Polania MMORPG

Witam serdecznie.
Tworzę grę MMORPG i będę tu umieszczał informacje co nowego zostało zrobione. Z chęcią przyjmę również wszystkie uwagi.

Na razie mam ekwipunek, statystyki, system walki i parę pomniejszych rzeczy. Pomimo kilku tysięcy linijek kodu nie ma jeszcze zbyt dużo, ponieważ skupiałem się na łatwej możliwości rozbudowy i narzędziach, które w dłuższym okresie przyśpieszą produkcję.

Film jak to się obecnie przedstawia.
https://www.youtube.com/watch?v=QKPHM1gtoVs

2020-11-18_122832

Przecież to RPG Maker.

Przecież to kolejny gniot z RPG Maker (bez hejtu sam zrobiłem kilka), radzę przejść na jakieś forum związane z RPG Maker i tam pogadać z ludźmi, więcej się dowiesz i nauczysz.
edit. chociaż nie ukrywam że na RPG Maker to nigdy nie osiągniesz oczekiwanego efektu, nawet margonem zrezygnowało z niego. No i licz się z tym że jak już skończysz to raczej nikt nie będzie chciał w to zagrać bo na necie jest tego pełno i ciężko sie przebić.

“Tysiące linijek kodu”

Dobry żart typie, jakbyś był prawdziwym programistą to użyłbyś prawdziwego silnika do tworzenia gier, nawet takie głupie Unity, a nie jakiś żałosny RPG maker. Nie napisałeś nawet 1 linijki kodu. Do tego walka turowa z automatu przekreśla ten projekt, tym bardziej ze jest juz na rynku Margonem, który wygląda lepiej chociaz nadal załośnie.

Pytałeś o opinie więc masz. Zacznij od tego aby nauczyć się mówić prawdę i zanim zabierzesz się za “game dev” naucz się programowania bo bez tego daleko nie zajdziesz. Jezeli umiesz programować, to uzywanie RPG makera nigdy by Ci nawet przez myśl nie przeszło.

Robienie mmorpg na RPG Makerze to katorga i nikt w to nie będzie grać. Aktualnie sam robię na nim grę i nie polecam do takiego projektu, lepiej się przerzuć na Unity lub Unreal Engine.

Od kiedy RPG Maker działa na przeglądarce? Nadinterpretator po czym pajacu wnosisz, że to RPG Maker? Widać, że znawca tematu…

Musisz być niesamowicie doinformowany skoro według ciebie RPG Maker działa w przeglądarce. Zresztą trzymaj pajacu repozytorium i sobie sprawdź, bo widzę, że lubisz się wypowiadać na tematy, na które nie masz pojęcia. https://github.com/szafran98/polania-mmorpg/tree/fight_mode
Zarzucasz mi kłamstwa, a wyszedłeś na idiotę co pewnie często ci się zdarza, ale to już nie mój problem. Jak koledzy biją cię w szkole to poskarż się mamie, a nie wylewasz żale na forum bez jakiejkolwiek znajomości tematu.

Samemu robisz MMORPG? Nie no, powodzenia, może za 3-4 lata zobaczymy jakieś grywalne alpha. No chyba, że większa połowa gry to będą kupione/darmowe assety to prędzej.

To nie jest RPG Maker. Tutaj kod link

Ja kiedyś myślałem o tworzeniu gry mam parę pomysłów i życzę Ci powodzenia.
Wiem że ludzie co chwilę słyszą o nowych grach RPG, ale to nie tak, że wszystko już było i ciężko się przebić. Obecnie twórcy nie przykładają się do tworzenia gier ponieważ główne decyzje odnośnie projektów mają inwestorzy a nie pasjonaci, a tak naprawdę gr musi cię zainteresować więc wszystko zależy od fabuły powodzenia.

1lajk

Chciałem być nie miły, i cie strolowac jak większość tych ludzi co tutaj piszą, bo z twoich wypowiedzi wynikia, że jesteś nadęta parówą.
Mimo wszystko, obejrzałem twoje treściwe wideo i muszę przyznać, że Twoja gra nie zawiera kompletnie niczego interesującego.

