Polania MMORPG

Chciałem być nie miły, i cie strolowac jak większość tych ludzi co tutaj piszą, bo z twoich wypowiedzi wynikia, że jesteś nadęta parówą.
Mimo wszystko, obejrzałem twoje treściwe wideo i muszę przyznać, że Twoja gra nie zawiera kompletnie niczego interesującego.

Myślałeś w ogóle nad tym co chcesz zrobić i do kogo kierujesz swoją produkcję? Serio - w czym to ma byc lepsze od portów gier z GameBoy-a?

Rozumiem, że włożyłeś w “to” swój czas i wysiłek, pewnie obejrzałeś sporo tutoriali i czytałeś fora, ale to wszystko nie ma znaczenia, dopóki nie określisz celu, odbiorców i nie wyróżnisz gry czymś na tle innych.

Jak, można porównywać jednego gościa do wielkich, komercyjnych gigantów?

Jego pole manewru ogranicza się do gier Indi i poniżej.

Liczba od 10 do 50 aktywnych graczy będzie świadectwem jego sukcesu, a wszystko powyżej będzie już dobrym indykatorem na to, że jego pomysł na grę jest naprawdę dobry i może służyć jako portfolio przy wysłaniu CV.

Oen44, Raziak, Nadinterpetator… Polaczki… (nie mylic z Polakami). Najbardziej toksyczny typ czlowieka z jakim kiedykolwiek w zyciu mialem do czynienia.

Szafran98,
Omiaj polskie fora szerokim lukiem. Szkoda nerwow. Powodzenia zycze.

1lajk

Cerotis1
Nie no spoko ale chciałem zwrócić uwagę że:

  1. ja (wymieniłeś mnie) napisałem tylko żeby przesiadł się na forum tematyczne bo z doświadczenia wiem że tam lepiej pomogą rozwijać swoje hobby a tu (co widać po kom ) jest zainteresowanie profesionalnym MMO i nie każdy to zrozumie
  2. Jeśli polecasz omijać polskie fora “szerokim łukiem” to co robisz na tym forum? przecież też jest polskie
    wg z 3 osób które wymieniłeś tylko 1 typo się coś tam spruła a ja i Oen44 po prostu stwierdziliśmy że to jest w RPG Maker bo to co widać na filmiku jest 1:1 jak gry z RPG Maker… Serio jak nigdy nie spotkałeś się z “bardziej toksycznymi typami” to zachęcam do integracji z innymi ludźmi.
    widać kto tu jest polaczkiem.

Jaki atak… przecież po kodzie widać, że node.js plus socet.io, choć assety wyglądają jak z rpg makera ;p

Nieźle, powodzenia w projekcie i daj znać jak będziesz mieć jakąś alfę, choć będąc szczerym pewnie i tak nie wypróbuję :smile:

1lajk

Znalazłam temat, w którym autor tłumaczy, że to JavaScript. Od wakacji uczy się programowania: Margonem killer

Myślę, że jeśli się uczysz, to naprawdę widać duże postępy. Nie dziwię się, że się cieszysz tym co zrobiłeś i chcesz się od razu chwalić, bo jesteś na dobrej drodze. Po za tym szacun, że siedzisz nad tym i tym nie rzuciłeś w pizdu. Anyway, będziesz miał dobrą robotę jak się już nauczysz programować i dasz sobie większy kawałek tej gry do portoflio. Przyznam jednak chłopakom rację, że na razie jednak to… nie wygląda i przypomina RPG makera z lat 90’. Zresztą, materiału pokazałeś tak mało, że w sumie dla nas to wygląda tylko jak szkice.

Możesz też pogadać z jakimś kolegą/koleżanką, którzy studiują grafikę komputerową (albo jeśli Ci się chce, obejrzeć tutoriale na jego temat). Pixel art JEST dobrym wyborem, ale dzisiaj robi się raczej pixel art na sterydach, dodaje oświetlenie, nasycone kolory, fajne efekty, dba o jakość animacji i mimo pixeli miewają sporo klatek dla płynności. Oświetlenie będzie dla Ciebie też fajnym ćwiczeniem, bo będziesz je musiał zaprogramować. U Ciebie te kolory ziemi, no… nie wyglądają dzisiejszo, ale może dałoby się podmienić tylko assety.

