[Zapowiedź] PlayPoke.pl - Pokemon MMORPG 2D w przeglądarce

PlayPoke to przeglądarkowy MMORPG 2D osadzony w uniwersum Pokemon.

Beta - Sierpień 2013.

Podstawowe informacje:

Pierwsza generacja Pokemon na start rozgrywki pozwoli nam przetestować zarówno mechanizmy jak i uefektywnić rozgrywkę stopniowym dodawaniem kolejnych generacji. Jednocześnie zadowalając fana każdej z generacji. (Przecież 3 i 4 też ma fanów!)

System rozwoju Pokemonów to nie tylko ewolucja (16 i 32 poziom)

Dalsze rozwijanie Pokemona po uzyskanie pięćdziesiątego poziomu wymaga jego wyzerowania do dalszego rozwijania. Na przykład:

Gracz ma Venusaura, który osiąga 50 poziom. Musi udać się do profesora Oaka by zresetować Pokemona i umożliwić jego rozwój na wyższe poziomy. Identycznie jest w przypadku 100, 150, 200 poziomu, który jest maksymalnym.

Oczywiście, aby zachować przewagę stworów z nowych generacji nad tymi ze starszych mają one większe współczynniki statystyki (Atak, Obrona, Szybkość, Specjalny Atak, Specjalna obrona, Zręczność), które mogą uzyskać.

Gracz ma możliwość trzymania przy sobie maksymalnie 6 Pokemonów - jeśli przekroczy ten zbiór musi jednego zostawić "na polu" bądź przechować u profesora.

Jak widać na załączonym screenie każdy z Pokemonów posiada dwa główne czynniki - HP i EXP. Jeśli HP nie jest większe niż optimum wpływa to na postawę Pokemona w pojedynku, dodatkowo, jeśli HP osiągnie 0 a gracz nie ma przy sobie przedmiotów zwiększających życie Pokemona.. niestety go straci.

Przechodzimy, więc do następnego aspektu jakim jest handel Pokemonami. Pokemona będzie można sprzedać za walutę w grze na przeznaczonym do tego rynku. Mamy w planach również oddanie elementu zwanego "Umowami" pozwolającego zdefiniować graczom transakcję łączoną - Pokemon za 200 i 3 mikstury. Jeżeli umowa nie zostanie dotrzymana, bądź spełniona w części możliwe będzie dochodzenie swoich racji.

Istotnym elementem jest również crafting, większość z Pokemonów może "dropić" elementy pomocne w grze, od mikstur po części składowe ("łuski", "kwiaty") z których można tworzyć unikalne przedmioty zwiększające nasze szanse w grze. Przykładowo, 20 sztuk kwiatów, połączonych z łuskami pozwoli utworzyć miksturę + 30 HP w pojedynku. Pozwalające na łączenie ilości nie są odgórnie ustalone, jednak większe pozwalają nam "trafiać" w większe przedziały.

Walka PVP możliwa będzie w każdym elemencie mapy z każdym AKTYWNYM graczem. Jeżeli ktoś nas wyzwie w trakcie przebywania w grze automatycznie zostaniemy przekierowani do specjalnego miejsca pojedynków.

Tryb walki składa się z definiowania punktów przeznaczonych na daną umiejętność, zależnie od ilości punktów przeznaczonych na dany aspekt, naszych umiejętności jak i obrony przeciwnika wyliczane jest prawdopodobnieństwo pomyślności ataku. Aby uniknąć "farmienia" poziom gracza musi być mniejszy o maksimum 5 poziomów by móc go zaatakować.

Wincej skrinów:

uG88cDF.jpg2oIvqj8.jpg

Czekam na pytania i propozycje co do gry. :-)

Zagrałbym, ale nie lubie poków z gen 2+

Dobrze przeczytałem? Jak ktoś pokona mojego poka to ja go trace? Definitywnie? Jak mam to rozumieć?

napisał że jak nasz pok osiągnie 0HP to go stracimy czyli lipa

Poczekajmy co odpisze :-] kolego wyżej nie powtarzaj treści z mojego posta hehe

Mnie się podoba, na pewno zagram. A co do utraty pokemona w pvp, to świetny pomysł,bo wprowadzi dreszczyk emocji do gry :)

Utrata pokemona powinna być za porozumieniem obu stron. Inaczej to nie widzę sensu. W prawie we wszystkich wersjach pokemon każdy pet miał pasek przywiązania się do trenera, wiec taki pok nie się słuchał New trenera. Jaki sens grać w grę gdzie coś się traci? Wbijesz zalizmy 200lv wszystkie stary max a tutaj przegrywasz z innym trenerem i co? Tracisz wszystko i wyłączasz grę. Tak 80% graczy reaguje.

