Dlaczego warto wrócić?(Patch 5.0)

Hej to znowu ja, kontrowersyjny wielbiciel świata Erenor!

image
Cóż jak pewnie część z was wie wczoraj na serwerach wylądował patch 5.0. Wydawałoby się że to kolejny update z kolei, jednak od patcha 3.0 zmiany idą w coraz lepszą stronę!

Gra zaczyna dawać więcej możliwości gromadzenia golda, aniżeli tylko poprzez labor, bardziej stawia na współprace graczy i rozwój gospodarki nawet tych “najmniej istotnych rolników”. Cóż Archeage to MMORPG nastawione na mass PvP oraz w każdej innej postaci, jeżeli nastawiasz się na granie PvE, pewnie możesz próbować, lecz przy każdym bardziej intratnym World Bossie będzie czekać na Ciebie gromada czerwonych kolegów, tak samo na Riftach nacjowych możesz się zderzyć z przeciwnym party dywersyjnym, czy nawet łowiąc sobie na kutrze rybki, możesz skończyć z włócznią w tyłku. Dla tych totalnie wycofanych zostają tak naprawdę tylko Dungeony, które na szczęście aktualnie dają profit z ich eksploracji i progresji.

Zacznę od rzeczy, które tyczą się Ekwipunku

image
W patchu 5.0 dostajemy dosyć bogatą paletę item’ów do wyboru, na podstawie których możemy tworzyć naszego bohatera, w przeciwieństwie do poprzednich patch’y, gdzie najlepszym wyborem był set craft’cony, a tak naprawdę najczęściej kupowany po prostu za golda od innych graczy, gdyż ulepszanie go rzadko kiedy wychodziło na plus i bawili się w nie tylko albo prawdziwi zapaleńcy grający na kilka kont, albo top’owi donatorzy.

Jak to wygląda teraz i co oferuje nam TRION, a właściwie Gamingo?

Mamy do wyboru 4 ścieżki, a mianowicie:

  • Itemy z World Boss’ów, w patchu 5.0 zostają zwiększone ich statystyki, a system ulepszania dostaje model syntezy oraz Awakening, jak w przypadku item’ów Hiram i Dungeon
  • Itemy z kolekcji Hiram, w tym update’cie dostajemy 3 Tier Hiram Gearu, będzie to jedyna kolekcja ekwipunku, której Hartowanie nie będzie ograniczone, finalnie będzie można go podnieść do +30 bez ryzyka utraty przedmiotu
  • Item’y z Dungeon’ów, nowy Tier item’ów z Mistsong Summit, pozwoli zapaleńcom sięgnąć po end game drogą drużynowych przygód w lochach świata Erenor, dodatkowo by ulepszyć je będziemy musieli się też wybrać do Bibliotecznych zakamarków
  • Itemy craft’cone, wciąż będą mocne, jednak znaczące de klasyfikuje je Hiram Gear, nie wiadomo też jak będą działać nowe, mocniejsze przedmioty z World Boss’ów, być może wrócimy do czasów gdzie nawet o łupy z truchła Kapitana Rangory będzie się walczyć w pełnych raidach jak niegdyś!

Wprowadzony zostaje nowy system temperingu

  • Sunlight / Moonlight Tempering Shards mogą być użyte do zwiększenia Temperu na przedmiocie.

  • Podstawowe statystyki przedmiotu ulegają poprawie po udanym Temperingu, a nowy Temper jest wyświetlany w nazwie przedmiotu.

  • Po pomyślnym Temperingu, stopień temperu części zwiększa się o +1, co zwiększa Atak, Obronę, itd., Z +1 równym 0,5% -1% starego Temperu.

  • Koszt próby zwiększenia Temperingu na przedmiocie zwiększa się proporcjonalnie do Poziomu przedmiotu i jego Klasy Tempeingu.

  • Przedmioty skrystalizowane nie mogą być poddawane temperingowi w nowym systemie.

  • Gracze nie mogą używać nowych Tempering Shards’ów na przedmiotach, które były poddane Temperingowi w starym systemie.

  • Gracze mogą używać specjalnego przedmiotu, który konwertuje stary Temper na nowy, przy czym poziom Temper pozostaje niezmieniony, mniej więcej.
    image

W tym wszystkim pojawia się Hiram, który można decrystalizować, jako jedyny maksymalnie temper’ować, a który przy maxymalnym ulepszeniu generuje DMG na poziomie Mitycznego Ayanada. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wreszcie nie jesteśmy skazani na jedną drogę do własnej świetności!

