Po dłuższej i wnikliwej analizie stwierdziłem, że nie chce mi się już więcej testować i na siłę przekonywać do różnych MMORPG. To też zdecydowałem się zostać przy ArcheAge’u na którego i tak już “zmarnowałem” sporo czasu. Jednakże nie chce grać hardcorowo rushując na siłę golda. Tym razem chciałbym się pobawić jak przy pierwszym spotkaniu z tą grą. Porobić Dungeony i Bossy mając 30 lvl. Poudawać fightera na arenach i postraszyć krakena strzelając z clippera. Co za tym idzie szukam ludzi, którzy tak jak ja szukają gry, w której mogliby się zanurzyć na długie miesiące a nawet lata, bo czego jak czego ale contentu w AA nie brakuje. Od własnych domów i farm, przez wszechobecne PvP, morskie wyprawy handlowe i rybackie, aż po epickie walki z bossami w lochach Mistsong. Craft który cały czas jest ulepszany, nowe sety, różnorodność klas, gdzie progresja dzielona jest na 3 etapy rozwoju, a klasa składa się z trzech z dziesięciu aktywnych drzewek. Nie ma ograniczeń pod względem profesji jaką się będziesz kierował, czy zostaniesz łowcą potworów, który katując zwierzynę na polach Aurori bogaci się zdobytymi łupami, czy kupcem handlującym między kontynentalnie wraz ze swoją ekipą, czuwającą nad bezpieczeństwem waszych towarów, podczas ryzykownych przepraw przez Arcadian Sea. Musisz pamiętać, że nie od razu Kraków zbudowano! Najpierw czeka cię piesza wędrówka do sąsiedniej prowincji, następnie Twój wierny wierzchowiec, a dopiero potem w miarę rozwoju profesji i inwestycji w sprzęt poznasz co znaczy prawdziwy handel i prawdziwa gotówka. Tak jest wszędzie, czy rybak, czy górnik, czy pasterz, każdy ma swoje miejsce w tym świecie i każdy zaczyna od zera. Co najciekawsze, nieważne czy jesteś, healerem, czy skrytobójcą, czy tankiem, Twoja klasa może łączyć każdą z cech poprzez dobór odpowiednich drzewek i ekwipunku. A klasę możesz zmienić w każdej chwili. Bo nie zawsze chcesz mordować, czasami wolisz się teleportować, by szybciej pod wodą skarby odkrywać Pisać o tej grze mógłbym godzinami, wylewając tą słodką wazelinę, gdyż każdy kto w Aa grał świetnie o tym wie, że jest to jedna z najlepszych gier na rynku jeśli nie najlepsza jeśli chodzi o to co oferuje graczom, problem wychodzi od strony Developera, który uparcie utrudnia graczom rozgrywkę F2P, jednak trzeba sobie zadać jedno zaje***cie ważne pytanie? Czy skoro szukam gry na tak długi okres to przeszkadza mi to, że poziom który chce osiągnąć by walczyć i mieć szanse ze starymi wyjadaczami osiągnę po paru miesiącach? Moim zdaniem to zaleta a nie wada, coś na co tak długo pracujemy daje nam dużo więcej frajdy i satysfakcji. Nikt nas nie goni, nikt nie musi mieć od razu kolokwialnych ilości Gear Scoru, statku z żaglami rangi erenor i Smoka na którym będzie latał ponad całym oferowanym nam światem, a wiem że da się go osiągnąć to wszystko bez płatności i katowania komputera 24 na dobę bo mam znajomych w topce, którzy nie wydali na tą grę ani złotówki. Wszystko zależne jest od tego na ile jesteśmy skupieni na osiągnięciu celu i kreatywni. Może ktoś powie, że brzmi to kolokwialnie, ale Ci co znają temat i faktycznie coś w tym tytule sensownego osiągnęli przyznają mi racje, iż w ArcheAge’u jak w życiu, dosłownie. Jeżeli chcesz możesz tu siedzieć 24/7 a i tak zapewniam