crafting, bo w inne nie grałem)

No ale jeżeli mamy take eve gdzie dzięki carftingowi można grać za darmo to nie jest jakaś oznaka dobrego craftingu? W sumie takiego ostatecznego.

Naprawdę crafing który ma procentowe szanse jest uznawany za dobry?

Może runescape? Poczytaj może zaciekawi.

Najlepszy crafting ma Gloria Victis.
To czy jest on opłacalny to już inna sprawa.

Polecam Wurm Online / Wurm Unlimited - bardzo dobrze się bawiłem, ma super crafting tylko to jest trochę grindownik. Najlepiej grać w ekipie 3+ osób

Arcfall (a.k.a. biedny Albion). Posiada wszystkie te cechy, które wymieniłeś :slight_smile:

Granie dla tego, żeby można było dalej grać jest chyba najgłupszą rzeczą jaką wymyślono zaraz po p2w.

Dobry craft to zawsze był ten losowy. Jak stracisz materiały to co robisz? Idziesz grać jak “normalny” gracz. Robisz dungi, questy itp. A w najlepszych grach handlowałeś tym co miałeś, żeby zdobyć to co chciałeś do craftu. Tak na ciebie patrzę Lineage 2.

Crafter nie powinien być oderwany od reszty tego co gra oferuje, bo to poniekąd ujmuje ilość “normalnych” graczy biorących udział w grze i w napełnianiu i konsumpcji produktów na rynku, ale nie powinien być też pobocznym zajęciem, bo są ludzie, tacy jak jak, którzy wolą crafcić niż expić.

Nie znam obecnie dobrej gry MMO, a tym bardziej nie znam gry z dobrym craftem.
Craft w FF14 nic nie znaczy do end-game. W WoWie i w wiekszości jego klonach też tak zawsze było.
Craft w Wurm jest tylko dla własnego widzimisie. W sumie nic z tego nei wynika, bo po to się tam gra. Ciężko to nazwać wtedy dobrym craftem. A poziom zaawansowania ma na poziomie Minecrafta, więc nie jest jakiś nie wiadomo jaki (nie żeby był to niski poziom).

W EvE, jak to mówią, wszystko zostało już wytworzone. Jeśli chcesz coś robić, to jest ktoś kto już to robi i to milion razy wydajniej. Do tego jako jednostka nic tam nie znaczysz. Nie każdy to ogarnie, nie każdy w tej grze zostanie.

PS.
To Rohan Online jeszcze żyje?
Świetny grindownik swego czasu to był. Myślałem, że umarł z braku graczy.

Myślę, że bardziej emocjonujący. Masz też recepty 100% ale potrzebujesz więcej matsów. Ja się nie nudziłem przy tym. Nie raz po 3 dniach farmy item się spalił, ale to jest cały urok. Nic nie przychodzi łatwo.