Myślałeś w ogóle nad tym co chcesz zrobić i do kogo kierujesz swoją produkcję? Serio - w czym to ma byc lepsze od portów gier z GameBoy-a?

Rozumiem, że włożyłeś w “to” swój czas i wysiłek, pewnie obejrzałeś sporo tutoriali i czytałeś fora, ale to wszystko nie ma znaczenia, dopóki nie określisz celu, odbiorców i nie wyróżnisz gry czymś na tle innych.

Jak, można porównywać jednego gościa do wielkich, komercyjnych gigantów?

Jego pole manewru ogranicza się do gier Indi i poniżej.

Liczba od 10 do 50 aktywnych graczy będzie świadectwem jego sukcesu, a wszystko powyżej będzie już dobrym indykatorem na to, że jego pomysł na grę jest naprawdę dobry i może służyć jako portfolio przy wysłaniu CV.

Oen44, Raziak, Nadinterpetator… Polaczki… (nie mylic z Polakami). Najbardziej toksyczny typ czlowieka z jakim kiedykolwiek w zyciu mialem do czynienia.

Szafran98,
Omiaj polskie fora szerokim lukiem. Szkoda nerwow. Powodzenia zycze.

1lajk

Cerotis1
Nie no spoko ale chciałem zwrócić uwagę że:

  1. ja (wymieniłeś mnie) napisałem tylko żeby przesiadł się na forum tematyczne bo z doświadczenia wiem że tam lepiej pomogą rozwijać swoje hobby a tu (co widać po kom ) jest zainteresowanie profesionalnym MMO i nie każdy to zrozumie
  2. Jeśli polecasz omijać polskie fora “szerokim łukiem” to co robisz na tym forum? przecież też jest polskie
    wg z 3 osób które wymieniłeś tylko 1 typo się coś tam spruła a ja i Oen44 po prostu stwierdziliśmy że to jest w RPG Maker bo to co widać na filmiku jest 1:1 jak gry z RPG Maker… Serio jak nigdy nie spotkałeś się z “bardziej toksycznymi typami” to zachęcam do integracji z innymi ludźmi.
    widać kto tu jest polaczkiem.

Jaki atak… przecież po kodzie widać, że node.js plus socet.io, choć assety wyglądają jak z rpg makera ;p

Nieźle, powodzenia w projekcie i daj znać jak będziesz mieć jakąś alfę, choć będąc szczerym pewnie i tak nie wypróbuję :smile:

1lajk

Znalazłam temat, w którym autor tłumaczy, że to JavaScript. Od wakacji uczy się programowania: Margonem killer

Myślę, że jeśli się uczysz, to naprawdę widać duże postępy. Nie dziwię się, że się cieszysz tym co zrobiłeś i chcesz się od razu chwalić, bo jesteś na dobrej drodze. Po za tym szacun, że siedzisz nad tym i tym nie rzuciłeś w pizdu. Anyway, będziesz miał dobrą robotę jak się już nauczysz programować i dasz sobie większy kawałek tej gry do portoflio. Przyznam jednak chłopakom rację, że na razie jednak to… nie wygląda i przypomina RPG makera z lat 90’. Zresztą, materiału pokazałeś tak mało, że w sumie dla nas to wygląda tylko jak szkice.

Możesz też pogadać z jakimś kolegą/koleżanką, którzy studiują grafikę komputerową (albo jeśli Ci się chce, obejrzeć tutoriale na jego temat). Pixel art JEST dobrym wyborem, ale dzisiaj robi się raczej pixel art na sterydach, dodaje oświetlenie, nasycone kolory, fajne efekty, dba o jakość animacji i mimo pixeli miewają sporo klatek dla płynności. Oświetlenie będzie dla Ciebie też fajnym ćwiczeniem, bo będziesz je musiał zaprogramować. U Ciebie te kolory ziemi, no… nie wyglądają dzisiejszo, ale może dałoby się podmienić tylko assety.