Cie że będziesz miał co robić, ogrom czynności, profitów i aktywności kreujących społeczność danych serwerów gwarantuje moc atrakcji. To jak wiele można wykreować w tej grze zgraniem i wspólnym celem, sprawia że rozgrywka na poziomie roleplay , przyjmuje naprawdę nowe oblicze. Wystarczy już o samej grze, bo jeżeli kogoś to naprawdę zainteresowało to gwarantuje, że na TS’ie lub Discord’zie dowie się wszystkiego Chciałbym żeby ta gra stanowiła jakąś bazę do wspólnego rozwoju, ale żeby na jej fundamencie stworzyć grupę, która będzie się bawić świetnie w swoim towarzystwie również w innych tytułach bardziej casualowych, jak Fortnite, LoL, CS:GO czy inne gry typowo nastawione pod casual gaming dające poczucie rywalizacji i pozwalające się równie dobrze odstresować po ciężkim dniu w pracy czy na uczelni. Grałem już w Aa na zasadzie jednej gry, i fakt było fajnie przez 2-3 miesiące potem musiałem odpocząć bo jakby nie było MMO to grind za goldem i progresem który nawet w Aa gdzie opcji rozwoju jest naście, jak nie kilkadziesiąt, zaczyna męczyć, a przecież gramy dla przyjemności i satysfakcji a nie żeby się zmuszać
Świat MMORPG i to jak świetne relacje dzięki niemu powstają jest niesamowite. W ArcheAge poznałem masę fajnych ludzi i spędziłem tysiące mega pozytywnych godzin. Mimo że nieraz zbieraliśmy rozbite maszyny ze szlaków handlowych, a zamiast zarobku widzieliśmy debet golda. Jednak moment w którym znowu wracaliśmy na właściwe tory dawał satysfakcje nie do opisania. Sama możliwość przebywania ze sobą sprawiała, że humor się poprawiał, a jeżeli gildia jest jak jedna wielka rodzina to nie ma opcji żeby się w niej nudzić
Mam już pewne doświadczenie w prowadzeniu gildii, to też wychodzę do was z tym tematem. Każda gildia, która osiąga cel zaczynała z tego samego punktu, od ambicji i celów. To od nas zależy czy na nich się skończy czy zacznie
Jak dobrze pójdzie to może się uwiniemy na jakieś spotkanie a jeżeli coś większego by się z tego urodziło to może jakiś zjazd
Podsumowując
-
Zakładam zupełnie nową gildie w grze ArcheAge
-
Rekrutuje zarówno nowych graczy, którym oferuje pełną pomoc w zakresie merytorycznym i wprowadzenia do gry oraz starych wyjadaczy
-
Selekcja w Gildii będzie przeprowadzana względem Twojego charakteru i sposobu bycia oraz zaangażowania w życie gildii, a nie tego czy grasz po 10h dziennie czy 3h(większość z nas pracuje, ma rodziny etc. jak i ja więc nie zawsze jest czas przysiąść przy grze i ja to rozumiem)
-
Wymagam obecności na komunikatorze głosowym, bynajmniej na nasłuchu w czasie wspólnych aktywności(znam temat gdy jest w domu, np. małe dziecko a gra się tylko późnymi wieczorami i nie chce się go obudzić, oj nie chce )
-
Gildia będzie tak zwaną gildią PvX, czyli wszystkiego po trochu, mamy na celu bawić się contentem i poprzez to rozwijać w przyjemny sposób we własnym gronie, a nie katować się by po miesiącu stwierdzić, że gra jest do du** bo robiliśmy tylko jedną oklepaną czynność, żeby zdobywać golda
-
Będąc w gildii tworzymy społeczność multigameingową bazującą na Aa, to znaczy że ogrywamy wspólnie wiele tytułów, bawiąc się przy tym i pogłębiając nasze relacje, chodzi o to by się wspierać tak jak ma to w założeniach definicja wspólnoty/ekipy, singleplayer to nie tutaj!