Możemy mieszać item’y, dostosowywać je pod swoją klasę, bawić się buildami. Itemów już się nie pali jak niegdyś, tak samo gem’ów do ekwipunku, itemy do temperingu dropią z crate’ów, które wyciągamy z ciał zabijanych kreatur. Wszystko działa tak by poświęcony czas dawał nam wymierne korzyści, a nie jak niegdyś, gdy kilka tygodni lub miesięcy pracy, niejednokrotnie traciliśmy w sekundę.

Co najważniejsze cały exp włożony w item, możemy odzyskać w 90’sięciu procentach, wkładając go w inny, w przypadku zmiany klasy, lub znużenia! Należy jednak pamiętać, że nie ominiemy w ten sposób Tier’owania…

Więcej o systemie syntezy oraz Awakeningu przedmiotów Hiram znajdziecie tutaj:
https://forum.mmorpg.org.pl/t/poradnik-poczatkujacego-hiram-gear-weapons/108278

Bronie z Dungeon’ów są ulepszane w ten sam niemalże sposób, jednakże z pomocą item’ów z innych lochów na poziom minimum 50. Niestety z tego co wiem nie da się ich decrystalizować, w przypadku nieudanego przebudzenia. Ponadto zarówno te jak i itemy z World Boss’ów mają mieć zwiększone statystyki, wszystko po to by gracz mógł wybrać, jak chce dojść do celu, stworzyć własną uniwersalną postać. Wiele item’ów z Dungeon’ów ma unikalne umiejętności, tak samo jak z World Boss’ów, Hiram natomiast możemy grindować bez opamiętania, tak naprawdę ogranicza nas tylko czas. Sety Crafcone stają się natomiast łatwiejsze do utworzenia i nadal użyteczne.

image

Popatrzmy na to w ten sposób…

Kiedyś stanąłeś na Celestialu (od patcha x, itemy zaczęły się palić “na czerwonej grani”) i długo zastanawiałeś się czy warto to w ogóle “klikać”, albo grałeś dalej, kumulowałeś golda i kupywałeś lepszą broń od gracza, a teraz? Wbijasz odpowiedni sobie grade, temper, a następnie grade’ujesz broń, jeśli nie wejdzie? Cóż masz dalej tą samą broń, ale scrystalizowaną, nie możesz jej już co prawda ulepszyć, ale możesz wyjąć lub wbić do niej kamienie, możesz ją nosić, a nawet sprzedać, tak więc straty są niepomiernie mniejsze od tych niegdysiejszych.

Otrzymujemy więc duży wybór, pewność że czas poświęcony będzie godnym rezultatem zwieńczony oraz End Game chwalebny bez wydawania pieniędzy.

Może to dla szczekających hate’rów abstrakcja, ale itemy Hiram i te z Dungeon’ów są nietrade’owalne. Co za tym idzie 2 z najpotężniejszych kolekcji item’ów w grze można zdobyć tylko ciężką pracą, godzinami grindu na spotach lub w podziemiach. Teraz jedyne czego się od nas wymaga to samozaparcia, pracy zespołowej i uporczywego dążenia do celu.

Dobra dość o Ekwipunku, co ze światem gry?

image

Dodano region Western Hiram Mountains na kontynencie Auroria, na północ od Reedwind.

  • Okres konfliktu: 10 minut

  • Okres wojenny: 50 minut

  • Okres pokoju: 60 minut

  • Dodano White Mineral Vein gdzieś pomiędzy zachodnią częścią Western Hiram Mountains, a rzeką Nemi.

  • W nowej lokacji spotkamy, aż 30 nowych, unikalnych gatunków potworów!

  • Moby upuszczają Coinpurs’y i Crate’y Ancestral, stanowią one kolejną mozliwość zarobku i rozwoju w dziedzinie Larceny.

  • Moby upuszczają także Zwoje Przebudzenia dla ekwipunku Hiram na poziomie 2-im. Dodano Osiągnięcia i Tytuły, które można zdobyć w Western Hiram Mountains.

  • Dodano pięć nowych ścieżek dźwiękowych do gór Western Hiram.

Co prawda lokacja ta jest High End Game’owa, ale już nie mogę się doczekać by ją zwiedzić samemu i z chłopakami z Gildii! Ciekawy jest też system wydobywania rudy w celu ulepszania Ekwipunku Hiram, ma on zastąpić mniej doświadczonym oraz gorzej wyposażonym poszukiwaczom przygód, możliwość ulepszania swojego ekwipunku poprzez swego rodzaju rozwój profesji, moim zdaniem mega sprawa, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

A co z LvL cap’em i rozwojem naszej postaci?

