Poradnik początkującego-GILDIA&SIEGE CZ. 1

Dziś wchodzimy na właściwe tory a co za tym idzie, obszerność artykułów znacząco wzrasta, w tym artykule zderzycie się ze ścianą tekstu, która mówi o zawiłych mechanikach powiązanych z gildią, jest to jeden z kilku/kilkunastu artykułów na temat aspektów gildyjnych i wszystkiego co z nimi związane. Wiem, że było kilka updatów związanych zwłaszcza z oblężeniami, więc jeżeli ktoś widzi jakiś błąd to proszę o komentarz, ponieważ chodzi mi przede wszystkim o tworzenie bazy zawierającej rzetelne informacje dla nowych graczy :wink:

Na dole znajdziecie link do posta rekrutacyjnego do mojej gildii, a teraz do rzeczy :stuck_out_tongue:

Wiadomości ogólne

Gildie mogą pomieścić do 100 osób na maksymalnym poziomie, a by go osiągnąć muszą zostać wylevelowane poprzez wykonywanie zadań gildyjnych, które obejmują takie aktywności jak:

  • Zabicie World Bossa(†)
  • Wykonanie Questów “Konstruktora” na Diamond Shores(Auroria)(†)
  • Zniszczenie Bunkra/Fortecy na Diamond Shores(†)
  • Zbieranie specjalnego typu roślin ze swoich posiadłości-Experia Sunfolwers itd.
  • Dostarczenie odpowiedniej ilości danych matsów do Guild Manager’a

†-w ten sposób pozwoliłem oznaczyć sobie questy, które zazwyczaj są wymagane w gildiach, ze względu na to, że zwyczajnie opłacają się one też graczom, pozostałe 2 są opcjonalne i mało opłacalne

Gildia oferuje korzyści tym, którzy się w niej znajdują, takie jak Prestige(specjalna waluta gromadzona za questy gildyjne oraz Auroriowe) i specjalny buff(zależnie od lvl’a czerpiemy z niego coraz to lepsze benefity). Gildie mogą też walczyć między sobą, takie wojny w grze określane są mianem Dominion, jednak można je wypowiedzieć tylko tym gildią, które nie są pod ochroną, którą każdy z członków gildii może wykupić w gildyjnym sklepie za prestige(trwa ona 3 dni).

W późniejszym etapie rozgrywki gildie mogą toczyć ze sobą walki o wpływy i terytoria na północnej wyspie Auroria. Najsilniejsze z nich będą mogły zbudować zamki, które zapewnią im wpływy z podatków oraz szereg innych korzyści, lecz będą wymagały częstych obron podczas regularnych oblężeń.

Tworzenie gildii

Kreowanie gildii wymaga stworzenia party składającego się z przynajmniej pięciu graczy na poziomie piątym lub wyższym. Lider drużyny musi zapłacić 1 sztukę złota Guild Manager’owi podczas finalizowania czynności. Członkowie drużyny, która docelowo ma utworzyć gildie nie muszą się zgodzić na jej tworzenie, ale jeżeli chcą by doszło to do skutku to nie mogą się aktualnie znajdować w innej. Po utworzeniu gildii do jej istnienia wymagany jest tylko lider.

Tylko członkowie twojej nacji mogą dołączyć do twojej gildii. Jednak Piraci (będący osobną nacją składającą się ze wszystkich wyjętych spod prawa wyrzutków) mogą zjednoczyć się, by stworzyć gildię bez względu na ich rodzimą nację. Wyjątek stanowi też nacja utworzona przez graczy, która także może jednoczyć członków z różnych nacji pod jednym sztandarem.

Rekrutacja graczy poprzez “Tablicę rekrutacyjną”

Dzięki aktualizacji 2.0 możliwe jest rekrutowanie i reklamowanie gildii w szerszej społeczności. Gildie mogą zdecydować się na reklamę w ramach funkcji wyszukiwania Gildii, a liderzy gildii mogą przeglądać i zarządzać aplikacjami od zainteresowanych.

Po uiszczeniu niewielkiej opłaty gildie mogą wypełnić formularz rekrutacji, który określa ich profil(PvE/PvP itd.) i pozostawia wiadomość o długości do 100 znaków. Ogłoszenie o rekrutacji do gildii będzie wystawione na 3 dni, jeśli zapłacisz 10 sztuk złota lub 9 dni za 20 sztuk złota.

Poszukiwacze przygód, którzy zareagują na ogłoszenie rekrutacyjne, mogą wysłać krótką wiadomość, która zostanie umieszczona w sekcji “oczekujące aplikacje” gildii. Przywódcy gildii mogą następnie przeglądać aplikacje i zatwierdzać tych którzy wpisują się w ich wymagania. Każda gildia może mieć jednocześnie do 50 oczekujących aplikacji, a ty możesz mieć do 100 awanturników w twojej gildii( na najwyższym poziomie).

Poniżej rozpiska bonusów czerpanych z samej przynależności do gildii zależnie od jej LvL’a:

  • Poziom 1: Energia Tahyanga - Zwiększa prędkość Dash + 15%.