-
Serwer/nazwa gildii/frakcja/sposób rozwoju>chcę przedyskutować z potencjalnymi chętnymi, następnie podejmę decyzje
-
Wiek nie ma dla mnie większej różnicy na przestrzeni czasu nauczyłem się, że nie jest on wyznacznikiem dojrzałości zarówno u kobiet jak i mężczyzn
-
Czas na grę o którym już wspomniałem niema bezpośredniego wpływu jeśli chodzi o Twoją pozycję w gildii, ale mimo wszystko chciałbym, żebyś codziennie zawitał do gry i na TS/Discord, dłuższa nieaktywność bez wcześniejszego uprzedzenia będzie skutkowała restrykcjami względem Twojej osoby w społeczności, a w ostateczności wydaleniem z niej
-
Działając na rzecz gildii poprzez intratną rozgrywkę, pomoc nowym członkom, jej reklamę na forach, czy platformach takich jak YT zapewniasz sobie lepszą pozycje
-
Wszelkiego rodzaju oficerowie i rekruterzy, zostaną wybrani na podstawie ich osobowości i podejścia do drugiej osoby, jedynym wyjątkiem będą oficerowie zajmujący się konkretnymi działami(CP) tacy jak lider PvP, lider sekcji Crafterskiej etc. (to przemyślenia daleko wybiegające w przyszłość, aczkolwiek wolę mieć wszystko w zarysie niż szukać sposobu na bieżąco gdyż z tego zazwyczaj nie wynika nic dobrego jeśli chodzi o kierowanie gildią )
-
Co prawda ArcheAge to nie WoW ale będzie zrobiony kalendarz, w którym będą określone dni i konkretne godziny z aktywnościami gildyjnymi, takimi, jak wspólne polowanie na World Bossy, wspólne wyprawy handlowe, połowy ryb, wykonywanie grupowych aktywności takich jak dungeony, rifty, eventy morskie typu Abyssal, PvP areny oraz open world i wiele innych…
-
ATekst sformatowanyktualnie Aa oferuje ciekawy ekwipunek z dungeonów i dropu mobów na aurorii to też itemy dropione podczas aktywności będą sprzedawane w gildii taniej, zależnie od poziomu aktywności gildyjnej interesanta, który będzie mierzony w punktach, coś na wzór DKP, ale działający w inny sposób, co do tego szczegóły już w grze
Dzięki że dotrwałeś do ze mną do końca! Czekam na Ciebie, dołącz do mnie i stwórzmy coś o czym inni mają odwagę tylko marzyć-miej odwagę działać! W ostateczności to wszystko to i tak tylko przyjemność
Póki co kontakt ze mną tylko na forum, już dziś powinienem podać tutaj informacje o TS lub Discord, jak ktoś jest chętny to od razu może mi pisać jaki komunikator woli wezmę to pod uwagę-Miłego dnia!
EDIT 1
Wybrany komunikator to Discord, wszystkich chętnych zapraszam na priv, gdzie podeślę adres.
JA AKTUALNIE BĘDĘ NA DISCORDZIE UCHWYTNY TYLKO W GODZINACH WIECZORNYCH(20-24) LUB Z RANA(8-12). JEST TO AKTUALNY “TERMINARZ” I NIE OZNACZA, ŻE BEZWZGLĘDNIE O TEJ I O TEJ GODZINIE BĘDĘ, ALE MIMO WSZYSTKO STARAM SIĘ ODPISYWAĆ WAM NAJSZYBCIEJ JAK MOGĘ NA FORUM
EDIT 2
-
Serwer na którym osiadłem to ostatnio utworzony przez Developera-EZI(serwer progresywny-content jest tu dodawany stopniowo tak by jak najbardziej zbalansować rozgrywkę)
-
Frakcja-Haranya(to jaką rasę wybierzesz nie ma większego znaczenia, należy jednak pamiętać, że aktualnie są dostępne tylko 2 rasy-Haranyan oraz Firran, rasy dodatkowe z patcha 3.0 czyli Dwarf w przeciwnej frakcji oraz Warborn w naszej, zostaną dodane wraz z najnowszą aktualizacją, która wejdzie 18 lipca)
-
Update nie są wprowadzane na zasadzie kompletnych patchy jak na serwerach Legacy. Można to zauważyć chociażby po wycofaniu obsydianów, które psuły balans rozgrywki a dodaniu itemów Hiram, które można zdobyć i ulepszyć poprzez grind, a warto wspomnieć, że pozwalają one w ostatecznym stopniu na walkę z ludźmi z topki tego serwera, gdyż najwyższy GS aktualnie to ok 6k. Warto zdecydować się teraz gdyż do 18 lipca trwa event na podwójny drop co zdecydowanie ułatwia sprawę.