Ale Qeshua spójrz na takiego Metina :). Tam ludzie jak "spalili" sobie item u kowala też płakali,a potem wracali i robili go od nowa.Ale fakt faktem masz trochę racji :/

Wiesz, utracić swojego kompana a przedmiot to różnica. Poka expisz i inwestujesz godzinami itd a przedmiot można wydropic lub kupić. Wiem ze ma być system kupowania pokemonów ale wg mnie to psuje klimat pokemonów. Zresztą kupno pokemona startera lub zadkiego okazu powinno kosztować fortunę a nie za parę groszy. Niech udostępnia nam testy to ocenimy.

Utrata pokemona raczej dodawała by trochę emocji do gry, przez co bardziej byście uważali co robicie.Dla mnie to dobry pomysł, z tym ,że mogli by dodać lvl trenera ,co by skutkowało możliwością złapanie pokemona z większym lvlem, bo faktycznie robienie go od zera ,a potem strata go była by czymś chamskim.

A jak kogoś nie stać na potiony? Zobaczymy jak stracisz towarzysza kilka razy czy te emocje nie sprowokuja do wyrzucenia monitora przez okno okno :-]

Zagram napewno ,tylko obawiam się straty poka :/

To wogole odbiega od reali pokemonów... Juz bliżej do tibi niż do poke. Czyli gdy nasz pupil osiągnie 0hp to idzie do piachu a pielęgniarki z centrum pokemon maja wolne ^^

Do 2 generacji pokemony były jeszcze spoko, później tragedia.

Więc jeśli będą stare pokemony to chętnie pogram ;) Tych nowych to już kompletnie nie ogarniam.

Nie podoba mi się to ze w tej grze póki z kolejnych serii maja być silniejsze od serii pierwotnej tj. Bulbazsur vs chicorita. Patrząc na inne gry faktycznie ten drugi jest mocniejszy a to niesprawiedliwe.

Do 2 generacji pokemony były jeszcze spoko, później tragedia.

Gra rozpoczyna się od pierwszej generacji, w planach mam dodawanie kolejnych obszarów i pokemonów z kolejnych co ~3 miesiące.

Dobrze przeczytałem? Jak ktoś pokona mojego poka to ja go trace? Definitywnie? Jak mam to rozumieć?

Tak, jest kilka warunków:

=> Pokemona nie stracisz w starciu spowodowanym przez innego gracza - sam musisz go wyzwać bądź zaatakować Cię musi NPC.

=> Aby utracić Pokemona nie możesz mieć przy sobie żadnych czynników wspomagających życie:

-> potiony

-> przekąski

-> dodatki

Częstotliwość wypadania każdego z nich w wygranym pojedynku to około 10 %, gracz może więc utracić Pokemona na swoje życzenie a to spora różnica.

Cały czas jednak dokładnie zastanawiam się nad tą opcją.

Nie podoba mi się to ze w tej grze póki z kolejnych serii maja być silniejsze od serii pierwotnej tj. Bulbazsur vs chicorita. Patrząc na inne gry faktycznie ten drugi jest mocniejszy a to niesprawiedliwe.

Moim zdaniem jest to właśnie sprawiedliwe rozwiązanie. Startowo Pokemon z nowych generacji nie będzie silniejszy jednak będzie mógł rozwinąć się na wyższy poziom niż ten z pierwszych kosztem poświęcenia większej ilości czasu. (większe przedziały punktów doświadczenia)

A jak wygląda system poruszania się po mapach? Na jakim silniku graf. Jedziesz?

Kod gry jest w pełni autorski. Opieram się połączeniu Javascript z HTML i CSS jako client side.

Można poruszać się zarówno przez Góra-Dół-Lewo-Prawo jak i myszkę. Mapy mają po 600-700 px, przejście na kolejną powoduje podświetlony element.

Planuję dodanie również kilku skrótów klawiszowych - zmiana Pokemona przy naciśnięciu 1 / 2 / 3 + ctrl. Do końca miesiąca powinien pojawić się jakiś gameplay, o ile zdołam do tego czasu dopracować odpowiednio mapki.

Raczej nie wygląda, to pewnie będzie jak większość tych gier pokroju S&F Game, klikasz i jesteś. A co do tego co wy nazywacie 1szą generacją, to będzie na podstawie Pokemon RED czy Pokemon FIRE RED? Bo jest stanowcza różnica, Pokemon FIRE RED to trzecia generacja a nie pierwsza, tylko poki są z pierwszej generacji, ataki i wszystko inne zostały tam zbalansowane i ostatecznie wszystkie startery we wszystkich częściach są tak na prawdę sobie równe :P

@Sorki dopiero teraz zobaczyłem post, który napisałeś, jestem mile zaskoczony, że będziesz sterował trenerem :) Ale wciąż pozostaje moje pytanie ^^

Z miłą chęcią zagram,

jeśli będzie Ci ktoś potrzebny do testowania z miłą chęcią pomogę ^_^