  • Poziom 2: Energia Aranzeb’a - Zawiera premię Energii Tahyanga i zwiększa zdobyte PD o + 7%.

  • Poziom 3: Energia Ollo - Obejmuje premie Energii Aranzeb i zwiększa drop rate + 7%.

  • Poziom 4: Energia Naimy - Zawiera bonusy Energii Ollo’s i zmniejsza czas odnowienia dla Recall -15%, zmniejsza czas castowania Recall -7%.

  • Poziom 5: Energia Inocha - Zawiera premie Energii Naimy i zwiększa otrzymywane Honor Points’y (+250) za wzięcie udziału w rozprawie jako sędzia.

  • Poziom 6: Energia Luciusa - Obejmuje bonusy do Energii Inocha i tymczasowo zwiększa szybkość Szybowca, gdy używa się umiejętności takich jak Szybowiec Nitro i Salto.

  • Gildia Poziom 7: Energia Kyprosy - Obejmuje bonusy do Energii Lucjusza i zmniejsza czas przywoływania statków/pojazdów o 20%.

  • Gildia Poziom 8: Energia Eanyi - Obejmuje Bonusy Energii Kyprosy i zmniejsza czas trwania pośmiertnego debuffa(Rebirth Trauma) o 1 min.

Punkty Prestige można wydawać w sklepie Gildii na unikatowe przedmioty, w tym Epherium Cloaks(Endgameowe Peleryny), Pinion Portals, Guild race dzięki którym możemy przywołać członków gildii do dowolnej lokalizacji, ochronę przed deklaracjami Dominion, Vivid Lunascale (Lunascale są to kamienie do ulepszania ekwipunku ze 100% szansą sukcesu na “wbicie”) i wiele innych.

Dominion-Wojny Gildii

Dominion’y to usankcjonowane konflikty, które nie zostaną przerwane przez strażników Erenoru i mogą mieć miejsce w dowolnym miejscu, nawet w strefach pokoju. Tylko procesy, więzienia, Mistmerrow i areny są bezpieczne przed wpływem Dominion’ów Gildii.

Każda gildia, która jest powyżej poziomu 3, może wypowiedzieć wojnę przeciwko jakiejkolwiek innej gildii powyżej poziomu 3, która nie jest chroniona przez wyżej wymieniony, 3 dniowy certyfikat ochronny. Po ogłoszeniu wojny obie strony staną się “czerwonymi” wrogami przez godzinę. Pod koniec godziny, ta gildia która ma więcej zabójstw, zostanie ogłoszona zwycięską. Jeśli żadna ze stron nie uzyska 10 zabójstw, wojna jest uznawana za remis. Zarówno wygrane, jak i przegrane gildie otrzymają punkty doświadczenia oraz Prestige, aczkolwiek zwycięska gildia otrzyma ich więcej.

Podczas Dominion nie powstają żadne plamy krwi, a Twoje Hostile Faction Kills są nabijane zależenie od ilości zabójstw dokonanych podczas wojny między gildyjnej, jednak nie będziesz w stanie zdobywać punktów honoru poprzez zabójstwa. Gildie również nie będą mogły przyjmować nowych członków, członkowie gildii nie będą mogli odejść, a zabójstwa postaci dodanych do gildii tuż przed wojną nie będą się liczyły. Ci nowo dodani gracze zostaną również zaatakowani przez strażników w bezpiecznych strefach, jeśli rozpoczną walkę, tak jak ma to miejsce w normalnym stanie rozgrywki.

Dominiony można zadeklarować do trzech razy dziennie przeciwko tej samej gildii. Po trzeciej wojnie gildia otrzyma status Ochrony Dominium, co uchroni ich przed dalszymi walkami. Ochrona Dominium jest usuwana każdej nocy o godzinie 00:00 czasu serwera.

Wojna nie jest tania, a deklarowanie Dominion przeciwko innej gildii będzie kosztować atakujące gildie złoto:

  • Pierwsza walka w ciągu jednego dnia kosztuje 100 sztuk złotya.
  • Druga walka kosztuje 500 sztuk złota.
  • Trzecia walka kosztuje 2500 sztuk złota.

SIEGE

Zamki są dużą, end-game’ową strukturą, która jest budowana i kontrolowana przez gildię. Mogą być zbudowane tylko na Aurorii. Są modułowe, co pozwala stworzyć własny zamek z unikalnym układem i wprowadzić kolejny aspekt PvP z oblężeniami zamkowymi.

  • Korzyści

Istnieje kilka korzyści z posiadania zamku. Po pierwsze, zamki pomagają chronić aktywowaną wieżę strażniczą, w której budujesz zamek. Ta wieża strażnicza (która wygląda jak olbrzymi kamienny miecz) zapewnia kontrolę nad otoczeniem. Po aktywacji miecz unosi się w powietrzu i możliwe jest zniszczenie kamienia i przejęcie kontroli nad ziemią, jeśli nie jest ona chroniona.

Kontrolowanie tego terytorium otwiera nowe miejsca do budowania domów i gospodarstw. Na zatłoczonym serwerze mogą to być jedyne miejsca do zabudowania.