-
Tak jak wspomniałem serwer ten pozwala na lepszy rozwój i lepszą zabawę bez P2W.
-
W grze możecie mnie znaleźć pod nickiem Dynamite.
EDIT 3
Gildia została utworzona i działa pod nazwą The Controversy we frakcji Haranya(Harani & Firran) na wyżej wymienionym serwerze EZI.
Aktualnie gildia pozbawiona jest oficerów ze względu na wczesny etap rozgrywki, tak więc w ramach rekrutacji musicie się zgłosić bezpośrednio do mnie, jednak pamiętajcie nim napiszecie o członkostwo, musicie zawitać na Discordzie, którego adres otrzymacie w wiadomości prywatnej po skomentowaniu tego artykułu, bądź po napisaniu na priv wiadomości z zapytaniem o Discord. Ja postaram się jak najszybciej odpowiedzieć w obu przypadkach
Ponadto w miarę rekrutacji osób do gildii, utrzymywane w niej będą te, które aktywne są przede wszystkim w grze(ArcheAge) i na Discord’zie. Nie chodzi mi o wykluczanie ludzi z naszej społeczności osadzonej na Discord, ale o selekcje bezpośrednio w Aa. Nasza społeczność jest multigameingowa, mimo wszystko trzeba będzie oddzielić tych którzy bawią się w ukierunkowany sposób na platformie AA, która stała się “corem” całego game’ingowego zasobnika naszej ekipy oraz tych którzy działają tam casualowo, grają w inne gry, ale są równie wartościowymi członkami naszej społeczności. Na serwerze progresywnym gildie objęte są dodatkowymi restrykcjami, m.in. na 1 poziomie gildia nie może mieć więcej niż 30 członków. W tej chwili to nie jest problem, jednakże wraz z rozwojem naszej społeczności pierwszeństwo do main gildii będą miały osoby aktywne z Aa. Na Discordzie natomiast z czasem wyklarują się sekcje do innych gier tak jak to było w zamyśle całego projektu. Oczywiście nie pozostawimy bardziej casualowych graczy samych sobie, jeżeli doszłoby do sytuacji gdzie w main gildii brakowało by miejsc, utworzona zostanie druga gildia, w której znajdą się wszystkie osoby pozostałe, zostanie wyznaczony jej lider, a co za tym idzie jeden z oficerów naszej społeczności. Jednak w miarę lvl’owania gildii zwiększa się ilość możliwych osób do przyjęcia, tak więc progresywnie będziemy się zbierać pod jednym sztandarem.
Tak jak wspomniałem jest to zarys na wypadek takiej sytuacji, bo jak nadmieniłem wcześniej wolę mieć wszystko zaplanowane
Osoby całkowicie nieaktywne, których nie usłyszę w przeciągu 2 tygodni od ich dołączenia do społeczności, bez podania przez nich jakiegokolwiek konkretnego powodu, będą usuwane i banowane, ze względu na to, że ArcheAge to gra w której liczy się każda informacja, a czujki na komunikatorach głosowych oponentów są często spotykanym zjawiskiem.
Czekam na Ciebie!