Nie mówię tego ze złośliwości, ale w prawdziwym życiu rzadko się zdarza, żeby programista był jednocześnie designerem (tak samo w firmach, gdzie ludzie tworzą aplikację, zwykle są podzieleni na deweloperów i np. designerów UX/UI. Podobnie z tworzeniem stron internetowych w agencjach reklamowych, grafik robi projekt, programista go tnie i programuje). Po prostu to za dużo roboty, żeby się uczyć programowania i miliona narzędzi do grafiki + znać całą teorię sztuki wizualnej, we dwie osoby jest szybciej, efektywniej i często… efektowniej.

Możesz zerknąć jak wyglądają np. Rogue Street, Rim World, Kingdom New Lands albo Pathway.

PS. samego programowania nie rzucaj, większość ludzi nie napisze niczego poza “hello world!” :wink:

1lajk

Przecież hello world już po odpaleniu aplikacji jest wpisane, wystarczy skompilować :frowning:

Obejrzałem ten filmik. Mimo że zgodzę się z tym że jesteś parówa to szacun że Ci się chce w to bawić. Nie rozumiem parcia na mmo w takim wydaniu, nie w moim typie, lub jak to Polacy lubią mówić -“Drewno”.
No ale życzę powodzenia. Jeśli dotrwasz z tym do końca to pobiorę i sprawdzę :stuck_out_tongue:

Nie wiem jak w JavaScript i dedykowanych mu IDE/edytorów, ale w przypadku Pythona testowy kod to tylko dobra wola twórców IDE, nie samego języka. Zauważyłam to szukając idealnego IDE dla siebie.

Dzięki za wszystkie pozytywne, neutralne i konstruktywne komentarze. Gra jest podobna do Margonem i nie jest zbyt piękna, ponieważ nie jestem game developerem i łatwiej jest mi tworzyć mechaniki na przykładzie czegoś co istnieje. Co do grafiki to najgłupszym rozwiązaniem byłaby w tej chwili nauka pixel artu, żeby mieć piękne sprity, a nie tworzyć mechaniki. Mapę mogę zrobić w dowolnym momencie, więc to, co widać obecnie, można nazwać jednym wielkim placeholderem i poligonem testowym. Niektórzy piszą, że jestem parówą i nie wiem skąd te wnioski?

Możliwe, że z powodu mojej odpowiedzi na post użytkownika Nadinterpretator, ale w takim razie sami przeczytajcie jego post i zadajcie sobie pytanie, czy ten człowiek posiada rozum i godność człowieka. Nie znając mnie, stwierdza, że nie napisałem nawet jednej linijki kodu i jestem kłamcą, a wszystko i tak jest z RPG Makera. Na szczęście sam się ośmieszył. Są również głosy, że nikt w to nie będzie grał, szkoda czasu itd.

Nie wszystko w życiu trzeba robić dla dóbr materialnych i nie każdą rzecz, czynność trzeba przepuszczać przez filtr opłacalności. Jest jeszcze coś takiego jak pasja, a mój zysk z tworzenia tej gry rośnie z każdą minutą, bo staje się lepszym programistą.

W Pythonie też programuję i właśnie robię tę grę, żeby odpocząć od Django. Szczerze to krótko po moim poście, który zalinkowałaś przerwałem tworzenie gry, bo brakowało mi wiedzy i robiłem projekty do CV z Django + Django Rest Framework + Vue.js. Nauka nowych rzeczy dodaje mi motywacji, więc postanowiłem, że będę wykorzystywał Typescripta w komponentach Vue i z tego wynikło, że tworzę grę od nowa w Typescripcie, bo naprawdę typowanie przy takim projekcie bardzo pomaga. Dodatkowo, żeby wykazać się na rynku pracy, biorę udział w tworzeniu projektu open source, a dokładnie biblioteki splinter napisanej w Pythonie, służącej do testowania stron. Co prawda dopiero mam zatwierdzony jeden pull request, ale nie jest to poprawa literówki, tylko dodana prawdziwa funkcjonalność do biblioteki i z racji, że znam już strukturę projektu, to na pewno jeszcze będę się w niego angażował, ale na obecną chwilę wszystkie siły skierowałem na tworzenie gry.