A no właśnie pojawia się nowe drzewko, Melidication, co sprawia, że ze 120, robi się 150 dostępnych klas! Drzewko to zastąpi kontrowersyjne Abyssal skille, które niejednokrotnie były potępiane przez graczy za ich niezbalansowane działanie. Jak skill’e będą działać w praktyce? Co prawda ich rozpiska jest już w sieci, aczkolwiek działanie najlepiej odczuje na własnej skórze i wtedy na pewno was z nim zaznajomię!

Oprócz tego zostaje podniesiony LvL CAP!

Od patcha 4.0 bodajże albo 4.5, już dokładnie nie pamiętam… Do świata Erenor zawitał mechanizm Ancestral. Zrewolucjonizował on dotychczasowy dobór klas w świecie gry, stare i zapomniane drzewka jak Witchcraft, czy Occultyzm wróciły do łask, a inne zyskały dobry wydźwięk w postaci dodatkowego balansu. Cóż teraz do 7 poziomów uświęcenia, które mogliśmy osiągnąć dostajemy kolejnych 27!

Łącznie daje nam to 34 poziomy uświęcenia, a co dają one?

Z każdym poziomem Ancestral, gracz otrzymuje poniższe bonusy:

  • 20 Resillience
  • 10 Toughness
  • 0.1% Damage Reduction
  • 0.05% Accuracy

Finalnie na 34 poziomie Ancestral otrzymujemy:

680 Resillience
340 Toughness
3.4% Damage Reduction
1.7% Accuracy

Oczywiście do tego dostaniemy dodatkowe opcje modernizacji naszych skill’i w systemie Ancestral, jak to działa? Możemy wybrać jedną ze ścieżek, w której to zdecydujemy pod jakim kątem usprawnić działanie jednego ze skill’i, którymi dysponuje nasza klasa, np. “Bańka” ze skillset’u Witchcraft, zamiast działać na jeden cel działa obszarowo, czyż to nie piękne?!

image

Do tej pory każdy LvL, dawał nam jeden punkt do wykorzystania, zobaczymy ile punktów otrzymamy teraz…

Dużą bolączką systemu Ancestral, były krocie honoru wydawane na jego ulepszanie, cóż w aktualnym patch’u zostało to zniwelowane, tak samo jak exp potrzebny do wbicia samego 55 LvL’a, jak i “uświęconych poziomów”!

Z tych bardziej ekscytujących zmian jest jeszcze nowy system drużynowy dla Aren!

Najpierw otrzymaliśmy areny cross serverowe, czego brakowało tutaj od początku, a teraz to! Nigdy więcej w Twoim party nie zabraknie Healera, czy Front Liner’a , po prostu zaproś do party kumpli i ciesz się chwałą na arenach, jest ich dosyć sporo, mają nowy system nagród i potrafią sprawiać fun, nawet tym słabo wyposażonym graczom, przez system balansu na kilku z nich!

Zmian jest więcej jednak nie to na celu ma ten wpis, szczegółowe patch note’sy w języku polskim znajdziecie tutaj: https://forum.mmorpg.org.pl/t/patch-5-0-pod-lupa/110348

Ja tymczasem pokatuje filmiki z Western Hiram Mountains siedząc w pracy, a po pracy, wraz z Ekipą uderzamy na podbój nowych ziem, ku przygodzie!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Chcesz dołączyć do naszej Gildii?

image

Jesteśmy grupą zapaleńców, którzy każdego dnia walczą na połaciach świata Erenor, łączy nas wspólne zamiłowanie do tej gry, jak i samego gatunku MMORPG. Dajemy od siebie 110% dla pozostałych, ale tego samego wymagamy od nich! Szukamy tych, którzy nie gasną, nie męczą się, nie stękają, takich którzy “robią robotę”. Tępimy plugastwo świata Erenor, jednakże najważniejsze dla nas są osoby, które budują naszą gildie, charakter to Twoja pierwsza i najlepsza lub najgorsza przepustka.

Miód na twe uszy wylałem jednak w innym artykule, o tutaj!
https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata-aktualizacja/111449

Rzekną Nemi spłyną truchła wielu śmiałków…

Czekamy na Ciebie! :wink: