PlayPoke to przeglądarkowy MMORPG 2D osadzony w uniwersum Pokemon.
Beta - Sierpień 2013.
Podstawowe informacje:
Pierwsza generacja Pokemon na start rozgrywki pozwoli nam przetestować zarówno mechanizmy jak i uefektywnić rozgrywkę stopniowym dodawaniem kolejnych generacji. Jednocześnie zadowalając fana każdej z generacji. (Przecież 3 i 4 też ma fanów!)
System rozwoju Pokemonów to nie tylko ewolucja (16 i 32 poziom)
Dalsze rozwijanie Pokemona po uzyskanie pięćdziesiątego poziomu wymaga jego wyzerowania do dalszego rozwijania. Na przykład:
Gracz ma Venusaura, który osiąga 50 poziom. Musi udać się do profesora Oaka by zresetować Pokemona i umożliwić jego rozwój na wyższe poziomy. Identycznie jest w przypadku 100, 150, 200 poziomu, który jest maksymalnym.
Oczywiście, aby zachować przewagę stworów z nowych generacji nad tymi ze starszych mają one większe współczynniki statystyki (Atak, Obrona, Szybkość, Specjalny Atak, Specjalna obrona, Zręczność), które mogą uzyskać.
Gracz ma możliwość trzymania przy sobie maksymalnie 6 Pokemonów - jeśli przekroczy ten zbiór musi jednego zostawić "na polu" bądź przechować u profesora.
Jak widać na załączonym screenie każdy z Pokemonów posiada dwa główne czynniki - HP i EXP. Jeśli HP nie jest większe niż optimum wpływa to na postawę Pokemona w pojedynku, dodatkowo, jeśli HP osiągnie 0 a gracz nie ma przy sobie przedmiotów zwiększających życie Pokemona.. niestety go straci.
Przechodzimy, więc do następnego aspektu jakim jest handel Pokemonami. Pokemona będzie można sprzedać za walutę w grze na przeznaczonym do tego rynku. Mamy w planach również oddanie elementu zwanego "Umowami" pozwolającego zdefiniować graczom transakcję łączoną - Pokemon za 200 i 3 mikstury. Jeżeli umowa nie zostanie dotrzymana, bądź spełniona w części możliwe będzie dochodzenie swoich racji.
Istotnym elementem jest również crafting, większość z Pokemonów może "dropić" elementy pomocne w grze, od mikstur po części składowe ("łuski", "kwiaty") z których można tworzyć unikalne przedmioty zwiększające nasze szanse w grze. Przykładowo, 20 sztuk kwiatów, połączonych z łuskami pozwoli utworzyć miksturę + 30 HP w pojedynku. Pozwalające na łączenie ilości nie są odgórnie ustalone, jednak większe pozwalają nam "trafiać" w większe przedziały.
Walka PVP możliwa będzie w każdym elemencie mapy z każdym AKTYWNYM graczem. Jeżeli ktoś nas wyzwie w trakcie przebywania w grze automatycznie zostaniemy przekierowani do specjalnego miejsca pojedynków.
Tryb walki składa się z definiowania punktów przeznaczonych na daną umiejętność, zależnie od ilości punktów przeznaczonych na dany aspekt, naszych umiejętności jak i obrony przeciwnika wyliczane jest prawdopodobnieństwo pomyślności ataku. Aby uniknąć "farmienia" poziom gracza musi być mniejszy o maksimum 5 poziomów by móc go zaatakować.
Wincej skrinów:
Czekam na pytania i propozycje co do gry. :-)