Jeśli chodzi o crafting to jeszcze jest po “staremu”. Na razie wersja ArcheRage to 3.0, a pracują obecnie nad 3.5. Także jeszcze poczekamy aby otrzymać zmieniony craft. Niemniej pojawiały się tematy na forum odnośnie craftu, więc mają to na uwadze, tylko zmiana całego systemu nie jest łatwa w implementacji i zajmie “trochę” czasu.
Z tym privem jest o tyle ciekawie, co się dowiedziałem od jednego z graczy, że devsi ArcheRage mocno współpracują z community, zbierają opinie od użytkowników na forum i wprowadzają je w życie (prędzej czy później), oczywiście jeśli są to “mądre” feature’y. Więc bywają różnice w porównaniu z offem
Enchant komponentów do statków nadal jest aktywny, ale i chyba na offie dalej to działa (przynajmniej rok temu działał ciągle)? Tutaj jedynie jest zniwelowany wpływ itemshopu na różne aspekty gry.
Nie wiem czy napisałem wyżej, ale:
Dostajemy 40laboru co 5min - bez znaczenia, czy zalogowany, wylogowany.
Exp z questów jest zwiększony kilkukrotnie, wiec expi się szybciej. Z mobów (chyba) też, nie pamiętam ile się dostaje na oficjalu, ale wydaje mi się, że tu więcej.
Troszkę więcej też gilda startów jest z questów (ale nie jakoś super).
Drop z coinów natomiast, czy kasa z paczek, rybek etc. są podobne jak na offie, więc nie ma przesadnej inflacji.
Możliwość wszelakiego zbieractwa, czy craftingu, jest obłożona limitem lvlowym - od 52lvlu dopiero możemy to czynić. Nie doszukałem się powodu, ale przypuszczam, że ma to związek z ograniczeniem multikont, które w ArcheRage są zakazane i banowane. Przy okazji nie ma możliwości odpalenia “tradycyjnymi” metodami kilku kont. Z tego co słyszałem ludzie tu faktycznie grają na 1 koncie, co też jest o wiele lepsze niż na offie.
Czas dojrzewania wszelakich sadzonek, drzewek itp. itd. jest dwukrotnie szybszy.
Z tego co ludzie mówią to % szansa na thunderstruck tree jest podobna jak na offie.