1lajk

Powiem Ci tak: widzę, że jesteś fanem Margonem i powinieneś to traktować oraz reklamować jako fanowski projekt, próbę reanimacji i wskrzeszenia Margonem, albo “duchowego następcę Margonem” - i wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości skąd taka stylizacja. Na pewno zabrzmi to hardo i zdecydowanie. W innych przypadkach hasło “uczę się programować, i chcę zacząć od mmorpg” wywołuje u wielu osób rozbawienie (coś jak “kupiłem pompkę do roweru, chcę zbudować rakietę”). Jeśli go wrzucić na fora/FB/Discord gdzie siedzą gracze starego Margonem, na pewno im się spodoba. Tobie sprawi Ci to dużo radości, może nawet da jakąś popularność w tym środowisku, a już na pewno nauczy Cię dużo pożytecznych rzeczy, o ile nie będziesz się cofał z technologiami, tylko szukał nowych rozwiązań, bez względu na stylistykę. Za rok-dwa możesz się zatrudnić w dobrej firmie.

Przepraszam, że jak tak o kasie, może to już mój wiek, zwykłe zblazowanie i cynizm, albo zwykły pragmatyzm i gapienie się, co może dać kasę (albo po prostu szatan zjadł mi duszę), ale faktem jest, że ludzie dostają dobrą robotę kiedy robią coś z początku hobbystycznie. Zwłaszcza w zawodach technicznych. A jeśli już masz, to bardziej się rozwiniesz.

Natomiast gdybym miała mówić z perspektywy osoby, która w Margonem nie grała oraz wypowiedzieć się wyłącznie za siebie, to mnie by nie zaciekawiło. Styl projektu naprawdę wygląda jak RPG Maker (patrzyłam na screeny Margonem i oryginał chyba jest nawet bardziej kolorowy) i ma przestarzałe mechaniki (walka turowa). Oprawa im nie nadaje żadnego powiewu świeżości. Ot, stary, klasyczny RPG w stylu Pokemonów albo pierwszych Final Fantasy. Przyciągnie fanów Margonem, ale niekoniecznie nowych graczy, którzy pragną ładnej grafiki, dynamicznej walki i niczym nieograniczonej interakcji z otwartym światem.

Anyway, powodzenia. Chyba powiedziałam już wszystko co chciałam :slight_smile:

Ja ci napisze nie myślałeś na unreal engie 4 prawie większość aseetów jest za free tu ci dam filmik jak gość bez doświadczenia w programowaniu robi grę w stylu diablo w 7 dni https://www.youtube.com/watch?v=F3tccrzqwvo&t=352s

Powtarzam, zapraszam na kopanie ziemniaków, bo sezon się kończy. Poruszasz się i zaoszczędzisz rodzicom prądu.

1lajk

Cry me a river

Jezeli masz zdolnosc do pisania kodu to zal mi Ciebie typie, bo twoj projekt wygląda jak RPG maker i sorry, moze i sie pomyliłem co do twoich umiejętności, przepraszam za to, ale nie przepraszam Cię za to ze twoja gra wygląda jak gówno.

Tak jak mówiłem wcześniej, jezeli umiesz programować to idź na prawdziwy silnik i stwórzy prawdziwą grę, a nie to żałosne coś. Jeżeli uważasz że stworzenie gry samemu w silniku 3D jest niemożliwe, to zapraszam na ten kanał:

Gość samemu tworzy grę i jego projekt wygląda 10 razy lepiej niz twój kiedykolwiek będzie w stanie się zaprezentować.

Oczywiście mozesz olać moje rady i kontynuować swoją gówno gierke w przeglądarce, stracisz jedynie na to czas i nic na tym nie zyskasz.

Nie pozdrawiam.