Nie mówię tego ze złośliwości, ale w prawdziwym życiu rzadko się zdarza, żeby programista był jednocześnie designerem (tak samo w firmach, gdzie ludzie tworzą aplikację, zwykle są podzieleni na deweloperów i np. designerów UX/UI. Podobnie z tworzeniem stron internetowych w agencjach reklamowych, grafik robi projekt, programista go tnie i programuje). Po prostu to za dużo roboty, żeby się uczyć programowania i miliona narzędzi do grafiki + znać całą teorię sztuki wizualnej, we dwie osoby jest szybciej, efektywniej i często… efektowniej.

Możesz zerknąć jak wyglądają np. Rogue Street, Rim World, Kingdom New Lands albo Pathway.

PS. samego programowania nie rzucaj, większość ludzi nie napisze niczego poza “hello world!” :wink:

1lajk

Przecież hello world już po odpaleniu aplikacji jest wpisane, wystarczy skompilować :frowning:

Obejrzałem ten filmik. Mimo że zgodzę się z tym że jesteś parówa to szacun że Ci się chce w to bawić. Nie rozumiem parcia na mmo w takim wydaniu, nie w moim typie, lub jak to Polacy lubią mówić -“Drewno”.
No ale życzę powodzenia. Jeśli dotrwasz z tym do końca to pobiorę i sprawdzę :stuck_out_tongue:

Nie wiem jak w JavaScript i dedykowanych mu IDE/edytorów, ale w przypadku Pythona testowy kod to tylko dobra wola twórców IDE, nie samego języka. Zauważyłam to szukając idealnego IDE dla siebie.

Dzięki za wszystkie pozytywne, neutralne i konstruktywne komentarze. Gra jest podobna do Margonem i nie jest zbyt piękna, ponieważ nie jestem game developerem i łatwiej jest mi tworzyć mechaniki na przykładzie czegoś co istnieje. Co do grafiki to najgłupszym rozwiązaniem byłaby w tej chwili nauka pixel artu, żeby mieć piękne sprity, a nie tworzyć mechaniki. Mapę mogę zrobić w dowolnym momencie, więc to, co widać obecnie, można nazwać jednym wielkim placeholderem i poligonem testowym. Niektórzy piszą, że jestem parówą i nie wiem skąd te wnioski?

Możliwe, że z powodu mojej odpowiedzi na post użytkownika Nadinterpretator, ale w takim razie sami przeczytajcie jego post i zadajcie sobie pytanie, czy ten człowiek posiada rozum i godność człowieka. Nie znając mnie, stwierdza, że nie napisałem nawet jednej linijki kodu i jestem kłamcą, a wszystko i tak jest z RPG Makera. Na szczęście sam się ośmieszył. Są również głosy, że nikt w to nie będzie grał, szkoda czasu itd.

Nie wszystko w życiu trzeba robić dla dóbr materialnych i nie każdą rzecz, czynność trzeba przepuszczać przez filtr opłacalności. Jest jeszcze coś takiego jak pasja, a mój zysk z tworzenia tej gry rośnie z każdą minutą, bo staje się lepszym programistą.

W Pythonie też programuję i właśnie robię tę grę, żeby odpocząć od Django. Szczerze to krótko po moim poście, który zalinkowałaś przerwałem tworzenie gry, bo brakowało mi wiedzy i robiłem projekty do CV z Django + Django Rest Framework + Vue.js. Nauka nowych rzeczy dodaje mi motywacji, więc postanowiłem, że będę wykorzystywał Typescripta w komponentach Vue i z tego wynikło, że tworzę grę od nowa w Typescripcie, bo naprawdę typowanie przy takim projekcie bardzo pomaga. Dodatkowo, żeby wykazać się na rynku pracy, biorę udział w tworzeniu projektu open source, a dokładnie biblioteki splinter napisanej w Pythonie, służącej do testowania stron. Co prawda dopiero mam zatwierdzony jeden pull request, ale nie jest to poprawa literówki, tylko dodana prawdziwa funkcjonalność do biblioteki i z racji, że znam już strukturę projektu, to na pewno jeszcze będę się w niego angażował, ale na obecną chwilę wszystkie siły skierowałem na tworzenie gry.

1lajk