Hej-to znowu ja, kiedyś zajmowałem się tłumaczeniem zagranicznych poradników do ArcheAge, a w skrajnych przypadkach ich tworzeniem, wpadłem na pomysł, że ta inicjatywa mogła by znacząco pomóc nowym graczom, a co za tym idzie potencjalnym członkom mojej gildii
Tak więc wznawiam działalność, a dziś na pierwszy ogień idą klasy, wydawało by się coś tak podstawowego, a jednocześnie coś tak rozbudowanego, że ciężko ubrać to w same konkrety mieszcząc się przy tym w ramach racjonalnej “lektury”.
Tak więc szkoda czasu bo tego w Aa zawsze mało i do rzeczy!
“Klasa” postaci w ArcheAge składa się z trzech na 10 zestawów umiejętności. Każdy zestaw umiejętności expi się niezależnie (w miarę zdobywania doświadczenia z danym zestawem drzewek zdobywasz nowe umiejętności). Podczas tworzenia postaci gracz wybierze jedno z pięciu podstawowych drzewek (aby zapewnić nowemu graczowi dostęp do zdolności ofensywnych), a następnie wybiera inne skillsety na poziomie dziesiątym i piętnastym. Połączenie tych trzech “drzewek” określa klasę postaci.
Ponadto gracz musi wybrać umiejętności z każdego drzewa. Wewnątrz skillsetu nie ogranicza się korzystania z żadnej umiejętności, ale może (po odblokowaniu danej zdolności) wybrać, którą z nich użyć, a którą nie. Każde drzewo zawiera 11 aktywnych(12 zostanie wprowadzona na serwery Ezi wraz z updatem, który zwiększa lvl cap do 55-18 lipca) i 5 pasywnych zdolności, w sumie 16 (po patchu 17-dodatkowa umiejętność jest “aktywna”) umiejętności w każdym drzewku. Jednak gracz uzyskuje tylko 23 punkty umiejętności po maksymalnym poziomie 50(po patchu będzie to 55 i 25 punktów umiejętności do wykorzystania). Oznacza to, że gracz nie będzie w stanie wybrać wszystkich umiejętności z każdego drzewka. Tak więc nawet dwóch graczy z tymi samymi trzema zestawami może grać bardzo odmiennie, jeśli wybierze różne skille.
Reset SKILLI
Wybrane umiejętności w danym drzewku można zresetować w dowolnym momencie za niewielką opłatą, a same drzewka można zmienić, rozmawiając z Skill Managerem lub Nui Priest i płacąc opłatę. Ponadto można wymieniać i łączyć dowolne drzewka na poziomie 15 i nie jest to już ograniczone do zachowania początkowego drzewka wybieranego przy tworzeniu postaci.
Po połączeniu trzech zestawów umiejętności, postacie otrzymują odpowiednią nazwę klasy (którą można zmienić w dowolnym momencie, wymieniając drzewka).
Kalkulatory klasowe
Dobry kalkulator klasy, który pozwala planować, jakie drzewka i poszczególne umiejętności chce się łączyć, a także jakie kombinacje tworzą daną klasę, można znaleźć na stronie, należy jednak pamiętać, że są tutaj już uwzględnione Abyssal skille, których na fresh serwerze, jeszcze przez jakiś czas nie będzie
http://archeagedatabase.net/en/calc/
Skillset’y
- Archery
Ten Skillset skupia się głównie na zadawaniu obrażeń dystansowych - jak można się było spodziewać - z obniżeniem obrażeń umiejętności dystansowych, gdy jest zbyt blisko celu(8m). Niektóre aktywne umiejętności pomagają utrzymać cel na odległość przy jednoczesnym zadawaniu obrażeń i inne efekty, a jego pasywne zdolności zwiększają mobilność i zasięg z którego możemy zadawac obrażenia.
- Auramancy
To skillset supportujący-oferuje buffy dla rzucającego i jego grupy, debuffy dla wrogów oraz mieszankę lekkiego leczenia, obrony i kontroli tłumu. Jego szeroki zestaw narzędzi zapewnia dobre wsparcie grupowe.
- BattleRage
Szarżuj na przeciwnika, walcz blisko i nie pozwalaj swoim celom uciekać! Ten Skillset koncentruje się głównie na umiejętnościach ofensywnych z pasywami, które zwiększają siłę Twojego ataku i zapewniają pewnego rodzaju rekompensatę w przypadku użycia dwóch broni jednoręcznych.