Nie wiem, czy ktokolwiek tu słyszał o placeholderach? Mniejsza z tym gościu od diablo w 7 dni ma doświadczenie, ale pokazuje jak łatwo i szybko można zrobić zalążek gry z samych darmowych assetów używając jedynie blueprintów. Pomimo, że jego “diablo” prezentuje się o wiele lepiej(niebo a ziemia) jeżeli chodzi o kod jest zupełnie odwrotnie.

Dla jednego musi być 3d i ładna grafika, a inny zadowoli się pixel artem i to też nie ma znaczenia, nie jest artystą tylko koderem. To też zależy co kolega chce osiągnąć jeżeli rozwinąć swoje umiejętności z web developerki, lub pokazać swoje umiejętności w portfolio z tego tematu to po kiego grzyba mu unreal lub unity? Jeżeli jednak chce projekt ukończyć i na nim zarobić, to powinien zacząć od nie robienia mmo ;p

Naprawdę widać, że jesteś co najmniej lekko upośledzony. Człowieku w życiu zaprogramowałeś co najwyżej pralkę, a dajesz mi rady jakbyś coś wiedział na ten temat. To, co zyskam wymieniłem już w moim poście, ale widocznie umiejętność przetwarzania wiadomości u ciebie jest na poziomie trzeciej klasy. Wyprowadzę cię na koniec z błędu. W unity programuje się w C#, a ja nie zamierzam uczyć się kolejnego języka, żeby przypaść do gustu takim ignorantom jak ty. Myślisz, że dajesz jakieś faktyczne rady, ktoś cię tutaj poważa i miałby się do tego dostosować?
Gościu rady to, możesz dawać koledze jak mieszać farbę na budowie, a nie na temat, na który nie masz pojęcia. Ośmieszyłeś się twierdząc, że nie napisałem nawet linijki, jesteś zwykłym burakiem, który myśli, że na czymś się zna, a tak naprawdę jesteś zwykłym burakiem.

Projekt jest w celach nauki i nie wiem skąd tu tyle przemądrzałych użytkowników.
Usłyszeli gdzieś, że są silniki jak unity, czy unreal engine i z automatu przyjmują, że ja jestem idiotą i o nich nie słyszałem, a oni posiedli jakąś wiedzę tajemną tj. nazwę silnika, bo po uruchomieniu już pewnie nie wie co zrobić XD
Pierwsza moja próba stworzenia gry była na unity w 2014 roku, więc o istnieniu tego tworu pewnie dowiedziałem się wcześniej, niż mądrale z tego tematu. Bardzo ciekawy jest też fakt, że po założeniu takiego tematu na 4programmers lub innym forum programistycznym nikt nie napisze: “haha, ale żałosna gra, weź unity, bo to lipa i nikt nigdy w to nie zagra”. To właśnie pokazuje poziom na forum.

To są gracze ich odbiór gry to przede wszystkim jej wygląd(dlatego tak łatwo scamują ludzi pięknymi trailerami przy zbiórkach kickstarterowych ;p). Kod będa mogli ocenić dopiero jak zagrają i to negatywnie w przypadku napotkania błędów i bugów. Osobiście bym im nie pokazał mojego projektu gdyby nie wyglądał dobrze i był w miarę rozwinięty(a nawet nie przyznaję się, czy coś robię).

Zawsze też możesz zainteresować się webgl i bibliotekom threejs na tym jest zrobione hordesio ;p

Po prostu sobie odpuść bo i tak nic z tego nie wyjdzie xd. Zrób sobie kwalifikacje na wózki widłowe, zatrudnij się gdzieś na magazynie, a swoje pisanie kodów wrzuć sobie na Facebooka i oglos się że będziesz robił strony internetowe dla kosmetyczek i fryzjerów. Przynajmniej sobie audi kupisz i mieszkanie wynajmiesz.

3/4 ludzi na tym portalu gra w jedna gre cale zycie i przychodzi tu mowic o wszystkich innych jak o gownie. Zycze ci powodzenia na drodze programowania jak i z twoim projektem, ale tutaj nie znajdziesz ani wsparcia ani feedbacku. Nie jestem w temacie, ale proponuje Ci poszukac jakichs forum indie gier, pixel art games etc tam na pewno ludzie o podobnej zajawce ci pomoga. pzdr

2lajki