Posiadanie tego terytorium oznacza, że ​​zbierasz wszystkie podatki od nieruchomości, które są umieszczone na twojej ziemi (i możesz kontrolować, kto buduje na twojej ziemi). Pamiętaj, że niezależnie od tego, kto umieści zamek i aktywuje Wieżę Strażniczą, przywódcą gildii jest ten, kto jest właścicielem tej ziemi.

Wreszcie masz dostęp do niektórych zasobów, które będą łatwiejsze do zebrania niż inne, przez co niektórzy będą chcieli Cię zaatakować.

  • Konstrukcja

Aby rozpocząć budowę własnego zamku, musisz najpierw zdobyć ziemię, aktywując Wieżę Strażniczą. Wymaga to stworzenia Purifying Archeum, przedmiotu z zakresu profesji alchemicznej tworzonego przy użyciu 100 Anya Ingots i 50 Blood Archeum Crystal. Purifying Archeum jest finalnie otrzymywane w postaci trade pack’a, a dzięki niemu możesz aktywować Wieżę Strażniczą, umożliwiając Tobie i Twojej gildii kontrolowanie otaczającego ją terytorium.

Wieża jest początkowo niechroniona, co ułatwia rywalizującym gildiom przejęcie nad nią kontroli. Aby ją chronić, musisz zbudować mury, wieże, bramy i drabiny, a w ten sposób utworzysz zamek. Projekty tych przedmiotów można zakupić na wyspie Mirage za Gilda Stars/Gold, lub poszukać ich w Domu Aukcyjnym, czy ktoś ich czasem nie sprzedaje. Gdy masz już gotowe plany, możesz umieścić różne elementy o dowolnym kształcie i rozmiarze. Ponieważ każdy z tych kawałków będzie kosztował sporo drewna i kamienia do budowy, pomocne jest ustawienie ławek rzemiosła, aby nie trzeba było przenosić kamieni i paczek drzewnych na duże odległości lub zza morza.

  • Rodzaje

Podobnie jak w przypadku wszystkich budynków, zamki są w stylu wschodnim i zachodnim. Wyglądają inaczej, ale mają tę samą funkcję.

  • Waluta
  1. Territokeny to srebrne monety, którymi można handlować w celu uzyskania usług w królestwie. Wykorzystaj te możliwości, by zdobyć Lord’s Pence’a. Territokens można odbierać od Territory Market Director w obszarze rynku raz dziennie. Aby go otrzymać, musisz mieć poziom 50 lub wyższy.

  2. Lord’s Pence są nudnymi brązowymi monetami, które są wręczane za służbę dla królestwa. Za 100 z nich można utworzyć 1 Lord Coin’a.

  3. Lord’s Coin to jasne złote monety, które są już znane większości właścicieli zamków. Te monety są zbywalne i nierzadko sprzedawane w Domu Aukcyjnym. Mogą być używane do kupowania towarów, tworzenia materiałów budowlanych z warsztatów konstrukcyjnych, tworzenia Regal Ore i pomagają w utrzymaniu własnej Złotej Wywerny. Podczas gdy właściciele zamku korzystają z nich najbardziej, każdy gracz może chcieć zebrać monety Lorda do wykorzystania w craftingu, tworzeniu paczek handlowych, tworzeniu itemów Obsydian tier’u 7 lub przy zakupach specjalnych towarów. Dawniej zarezerwowane wyłącznie dla Lordów, teraz każdy ma dostęp do tych monet i korzyści, które wynikają z ich posiadania.

  • Sieges

Co 3 tygodnie Twój oblężniczy zwój będzie dostępny do kupienia w Domu Aukcyjnym z ofertą początkową w wysokości 500 sztuk złota. Każdy, kto kupi ten zwój, zyskuje możliwość ogłoszenia oblężenia zamku, które odbywa się w niedzielne popołudnie. Bitwa rozpoczyna się od 70 atakujących i 50 obrońców, obrońcy zyskują dodatkowych 20 członków po 30 minutach. Głównym celem atakujących jest rozbicie ścian i zniszczenie kryształu w środku. Spowoduje to odwrócenie punktów respawnu dla dwóch drużyn i pozwoli atakującej drużynie rozpocząć channelowanie wieży. Channelowanie musi trwać nieprzerwanie przez 5 minut, aby atakująca drużyna mogła zdobyć zamek.

Obrońcy na ścianach mogą aktywować działa stałe (zawierające dwie funkcje, które pozwalają na automatyczne strzelanie do wrogich szybowców i personalny strzał z armaty) używając Blood Archeum Crystal, podczas gdy atakujący mogą użyć broni oblężniczej, aby spróbować zniszczyć mury zamku. Ostatecznie zwycięstwo atakujących oznacza, że ​​kontrolują teraz Wieżę Strażniczą i otaczającą ziemię, podczas gdy zwycięstwo obrońców oznacza, że ​​otrzymują specjalną formę waluty, Coins of the Lord.

Poniżej link do posta, o którym już wspomniałem, zachęcam do przyłączenia się oraz życzę miłego dnia! :wink:

https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata/107515