- Defence
Jest to podstawowy zestaw umiejętności dla tych, którzy chcą podnieść tarczę i przyjąć trochę obrażeń, napakowany potężnymi umiejętnościami obronnymi, tauntami i skillami łagodzącymi otrzymywany dmg. Jego pasywy skupiają się na blokowaniu i zmniejszaniu nadchodzących fizycznych obrażeń.
- Occultism
Koncentruje się na stosowaniu różnych efektów statusowych i debuffów z dystansu, ten Skillset doskonale nadaje się do uzupełnienia obrażeń lub leczenia. Jego pasywne postacie zwiększają regenerację many i szansę na magiczne trafienia krytyczne.
- Shadowplay
Szybkie ataki i duża mobilność w czasie walki i poza nią to specjalność Shadowplay, szczególnie ataków typu “stealth and surprise”. Jego pasywa obniżają generowanie aggro, zwiększają Twoje uniki oraz szansę na zadanie krytycznych ciosów o wysokich obrażeniach.
- Songcraft
Jako Skillset dla każdego początkującego barda, Songcraft posiada wiele różnych sztuczek. Jego umiejętności obejmują obrażenia dystansowe i kontrolę nad tłumem, buffy i małe uzdrowienia, debuffy i wiele więcej - wszystkie przydatne narzędzia, zarówno w rozgrywce solo, jak i w grupie! Jego pasywa przede wszystkim boostują zdolności z Songcraft’u.
- Sorcery
Pokonaj wrogów za pomocą obrażeń zasięgowych i obszarowych w postaci ognia, elektryczności i lodu! Umiejętności pasywne czarnoksięstwa zwiększają obrażenia, podczas gdy ich combo’sy powodują nakładanie m.in. efektów kontroli tłumu wśród celów. Jest to podobne do łucznictwa.
- Vitalism
Trzymaj siebie i swoją gildię przy życiu, leczy, leczy w czasie, posiada zaklęcia ochronne i wskrzeszenie. Pasywa zwiększają twoją pulę many i siłę twoich uzdrawiających umiejętności.
- Witchcraft
Ten zestaw skilli polega na kontroli tłumu - zarówno jej nakładaniu, jak i usuwaniu. Spellcasterzy z odłamu Witchcraft’a zatrzymują wojowników w fazie natarcia i kontrolują pola bitew, a ich umiejętności pasywne zwiększają intensywność kontroli tłumu którą dysponują.
Combos’y
Synergie między umiejętnościami w różnych drzewkach nazywa się combos’ami. Większość kombinacji opiera się na umiejętności przypisywania statusu celowi, co powoduje kolejną zdolność do zadawania większych obrażeń lub stosowania innego zwiększonego efektu. Niektóre kombinacje to specyficzne synergie pomiędzy umiejętnościami, np. po odskoczeniu od celu za pomocą Drop Back z Shadowplay możesz instant rzucić Flame bolta z Sorcery.
Efekty combo nakładane przez zdolność są wyświetlane jako małe ikony w prawym dolnym rogu sekcji statystyk danej umiejętności, która ukazuje się po najechaniu na skill kursorem myszy.
W dolnej części tekstu-w sekcji “Combo” znajdziesz opis umiejętności, które mogą wywoływać efekt combo. Zdolności z którymi się comb’ują bezpośrednio, a nie poszczególne statusy nałożone na cel będące czynnikiem efektu combo, będą wymienione w w wyżej wymienionej deskrypcji z nazwy tak jak na grafice “Freezing Arrow”.
Myślę, że tyle wystarczy tym bardziej, że artykuł był stricte kierowany do graczy z fresh serwera. Z czasem pojawią się kolejne części ale nie wiem czy też w formie pisanej czy w formie filmów, to się jeszcze okaże
Jeżeli zauważyliście jakie kolwiek błędy piszcie mi w komentarzach a ja bedę to na bierząco edytował, chciałby żeby to była rzetelna porcja informacji dla nowych graczy
Życzę owocnej lektury zwłaszcza (moim gildiowiczom ) i miłego dnia
Przypominam, że rekrutacja do naszej ekipy wciąż trwa, a więcej szczegółów w linku poniżej